LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met Ziggo
Ervaringen met Ziggo
Ik wil van KPN af en denk erover om over te gaan naar de kabel.
Gezien reacties uit het verleden was Ziggo niet zo goed.
Hoe zijn de ervaringen nu met deze provider ?
Gezien reacties uit het verleden was Ziggo niet zo goed.
Hoe zijn de ervaringen nu met deze provider ?
Re: Ervaringen met Ziggo
Heb het inmiddels 10 jaar (destijds nog @Home) , in de (eerste 2) beginjaren heleboel kinderziektes gehad (voornamelijk mail en DNS servers), vervolgens jarenlang zonder enkel probleem. Laatste maand een kabelschade gehad , 4 meter van de kast in de straat, 72 meter van mijn huis (waardoor geen Internet, wel TV) en inmiddels tot volle tevredenheid opgelost. Mijn ouders hebben KPN (ADSL) , maar ik ben geen fan van de ADSL snelheden, maar zij kunnen helaas niet anders (buitengebied). Vriendin van me heeft UPC ook niets mis mee (maar die gebruiken het zelfde platform als Ziggo).
En nee, de eerstelijns helpdesk zijn geen elektrotechnisch ingenieurs, maar doen hun best en staan me uiterst correct te woord (ik pleeg een helpdesk gesprek dan ook niet te openen met "stelletje oplichters" wat ik hier wel eens lees, ook het webcareteam heeft me netjes nav een bericht hier teruggebeld. En ja, er zijn wel eens problemen maar die heb je met alle leveranciers.
En ik roep het hier wel vaker, muv glasvezel is er voor de kabelsnelheden nog niet echt concurrentie in ADSL.
En nee, de eerstelijns helpdesk zijn geen elektrotechnisch ingenieurs, maar doen hun best en staan me uiterst correct te woord (ik pleeg een helpdesk gesprek dan ook niet te openen met "stelletje oplichters" wat ik hier wel eens lees, ook het webcareteam heeft me netjes nav een bericht hier teruggebeld. En ja, er zijn wel eens problemen maar die heb je met alle leveranciers.
En ik roep het hier wel vaker, muv glasvezel is er voor de kabelsnelheden nog niet echt concurrentie in ADSL.
Re: Ervaringen met Ziggo
Bericht door karateb » 10 nov 2012 01:43
Sja de kabel is achterhaald kan de competitie met glasvezel niet aan natuurlijk. Ik heb Ziggo gehad
was er niet tevreden over. Alles ligt aan de bekabeling in je huis. TV signaal 22% na alles opnieuw bekabeld te hebben nog steeds 22% je betaalt voor 100% en niet voor 22%. Monteur heeft gemeten buitenshuis internet signaal niet goed en TV ook niet natuurlijk. Probleem nooit opgelost had een 120/10 abbo.
Nu glasvezel abbo 100/100 in de praktijk haal je 95/70 gemiddeld abbo is goedkoper dan bij Ziggo 120/10.
En het signaal is 80%.
TV is perfect beeld en bij Ziggo vaak schokkerig.
Sja de kabel is achterhaald kan de competitie met glasvezel niet aan natuurlijk. Ik heb Ziggo gehad
was er niet tevreden over. Alles ligt aan de bekabeling in je huis. TV signaal 22% na alles opnieuw bekabeld te hebben nog steeds 22% je betaalt voor 100% en niet voor 22%. Monteur heeft gemeten buitenshuis internet signaal niet goed en TV ook niet natuurlijk. Probleem nooit opgelost had een 120/10 abbo.
Nu glasvezel abbo 100/100 in de praktijk haal je 95/70 gemiddeld abbo is goedkoper dan bij Ziggo 120/10.
En het signaal is 80%.
TV is perfect beeld en bij Ziggo vaak schokkerig.
Re: Ervaringen met Ziggo
Ziggo geeft standaard anoloog bijna geen zenders meer door en digitaal ook niet als je dat vergelijkt
met digitaal van glasvezel. Mijn conclusie bij de kabel word je gepakt en betaal je de hoofdprijs.
met digitaal van glasvezel. Mijn conclusie bij de kabel word je gepakt en betaal je de hoofdprijs.
