| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maffia praktijken bij lijnkaping
-
L.Riphagen
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 jan 2008 13:03
Maffia praktijken bij lijnkaping
Op mijn perceel zijn 2 afzonderlijke telefoonleidingen aanwezig, waarvan 1 voor de kamerbewoner in een vrijstaand gebouw en 1 voor het woonhuis.
Op 10 januari 20008 werd plotseling de door mij in gebruik zijnde KPN /Orange ADSL verbinding in de woning verbroken.
Na een drie uur durend en geldverslindend telefoongesprek met de klantenservice van KPN en Orange (20 c/min) werd toch de oorzaak gevonden:
Bij Orange was ik op 10 januari uitgeschreven en volgens KPN was de lijn door TELE 2 gekaapt.
Volgens KPN kwam dit vaker voor en was het niet mogelijk hier iets aan te doen.
Dus maar even met TELE 2 gebeld, en deze gaf inderdaad aan dat er een ADSL verbinding was aangevraagd op mijn adres onder een andere naam.
Toen pas werd mij duidelijk dat de nieuwe kamerbewoner de ellende veroorzaakt had.
TELE 2 had de andere lijn moeten gebruiken !!
Als je denkt dat dit zo even recht gezet kan worden kom je bedrogen uit.
1. Orange heeft aangegeven mij opnieuw in te zullen schieten, op welke termijn dat
dit zou gebeuren kon men niet aangeven.
2.TELE 2 gaf als tijdelijke en enige oplossing ; gebruik het modem van de
kamerbewoner.
3. KPN heeft mijn abonnement opgezegd .
Omdat ik weinig vertrouwen had in de telefonische afspraken , heb ik besloten op 14 Januari, aan alle partijen een aangetekende brief te sturen. (het opzoeken van de adressen gaf zelfs al problemen).
Hierbij heb ik verzocht om:
1. De oorspronkelijke verbinding en abonnementen zo spoedig mogelijk te herstellen.( KPN/Orange)
2. Een vloeiend overgang te waarborgen.
3. Eventuele voorwaarden te hanteren die bij het aangaan van mijn KPN/Orange
ADSL contract van toepassing waren.
Op 25 Januari heeft Orange mij een brief gestuurd waarbij men aangeeft dat ik mijn Orange ADSL Lite abonnement wil opzeggen., indien ik de opzegging ongedaan wil maken is één
telefoontje met de klantenservice voldoende.
Vanwege mijn vorige 3 uur durende gesprek en een duidelijke aangetekende brief heb ik hier geen vertrouwen meer in.
Samengevat:
Zonder voldoende informatie in te winnen is mijn lijn door een TELE 2
gekaapt, in opdracht van een (onbekende)!!!!
De abonnementen zijn door KPN en Orange zonder enig verzoek mijnerzijds
beëindigd.(Contractbreuk)
Zonder ergens om gevraagd te hebben wordt ik met een behoorlijke onkosten
post opgezadeld, waarbij ik het nog niet eens heb over alle ellende die dit
veroorzaakt heeft.
Ik heb nog steeds weinig vertrouwen in een goede afloop en hoop dat er langs deze weg iemand te vinden is die mij kan adviseren in deze ,denk ik, bij voorbaat verloren strijd tegen de "Maffia".
Vriendelijke groet ,Ineke
Op 10 januari 20008 werd plotseling de door mij in gebruik zijnde KPN /Orange ADSL verbinding in de woning verbroken.
Na een drie uur durend en geldverslindend telefoongesprek met de klantenservice van KPN en Orange (20 c/min) werd toch de oorzaak gevonden:
Bij Orange was ik op 10 januari uitgeschreven en volgens KPN was de lijn door TELE 2 gekaapt.
Volgens KPN kwam dit vaker voor en was het niet mogelijk hier iets aan te doen.
Dus maar even met TELE 2 gebeld, en deze gaf inderdaad aan dat er een ADSL verbinding was aangevraagd op mijn adres onder een andere naam.
