ik ga gewoon ff lekker me verhaal doen hier
2 jaar terug na heeeeeeeeeel veel gelazer upc opgezegd, na heeeeeeeeeeel veel gelazer borg terug ontvangen
maand na opzegging planet internet aangeschaft, niks aan handje, geen enkel probleem mee, ik tevreden klant van planet
8 maanden stil, en ja hoor , daar begon het gezeik
upc spookrekeningen, vanuit het niets, en ik dacht, boeie, gewoon terugsture
iedere maand keurig een rekening, die alsmaar opliep uiteraard, boeie, ik denk, ik speel het spelletje mee, steeds retour en elke retour met grote letters op de evelop, stelletje apen, ik ben geen upc klant, en verder alle creatieve boodschappen die je maar kunt bedenken om hen duidelijk te maken dat ik niet van de rekeningen gediend ben, its all in the game
(gaat tot op dag van vandaag gewoon door)
ondertussen een brief van upc:
hartelijk dank voor het aanvragen van chello internet babla
u modem wordt op die en die dag bezorgd om die tijd
prima, nie aannemen en terugsturen, aldus geschiede
2 dagen later: brief, hartelijk dank voor uw aanvraag chello internet, uw aanvraag is inmiddels verwerkt , u kunt gebruik maken van chello internet
dacht het niet, want heb geen modem, ben geen klant en zal dat niet worden ook niet
maar ff bellen hoe het zit:
betreffende muts gaf aan dat ik wel degelijk chello internet had aangevraagd en ze had de aanvraag voor haar neus
ok, die wil ik dan wel even zien, stuur maar op, nee dat kon niet zomaar
want?
deden ze niet
ok maakt me verder nie uit, maar ik wil wel van het gezeik en spookrekeningen af, dus los het maar op
maar meneer, u bent toch klant van upc, er staat in mijn computer bij uw gegevens dat u gebruik maakt van chello internet
ah, nu heb ik haar bij de lurven
waarom zou ik dan opnieuw chello internet aangevraagd hebben als die informatie zou kloppen lieve schat?ik ga toch geen 2 keer een internetverbinding aanvragen wel?
ohnee, idd, dat is idd wel raar
nou (na veel overleg op de achtergrond en ik maar wachten aan de foon a tig cent per minuut) ik ga ervoor zorgen dat uw aanvraag wordt geannuleerd
mooi, en de spookrekeningen?
ueh, ja ik ga ook zorgen dat u uit ons bestand wordt gehaald
mooi, vertrouw ik op (not)
de rekening komt zoals gezegd nog steeds iedere maand binnen en iedere maand gaatie net zo hard terug
de laatste rekening werd gedreigd met incassobureau (dat heeft dan nog dik een jaar geduurd, wat op zich al vreemd is omdat meestal na 3 keer wanbetalen die waarschuwing gegeven wordt)
mooi, ik zie de deurwaarder vanzelf wel komen, ik speel het spelletje gewoon mee
ik heb zwart op wit dat ik geen klant meer ben van upc, middels de schriftelijke bevestiging van mijn opzegging zon 2 jaar terug, en daarnaast ben ik klant van planet, ook zon 2 jaar, wat op zich niet hoeft te betekenen dat ik naast planets - asdl - geen upc aansluiting kan hebben)
enfin, twordt spannend de komende tijd
knappe deurwaarder die bij mij binnenkomt
trieste aan het verhaal is dat dit zomaar uit het niets aanbieden van abonnementen, ook gebeurd bij mensen die niet zo kwiek meer zijn, bejaarden bijv, en per abuis tekenen voor een aangeboden modem, die mensen hangen dan wel 12 maanden aan een upc chello abonnement vast
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |