LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende Online Praktijken
Misleidende Online Praktijken
We hebben sinds 17 september een aansluiting bij online.
http://www.online.nl/producten/internet ... llen-soms/
Zoals zichtbaar op hun website praten zij over
En hieronder praten zij over ;
Eenvoudig overstappen
Het overstappen regelen wij voor u. Zelfs uw oude contracten zeggen wij voor u op. En u zit geen dag zonder internet.
Niets is minder waar, vandaag blijkt per toeval dat zij helemaal geen opzegservice bieden bij mijn huidige kabelaar CAIWAY.
Volgens een medewerker van de verkoopafdeling bij Online staat dit ook vermeldt in de voorwaarden bij Online. Kan hier alleen niets over vinden.
Wat kan ik hiermee doen??
http://www.online.nl/producten/internet ... llen-soms/
Zoals zichtbaar op hun website praten zij over
En hieronder praten zij over ;
Eenvoudig overstappen
Het overstappen regelen wij voor u. Zelfs uw oude contracten zeggen wij voor u op. En u zit geen dag zonder internet.
Niets is minder waar, vandaag blijkt per toeval dat zij helemaal geen opzegservice bieden bij mijn huidige kabelaar CAIWAY.
Volgens een medewerker van de verkoopafdeling bij Online staat dit ook vermeldt in de voorwaarden bij Online. Kan hier alleen niets over vinden.
Wat kan ik hiermee doen??
Re: Misleidende Online Praktijken
Hun voorwaarden lezen, dan is jou topic overbodig:rayblo schreef:We hebben sinds 17 september een aansluiting bij online.
http://www.online.nl/producten/internet ... llen-soms/
Zoals zichtbaar op hun website praten zij over
En hieronder praten zij over ;
Eenvoudig overstappen
Het overstappen regelen wij voor u. Zelfs uw oude contracten zeggen wij voor u op. En u zit geen dag zonder internet.
Niets is minder waar, vandaag blijkt per toeval dat zij helemaal geen opzegservice bieden bij mijn huidige kabelaar CAIWAY.
Volgens een medewerker van de verkoopafdeling bij Online staat dit ook vermeldt in de voorwaarden bij Online. Kan hier alleen niets over vinden.
Wat kan ik hiermee doen??
http://www.online.nl/voorwaarden/actiev ... apservice/
De overstapservice is alleen beschikbaar voor klanten die van KPN / Het Net, Tele2, Telfort, UPC, XS4ALL of Ziggo willen overstappen naar Online.
Re: Misleidende Online Praktijken
rayblo
Zoals respondent tennis aantoont is hier dus geen sprake van misleiding. Het zou je sieren om dat ook even hier aan te geven.
Maxiem.
Zoals respondent tennis aantoont is hier dus geen sprake van misleiding. Het zou je sieren om dat ook even hier aan te geven.
Maxiem.
Re: Misleidende Online Praktijken
Ik zou best willen aangeven dat het gaat om geen misleiding maar dat is het toch wel, als je als klant via de door mij opgegeven link je bestelling doet ga je niet eerst kijken naar de voorwaarden van de overstap dus enige misleiding is hier wel toepasbaarMAXIEM schreef:rayblo
Zoals respondent tennis aantoont is hier dus geen sprake van misleiding. Het zou je sieren om dat ook even hier aan te geven.
Maxiem.
Re: Misleidende Online Praktijken
rayblo schreef: je bestelling doet ga je niet eerst kijken naar de voorwaarden van de overstap dus enige misleiding is hier wel toepasbaar
had toch wel handiger geweest als je het wel had gedaan had je nu deze problemen niet, dus geen misleiding
Re: Misleidende Online Praktijken
rayblo
Je schrijft:
Maxiem.
Je schrijft:
En dat is nou precies wat je wél moet doen!!!.....als je als klant via de door mij opgegeven link je bestelling doet ga je niet eerst kijken naar de voorwaarden van de overstap dus.....
Maxiem.
Re: Misleidende Online Praktijken
Zoals in vele topics, is het bedrijf de schuldige, omdat TS gewoon een contract afsluit, zonder de voorwaarden te lezen!tiptoo schreef:rayblo schreef: je bestelling doet ga je niet eerst kijken naar de voorwaarden van de overstap dus enige misleiding is hier wel toepasbaar
had toch wel handiger geweest als je het wel had gedaan had je nu deze problemen niet, dus geen misleiding
Re: Misleidende Online Praktijken
Onlineheeft mij 2 X bedonderd: 1x bij een verandering van het contract in 2008 naar aanleiding van een aanbieding die goedkoper was dan het contract van mij. Bij informatie werd mij medegedeeld dat ik mijn abonnement ook voor dat lagere bedrag kon veranderen en naar later bleek werd een nieuw contract afgesloten voor een jaar. Dit is mij toen niet verteld. Er is mij toen dus een verleniging aangesmeerd zonder schriftelijke bevestiging en nu in 2010 heb ik een opzegging tijdig genoeg gemeld en ook per email bevestigd gekregen door online. Contract zou lopen tot 23 september en werd door online op 21 september om 20.00 uur beeindigd.
