Bedankt voor de reacties (vooral de positieve).
Bedankt! Gaat inderdaad over hetzelfde onderwerp. Excuses, heb ik niet zo snel kunnen vinden, want ik kreeg nogal veel resultaten op mijn zoekopdracht hier.
Wat ik daar (en ook hier) wel las, was dat de verhoging was aangekondigd in de nieuwsbrief van Online. Nu ben ik niet op de nieuwsbrief geabonneerd, maar ze zouden me toch wel op de hoogte moeten stellen van een dergelijke verhoging?
Het gaat uiteindelijk 'maar' om een bedrag van tot nu toe ca € 25,-, maar toch.
De verhoging is wel meer dan 1000%; van geheel gratis, naar een starttarief, vervolgens een verhoging met gesprekskosten en dan nog eens een verhoging van het starttarief.
@pindakaaspotje, FYI aangifte kun je ook doen bij de Consumentenautoriteit (Miniserie EZ) en/of Consuwijzer.
@
secondadvies schreef:Inloggen in "Mijn Online" gebeurd met inlognaam en WW, zoals bij andere providers.
Dit is niets speciaals van Online.
Als je dit niet kunt onthouden, kan geen provider iets aan doen.
De factuur is inderdaad online te bekijken, maar ook via deze website te PRINTEN/AFDRUKKEN!
Eerst informeren, dan klagen.
Dus volgens jou moet ik elke dag naar de website van de provider om te checken of mijn abonnement/tarieven zijn gewijzigd? Ze kunnen dus ook ineens 1 Euro per minuut gaan rekenen, en als je dat niet hebt gelezen, moet je bloeden?
Het wachtwoord heb ik ook gewoon op papier staan. Ik bedoelde ermee te zeggen dat er moedwillig een barriere wordt opgeworpen door de providers. De faktuur wordt een beetje aan het zicht onttrokken, versterkt doordat automatische incasso tegenwoordig ook standaardbetaalwijze is waar je uit kunt 'kiezen'.
Het sturen van de faktuur via email zou IMHO een veel betere optie zijn, en echt niet moeilijk of duurder voor de provider. Nu ben je echter afhankelijk van de provider, en theoretisch zouden ze van alles in hun database kunnen veranderen. Email heeft ook een juridische waarde.
Het afdrukken via de website is mogelijk, er is zelfs een printknop, als je helemaal naar beneden scrolt. Het gaat mij er niet om dat ik papier in handen moet hebben, maar dat ik gewoon op de hoogte gesteld wordt. Er is niet eens een linkje gestuurd naar de wijzigingen of dat de nieuwe faktuur online te bekijken is o.i.d.
Wat ik nu wel heb gedaan is de webpagina opgeslagen.
Eerst informeren, dan klagen, zou van toepassing moeten zijn op Online.nl/T-Mobile. Het zou gewoon normaal moeten zijn dat je je klanten fatsoenlijk informeert van wijzigingen.