Re: Ervaringen met Ziggo
Flauwe kul, hier mensen die allemaal weer terug gaan naar de kabel.Sja de kabel is achterhaald kan de competitie met glasvezel niet aan natuurlijk
Re: Ervaringen met Ziggo
Ik ben al 13 jaar klant bij @home toen, en Ziggo nu. Ik ben 2x verhuist, en heb 4 modemwissels met ze meegemaakt, en dat alles zonder problemen. Een jaar of wat geleden, toen @home samen werd gevoegd met andere regionale kabelboeren, en Ziggo werd, was er gedurende een paar maanden af en toe wat een fluctuatie in de snelheden, en ~8 jaar geleden heb ik ook 2 volle dagen zonder internet gezeten. Dat is gewoon acceptabel voor een consumentenproduct, en normaliter haal ik ~85 a 90% van de overeengekomen snelheden. Overigens kregen alle klanten bij dat 2 dagen outage problem een nette compensatie..
Ik ben dan ook nog steeds een zeer tevreden klant, ook over hun klantenservice. Zo kon ik bijvoorbeeld de avond voordat een geplande monteur langs zou komen voor een slecht signaal, dit nog zonder problemen annuleren, omdat ik zelf de montage van de wandcontactdoos gewoon slecht had gedaan. Geen overtogen woord, geen nota voor het te laat afbellen oid, maar gewoon een vriendelijke jongedame die me veel plezier wenste met mijn digitale tv en internet.
Nou ben ik ook niet zo'n zelfuitgeroepen consumenten-geus die bij 1 dagje geen internet 1/30 deel van de maandfactuur niet betaalt, en vervolgens in de radar-studio gaat zitten miepen over de incasso problemen die achter zulke stupide dingen wegkomen.
Enige is dat mijn alles-in-in gt-turbo de luxe abonnement inmiddels wat schril afsteekt tegen het alles-in-een plus abonnement wat recent weer in snelheid is verhoogd. Op naakte upload wint glasvezel, maar daar heb ik toch niet zoveel nut voor, dus ik blijf lekker bij ze. Daarnaast is bellen tussen Ziggo klanten gratis, en dus ook naar mijn schoonmoeder. Dat alleen is in onze specifieke situatie al genoeg reden om bij ze te blijven.
Ik ben dan ook nog steeds een zeer tevreden klant, ook over hun klantenservice. Zo kon ik bijvoorbeeld de avond voordat een geplande monteur langs zou komen voor een slecht signaal, dit nog zonder problemen annuleren, omdat ik zelf de montage van de wandcontactdoos gewoon slecht had gedaan. Geen overtogen woord, geen nota voor het te laat afbellen oid, maar gewoon een vriendelijke jongedame die me veel plezier wenste met mijn digitale tv en internet.
Nou ben ik ook niet zo'n zelfuitgeroepen consumenten-geus die bij 1 dagje geen internet 1/30 deel van de maandfactuur niet betaalt, en vervolgens in de radar-studio gaat zitten miepen over de incasso problemen die achter zulke stupide dingen wegkomen.
Enige is dat mijn alles-in-in gt-turbo de luxe abonnement inmiddels wat schril afsteekt tegen het alles-in-een plus abonnement wat recent weer in snelheid is verhoogd. Op naakte upload wint glasvezel, maar daar heb ik toch niet zoveel nut voor, dus ik blijf lekker bij ze. Daarnaast is bellen tussen Ziggo klanten gratis, en dus ook naar mijn schoonmoeder. Dat alleen is in onze specifieke situatie al genoeg reden om bij ze te blijven.
Re: Ervaringen met Ziggo
Die moet je inderdaad te vriend houdenDaarnaast is bellen tussen Ziggo klanten gratis, en dus ook naar mijn schoonmoeder
Dus als het niet gratis was, dan belde je je schoonmoeder niet?
Re: Ervaringen met Ziggo
Is ook niet gek bij 22% signaal.TV is perfect beeld en bij Ziggo vaak schokkerig.
Re: Ervaringen met Ziggo
Dat is ook niet anders bij een andere provider of glasvezel.bprosman schreef:Is ook niet gek bij 22% signaal.TV is perfect beeld en bij Ziggo vaak schokkerig.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 15 sep 2012 14:08
Re: Ervaringen met Ziggo
http://www.bright.nl/uitlegparty-glasve ... maar-kabel
https://www.concepts.nl/
@esell
Misschien heeft u hier iets aan ?
https://www.concepts.nl/
@esell
Misschien heeft u hier iets aan ?
