LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Knoth.nl Incasso

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Masterunix

Knoth.nl Incasso

Ongelezen bericht door Masterunix »

Beste mensen,

Ik heb ooit mijn domeinen gehost bij Knoth inclusief afgenomen diensten voor hosting.

Ik krijg nu via mijn vorige adres (nieuwe bewoners sinds 2 en half jaar) een incasso brief vanuit Knoth dat ik 80 euro moet betalen en anders komt er een deur waarder mijn huis leeg halen.

In geen enkele brief stond waar het over gaat. Dus ik heb Knoth netjes een mail gestuurd en gevraagd waar het over gaat.

Het zou gaan om een domein naam die ik daar nog actief zou hebben (normaal gesproken word dit automatisch opgeheven als je niet meer host ervaring vanuit andere hosting partijen). Oke goed kan gebeuren.

Maar ik begrijp een aantal dingen niet:

1) Waarom heb je mijn hier nooit over gebeld op mijn mail adres dat 4 jaar bekend staat in jullie systeem en wij altijd mail contact hebben gehad op dat mail adres
2) Waarom heb je mij nooit hier over gebeld?
3) Waarom heb je nooit een persoonlijke brief gestuurd?

Er word opeens een incasso erbij gehaald voor een bedrag van 18 euro wat nu 80 euro is ... ik heb om uitleg gevraagd per email en dit is wat je krijgt als antwoord:

:x Je kan contact opnemen met het incassobureau voor verdere afhandeling.

Service van NIKS!

Mijn ervaringen dus tot zover: Slecht en zoek een andere hosting voor je geld!

Nooit geen Knoth meer dus.

czarczar

Re: Knoth.nl Incasso

Ongelezen bericht door czarczar »

Zo te lezen gaat het niet over de domeinnaam hosting van 1 jaar, dus logisch dat het bedrag hoger is.
Masterunix schreef:Ik krijg nu via mijn vorige adres (nieuwe bewoners sinds 2 en half jaar) een incasso brief vanuit Knoth dat ik 80 euro moet betalen en anders komt er een deur waarder mijn huis leeg halen.
Beslaglegging kan pas na uitspraak van de rechter en daarvoor zult u eerst voor een kantonrechtbank worden gedaagd. U kunt zich daar dan zelf verdedigen. Als de rechter uitspraak doet ten nadele van u (en de zaak betekent), dan pas kan er beslag worden gelegd. Deurwaarders zullen u eerst manen het bedrag te voldoen op basis van die uitspraak van de rechter. Blijft u dat weigeren, dan zal men over het algemeen overgaan tot het leggen van loonbeslag. Pas als dat niet mogelijk is, dan zal de deurwaarder overgaan tot beslaglegging op goederen.

Ik vermoed dat u tot noch toe alleen een dreigbriefje heeft ontvangen van een Incassobureau, misschien met een mooi logo er boven dat het een deurwaarders- en incassobureau is. Veel deurwaarders zijn verbonden aan een incassobureau, maar kunnen pas als deurwaarder optreden na uitspraak van een rechter.

Als bedrijven hun incasso uit handen geven aan een incassobureau, dan verwijzen ze vaak naar het incassobureau. Het kan zelfs zo zijn dat Knoth zijn vordering op u heeft verkocht aan het incassobureau. In dat geval heeft het Incassobureau een vordering op u en heeft Knoth er niets meer mee te maken.

Gesloten