LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klasse UPC!!!
Klasse UPC!!!
Al 5 jaar ellende met UPC. Maar in dit gehucht was je afhankelijk van hun. We hadden nl. nog geen ADSL.
Vorig jaar besloot ik om mijn internet abo te verhogen van Classic naar Plus. Er moesten tenslotte 4 PC's op draaien en dan is een beetje snelheid wel gewenst. Na een half jaar had ik nog steeds de snelheid van Classic, maar de facturen van Plus(scheelt maar €30). Ik heb netjes m'n geld terug gehad, ik moest er wel zelf achteraan, maar daar wordt je toch leip van als je dat elke maand moet doen? Afgelopen juli was ik het echt spuugzat en heb gevraagd of ze, als ze mijn snelheid niet kunnen verhogen, mijn factuur dan aan willen passen. Dat kon, maar dan zat ik weer een jaar aan UPC vast, en dat wilde ik niet, want we hebben inmiddels ADSL gekregen. Ik wilde per direct m'n abo opzeggen en al het teveel betaalde geld terug. Per 1 september ben ik verslost van UPC terwijl het contract tot november liep. Ik heb nog een aantal creditnota's gehad en ben nu voorgoed verlost van UPC.
Klasse UPC, zie je wel dat jullie het kunnen, als je maar wilt!!!
Vorig jaar besloot ik om mijn internet abo te verhogen van Classic naar Plus. Er moesten tenslotte 4 PC's op draaien en dan is een beetje snelheid wel gewenst. Na een half jaar had ik nog steeds de snelheid van Classic, maar de facturen van Plus(scheelt maar €30). Ik heb netjes m'n geld terug gehad, ik moest er wel zelf achteraan, maar daar wordt je toch leip van als je dat elke maand moet doen? Afgelopen juli was ik het echt spuugzat en heb gevraagd of ze, als ze mijn snelheid niet kunnen verhogen, mijn factuur dan aan willen passen. Dat kon, maar dan zat ik weer een jaar aan UPC vast, en dat wilde ik niet, want we hebben inmiddels ADSL gekregen. Ik wilde per direct m'n abo opzeggen en al het teveel betaalde geld terug. Per 1 september ben ik verslost van UPC terwijl het contract tot november liep. Ik heb nog een aantal creditnota's gehad en ben nu voorgoed verlost van UPC.
Klasse UPC, zie je wel dat jullie het kunnen, als je maar wilt!!!
Re: Klasse UPC!!!
Gefeliciteerd. Ik ben ook al geruime tijd van ze verlost. ADSL werkt echt stukken beter. Telefoon via KPN en TV via Digitenne.
Die lui van UPC zullen het wel nooit begrijpen.
Die lui van UPC zullen het wel nooit begrijpen.
-
Gelukkig dat jij het wel allemaal begrijpt.
Hé Mischa, dat jij nou helemaal geil wordt van UPC, dat is héél fijn voor je, maar dat neemt nog steeds niet weg dat er ook mensen zijn met heel wat mindere ervaringen. Open zelf een onderwerp, een poll of wat dan ook waar iedereen die jou mening deelt lekker met jou kan bomen. Maar ga niet sarcastisch lopen doen tegen mensen die nou eenmaal een slechte ervaringen met UPC hebben.
-
Nou nou Eveline,
wie denk jij nou eigenlijk wel wie je bent?
Ik heb net zoveel recht om positief te praten over UPC als jij het recht hebt om te zeuren en te klagen over UPC.
Als je dit niet begrijpt, moet je maar een ingezonden brief sturen naar Mona of zo, maar niet op een forum zijn!
wie denk jij nou eigenlijk wel wie je bent?
Ik heb net zoveel recht om positief te praten over UPC als jij het recht hebt om te zeuren en te klagen over UPC.
Als je dit niet begrijpt, moet je maar een ingezonden brief sturen naar Mona of zo, maar niet op een forum zijn!
Je mag best positief zijn over UPC, zeker als je er goede ervaringen mee hebt, maar om daarom maar gelijk de mensen die wel klachten hebben af te katten.... Wie denk jij dan dat je bent! Ik loop toch ook niet jou positieve ervaringen af te katten???
Ik heb vrienden en kennissen die ook UPC hebben en er tevreden over zijn, en dat is maar gelukkig, want een pretje is het niet als het niet loopt zoals je gehoopt had. Maar ik ken er ook die wel problemen hebben of hadden met UPC. Ik zal nooit en te nimmer de medewerkers van de helpdesk afzeiken, want daar zit het probleem niet. Die hebben me altijd keurig te woord gestaan, maar ja, helaas bestaat UPC niet uit alleen maar een helpdesk.
