Door een domme fout of liever gezegd blunder van mijn huidige website host Kyona.net ben ik mijn domein bodyalert.nl kwijt geraakt.
Ik kreeg 5 dagen voor het verlopen van het domein (dit staat al 4 jaar op mijn naam) een mail dat hij verlengt moest worden. De host gaf aan dat dit automatisch ging en ik me er geen zorgen om moest maken.
Op de dag dat het domein zou verlopen was hij enkele uren uit de lucht. Daarna stond hij geregistreerd op een andermans naam.
In dit domein zitten meer dan 60 uur werk en aangezien het deels een webwinkel is ook nog enkele inkomsten.
Wat kan ik hier aan doen. De host reageert op geen enkele mail maar en telefonisch is hij ook niet bereikbaar.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] domein kwijt geraakt
-
marcostoops
Re: domein kwijt geraakt
PINS ICMC hosting komt contract niet na!
Een geldig contract en factuur betaald, toch de domeinnaam, sinds 2000 op mijn naam, kwijt. De domeinnaam staat nu te koop.
PINS/ICMC reageert op geen enkele telefonische of email. Zelfs na een brief van een advocaat is de reactie: wij gaan niet in op uw verzoek/klacht.
Volgende stap is naar de rechtbank, maar de kosten zijn voor mij te hoog, het gaat namelijk om een hobby.
Kan dit zomaar?
Wie heeft een oplossing?
Inmiddels begrepen dat dit vaker voorkomt.
Een geldig contract en factuur betaald, toch de domeinnaam, sinds 2000 op mijn naam, kwijt. De domeinnaam staat nu te koop.
PINS/ICMC reageert op geen enkele telefonische of email. Zelfs na een brief van een advocaat is de reactie: wij gaan niet in op uw verzoek/klacht.
Volgende stap is naar de rechtbank, maar de kosten zijn voor mij te hoog, het gaat namelijk om een hobby.
Kan dit zomaar?
Wie heeft een oplossing?
Inmiddels begrepen dat dit vaker voorkomt.
Ik heb mijn domein geregistreerd via godaddy.com. Hier kan je kiezen - voor extra $$ - voor bescherming tegen naampje-pikken. Het is trouwens wel heel erg wat je overkomen is (zo niet, belachelijk zelfs!!!). Sterkte met je zaak.
-
Nightcrawler
Misschien kun je eens contact opnemen met SIDN.nl, zij verzorgen uiteindelijk de registratie en uitgifte van domeinnamen?
Het is inderdaad van de gekke dat je nu je naam kwijt bent door deze vage aktie van de hoster.
Het is inderdaad van de gekke dat je nu je naam kwijt bent door deze vage aktie van de hoster.