Opzegging en afsluiting ging op 23september 2010 in, maar Online medewerkster heeft mij op 09.09 een nieuwe aanbieding gedaan van T-mobile overal draadloos internet (usb dongel) en Online telefonie voor € 30.95 p.mnd. ik kon binnen 7 dagen opzeggen, het was volgens mij een nieuw abonnement. en geen verlenging van mijn bestaande abonnement dat al vanaf mei was afgemeld.
Ik was niet tevreden (niet volgens afspraak) over het nieuw aangeboden abonnement dus binnen 7 dagen telefonische afgemeld, behoefde niet schriftelijk te gebeuren volgens (zoveelste) medewerker, het zou afgemeld worden ook de T-Mobile stick zou worden geannuleerd. maar toch ook nog zelf naar T-mobile gebeld om het aftemelden (ik heb de T-Mobile usb stick ook niet ontvangen)
Ook heb ik 2 e-mails ontvangen dat ik op 21/23 september om 20.00 uur wordt afgesloten, dus alles was geregeld!!!
Maar nee, ik zag dat Online een automatische betaling heeft afgeboekt van mijn rekening, dit hebben wij direkt door de bank laten terug boeken (dacht foutje van Online) kreeg later een bericht dat mijn abonnement tot 29 okt. 2010 was verlengd en dat wij een betalingsachterstand hadden.
Al weeeeer GRATIS telefoonnummer 0800-8084 gebeld en om uitleg gevraagd waar zij mee bezig waren? Ik had mijn abonnement niet opgezegd maar weer verlengd, dus ik had niet een nieuwe abonnement genomen maar een verlenging volgens Online medewerker, dus een heel andere aanbieding of verandering van pakket is ook een verlenging.
Dus zat ik vast aan dit pakket, zonder dat ik het wist, dit is een valse voorlichting en het aansmeren van een abonnement zonder scrupules van Online.
Ondanks het feit dat ze op 21.09 hebben afgesloten en wij nog geen nieuw abonnement hadden bleven ze volhouden dat we toen al via Ziggo van hun lijn gebruik bleven maken. Hij zei zelfs dat we nog steeds niet hadden opgezegd en een actief abonnement hadden. Toen ik hem erop attent maakte dat ik alweer een nieuwe mail had met daarop opzegdatum 29.10.10 zei hij dat hij dat wel gelezen had maar eerst had willen nakijken bij afdeling abonnementen of dat nu wel zou gaan gebeuren.
Dus mensen pas op!!! voor aanbiedingen van ONLINE voor je het weet zit je vast aan een abonnement van Online.
Ook als ze je beloven binnen 7 dagen opzeggen is niet afgesloten, dit klopt niet.
Het is gewoon colportage alleen op een geraffineerde, achterbakse manier.
Nooit meeer ONLINE
Opzegging en afsluiting ging op 23september 2010 in, maar Online medewerkster heeft mij op 09.09 een nieuwe aanbieding gedaan van T-mobile overal draadloos internet (usb dongel) en Online telefonie voor € 30.95 p.mnd. ik kon binnen 7 dagen opzeggen, het was volgens mij een nieuw abonnement. en geen verlenging van mijn bestaande abonnement dat al vanaf mei was afgemeld.
Ik was niet tevreden (niet volgens afspraak) over het nieuw aangeboden abonnement dus binnen 7 dagen telefonische afgemeld, behoefde niet schriftelijk te gebeuren volgens (zoveelste) medewerker, het zou afgemeld worden ook de T-Mobile stick zou worden geannuleerd. maar toch ook nog zelf naar T-mobile gebeld om het aftemelden (ik heb de T-Mobile usb stick ook niet ontvangen)
Ook heb ik 2 e-mails ontvangen dat ik op 21/23 september om 20.00 uur wordt afgesloten, dus alles was geregeld!!!
Maar nee, ik zag dat Online een automatische betaling heeft afgeboekt van mijn rekening, dit hebben wij direkt door de bank laten terug boeken (dacht foutje van Online) kreeg later een bericht dat mijn abonnement tot 29 okt. 2010 was verlengd en dat wij een betalingsachterstand hadden.
Al weeeeer GRATIS telefoonnummer 0800-8084 gebeld en om uitleg gevraagd waar zij mee bezig waren? Ik had mijn abonnement niet opgezegd maar weer verlengd, dus ik had niet een nieuwe abonnement genomen maar een verlenging volgens Online medewerker, dus een heel andere aanbieding of verandering van pakket is ook een verlenging.
