Ik zie hier heeeel veel klachten over Orange dus ik verwacht dat menigeen aan overstappen/opzeggen zit te denken.
Hou er rekening mee dat je minimaal 1 maand voor je contract afloopt aan Orange moet meedelen dat je wilt overstappen.
Doe dit niet telefonisch en luister niet naar hun callcentre medewerker.
Ik deed dit wel en zit nu aan een nieuw vol jaar contract vast.
Maw Orange heeft een opzegtermijn van 11 maanden, voor zover ik weet hanteren alle andere providers een opzegtermijn van 1 maand.
Zeg die *vul hier uw favoriete vuil woord in* dus ruim op tijd schriftelijk op.
Ik ben er achter te komen wat voor soort mensen het zijn en wil u soortgelijke ervaringen besparen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op met overstappen Orange
Re: Pas op met overstappen Orange
Opzeggen dient eigenlijk altijd schriftelijk te worden gedaan, bij welke provider dan ook, en het liefst aangetekend (met handtekening) zodat je een bewijs van levering hebt.
Indien je het telefonisch zou opzeggen heb je geen bewijs, tenzij je het gesprek opneemt en dit ook aangeeft dat het wordt opgenomen. Dan heb je een bewijs van opzegging (wel datum dan noemen en laten bevestigen door de medewerker van de provider)
Indien je het telefonisch zou opzeggen heb je geen bewijs, tenzij je het gesprek opneemt en dit ook aangeeft dat het wordt opgenomen. Dan heb je een bewijs van opzegging (wel datum dan noemen en laten bevestigen door de medewerker van de provider)
Re: Pas op met overstappen Orange
Ik had Orange gewoon, zoals ze zelf aangeven dat je moet doen, telefonisch opgezegd, binnen een week had ik een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging.
Ik denk dat de TS vergeet te vermelden dat hij net te laat was met zijn opzegging en dan gaat er een nieuw jaar in.
Het feit dat hij wel een reactie gehad heeft van Orange, namelijk dat hij nog 11 maanden klant moet blijven, geeft al aan dat ze de opzegging wel ontvangenn/verwerkt hebben.
Het veiligste is om ruim op tijd op te zeggen, bijvoorbeeld 3 of 2 maanden van te voren, dan heb je nog even de tijd om te reageren indien je niet op tijd je bevestiging van Orange gehad hebt. Dat kan je telefonisch doen, spaar je toch weer de kosten van een aangetekende brief mee uit.
Ik denk dat de TS vergeet te vermelden dat hij net te laat was met zijn opzegging en dan gaat er een nieuw jaar in.
Het feit dat hij wel een reactie gehad heeft van Orange, namelijk dat hij nog 11 maanden klant moet blijven, geeft al aan dat ze de opzegging wel ontvangenn/verwerkt hebben.
Het veiligste is om ruim op tijd op te zeggen, bijvoorbeeld 3 of 2 maanden van te voren, dan heb je nog even de tijd om te reageren indien je niet op tijd je bevestiging van Orange gehad hebt. Dat kan je telefonisch doen, spaar je toch weer de kosten van een aangetekende brief mee uit.