na ongeveer 2,5 jaar telfort adsl met telefonie gehad te hebben
1,5 jaar op mijn vorige adres 1 jaar op mijn nieuwe adres
maar eens overgestapt naar xs4all 1 week nu
omdat die steeds als beste uit de test kwamen dacht ik stap eens over
niet omdat ik telfort slecht vond nooit problemen mee gehad
op mijn nieuwe adres had ik wel eens internet uitval 1 keer in de twee weken
maar dat herstelde zich altijd vanzelf weer dus 3 a 4 minuten geen internet
kan gebeuren woon ook in het buiten gebied
maar nu ik xs4all heb heb ik dit wel 10 keer per dag
er is niks veranderd aan mijn adsl aansluiting gewoon de fritzbox die ik had gekregen van xs4all aangesloten door de monteur van xs4all
nou heb ik gebeld met de helpdesk van xs4all die verterde mijn ik had een klapperende verbinding.
nou dat zal wel dacht ik maar met telfort nooit last van gehad nou ja 1 keer in de 2 weken
heb hem dat ook verteld nou wou de helpdesk mijn snelheid omlaag zetten van 8 mb naar 6mb
ik had bij telfort 20 mb maar haalde maar 8 mb maar nooit echt veel last ondervonden van die zogenaamde klapperende verbinding
ik verteld dat ik een ander modem van telfort had zxyell en nu de fritzbox 7170 dat het mogelijk daar wel eens mee fout kon gaan.
daar vertelde de helpdesk medewerker mijn dat het best wel eens zou kunnen dat het daar aan lag omdat de fritzbox daar gevoeliger voor zou zijn.
dus vraag ik kan ik dan een ander modem krijgen het antwoord was nee ik moet er zelf een kopen.
dit is toch een rare gang van zaken doen ik krijg een modem van xs4all in bruik leen en die werkt bij mijn niet goed
mijn vraag is wat kan ik er aan doen om toch een ander modem te krijgen van xs4all
of kan ik het contract laten ontbinden en terug gaan naar telfort
heb nu mijn zyxell aan gesloten en nu gaat het al stukken beter pas 2 keer uitval gehad vandaag en dat met een zwaar belaste lijn veel downloads enz op maximaal
ga weer bellen met de helpdesk maandag en wou graag weten wat mijn rechte eigenlijk zijn hierin
heb bijv bij upc ooit problemen gehad met een modem die veel uitviel na bellen met helpdesk kreeg ik meteen een nieuwe
misschien heeft iemand het zelfde mee gemaakt bij xs4all en kan die mijn tips geven hierover
mvg Richard van Bijsterveld
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] xs4all zeer slecht
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 jul 2010 20:47
Re: xs4all zeer slecht
nu valt het weer uit lijkt wel als het regent dat ik er meer last van heb
Re: xs4all zeer slecht
Waarschijnlijk woon je relatief ver van de wijkcentrale. Wanneer er te veel snelheid "op de lijn staat" wordt deze instabieler. XS4ALL gebruikt een ander modem en adsl profiel dan telfort vermoedelijk waardoor nu de verbinding wegvalt. Ander modem leveren ze blijkbaar niet dus wellicht kunnen ze zoals geopperd je profiel naar beneden bijstellen zodat de verbinding stabieler wordt. Als ik jou was zou ik na je contract bij xs4all kijken naar een kabelverbinding via upc/ziggo. Die techniek werkt anders en is minder gevoelig voor lange afstanden.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 jul 2010 20:47
Re: xs4all zeer slecht
hoi oppie11
ik heb besloten om mijn snelheid dan maar naar beneden te laten stellen
zodat ik een stabiel internet heb.
ben benieuwd of dat wel goed werkt maar nu is het vreselijk.
hier in mijn gebied heb je ziggo alleen heb ik helaas geen kabel aansluiting
omdat ik in het buiten gebied zit.
weet eigenlijk ook niet wat het gaat kosten omdat aan te laten leggen
heb eerst in een nieuwbouw wijk gewoond en altijd een zeer goede adsl verbinding gehad via telfort
na verhuizing naar buitengebied telfort mee genomen en adsl werkte beter als bij xs4all
maar probeer nu de snelheid verlaging
heb een stabiel internet nodig ivm werk van mijn vrouw
mvg Richard
ik heb besloten om mijn snelheid dan maar naar beneden te laten stellen
zodat ik een stabiel internet heb.
ben benieuwd of dat wel goed werkt maar nu is het vreselijk.
hier in mijn gebied heb je ziggo alleen heb ik helaas geen kabel aansluiting
omdat ik in het buiten gebied zit.
weet eigenlijk ook niet wat het gaat kosten omdat aan te laten leggen
heb eerst in een nieuwbouw wijk gewoond en altijd een zeer goede adsl verbinding gehad via telfort
na verhuizing naar buitengebied telfort mee genomen en adsl werkte beter als bij xs4all
maar probeer nu de snelheid verlaging
heb een stabiel internet nodig ivm werk van mijn vrouw
mvg Richard