KPN blokkeert SMTP poort 25 voor alle andere SMTP servers dan die van hun zelf!!!! Probeer maar eens telnet mailhost.hetnet.nl 25 en probeer daarna een andere niet KPN smtp server (als de poort open is krijg je een banner, anders niet)
Dit is een gemene vorm van censuur. Per week 9 2007 zijn ze hier plots mee begonnen. Alle mensen die via b.v. uit veiligheidsoverwegingen hun mail via secureserver.net verzenden kunnen dat ineens niet meer. je bent genoodzaakt via de KPN dochters te werken..... Moet je trouwens eens proberen geen spam filter bij hetnet te nemen... Als je even wacht zit je hele mailbox vol spam, zonder dat je die box en/of e-mail adres ooit hebt gebruikt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN (Planet en hetnet getest) blokkeren poort 25 SMTP-E-mail
-
ikbenik
Re: KPN (Planet en hetnet getest) blokkeren poort 25 SMTP-E-mail
Voor zover ik het weet deed KPN dat voor kort niet en de rest wel.KPN blokkeert SMTP poort 25 voor alle andere SMTP servers dan die van hun zelf!!!! Probeer maar eens telnet mailhost.hetnet.nl 25 en probeer daarna een andere niet KPN smtp server (als de poort open is krijg je een banner, anders niet)
Dit is een gemene vorm van censuur. Per week 9 2007 zijn ze hier plots mee begonnen.
De meeste providers (behalve tot voor kort KPN) doen dit al jaren.
Vertel eens iets nieuws!
-
ikbenik
Daarbij is dit wel degelijk in de media geweest.
De reden dat ze dit doen is proberen om de overlast van spam e.d. naar beneden te krijgen.
Daarbij vind ik zelf dat veel mensen zeuren dat de provider moeten handelen.
Gaan ze handelen, gaan veel mensen weer zeuren!
Met andere woorden, wat je ook doet, het is nooit goed!
De reden dat ze dit doen is proberen om de overlast van spam e.d. naar beneden te krijgen.
Daarbij vind ik zelf dat veel mensen zeuren dat de provider moeten handelen.
Gaan ze handelen, gaan veel mensen weer zeuren!
Met andere woorden, wat je ook doet, het is nooit goed!
Ik loop tegen hetzelfde probleem op, maar niet alleen bij SMTP servers van "derden", maar bij alle SMTP servers, ook die van KPN zelf, zelfs na het uitschakelen van de Firewall.
Telnet naar mail.kpnplanet.nl 25 levert een foutmelding op "Bezig met verbinding maken met mail.kpnplanet.nl....Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25: De verbinding is mislukt"
Ik zal wel weer contact op moeten nemen met de KPN helpdesk
Overigens. Tele-2 (en daarvoor versatel c.q. zonnet)heeft dit nooit toegepast. Daar heb ik altijd anderse smtp servers op kunnen geven.
Telnet naar mail.kpnplanet.nl 25 levert een foutmelding op "Bezig met verbinding maken met mail.kpnplanet.nl....Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25: De verbinding is mislukt"
Ik zal wel weer contact op moeten nemen met de KPN helpdesk
Overigens. Tele-2 (en daarvoor versatel c.q. zonnet)heeft dit nooit toegepast. Daar heb ik altijd anderse smtp servers op kunnen geven.