LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internet Plus Bellen opzeggen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Antoni

KPN Internet Plus Bellen opzeggen

Ongelezen bericht door Antoni »

Hallo,

Na jaren abonnee te zijn geweest bij Planet Internet (internet en telefonie) is dit na de overname door KPN automatisch omgezet naar Internet Plus Bellen.
Over deze dient niets dan lovende woorden.

Echter vanwege mijn werk had ik al enige tijd behoefte aan meer bandbreedte, iets wat KPN helaas niet op mijn adres kon realiseren. Je gaat dan dus zoeken naar een andere provider en uiteindelijk ben ik bij UPC uitgekomen.

Voor het omzetten eerst KPN gebeld (begin januari) om te informeren naar de looptijd van mijn contract, omdat ik al jaren abonnee ben verwachte ik hierbij geen problemen en dus een opzegtermijn van een maand. De persoon van de klantenservice beaamde inderdaad een maand opzegtermijn.

Begin januari het UPC pakket aangevraagd, telefoonnummer over laten zetten en nu alles werkt wilde ik het internet-deel bij KPN telefonisch opzeggen, het telfoondeel opzeggen zou door UPC worden geregeld.

Zojuist KPN gebeld en tot mijn verbijstering kreeg ik te horen dat mijn abonnement (nog) niet is op te zeggen omdat ik nog een contract zou hebben tot oktober 2010 aangezien ik volgens de klantenservice medewerkster per oktober 2009 mijn contract zou hebben verlengd. Dit staat ineens ook bij de contract gegevens op mijn KPN?

Toen ik melde dat vandaag mijn telefoonnummer wel is overgezet vertelde ze mij dat dit helemaal niet kon en dat ik waarschijnlijk wel een rekening voor contractbreuk zou ontvangen.

Ik heb mijn abonnement bij KPN nog nooit verlengt of wat dan ook. Dit kan toch niet zomaar?

willemo

Re: KPN Internet Plus Bellen opzeggen

Ongelezen bericht door willemo »

Je zult waarschijnlijk iets hebben laten wijzigen bijv. snelheid, in dat geval gaat veelal de kontaktduur opnieuw in.

Groeten,
Willem

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Bij een snelheidswijziging van een oud hetnet of planet pakket wordt het inderdaad een nieuw jaarcontract. Een snelheidswijziging zonder dat het een oud planet of hetnet betreft is geen nieuw jaarcontract.

Antoni

Ongelezen bericht door Antoni »

willemo schreef:Je zult waarschijnlijk iets hebben laten wijzigen bijv. snelheid, in dat geval gaat veelal de kontaktduur opnieuw in.

Groeten,
Willem
Dat was nou juist de reden om over te stappen naar een andere provider.

KPN kon geen andere snelheid realiseren op mijn adres. Ik heb dat dus wel aangevraagd, maar daarop een brief van KPN ontvangen dat een snelheidsverhoging bij mij helaas niet mogelijk is.

groeten,

Antoni

janky

Ongelezen bericht door janky »

Hier bijna gelijke ervaringen met het overzetten van KPN naar UPC.
Ook oud Planet abonnement die door KPN is omgezet naar internet extra toen Planet door hun werd overgenomen.
Duidelijk aangegeven toendertijd dat ik onder dezelfde voorwaarden, dus geen jaarabbonnement maar een opzegtermijn van 1 maand met hun in zee wilde gaan.
Op dat contract staat dus ook geen termijn ingevuld.
Nu had ik in December bij UPC een compleet abonnement(tv/internet/telefonie) aangevraagd met overstapservice.
Er van uitgaande dat ik 1 maand opzegtermijn had bij KPN verwachtte ik geen problemen.De telefoon werd opgezegd door de overstapservice van UPC en daar kreeg ik al snel een bevestiging van door KPN.TV was ook geen probleem.
Maar wat schetst mijn verbazing, een paar dagen later had ik een brief in de bus van KPN dat ik was overgezet naar een internetabonnement zonder telefoon. Contractduur 1 jaar daarna per maand opzegbaar. Toen begon het spelletje dus ook bij mij. UPC gebeld en gevraagd hoe het zat met de overstapservice mbt internet? Ik had van hun wel een mail gehad waarin stond dat bij KPN het verzoek hiervoor was ingediend.KPN gebeld en gevraagd hoe men het in het hoofd haalt mij een abonnement te sturen waar ik totaal niet om had gevraagd!Dit was volgens de klantenservice een gebruikelijke actie aangezien ik geen telefoon van KPN meer had. Meteen aangegeven dat ik daar absoluut niet van gediend was, hier niet om had gevraagd en dus ook aangegeven dat ik dat abonnement niet wilde.Was geen probleem, de klantenservice zou dit doorspelen en per 6 Februari zou ik dan af zijn van het internetabonnement.Gevraagd of ze mij per mail en per post hiervan een bevestiging wilde sturen.
Na nog een paar keer hierover te hebben gemaild omdat ik maar niets hoorde kreeg ik van hun een bevestiging per mail en post dat per 6 Februari het internet abonnement zou worden stopgezet.
UPC overstapservice gebeld met de vraag waarom hun mijn internet -abonnement niet hadden opgezegd bij KPN want volgens KPN was dat NIET gebeurd!Daarbij zit ik nu wel een maand met dubbele kosten.Je raad het al UPC had nog geen bericht van KPN.
Ja wie zit nou wie te bedonderen? Het is gewoon een graaicultuur onder die gasten. Heeft niets meer te maken met zorgen voor goede telefonie en internet, nee alleen zoveel mogelijk geld binnenhalen , elkaar de schuld geven en de klant mag het uitzoeken.
Eind Januari krijg ik van KPN een factuur, of ik maar weer 1 maand Internet wilde betalen.
Meteen weer een mail gestuurd hoe dit kan en of hun de factuur wilde aanpassen. Ik wil tot 6 Februari mijn internet abonnement betalen maar geen dag langer.
Je hoort niets terug en via de automatische incasso wordt het bedrag gewoon van je bankrekening gehaald. Toen maar met de hele correspondentie naar de KPN winkel gegaan want ik had inmiddels al een vette rekening voor al dat bellen a 10 eurocent per minuut. Ook hier zou men eens wat aan moeten doen want het blijft helaas de enige manier om met die bedrijven te communiceren. Schrijven, mailen doet men niets mee.Daar verdienen ze niet aan! Bij de KPN winkel de situatie uitgelegd en gevraagd of men mij verder kon helpen zodat ik zeker weet dat ik van dat abonnement af ben.
Ze hebben via hun kanalen een mail gestuurd en ik zou worden gebeld.
We zijn nu een week verder en tot op heden niets gehoord.
Ik wacht nu tot 6 Februari. Dan ga ik de automatische incasso voor KPN intrekken en mijn bank opdracht geven geen betalingen meer uit te voeren naar hun.
Kijken wat er dan gebeurd.
Al met al zit ik dus met een flinke kater.
Jarenlang een tevreden klant geweest bij Planet/KPN en dan wordt je zo behandeld.
UPC die zijn mond vol heeft van de goede service, nou niet dus. Die overstapservice waarin men garandeerd dat ze alles regelen is dus een wassen neus. Zal de overstap daarheen dus niemand aanraden. Maar waar moet je dan heen?? Welke provider doet nu echt wat hij beloofd? Als ik hier op het forum de ervaringen van andere providers lees is het toch gewoon een grote boevenbende!