Toen pas werd mij duidelijk dat de nieuwe kamerbewoner de ellende veroorzaakt had.
TELE 2 had de andere lijn moeten gebruiken !!
Als je denkt dat dit zo even recht gezet kan worden kom je bedrogen uit.
1. Orange heeft aangegeven mij opnieuw in te zullen schieten, op welke termijn dat
dit zou gebeuren kon men niet aangeven.
2.TELE 2 gaf als tijdelijke en enige oplossing ; gebruik het modem van de
kamerbewoner.
3. KPN heeft mijn abonnement opgezegd .
Omdat ik weinig vertrouwen had in de telefonische afspraken , heb ik besloten op 14 Januari, aan alle partijen een aangetekende brief te sturen. (het opzoeken van de adressen gaf zelfs al problemen).
Hierbij heb ik verzocht om:
1. De oorspronkelijke verbinding en abonnementen zo spoedig mogelijk te herstellen.( KPN/Orange)
2. Een vloeiend overgang te waarborgen.
3. Eventuele voorwaarden te hanteren die bij het aangaan van mijn KPN/Orange
ADSL contract van toepassing waren.
Op 25 Januari heeft Orange mij een brief gestuurd waarbij men aangeeft dat ik mijn Orange ADSL Lite abonnement wil opzeggen., indien ik de opzegging ongedaan wil maken is één
telefoontje met de klantenservice voldoende.
Vanwege mijn vorige 3 uur durende gesprek en een duidelijke aangetekende brief heb ik hier geen vertrouwen meer in.
Samengevat:
Zonder voldoende informatie in te winnen is mijn lijn door een TELE 2
gekaapt, in opdracht van een (onbekende)!!!!
De abonnementen zijn door KPN en Orange zonder enig verzoek mijnerzijds
beëindigd.(Contractbreuk)
Zonder ergens om gevraagd te hebben wordt ik met een behoorlijke onkosten
post opgezadeld, waarbij ik het nog niet eens heb over alle ellende die dit
veroorzaakt heeft.
Ik heb nog steeds weinig vertrouwen in een goede afloop en hoop dat er langs deze weg iemand te vinden is die mij kan adviseren in deze ,denk ik, bij voorbaat verloren strijd tegen de "Maffia".
Vriendelijke groet ,Ineke
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Beste L.Riphagen, in het kader van de telecomwet zijn Orange en KPN wettelijk VERPLICHT mee te werken als een andere provider de lijn wil hebben, het is geen doen om elke aanvraag te controleren of deze wel of niet terecht is.........
-
L.Riphagen
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 jan 2008 13:03
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Beste JayWalker,
Na het plaatsen van de brief heb ik de Radar uitzending van 15 oktober 2007 bekeken.
Hierbij werd mij duidelijk dat het hier gaat om "slamming" .
Bij het overnemen van een lijn door een andere provider rust de wettelijke verplichting van de provider e.e.a met toestemming van de gebruiker te laten verlopen. Deze toestemming moet door middel van een handtekening of bandopname vastgelegd zijn.
Dat is hier dus duidelijk niet het geval, en je zou er bij deze diefstal wel erg gemakkelijk van afkomen door te stellen dat het geen doen is dit te controleren.
Heb ik misschien ook nog het recht om op een lijn die middels een contract, voor een fors bedrag gehuurd word, zelf te bepalen of ik akkoord ga met een overname door een provider die mij niet zint??
Groeten, Ineke
Na het plaatsen van de brief heb ik de Radar uitzending van 15 oktober 2007 bekeken.
Hierbij werd mij duidelijk dat het hier gaat om "slamming" .
Bij het overnemen van een lijn door een andere provider rust de wettelijke verplichting van de provider e.e.a met toestemming van de gebruiker te laten verlopen. Deze toestemming moet door middel van een handtekening of bandopname vastgelegd zijn.
Dat is hier dus duidelijk niet het geval, en je zou er bij deze diefstal wel erg gemakkelijk van afkomen door te stellen dat het geen doen is dit te controleren.
Heb ik misschien ook nog het recht om op een lijn die middels een contract, voor een fors bedrag gehuurd word, zelf te bepalen of ik akkoord ga met een overname door een provider die mij niet zint??
Groeten, Ineke
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Het is vrij ingewikkeld, maar Tele2 is aantoonbaar nalatig, zij zullen van de nieuwe kamerbewoner best wel een handtekening of voice-log hebben, maar ze hadden goed moeten uitzoeken of er meerdere telefoonlijnen op het adres aanwezig waren, dat komt tenslotte wel vaker voor.
Tele2 heeft dat verzuimd en is dus nalatig en daardoor aansprakelijk voor alle kosten en schade die jij hebt geleden, een beetje goede advocaat die zich hier in wil vastbijten kan Tele2 dan ook diep door het stof laten kruipen.
Veel succes !
Tele2 heeft dat verzuimd en is dus nalatig en daardoor aansprakelijk voor alle kosten en schade die jij hebt geleden, een beetje goede advocaat die zich hier in wil vastbijten kan Tele2 dan ook diep door het stof laten kruipen.
Veel succes !
-
WebServiceTele2
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Geachte L. Riphagen,
Gevallen van slamming zijn erg vervelend. Zowel voor mensen wie het overkomt als voor de provider(s) die het betreft. Ik ben een medewerker van de klantenservice van tele2. Misschien zou u uw gegevens door kunnen geven zodat ik u kan helpen.
Vriendelijke groeten,
WebServiceT2
Gevallen van slamming zijn erg vervelend. Zowel voor mensen wie het overkomt als voor de provider(s) die het betreft. Ik ben een medewerker van de klantenservice van tele2. Misschien zou u uw gegevens door kunnen geven zodat ik u kan helpen.
Vriendelijke groeten,
WebServiceT2
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Ik denk dat ik al weet wat de oorzaak is.
Iedere aansluiting van KPN heeft 2 lijnen. Dus als je 1 telefoonlijn wilt hebben en 1 fax lijn.
De aansluiting bestaat dus uit 4 draadjes. 2 draadjes voor lijn 1 en 2 draadjes voor lijn 2.
Ik denk dat lijn 1 de aansluiting voor de woonhuis en lijn 2 was dus die kamerbewoner aangesloten.
Je hebt wel 2 lijnen, maar dit valt altijd onder 1 adres.
Dus als die kamerbewoner dus een andere abo neemt van een andere provider, dan zal zowel lijn 1 als lijn 2 afgesloten worden en overgezet worden op de nieuwe abo, waarbij maar 1 lijn gebruikt wordt.
Het is dus niet gebruikelijk dat die 2 lijnen verdeeld worden over meerdere adressen of bewoners.
Als die kamerbewoner gekozen heeft voor internet plus bellen, dan zal zowel lijn 1 als lijn 2 in de centrale van de analoge telefoonlijn worden losgekoppeld. En de telefonie zal dan via internet gaan lopen.
Tja, wie is er dan schuldig aan de elende?
In ieder geval niet de nieuwe provider van de kamerbewoner.
En KPN kan ook niet worden beschuldigd van slamming.
Hopelijk is het duidelijk. Zo niet, dan hoor ik het wel.
Iedere aansluiting van KPN heeft 2 lijnen. Dus als je 1 telefoonlijn wilt hebben en 1 fax lijn.
De aansluiting bestaat dus uit 4 draadjes. 2 draadjes voor lijn 1 en 2 draadjes voor lijn 2.
Ik denk dat lijn 1 de aansluiting voor de woonhuis en lijn 2 was dus die kamerbewoner aangesloten.
Je hebt wel 2 lijnen, maar dit valt altijd onder 1 adres.
Dus als die kamerbewoner dus een andere abo neemt van een andere provider, dan zal zowel lijn 1 als lijn 2 afgesloten worden en overgezet worden op de nieuwe abo, waarbij maar 1 lijn gebruikt wordt.
Het is dus niet gebruikelijk dat die 2 lijnen verdeeld worden over meerdere adressen of bewoners.
Als die kamerbewoner gekozen heeft voor internet plus bellen, dan zal zowel lijn 1 als lijn 2 in de centrale van de analoge telefoonlijn worden losgekoppeld. En de telefonie zal dan via internet gaan lopen.
Tja, wie is er dan schuldig aan de elende?
In ieder geval niet de nieuwe provider van de kamerbewoner.
En KPN kan ook niet worden beschuldigd van slamming.
Hopelijk is het duidelijk. Zo niet, dan hoor ik het wel.
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
@ BBCS, je hebt aan de ene kant gelijk, in de meeste gevallen heeft een IS/RA 4 draden (eigenlijk 5 inclusief aarde).
Maar de TS heeft het over 2 afzonderlijke telefoonleidingen, dus gaat jouw theorie niet op.
De fout kan zijn dat bij Tele2 een foutieve invoer is binnen gekomen, ik weet niet of het huis waar de kamerbewoner een ander huisnummer heeft maar bij KPN moet het een en ander (mits het door KPN is aangelegd) op papier staan.
Maar aangezien er iets fout gegaan is bij de aanvraag bij Tele2 door de kamerbewoner heb je nu dit probleem.
Het oplossen hiervan zal door de logheid van de 3 bedrijven denk ik wel een hele tijd gaan duren en opzeggen van de Tele2 lijn door u is ook niet mogelijk immers u bent niet de aanvrager.
Ga even met de kamerbewoner in gesprek om dit op te lossen, samen met Orange en Tele2.
KPN kan hier ook een partij in zijn, maar zijn afhankelijk van Tele2 en Orange immers het is aangesloten aan hun apparatuur.
Succes er mee, en veel sterkte.
Maar de TS heeft het over 2 afzonderlijke telefoonleidingen, dus gaat jouw theorie niet op.
De fout kan zijn dat bij Tele2 een foutieve invoer is binnen gekomen, ik weet niet of het huis waar de kamerbewoner een ander huisnummer heeft maar bij KPN moet het een en ander (mits het door KPN is aangelegd) op papier staan.
Maar aangezien er iets fout gegaan is bij de aanvraag bij Tele2 door de kamerbewoner heb je nu dit probleem.
Het oplossen hiervan zal door de logheid van de 3 bedrijven denk ik wel een hele tijd gaan duren en opzeggen van de Tele2 lijn door u is ook niet mogelijk immers u bent niet de aanvrager.
Ga even met de kamerbewoner in gesprek om dit op te lossen, samen met Orange en Tele2.
KPN kan hier ook een partij in zijn, maar zijn afhankelijk van Tele2 en Orange immers het is aangesloten aan hun apparatuur.
Succes er mee, en veel sterkte.
-
L.Riphagen
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 jan 2008 13:03
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Aan de WebService T2.
Beste medewerker van de klantenservice,
Vriendelijk bedankt voor Uw reactie, ik wil bij deze Uw hulp niet weigeren en de door u gevraagde gegevens met alle plezier verstrekken.
Misschien is het in deze het meest handig en verstandig om dit via de E-mail te doen.
Zou U zou vriendelijk willen op onderstaand adres contact met mij op te nemen.
[email protected] (mijn officiele adres werkt niet meer bij uitgaade mail)
Bij voorbaat hartelijk dank.
Vriendelijke groeten,
Ineke
Beste medewerker van de klantenservice,
Vriendelijk bedankt voor Uw reactie, ik wil bij deze Uw hulp niet weigeren en de door u gevraagde gegevens met alle plezier verstrekken.
Misschien is het in deze het meest handig en verstandig om dit via de E-mail te doen.
Zou U zou vriendelijk willen op onderstaand adres contact met mij op te nemen.
[email protected] (mijn officiele adres werkt niet meer bij uitgaade mail)
Bij voorbaat hartelijk dank.
Vriendelijke groeten,
Ineke
-
L.Riphagen
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 jan 2008 13:03
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Bedankt BBCC en queenfan voor jullie reactie,
BBCC ,het gaat hier om twee afzonderlijke lijnen waarvan de tweede 6 jaar geleden door KPN voor kosten van de kamerbewoner is aangelegd.
queenfan, ik hoop dat het contact met de medewerker van Tele 2 tot een oplossing zal leiden.
Tot op heden 4 weken na afsluiting heb ik van Orange nog niets vernomen over het beloofde (opnieuw inschieten) van de verbinding.
Het opzeggen van Tele 2 is geen optie omdat ik er dan eerst van overtuigd moet zijn dat Orange de afspraken nakomt . Als dit niet het geval is zit ik vermoedelijk een behoorlijke periode zonder aansluiting.
Nogmaals bedankt ,
Groeten Ineke
BBCC ,het gaat hier om twee afzonderlijke lijnen waarvan de tweede 6 jaar geleden door KPN voor kosten van de kamerbewoner is aangelegd.
queenfan, ik hoop dat het contact met de medewerker van Tele 2 tot een oplossing zal leiden.
Tot op heden 4 weken na afsluiting heb ik van Orange nog niets vernomen over het beloofde (opnieuw inschieten) van de verbinding.
Het opzeggen van Tele 2 is geen optie omdat ik er dan eerst van overtuigd moet zijn dat Orange de afspraken nakomt . Als dit niet het geval is zit ik vermoedelijk een behoorlijke periode zonder aansluiting.
Nogmaals bedankt ,
Groeten Ineke
-
Dick Vleder
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 02 feb 2008 16:17
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Orange kan pas actie ondernemen als Tele2 van de lijn is, het kan sneller door KPN opnieuw aan te vragen en deze kosten op Tele2 te verhalen.
-
L.Riphagen
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 16 jan 2008 13:03
Re: Maffia praktijken bij lijnkaping
Bedankt Dick voor je reactie, dit is denk ik geen optie omdat ik dan het risico loop een x aantal weken zonder internet te zitten. Tevens wil ik toch wel graag levering onder de oude contractuele voorwaarden. De kosten verhalen kun je wel vergeten.
Bedankt (Tele2 medewerker) , was dit een open sollicitatie ?Het is waarschijnlijk erg genieten van de ellende bij anderen, je maakt in ieder geval een hele goede kans om aangenomen te worden. De juiste mentaliteit is duidelijk aanwezig.
Naar aanleiding van de Radar uitzending over Slamming heb ik besloten de klacht voor te leggen aan de geschillen commissie.
Eerst maar even telefonisch contact gezocht met deze commissie,
alweer mis!! De telefoniste gaf aan dat Orange en Tele2 niet aangemeld waren bij deze commissie inzake Internet.( Waar haalt Tros Radar dan deze wijsheid vandaan ??)
Op mijn vraag hoe het dan wel verder zou kunnen werd mij geadviseerd het Juridisch Loket te bellen.
Het Juridisch Loket beweerde het tegendeel , Orange en Tele2 waren wel degelijk aangemeld en er werd dus geadviseerd toch maar een klachten formulier in te vullen.
Na eerst alle gegevens gecontroleerd te hebben ben ik met goede moed begonnen met het invullen.
Eindelijk op pagina 4 aangekomen blijkt toch de medewerker van de geschillen commissie gelijk te hebben.
Mij klacht inzake internet kan niet behandeld worden.
Inmiddels heeft Orange aangegeven zich te zullen houden aan het contract en blijft vrolijk tot september de kosten innen zonder diensten te leveren.
KPN blijft vrolijk volhouden niets te kunnen doen en blijft ook even zo vrolijk de abonnements kosten afschrijven.
Mijn abonnement bij de KPN is ook beeindigd middels een schrijven van de KPN .
Als ik het niet eens was met de opzegging hiervan moest ik dit telefonisch kenbaar maken.
Dit heb ik diverse keren geprobeerd 3x 20 min maar dan krijg je opnieuw het antwoord; U moet niet bij ons zijn.
Tot overmaat van ramp heb ik nu alsnog weer drie aangetekende brieven verstuurd, deze keer met bewijs van ontvangst en een heb duidelijke termijn gesteld.
In wat voor een land leven we eigenlijk , is het nu allemaal zo gecompliceerd geworden dat niemand het meer begrijpt , dat niemand meer precies weet waar die over praat en geen verantwoording meer durft te nemen .
Hebben de direkties van deze bedrijven enig idee van de gigantische service puinhoop of hebben ze ook alle normen en waarden weg gegooid om hun enige doel , winst te maken, te bereiken.
Jammer voor al die .... kruipers die het vuile werk ook alleen maar voor de centen doen.
Vroeg of laat gaat het toch aan je knagen , zoniet dan behoor je ook al tot dezelfde maffia.
Mijn excuses aan alle goedwillenden die er toch ook nog wel zullen zijn.
Wordt vervolgd ,
Groeten Ineke
Bedankt (Tele2 medewerker) , was dit een open sollicitatie ?Het is waarschijnlijk erg genieten van de ellende bij anderen, je maakt in ieder geval een hele goede kans om aangenomen te worden. De juiste mentaliteit is duidelijk aanwezig.
Naar aanleiding van de Radar uitzending over Slamming heb ik besloten de klacht voor te leggen aan de geschillen commissie.
Eerst maar even telefonisch contact gezocht met deze commissie,
alweer mis!! De telefoniste gaf aan dat Orange en Tele2 niet aangemeld waren bij deze commissie inzake Internet.( Waar haalt Tros Radar dan deze wijsheid vandaan ??)
Op mijn vraag hoe het dan wel verder zou kunnen werd mij geadviseerd het Juridisch Loket te bellen.
Het Juridisch Loket beweerde het tegendeel , Orange en Tele2 waren wel degelijk aangemeld en er werd dus geadviseerd toch maar een klachten formulier in te vullen.
Na eerst alle gegevens gecontroleerd te hebben ben ik met goede moed begonnen met het invullen.
Eindelijk op pagina 4 aangekomen blijkt toch de medewerker van de geschillen commissie gelijk te hebben.
Mij klacht inzake internet kan niet behandeld worden.
Inmiddels heeft Orange aangegeven zich te zullen houden aan het contract en blijft vrolijk tot september de kosten innen zonder diensten te leveren.
KPN blijft vrolijk volhouden niets te kunnen doen en blijft ook even zo vrolijk de abonnements kosten afschrijven.
Mijn abonnement bij de KPN is ook beeindigd middels een schrijven van de KPN .
Als ik het niet eens was met de opzegging hiervan moest ik dit telefonisch kenbaar maken.
Dit heb ik diverse keren geprobeerd 3x 20 min maar dan krijg je opnieuw het antwoord; U moet niet bij ons zijn.
Tot overmaat van ramp heb ik nu alsnog weer drie aangetekende brieven verstuurd, deze keer met bewijs van ontvangst en een heb duidelijke termijn gesteld.
In wat voor een land leven we eigenlijk , is het nu allemaal zo gecompliceerd geworden dat niemand het meer begrijpt , dat niemand meer precies weet waar die over praat en geen verantwoording meer durft te nemen .
Hebben de direkties van deze bedrijven enig idee van de gigantische service puinhoop of hebben ze ook alle normen en waarden weg gegooid om hun enige doel , winst te maken, te bereiken.
Jammer voor al die .... kruipers die het vuile werk ook alleen maar voor de centen doen.
Vroeg of laat gaat het toch aan je knagen , zoniet dan behoor je ook al tot dezelfde maffia.
Mijn excuses aan alle goedwillenden die er toch ook nog wel zullen zijn.
Wordt vervolgd ,
Groeten Ineke