Dus zat ik vast aan dit pakket, zonder dat ik het wist, dit is een valse voorlichting en het aansmeren van een abonnement zonder scrupules van Online.
Ondanks het feit dat ze op 21.09 hebben afgesloten en wij nog geen nieuw abonnement hadden bleven ze volhouden dat we toen al via Ziggo van hun lijn gebruik bleven maken. Hij zei zelfs dat we nog steeds niet hadden opgezegd en een actief abonnement hadden. Toen ik hem erop attent maakte dat ik alweer een nieuwe mail had met daarop opzegdatum 29.10.10 zei hij dat hij dat wel gelezen had maar eerst had willen nakijken bij afdeling abonnementen of dat nu wel zou gaan gebeuren.
Dus mensen pas op!!! voor aanbiedingen van ONLINE voor je het weet zit je vast aan een abonnement van Online.
Ook als ze je beloven binnen 7 dagen opzeggen is niet afgesloten, dit klopt niet.
Het is gewoon colportage alleen op een geraffineerde, achterbakse manier.
Nooit meeer ONLINE
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 nov 2010 21:44
Re: Misleidende Online Praktijken
Duidelijk verhaaltje "ik wil voor een duppie op de eerste rang" en dan niet goed luisteren naar wat er verteld wordt in het "aanbiedingsgesprek".pjotr1950 schreef:Onlineheeft mij 2 X bedonderd: 1x bij een verandering van het contract in 2008 naar aanleiding van een aanbieding die goedkoper was dan het contract van mij. Bij informatie werd mij medegedeeld dat ik mijn abonnement ook voor dat lagere bedrag kon veranderen en naar later bleek werd een nieuw contract afgesloten voor een jaar. Dit is mij toen niet verteld. Er is mij toen dus een verleniging aangesmeerd zonder schriftelijke bevestiging en nu in 2010 heb ik een opzegging tijdig genoeg gemeld en ook per email bevestigd gekregen door online. Contract zou lopen tot 23 september en werd door online op 21 september om 20.00 uur beeindigd.
Opzegging en afsluiting ging op 23september 2010 in, maar Online medewerkster heeft mij op 09.09 een nieuwe aanbieding gedaan van T-mobile overal draadloos internet (usb dongel) en Online telefonie voor € 30.95 p.mnd. ik kon binnen 7 dagen opzeggen, het was volgens mij een nieuw abonnement. en geen verlenging van mijn bestaande abonnement dat al vanaf mei was afgemeld.
Ik was niet tevreden (niet volgens afspraak) over het nieuw aangeboden abonnement dus binnen 7 dagen telefonische afgemeld, behoefde niet schriftelijk te gebeuren volgens (zoveelste) medewerker, het zou afgemeld worden ook de T-Mobile stick zou worden geannuleerd. maar toch ook nog zelf naar T-mobile gebeld om het aftemelden (ik heb de T-Mobile usb stick ook niet ontvangen)
Ook heb ik 2 e-mails ontvangen dat ik op 21/23 september om 20.00 uur wordt afgesloten, dus alles was geregeld!!!
Maar nee, ik zag dat Online een automatische betaling heeft afgeboekt van mijn rekening, dit hebben wij direkt door de bank laten terug boeken (dacht foutje van Online) kreeg later een bericht dat mijn abonnement tot 29 okt. 2010 was verlengd en dat wij een betalingsachterstand hadden.
Al weeeeer GRATIS telefoonnummer 0800-8084 gebeld en om uitleg gevraagd waar zij mee bezig waren? Ik had mijn abonnement niet opgezegd maar weer verlengd, dus ik had niet een nieuwe abonnement genomen maar een verlenging volgens Online medewerker, dus een heel andere aanbieding of verandering van pakket is ook een verlenging.
Dus zat ik vast aan dit pakket, zonder dat ik het wist, dit is een valse voorlichting en het aansmeren van een abonnement zonder scrupules van Online.
Ondanks het feit dat ze op 21.09 hebben afgesloten en wij nog geen nieuw abonnement hadden bleven ze volhouden dat we toen al via Ziggo van hun lijn gebruik bleven maken. Hij zei zelfs dat we nog steeds niet hadden opgezegd en een actief abonnement hadden. Toen ik hem erop attent maakte dat ik alweer een nieuwe mail had met daarop opzegdatum 29.10.10 zei hij dat hij dat wel gelezen had maar eerst had willen nakijken bij afdeling abonnementen of dat nu wel zou gaan gebeuren.
Dus mensen pas op!!! voor aanbiedingen van ONLINE voor je het weet zit je vast aan een abonnement van Online.
Ook als ze je beloven binnen 7 dagen opzeggen is niet afgesloten, dit klopt niet.
Het is gewoon colportage alleen op een geraffineerde, achterbakse manier.
Nooit meeer ONLINE
Groeten,
Test-Piloot