Definitief einde Tiscali?
Gisteren een brief ontvangen van Tiscali Business met de headline: 'Wij stoppen, maar u kunt gewoon verder.'
Daarin staat dat 'KPN de activiteiten van Tiscali heeft overgenomen. KPN is net als Tiscali een kwaliteitsprovider in Nederland, ook voor de zakelijke markt.'
Een tijdje terug had ik in dit forum een relaas gegeven hoe de verhuizing in juli 2005 zou plaatsgevonden hebben. Ik kon dit toen door overstap naar Tiscali ADSL nog voorkomen, al had ik ongemerkt toch een paar maanden extra voor alletwee betaald (was eerder de helft direct Tiscali en de helft met de telefoonrekening van KPN).
Is de overname nu definitief? De OPTA (of NMA of wie?) zou toch nog toestemming moeten geven? Eerder riep ik op om via Tros Radar duidelijk te maken dat KPN/Planet niet geschikt is aangezien de wanprestaties die ze lever(d)en getuige talloze berichten in dit forum.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Exit Tiscali?
Re: Exit Tiscali?
Twee maanden later, opnieuw een bericht van Tiscali. Deze keer ook als mededeling op de beginpagina van tiscali.nl te vinden. 'Tiscali wordt Telfort'. Het vroegere samenwerkingsverband van British Telecom en NS is intussen ook overgenomen door KPN, maar lijkt toch een betere prestatieniveau te hebben als Planet of HetNet. Bovendien zijn twee belangrijke verschillen tegenover de eerdere gedeeltelijke overname door Planet: De e-mail adressen blijven gewoon geldig, en het is mogelijk om per direct op te zeggen, of naar een ander abonnement over te stappen. Al is het weer KPN, de toon is nu tenminste anders.
-
Bob Schurkjens
Ik word overgezet van 12move (ook Tiscali) naar Telfort. Voordeel van dit nieuwe abonnement is dat je oude abonnement gehandhaafd blijft (zelfde snelheid/maandbedrag), er technisch niets verandert en: het contract van onbepaalde tijd is met een minimum van 12 maanden.
Je zit dus 12 maanden aan het Telfort abo vast. Daarna kun je maandelijks opzeggen. Bij veel providers geldt nog steeds een stilzwijgende verlenging van wéér 12 maanden nadat er een jaar is verstreken.
Al met al dus goed geregeld.
Je zit dus 12 maanden aan het Telfort abo vast. Daarna kun je maandelijks opzeggen. Bij veel providers geldt nog steeds een stilzwijgende verlenging van wéér 12 maanden nadat er een jaar is verstreken.
Al met al dus goed geregeld.
Het is toch beter dat al die KPN providers onder een naam doorgaan.
n.a.v. Freed's inbreng
Nadeel van 12move naar Telfort is dat ik, ondanks schriftelijk opzeggen bij 12move en telefonisch opzeggen bij Telfort toch afschrijving van mijn bankrekening vind op 8-1-08
Brieven worden niet beantwoord door Telfort. Ook niet de aangetekende met ontvangstbevestiging.
Ik heb afgeschreven bedrag door bank laten terugboeken + selectieve blokkade laten zetten.
Ik wacht verdere ontwikkelingen af.
Nadeel van 12move naar Telfort is dat ik, ondanks schriftelijk opzeggen bij 12move en telefonisch opzeggen bij Telfort toch afschrijving van mijn bankrekening vind op 8-1-08
Brieven worden niet beantwoord door Telfort. Ook niet de aangetekende met ontvangstbevestiging.
Ik heb afgeschreven bedrag door bank laten terugboeken + selectieve blokkade laten zetten.
Ik wacht verdere ontwikkelingen af.