jos steu

Ongelezen bericht door jos steu »

KPN is bekend,
Zelfde ervaringen en dat allemaal om een extra maandje abb. kosten.
Oplichters,
Dat is de huidige moderne cutuur bij de multinatiomals
Altijd al geweest vloeit voort uit hun monopolistische verleden met destijds aan het hoofd de zeer gewaardeerde supergraaier de heer Dik

kpnnietleuk

Ongelezen bericht door kpnnietleuk »

Hier bijna gelijke ervaringen met het overzetten van KPN naar UPC.

We hebben eind Augustus bij UPC een compleet abonnement(tv/internet/telefonie) aangevraagd met overstapservice.
Er van uitgaande dat ik 1 maand opzegtermijn had bij KPN verwachtte ik geen problemen. Ik heb KPN gebeld en alles op het abonnement opgezegd behalve telefoonnummer die ik mee wilden nemen naar UPC. De internet werd opgezegd eerst zonder bevestiging, dan een 2de telefoontje naar KPN dan wel met bevestiging MAAR nog 1 maand later, September dus. Maar nu begint het, zonder te weten kregen we een paar dagen later een brief in de bus van KPN dat we zijn overgezet naar een internet basisabonnement. Dacht ik niet!! Dan we geen KPN lijn in huis hebben.
Toen begon het spelletje dus ook bij ons. KPN gebeld en gevraagd hoe men het in het hoofd haalt ons een abonnement te sturen waar we totaal niet om hebben gevraagd! Geen reactie van KPN! Toen maar met de hele correspondentie naar de KPN winkel gegaan in november. Ze hebben via hun kanalen een mail gestuurd en ik zou worden gebeld. En hier van heb ik ook geen reactie gehad van KPN.
Eind december krijgen we van KPN weer een factuur, of ik maar weer 1 maand Internet wilde betalen. Meteen automatische incasso voor KPN in getrokken en mijn bank opdracht geven geen betalingen meer uit te voeren naar hun. En klantservice gebeld. Ze zeggen dat het klopt dat iemand van KPN ons gaan bellen, wanneer weet ze niet. We zijn nu manden en tot op heden niets gehoord over de opzeg en terug betaling van die manden ik GEEN KPN gebruikt. Wel kreeg ik eer gisteren een na betaling van € 2.75. Dacht ik niet!! Ik wacht nog steeds op de telefoon van KPN.

Jarenlang een tevreden klant geweest bij Planet en dan wordt je zo behandeld. Het is duidelijk dat voor KPN is de klant (x-klant) niets waard ze willen alleen het geld!!

Bert O

Ongelezen bericht door Bert O »

Wat een negatieve ervaringen. Zelf heb ik eind december mijn abonnement (schriftelijk) bij KPN opgezegd per 1 februari. Opzegging werd netjes bevestigd in de 3e week van januari. Overgang telefoonnr. (naar UPC) ging van een leien dakje. En ook het teveel aan abonnementskosten dat door KPN in jan al was afgeschrven had ik ruimschoots voor eind feb. weer terug.
:D

Gesloten