LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgesloten door Tele2, heraansluiten duurt absurd lang

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MKGR
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2011 11:22

Afgesloten door Tele2, heraansluiten duurt absurd lang

Ongelezen bericht door MKGR »

Omdat ik de abonnementskosten voor juli niet op tijd aan Tele2 had betaald (mijn schuld), hebben ze mij begin oktober tijdelijk (en terecht) afgesloten voor internet, televisie en telefoon. Binnen 3 dagen na ontvangst van de betaling zou ik weer worden aangesloten. Direct na de afsluiting heb ik de abonnementskosten alsnog betaald, Tele2 heeft deze betaling op 7 oktober ook verwerkt. Maar ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds niet aangesloten!!!

Wat is de reden: tegelijkertijd met de afsluiting blijkt Tele2 de invordering van de abonnementskosten van juli ook te hebben overgedragen aan haar incassobureau Intrum Justitia. Die mij doodleuk op 12 oktober, 5 dagen na de verwerking van mijn betaling (!!!), een eerste aanmaning stuurt. Of ik ook nog even de incassokosten wil betalen. Pas daarna wordt ik weer aangesloten. Voor zover ik weet hoef ik deze incassokosten niet te betalen omdat men bij Intrum Justitia duidelijk achter de feiten aan loopt.

Dus maar ff gebeld met Tele2. Fatsoenlijk contact met deze toko is onmogelijk, e-mailadressen staan niet op de site en callcenter-medewerkers weten niets anders dan dat "men aan het beoordelen is of het incassodossier terecht is". Dat duurt 2 weken (!!!) en gedurende die tijd blijf ik ... inderdaad: afgesloten.

Zodra ik weer ben aangesloten ga ik als eerste op zoek naar een andere provider, die tenminste wel fatsoenlijk bereikbaar is en niet zulke absurd lange doorlooptijden kent. Schande, Tele2!!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Afgesloten door Tele2, heraansluiten duurt absurd lang

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je moet de incassokosten wel betalen want die zijn terecht.

MKGR
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2011 11:22

Re: Afgesloten door Tele2, heraansluiten duurt absurd lang

Ongelezen bericht door MKGR »

Ik heb van meerdere kanten het advies gekregen om dat niet te doen, maar waar het mij vooral om gaat zijn de idioot lange doorlooptijden. 2 weken om te beoordelen of een incassodossier terecht is! Hoe groot zijn de achterstanden daar wel niet?!

Stel dat ik nu weiger om de incassokosten te betalen en dat ik pas over 2 weken te horen krijg dat ik deze alsnog moet betalen om weer aangesloten te worden. Duurt het weer een week voordat Intrum Justitia de betaling heeft verwerkt, nog een week voordat het dossier definitief wordt gesloten, enzovoorts.

Ik heb de indruk dat Tele2 de afsluiting nu als chantagemiddel gebruikt. Je kunt maar beter de incassokosten betalen, want het beoordelen of het dossier terecht is duurt toch veel langer ...

Gesloten