Ik heb vrienden en kennissen die ook UPC hebben en er tevreden over zijn, en dat is maar gelukkig, want een pretje is het niet als het niet loopt zoals je gehoopt had. Maar ik ken er ook die wel problemen hebben of hadden met UPC. Ik zal nooit en te nimmer de medewerkers van de helpdesk afzeiken, want daar zit het probleem niet. Die hebben me altijd keurig te woord gestaan, maar ja, helaas bestaat UPC niet uit alleen maar een helpdesk.
Ik gooi er ook maar iets in.
Ik ben een jaar geleden bij chello weggegaan vanwege de lage snelheid ( 50% of minder van de toegezegde snelheid) en het veelvuldig "er uit liggen".
Ik heb nu weer een maand geprobeert, en ben blij dat er een maand try & buy bij zit.
Van deze hele maand heb ik al twee dagen de volle snelheid gehad, heb er maar 4 dagen (tot nu toe) een hele dag uit gelegen en heb de rest op 1200 gedraaid, en voor 2000 betaald. De kwaliteit is dus nog slechter dan een jaar geleden.
Dan kan een combi abonnement dan wel 30 euro schelen, maar op deze manier hoeft het voor mij ook niet.
Goodby chello, en hello KPN
Ik ben een jaar geleden bij chello weggegaan vanwege de lage snelheid ( 50% of minder van de toegezegde snelheid) en het veelvuldig "er uit liggen".
Ik heb nu weer een maand geprobeert, en ben blij dat er een maand try & buy bij zit.
Van deze hele maand heb ik al twee dagen de volle snelheid gehad, heb er maar 4 dagen (tot nu toe) een hele dag uit gelegen en heb de rest op 1200 gedraaid, en voor 2000 betaald. De kwaliteit is dus nog slechter dan een jaar geleden.
Dan kan een combi abonnement dan wel 30 euro schelen, maar op deze manier hoeft het voor mij ook niet.
Goodby chello, en hello KPN
Upc rommelt steeds met de snelheden en tarieven, vraag me ook af of dat wel mag. Upc verdient het meest denk ik door de servicelijn, mensen vast houden a 0,10 cent per minuut, doorverbinden naar telefoons die niet opgenomen worden a 0,10 cent per minuut of een bandje vooraf met de directeur die inspreekt of je mee wil doen aan een enquette, ik vraag daar helemaal niet om, maar moet wel voor die onzin betalen want het tarief start direkt. Kassa voor upc dus !
Wanneer het kan ben ik ook vertrokken bij upc, ik ben de oplichterij ook meer dan zat.
Wanneer het kan ben ik ook vertrokken bij upc, ik ben de oplichterij ook meer dan zat.
Mischa, jij beroept je telkens weer op alle abonnementen waar niets mis gaat en de contractuele verplichtingen netjes worden nagekomen. Uiteraard is dat een meerderheid. Als UPC bij 2 miljoen klanten in de fout ging was het al lang ex-UPC geweest. En dat het soms mis gaat is logisch en gebeurt overal, en bij zulke aantallen klanten gaat het gelijk om duizenden, dat is nog steeds normaal en zal niet veel meer of minder zijn dan bij de andere providers.Ik heb net zoveel recht om positief te praten over UPC als jij het recht hebt om te zeuren en te klagen over UPC.
Maar ALS het dan een keer mis gaat, ben jij van mening dat UPC zijn foutprocedures zodanig heeft ingericht dat incidenten soepel worden afgehandeld? Dat UPC een actief troublemanagement voert? Dat UPC een adequate analyse van de aangedragen problemen hanteert? Dat UPC voldoende communiceert? Dat er bij UPC een leercurve blijkt waarbij gelijksoortige problemen sneller worden opgelost als ze vaker voorkomen? Dat UPC de administratie snel weer op orde heeft? Dat UPC de gemaakte afspraken in voldoende mate na komt?
Jij staart je blind op de naar jouw inzicht geweldige produkten en prijzen, en het feit dat jij er geen problemen mee ondervindt maken dat jij je niet voor kan stellen dat anderen dat wel hebben. Cognitieve dissonantie heet dat in marketingtermen. Van het door jou aangeschafte produkt trippel je op alle lovende berichten, ook al komen die van de leverancier zelf, terwijl je afstand neemt van de minder lovende recenties, ook al komen die van consumentenorganisaties, onderzoeksinstituten, etc.
