Het volgende is mij overkomen en ik vraag mij of meerdere mensen dit hebben meegemaakt. Ik heb een doorlopend contract met Ziggo voor standaard diensten (tv, internet en radio). Om de een of andere reden hebben zij een ander bedrag geincasseerd dan standaard, namelijk voor een uitgebreider abonnement. Zelf heb ik dit abonnement nooit aangevraagd dus ik heb dit bij hen aangegeven.
Nu meldt Ziggo dat "aangezien ik 1x heb betaald, ook als is dit gestorneerd, ben ik gehouden aan het contract en moet dus voldoen aan de betalingen". Ik heb vervolgens gevraagd om een bewijs dat ik dit uitgebreidere abonnement heb aangevraagd. Dat hebben zij niet maar Ziggo meldt doodgewoon dat de betaling bewijs voldoende is dat ik het abonnement heb afgenomen.
Mijnsinziens is dit de wereld op z'n kop en verklaren zij hiermee de consument vogelvrij. Per slot kunnen zij op ieder moment een hoger bedrag incasseren. Storneren heeft dan geen nut want volgens hen ben je gehouden omdat zij eenmaal een poging hebben gedaan het bedrag te incasseren.
Graag hoor ik anderen met soortgelijke ervaringen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo zwendelt met contracten
Re: Ziggo zwendelt met contracten
Ik heb niet dezelfde ervaring bij Ziggo.
Wel iets vergelijkbaar bij een andere "verhuurbedrijf".
Ik heb het teveel betaalde bedrag verrekend met toekomstige rekeningen.
Even overzichtje van dit rekensommetje met toelichting per e-mail naar het bedrijf en klaar is Kees. Meer kunnen ze niet van jou verwachten.
Ik heet trouwens niet Kees, hoor.
Wel iets vergelijkbaar bij een andere "verhuurbedrijf".
Ik heb het teveel betaalde bedrag verrekend met toekomstige rekeningen.
Even overzichtje van dit rekensommetje met toelichting per e-mail naar het bedrijf en klaar is Kees. Meer kunnen ze niet van jou verwachten.
Ik heet trouwens niet Kees, hoor.
Re: Ziggo zwendelt met contracten
aprins01
Juridisch gezien is hier sprake van oplichting. Schrijf dit ******** bedrijf dat je in overleg met jouw advokaat, hen in rechte zult betrekken en zult eisen dat alle gerechtelijke en niet-gerechtelijke kosten voor hun rekening komen. Bovendien zou ik de stichting SAF en Consuwijzer over deze acquisitiefraude inlichten. Ook kun je de RadarRedactie op de hoogte stellen. Uiteraard kun je een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Sukses, Maxiem.
Juridisch gezien is hier sprake van oplichting. Schrijf dit ******** bedrijf dat je in overleg met jouw advokaat, hen in rechte zult betrekken en zult eisen dat alle gerechtelijke en niet-gerechtelijke kosten voor hun rekening komen. Bovendien zou ik de stichting SAF en Consuwijzer over deze acquisitiefraude inlichten. Ook kun je de RadarRedactie op de hoogte stellen. Uiteraard kun je een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Sukses, Maxiem.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36
Re: Ziggo zwendelt met contracten
Geachte aprins01,
Wij vinden het heel vervelend voor u dat onze dienstverlening niet is geweest zoals u van ons heeft verwacht. Voor de tekortkomingen in onze dienstverlening bieden wij u onze excuses aan.
Daarom wil ik u vragen om mij een privébericht te sturen met daarin uw klantgegevens. Zodra ik deze ontvangen heb ga kijken wat er precies aan de hand is.
Wij kijken uit naar uw antwoord zodat wij dit probleem samen met u netjes kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Wij vinden het heel vervelend voor u dat onze dienstverlening niet is geweest zoals u van ons heeft verwacht. Voor de tekortkomingen in onze dienstverlening bieden wij u onze excuses aan.
Daarom wil ik u vragen om mij een privébericht te sturen met daarin uw klantgegevens. Zodra ik deze ontvangen heb ga kijken wat er precies aan de hand is.
Wij kijken uit naar uw antwoord zodat wij dit probleem samen met u netjes kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex