Mediabox defect alleen vervanging bij nieuw abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ziggowebteam
verified
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Mediabox defect alleen vervanging bij nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hallo allemaal en vooral aan GerjanT,

Een lastige kwestie waar een storing aan de bron ligt van het verzoek. Om hier een statement te maken: de keuze voor wijziging met jaarcontract heeft te maken met welk type abonnement je kiest. De wijziging naar het nieuwe portfolio met Wifi Start/Middel/Groot is daar debet aan.

Waar prijsvoordeel vaak een keuze is, snappen we ook dat hier niet altijd de nadruk op ligt aangaande de gevraagde situatie. Bij storing van een Mediabox XL is deze keuze misschien wel het makkelijkst. De manier waarop dit dan aangeboden wordt is niet heel handig en kost het nodeloos extra tijd.

Ik lees in andere berichten goede opmerkingen/adviezen, maar helaas ook mindere zoals @Veldt01: koop een Mediabox XL op Marktplaats. Dit is geen oplossing, deze wordt niet geactiveerd. Als gebruiker mag je van ons een vervangend product verwachten. Of geregeld wordt door monteursafspraak of zomaar een nieuwe gestuurd wordt is afhankelijk van de situatie.

In een aantal berichten lees ik ook dat er zaken niet goed gaan bij contact met de klantenservice zoals
- RonaldMC: we nemen deze feedback mee. Daar is een verkeerde focus gelegd door de collega en is het fijn te horen dat de Ziggo Community je hier een stuk beter heeft geholpen.
- Deborah777: dat deze kwestie niet opgelost is, maakt het moeizaam wanneer we opnieuw contact zoeken en klant vragen te worden.

We zijn hier als Ziggo Webcare ook actief en mocht er iets zijn? Stuur ons een privébericht via ons profiel. Deel in je bericht dan ook de gegevens: postcode, huisnummer + naam en geboortedatum contracthouder.

Om hier de helpende hand te bieden heb ik je een privébericht gestuurd, GerjanT. We kijken dan samen even wat er aan de hand is en hoe we dit oplossen.

alfatrion
Berichten: 22614
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediabox defect alleen vervanging bij nieuw abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
15 jul 2025 10:50
Heel praktisch denkend: als je moeder niet wil overstappen, is er toch niets aan de hand?
Wat er aan de hand mee is is dat Ziggo over gegaan is van koop naar huur. De gevolgen daarvan zijn dat de klant meer geld kwijt is aan het product en dat Ziggo dit probleem moet oplossen zonder dat soort voorwaarden te stellen.

Seinhuis
Berichten: 2431
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Mediabox defect alleen vervanging bij nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Seinhuis »

GerjanT schreef:
15 jul 2025 13:34
Seinhuis schreef:
15 jul 2025 10:42
Een onderdeel van het abonnement is het huur van de apparatuur.
Ziggo is dus verplicht om een nieuwe Mediabox te leveren zonder wijziging van het abonnement.

Omdat Ziggo niet wilt, is mijn advies om over te stappen naar een andere provider. Er zijn veel websites die alle abonnementen vergelijken en de goedkoopste voor u op zoekt. Het voordeel van overstappen is dat u vaak korting krijgt.
Dat zou mijn gedachten ook wezen. Ik ben vooral ook opzoek naar andere klanten die hetzelfde meemaken en of ze succesvol geweest zijn in het vervangen van het modem. Overstappen is nu nog niet interessant, momenteel wordt glasvezel aangelegd maar dat is er pas over een half jaar (vandaar ook geen nieuw jaarabonnement)

Behalve dat het abonnementsgeld omlaag gaat, is overstappen ook interessant omdat u (of in dit geval uw moeder) het nieuwste apparatuur te leen krijgt, waardoor het internetverbinding beter wordt.

Overleg met uw nieuwe provider of u na het aanleggen gelijk glasvezel geïnstalleerd wordt, en zo niet dan over een jaar opnieuw overstappen (met opnieuw welkomstbonus) en dan wordt glasvezel in uw huis aangesloten.

Mocht u echt bij Ziggo willen blijven, dan kunt u een klachtenprocedure opstarten, https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/klacht

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Mediabox defect alleen vervanging bij nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ziggowebteam schreef:
16 jul 2025 11:44
Een lastige kwestie waar een storing aan de bron ligt van het verzoek. Om hier een statement te maken: de keuze voor wijziging met jaarcontract heeft te maken met welk type abonnement je kiest. De wijziging naar het nieuwe portfolio met Wifi Start/Middel/Groot is daar debet aan.
Fijn dat Ziggowebteam actief is op dit forum.

Nou nog begrijpelijke en duidelijke taal oefenen. :roll:

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediabox defect alleen vervanging bij nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
16 jul 2025 12:42
Moneyman schreef:
15 jul 2025 10:50
Heel praktisch denkend: als je moeder niet wil overstappen, is er toch niets aan de hand?
Wat er aan de hand mee is is dat Ziggo over gegaan is van koop naar huur. De gevolgen daarvan zijn dat de klant meer geld kwijt is aan het product en dat Ziggo dit probleem moet oplossen zonder dat soort voorwaarden te stellen.
Ik lees nergens dat TS meer kwijt is. Is ook niet mijn ervaring toen ik mijn Mediabox XL liet vervangen door de Next. Wat ik wél merkte, was dat mijn stroomverbruik daalde en de herrie van de Mediabox XL wegviel. Dat ik er weer een jaar aan vast zat, was voor mij dus geen probleem.

Dirkie
Berichten: 3156
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mediabox defect alleen vervanging bij nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Dirkie »

Seinhuis schreef:
16 jul 2025 19:54
GerjanT schreef:
15 jul 2025 13:34
Seinhuis schreef:
15 jul 2025 10:42
Een onderdeel van het abonnement is het huur van de apparatuur.
Ziggo is dus verplicht om een nieuwe Mediabox te leveren zonder wijziging van het abonnement.

Omdat Ziggo niet wilt, is mijn advies om over te stappen naar een andere provider. Er zijn veel websites die alle abonnementen vergelijken en de goedkoopste voor u op zoekt. Het voordeel van overstappen is dat u vaak korting krijgt.
Dat zou mijn gedachten ook wezen. Ik ben vooral ook opzoek naar andere klanten die hetzelfde meemaken en of ze succesvol geweest zijn in het vervangen van het modem. Overstappen is nu nog niet interessant, momenteel wordt glasvezel aangelegd maar dat is er pas over een half jaar (vandaar ook geen nieuw jaarabonnement)

Behalve dat het abonnementsgeld omlaag gaat, is overstappen ook interessant omdat u (of in dit geval uw moeder) het nieuwste apparatuur te leen krijgt, waardoor het internetverbinding beter wordt.
Dit laatste kun je niet zondermeer zomaar stellen. De verbinding naar het internet heeft weinig te maken met de nieuwste apparatuur. IK kan bijvoorbeeld overstappen van ADSL van KPN (zij bieden nog geen glas aan op mijn adres) maar met de nieuwste apparatuur haal ik max 200 Mbps, wat voor mij onvoldoende is. Mijn zwager heeft wel 5 keer de nieuwste apparatuur van KPN gehad voordat zijn internet en TV een beetje werkte, om nog maar te zwijgen van de vele updates die altijd worden uitgevoerd op het moment dat TV wil gaan kijken. Mijn ervaring met Ziggo is dat je daar ook meestal de nieuwste apparatuur kan lenen als dat nodig is. Maar een probleem van veel help desks is dat als er eenmaal iets misgaat je hemel en aarde moet bewegen om het geheel weer op het juiste pad te krijgen. En daarbij helpt het wel als je de juiste medewerker aan de lijn krijgt. Dat is mijn eigen ervaring met Ziggo.

Plaats reactie