Maar ik heb nieuws voor je: UPC ligt zelf ten grondslag aan vrijwel alle problemen die er ontstaan. Nog afgezien van de techniek waar ze met regelmaat van de klok een steekje laten vallen, gaan er hele batches met financiële afhandelingen verkeerd waardoor de befaamde spooknota's zich voordoen. En in plaats dat dit bij ontdekking in één keer voor allemaal opgelost wordt, laat men het sudderen en de klanten het stuk voor stuk zelf oplossen bij de helpdesk of per brief of per fax of wat dan ook met als gevolg een overbelasting van de resources die de uitvoering van de reguliere bezigheden frustreert. En dat gebeurde al in 2001, en dat gebeurt nog steeds in 2005. Hetzelfde verhaal bij verhuizingen. Daarvan kloppen de procedures gewoon niet. Dat gaat al mis sinds de gehele levensduur van UPC. En aangezien statistisch gezien een vast percentage mensen verhuist, en dus ook klanten van UPC, kan je nauwkeurig jaarlijks het aantal aansluitingen voorspellen waarbij UPC in de fout gaat. En blijkbaar is UPC als organisatie niet in staat hier bijsturing aan te geven zoals een volwassen organisatie betaamt. Om maar in het midden te laten of UPC dit niet wil of niet kan.
Waarin wel veel effort wordt gestoken is het voeren van nieuwe producten en technologiën waar ze nog helemaal niet aan toe zijn om die op de markt te leveren en dus vergezeld gaan van nieuwe kinderziektes met nieuwe problemen waar de serviceafdelingen nog helemaal niet op ingericht zijn met nieuwe extra belasting van de organisatie in de hoop weer een nieuwe inkomstenbron te kunnen aanboren.
Het lijkt of de aandeelhouders hun inkomsten willen genereren uit het laten ronddobberen van een stuurloos schip, waarvan de motor het doet, de tanks vol brandstof, de ruimen vol lading zitten, de afnemers op de kade staan te wachten, maar de autistische bemanning niet te horen heeft gekregen welke richting ze op moeten en nog maar een hijskraan op het dek gaan bouwen in plaats van even een telefoontje te plegen voor het vragen van een nieuwe koers.
-
Wat wil je nou eigenlijk zeggen met dat ellenlange gezwets uit je vorige forum.
Wil jij mensen overbluffen of zo, de doctorandus uithangen op dit TROS forum?
Ik ben niet erg onder de indruk van je relaas. En zoals je zelf zegt gaat er bij een bedrijf met meer dan 2,3 miljoen klanten wel eens iets mis, net als bij de kleine zelfstandige, en ja, dan in kleinere getalen.
Nogmaals, jij bent vrij om wat dan ook voor negatiefs te schrijven, maar laat mij dan mijn positieve deel bijdragen want of je het nou gelooft of niet....
HET IS NIET ALLEEN MAAR KOMMER EN KWEL BIJ UPC,
er zijn zoveel medewerkers die dag in en dag uit, alle klanten, boos, blij of wat dan ook, vriendelijk, professioneel en behulpzaam te woorc staan en zaken kordaat aanpakken !
Wil jij mensen overbluffen of zo, de doctorandus uithangen op dit TROS forum?
Ik ben niet erg onder de indruk van je relaas. En zoals je zelf zegt gaat er bij een bedrijf met meer dan 2,3 miljoen klanten wel eens iets mis, net als bij de kleine zelfstandige, en ja, dan in kleinere getalen.
Nogmaals, jij bent vrij om wat dan ook voor negatiefs te schrijven, maar laat mij dan mijn positieve deel bijdragen want of je het nou gelooft of niet....
HET IS NIET ALLEEN MAAR KOMMER EN KWEL BIJ UPC,
er zijn zoveel medewerkers die dag in en dag uit, alle klanten, boos, blij of wat dan ook, vriendelijk, professioneel en behulpzaam te woorc staan en zaken kordaat aanpakken !
Dat zal best, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.er zijn zoveel medewerkers die dag in en dag uit, alle klanten, boos, blij of wat dan ook, vriendelijk, professioneel en behulpzaam te woorc staan en zaken kordaat aanpakken !
-
Nou... ik wel !
Ik ben niet erg onder de indruk van je relaas.
Ik had niet anders verwacht. De oorsprong daarvan had ik ook al uiteengezet.
En zoals je zelf zegt gaat er bij een bedrijf met meer dan 2,3 miljoen klanten wel eens iets mis, net als bij de kleine zelfstandige, en ja, dan in kleinere getalen.
Exact, dit schreef ik dus als inleiding naar een aantal vragen naar jou. Was je hiervan dan wel onder de indruk, dat je het nog eens herhaalt? En waarom ga je dan niet in op de vragen die hierop volgden? Dat is namelijk de kern van het gezwets zoals jij dat noemt, de vraag of jij vindt dat na die enkele keer dat er iets mis gaat bij UPC de organisatie zodanig is ingericht om hier goede opvolging aan te geven? Ik denk namelijk van niet, en dat is de strekking van de rest van het verhaal. UPC maakt namelijk nog steeds dezelfde blunders als 5 jaar geleden, weet nog steeds niet hoe je administratie moet voeren, leert niet van gemaakte fouten, en geen enkel signaal van buitenaf dringt door. Niets anders dan een domme, autistische reus.
Toch verandert blijkbaar ook jouw visie op het geheel. Waar je voorheen superlatieven te kort kwam om de kwaliteiten van UPC op te hemelen heb je nu je waardering teruggebracht tot:
En dat moest er nog bijkomen ook...HET IS NIET ALLEEN MAAR KOMMER EN KWEL BIJ UPC
Mocht je steeds problemen blijven houden,
vul dan eens het feedback formulier van COAX NL in
http://www.coax.nl/feedback/index.php
groet
Hans Ronhaar
voorzitter COAX NL.
vul dan eens het feedback formulier van COAX NL in
http://www.coax.nl/feedback/index.php
groet
Hans Ronhaar
voorzitter COAX NL.
-
Nou nou Jan wat een extreme uitspraken weer. Een doem senario zeg ik maar, waar alles wat met UPC te maken heeft door jou woordelijk met de grond wordt gemaakt.
Ik neem hetgene wat je hebt geschreven ter kennisname aan.
Het is echter jouw persoonlijke mening en louter en alleen dat.
Gelukkig maken een paar miljoen klanten ongestoord en naar volle tevredenheid gebruik van diensten van UPC.
Ik neem hetgene wat je hebt geschreven ter kennisname aan.
Gelukkig maken een paar miljoen klanten ongestoord en naar volle tevredenheid gebruik van diensten van UPC.
Ik voel hem al aankomen; je gaat niet op de gestelde vragen in. Zal wel vervangen worden door één van je gebruikelijke dooddoeners.Ik neem hetgene wat je hebt geschreven ter kennisname aan.
Nee, niet louter alleen dat. Het is verder ook een heel specifieke vraag om jouw mening, maar...
Oh kijk, daar is de standaard dooddoener al.Gelukkig maken een paar miljoen klanten ongestoord en naar volle tevredenheid gebruik van diensten van UPC.
Het zal je ongetwijfeld niet ontgaan zijn dat het hele verhaal op geen enkel moment ingaat op de producten die UPC voert. Waar het wel over gaat is de bedrijfsvoering van de onderneming zelf, en dat die dermate gebrekkig is ingericht dat nooit tot enige kwaliteit gekomen zal kunnen worden. Dat een paar miljoen klanten zich hieraan niet storen doet hierbij niet ter zake en doet er ook al helemaal niets aan af. Ik zou je willen uitnodigen, probeer het nog eens met een zinniger reactie.
Volgens mij werkt Mischa bij UPC en wil hij zijn baantje niet kwijt.
Nou Jan, ik vond de reactie van Misscha nogal meevallen daar ze normaal nog wel eens als een ongeleid projectiel er lekker op los begint te schelden. Wellicht had ze net een zwak moment!
Bink zegt dat Mischa normaal als een ongeleid projectiel erop los gaat schelden.
Dan weet ik al genoeg en het enigste wat ik dan kan doen is haar of hem negeren.
Dan weet ik al genoeg en het enigste wat ik dan kan doen is haar of hem negeren.
Heb jaren upc gehad en chello maar de ervaringen met hun waren gewoon weg verschrikkelijk.Onbegrijpelijk dat een bedrijf zo met hun klanten kan omgaan en nog steeds doet.
Wat ik niet kan begrijpen is dat er nog steeds mensen zijn die eraan denken om een produckt bij UPC te gaan afnemen.
MENSEN BEZINT EER GE BEGINT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En wat de undercover upc medewerker hier op dit forum ook schrijft denk na en geloof hun niet.
Ik heb hun telefoon eruit gedaan , ik heb hun internet eruit gedaan.En ik sta te wachten tot ik ergens anders t.v kan gaan kijken.
UPC komt er bij mij NOOOOOOOOOOOOOIT meer in.
Wat ik niet kan begrijpen is dat er nog steeds mensen zijn die eraan denken om een produckt bij UPC te gaan afnemen.
MENSEN BEZINT EER GE BEGINT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En wat de undercover upc medewerker hier op dit forum ook schrijft denk na en geloof hun niet.
Ik heb hun telefoon eruit gedaan , ik heb hun internet eruit gedaan.En ik sta te wachten tot ik ergens anders t.v kan gaan kijken.
UPC komt er bij mij NOOOOOOOOOOOOOIT meer in.