Re: Ervaringen met Ziggo
Daarom, dat zegt alleen iets over het stukje coax kabel naar dat ene huis toe. Hier is het signaal van Ziggo prima, voor wat het waard is..nevermind schreef:Dat is ook niet anders bij een andere provider of glasvezel.bprosman schreef:Is ook niet gek bij 22% signaal.TV is perfect beeld en bij Ziggo vaak schokkerig.
Re: Ervaringen met Ziggo
Mwoa, dat niet, maar de belangrijkste reden zijn de 1 uur+ gesprekken tussen moeder en dochter, waar ik dan tzt de samenvatting wel van hoor..ciske schreef:Die moet je inderdaad te vriend houdenDaarnaast is bellen tussen Ziggo klanten gratis, en dus ook naar mijn schoonmoeder
Dus als het niet gratis was, dan belde je je schoonmoeder niet?
Re: Ervaringen met Ziggo
Als mijn bekabeling binnen goed was waarom kon Ziggo het probleem niet oplossen dan ?bprosman schreef:Is ook niet gek bij 22% signaal.TV is perfect beeld en bij Ziggo vaak schokkerig.
Hoe oud is uw TV werd er gevraagd die was 3 maanden oud en toen hadden ze geen argumenten
meer maar je betaalt wel zo'n € 68,00 voor zo'n abbo.
Mij maakt het niet meer uit ik heb nu een prima TV beeld en de snelheden zijn perfect. Nu willen ze nog
wel wat incasseren voor de maand november terwijl de opzegging per 6 november was. En je hebt al een maand vooruit betaald. Geen probleem schrijven ze dan binnen 3 maanden is alles verrekend zonder rente natuurlijk
Lekker bedrijf ben blij dat ik nu wel alles krijg waarvoor je betaalt.
Re: Ervaringen met Ziggo
Ga maar met glasvezel gooien als het nog schaars leverbaar is.
Ik wou dat het er was, de upload bij ziggo is met 10Mbit max gewoon LAAG.
ok, nog altijd beter dan die 1Mbit upload van dsl..
Eigelijk is internet van ziggo beter dan digitale tv, dat blockt en schokt toch vaak.
Kabel is zeker niet zo slecht.. ziggo bevalt me prima. Wegens gebrek aan andere keus.
Ik wou dat het er was, de upload bij ziggo is met 10Mbit max gewoon LAAG.
ok, nog altijd beter dan die 1Mbit upload van dsl..
Eigelijk is internet van ziggo beter dan digitale tv, dat blockt en schokt toch vaak.
Kabel is zeker niet zo slecht.. ziggo bevalt me prima. Wegens gebrek aan andere keus.
Re: Ervaringen met Ziggo
Zo bedoel ik het niet jammer dat je nog geen glasvezel hebt. Ziggo is meer dan 5 jaar mijn provider geweest ik heb de monteurs betaald...maar als ze het probleem niet kunnen oplossen en ik geen resultaat zie dan stopt het als het alternatief aanwezig is.
Re: Ervaringen met Ziggo
Dan zou ik toch je bekabeling binnen eens nakijken, nadat ze bij mij een stuk kabel in de grond vervangen hebben had ik weer Internet, de signaalwaarden waren duidelijk omhoog gegaan (af te lezen in het modem) en nu begint 1 stream (bijbehorend setje zenders) op de TV op de slaapkamer te "blokken" dat is ook precies de TV waar een stuk "El-Cheapo" coax aanhangt, vervangen door KOKA loste ook dat probleem weer op.Eigelijk is internet van ziggo beter dan digitale tv, dat blockt en schokt toch vaak.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49
Re: Ervaringen met Ziggo
De kabel hoort thuis in een museum voor Kunst en Antiek.
Re: Ervaringen met Ziggo
kraaienest schreef:De kabel hoort thuis in een museum voor Kunst en Antiek.
Oh, vertel....
Glasvezel is ook niet alles.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49
Re: Ervaringen met Ziggo
Maar wel de toekomstciske schreef:kraaienest schreef:De kabel hoort thuis in een museum voor Kunst en Antiek.
Oh, vertel....
Glasvezel is ook niet alles.
Re: Ervaringen met Ziggo
kraaienest schreef: Maar wel de toekomst
Zo'n goede toekomst , dat velen weer terug naar de kabel gaan