LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ik heb 2 weken terug schriftelijk en aangetekend mijn adsl verbinding bij planet opgezegd

afgelopen week schriftelijk de bevestiging van opzegging binen gekregen en vanaf 15 oktober 2007 heb ik geen adsl van planet meer

prima

alleen kreeg ik vandaag een brief in de bus met daarin de melding dat ik hartelijk bedankt werd voor het aanvragen van adsl bij planet

funny

ik ga het eens mooi aankijken

er schijnt een modem onderweg te zijn naar mij

fijn!:)

ik ga uiteraard niet tekenen voor ontvangst als de potsbode me het pakket aanbied (upc , de ratten - zijn daar link in, die sturen onbekenden gewoon een pakket en eenmaal getekend voor ontvangst hang je aan een contract, zo zijn nogal wat bejaarden genaaid, maar dit terzijde)

to the point:

wat doe ik met mijn oude modem?

weet iemand dat?

ik heb nameijk geen info gekregen van planet over wat ik daar mee moet doen

Joy

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: planet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Die oude modem behoort tot je eigendom ....die heb je als het goed is toendertijd gratis gekregen 8)

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

year right, nederland, en gratis

maak je mij nie wijs

maar het is een leuke gedachte :)

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: planet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Ja de modem betaal je eerst aan KPN en krijgt dit van Planet gecrediteerd....dus gratis 8)

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

de wonderen zijn de wereld nie uit

nou, ik denk d a'k um maar ga inlijsten voor aan de muur :)

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: planet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Of aanbieden aan de kringloopwinkel :lol:

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

aangezien ik een kunstzinnige geest heb ga ik voor optie 1, kijken wat daar uit voortkomt

de kringloop zal het even moeten doen met andere troep die ik er naar toe breng :)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: planet

Ongelezen bericht door D1RK »

Modems zijn meestal kado bij nieuwe klanten, maar de KPN Experia box is meestal huur, en die moet retour of je krijgt een rekening!
Dat de kabels niet allemaal terug komen is minder van belang.

Maar bij defecten kunnen ze huidige met een 2e hands helpen, wegens tekort vaak nieuwe geleverd!

Dus wat heb je nu en wat krijg je?
Of het verkeerde ingevuld of onduidelijk opgezegt?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

nee dirk, ik denk dat ik zelf ook het verschil niet weet tussen opzeggen en aanvragen :roll: allemachtig

enfin, geen id wat ik krijg, boeit ook niet

als ik vanaf 15 oktober maar off line ben

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: planet

Ongelezen bericht door kiz »

@Joyyyyy:
Jou is precies hetzelfde overkomen als zovelen die Planet hebben opgezegd... je krijgt keurig de bevestiging binnen, en 'n maandje later ontvang je een welkomstbericht i.v.m. je "nieuwe aansluiting".
Heb je toevallig je vaste KPN lijn ook opgezegd?

Overigens, je Planet-modem is inderdaad je eigendom, die hoef je niet terug te sturen.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ik heb naast adsl ook mijn kpn telefoonaansluiting opgezegd

beetje vreemde gang van zaken toch om mij welkom te heten met mijn nieuwe aansluiting

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: planet

Ongelezen bericht door kiz »

ik heb naast adsl ook mijn kpn telefoonaansluiting opgezegd
Daar wringt 'm blijkbaar de schoen bij Planet, ondanks de bevestiging van jouw opzegging zetten ze je (opgezegde!) abonnement om in een "ADSL zonder vaste telefoonaansluiting", omdat ze van KPN bericht blijken te krijgen dat je vaste telefoonlijn wordt afgesloten.
Begin maar vast je rekening in de gaten te houden, want Planet gaat vrolijk door met incasseren. Storneer alles, schrijf Planet (aangetekend ja) dat je abonnement is beëindigd per <datum>, dat jij niet om een wijziging hebt gevraagd, en dat je alle geïncasseerde bedragen na einde contract laat storneren.
Planet zal je ondertussen blijven verblijden met brieven over je wijzigingsaanvraag, betalingsherinneringen en dreigen je aansluiting buiten gebruik te stellen enz., (inhoudelijk op jouw brieven reageren doen ze niet) en na een maand of 3 wordt je mailbox geblokkeerd. Zo ver is het bij mijn moeder op dit moment althans (datum bevestigde beëindiging was 12-5-2007).

sterkte...

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ah, ik vattum, ze heten mij welkom met mijn analoge signaal omdat ik dus geen vaste telefoon meer heb

dus ik krijg een ander modem of zo?

in principe heb ik nog steeds adsl, tot 15 oktober, dus tot die tijd wordt mijn signaal omgezet om het werkend te houden, en dat klopt dan ook

voor de rest maak ik me niet veel zorgen, tot oktober loopt mijn abonnement en als alles meezit ben ik dan ook verhuisd

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: planet

Ongelezen bericht door kiz »

Voor een analoge aansluiting (als dat inderdaad je bedoeling is tot 15 oktober) zal je wel een ander modem krijgen dan ja.
Check wel even bij "mijn gegevens" van Planet wat de einddatum van je contract is, het zou namelijk zomaar kunnen dat die gesteld wordt op precies één jaar na ingang van je "ADSL zonder vaste telefoon" (en dus niet de bevestigde datum van 15 oktober).

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

naja, ik hoef niet perse een analoge aansluiting

ik heb alleen gewoon mijn telefoon bij kpn opgezegd

ik had niet verwachtd at ik geen opzegtermijn of iets dergelijsk had, en dat het binnen 5 dagen geregeld kon worden . vanaf morgen heb ik dus geen telefoon meer, en dan krijg je blijkbaar automatisch een analoge aansluiting

ik dacht dat dat intern geregeld zou worden, en ik daar geen ander modem voor nodig had

de datum van 15 oktober is exact 1 maand na de datum waarop ik 2 jaar geledeb mijn abonnement heb afgesloten, die datum is bepaald door planet, niet door mij

het is maar een overbodig ingewikkeld gebeuren als je het mij vraagt

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: planet

Ongelezen bericht door kiz »

Planet heeft je hopelijk wél geïnformeerd dat een ADSL zonder vaste telefoon 34,90 per maand kost? Ze berekenen namelijk die telefoonlijn die je niet meer via KPN hebt wél gewoon aan je door...
En over die datum 15 oktober: die is weliswaar door Planet bevestigd, maar je wijziging (omzetting in ADSL zonder vaste telefoon) is van daarna. Voor de zekerheid zou ik in de gaten houden of Planet je niet met 'n nieuw jaarcontract opzadelt.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Planet heeft je hopelijk wél geïnformeerd dat een ADSL zonder vaste telefoon 34,90 per maand kost? Ze berekenen namelijk die telefoonlijn die je niet meer via KPN hebt wél gewoon aan je door...
En over die datum 15 oktober: die is weliswaar door Planet bevestigd, maar je wijziging (omzetting in ADSL zonder vaste telefoon) is van daarna. Voor de zekerheid zou ik in de gaten houden of Planet je niet met 'n nieuw jaarcontract opzadelt.

nee dat hebben ze niet gedaan, dat is ook raar

ik zou dus betalen voor iets wat ik niet gebruik?

dat jaarcontractgebeuren is ook maar raar

op zich zou het kunnen omdat ik officieel dus een nieuw - noem het liever aangepast - contract heb, daarvan heb ik immers de bevestiging binnen

als dat zo zou lopen en ik aan dat nieuwe contract hang voor een jaar ,dan zijn het echt ratten

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: planet

Ongelezen bericht door kiz »

tja... ik hoop voor jou dat het inderdaad per 15 oktober wordt beëindigd, maar gezien de ervaring met mijn moeder en de ervaringen die ik hier lees vrees ik het ergste... in dat geval "welcome to the club". Mijn moeder stuurt een advocaat op hun dak, die is niet gediend van deze strapatsen.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: planet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

het zijn niet bepaald klantvriendelijke praktijken

ik vraag me wel af welk contract geldig zou zijn zonder mijn handtekening, want tekenen doe ik uiteraard nergens

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: planet

Ongelezen bericht door kiz »

want tekenen doe ik uiteraard nergens
het enige dat de meeste mensen ondertekenen is hun opzeggingsbrief... hoe Planet er allemaal bij komt is een raadsel (of een automatiseringskwestie), maar feit is dat er een grote club mensen met een schriftelijke bevestiging "beëindiging abo" van Planet is, die daarna worden geconfronteerd met allerhande problemen, zónder ergens voor getekend te hebben. Ook het intrekken van de aut.inc. machtiging trekt Planet zich niets van aan.

Gesloten