Technische vraag internet/tv provider problemen
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Het is nog niet voor 100% zeker dat het probleem niet bij jou ligt, maar dat is wel waarschijnlijk. Laat de monteur anders zijn laptop aan het ding hangen. Hij moet dat alleen niet gebruik maken van IP/TCP, zoals bijvoorbeeld de download van een bestand of het browsen van een webpagina, maar van IP/UDP, zoals luisteren naar muziek of een film bekijken. Het IP/TCP protocol lost dit problemen op door het zelfde pakketje opnieuw te versturen als het niet is aangekomen.
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Helaas is de beste man al lang weg maar ik houd het in mijn achterhoofd voor de volgende keer.alfatrion schreef: ↑04 mei 2022 22:35Het is nog niet voor 100% zeker dat het probleem niet bij jou ligt, maar dat is wel waarschijnlijk. Laat de monteur anders zijn laptop aan het ding hangen. Hij moet dat alleen niet gebruik maken van IP/TCP, zoals bijvoorbeeld de download van een bestand of het browsen van een webpagina, maar van IP/UDP, zoals luisteren naar muziek of een film bekijken. Het IP/TCP protocol lost dit problemen op door het zelfde pakketje opnieuw te versturen als het niet is aangekomen.
Alleen zie ik niet helemaal in waar dan de verstoorde tv verbinding vandaan komt. Net bij de voetbalwedstrijd op rtl7 ook weer 2 seconden groenblauwe blokjes in beeld. En dat gebeurt dus regelmatig maar zonder dat daar een patroon in zit.
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Is er al gekeken naar packett loss, want dat zou zulke problemen kunnen veroorzaken.
Lisa29
vindt dit leuk
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Hebt U al eens nagagaan of er toevallig een zend antenne vlak bij U in de buurt staat. Dat kan een telefoon mast zijn
maar ook een zender van een zend amateur. Of dit het geval is dat kunt U zelf controleren op de volgende site.
https://antenneregister.nl/Html5Viewer/ ... r%5Fextern
Even in zoomen tot uw eigen woongebied/ Mocht er een zendamateur bij U in de buurt wonen en U denk dat die de
oorzaak is. Op de volgende site stat wat U dan moet doen.
https://www.veron.nl/vereniging/commiss ... ontvangst/
Staat er een antenne bij U in de buurt die niet op die plattegrond staat, Probeer dan te achterhalen of dat een antenne is
voor ontvangst, bijvoorbeeld voor een scanner. Of dat dit mogelijk een illegale zender betreft. Denkt U dat het een illegale
zender betreft, Neem in dat geval direct contact op met agentschap telecom zodat deze het voor U kunne oplossen.
maar ook een zender van een zend amateur. Of dit het geval is dat kunt U zelf controleren op de volgende site.
https://antenneregister.nl/Html5Viewer/ ... r%5Fextern
Even in zoomen tot uw eigen woongebied/ Mocht er een zendamateur bij U in de buurt wonen en U denk dat die de
oorzaak is. Op de volgende site stat wat U dan moet doen.
https://www.veron.nl/vereniging/commiss ... ontvangst/
Staat er een antenne bij U in de buurt die niet op die plattegrond staat, Probeer dan te achterhalen of dat een antenne is
voor ontvangst, bijvoorbeeld voor een scanner. Of dat dit mogelijk een illegale zender betreft. Denkt U dat het een illegale
zender betreft, Neem in dat geval direct contact op met agentschap telecom zodat deze het voor U kunne oplossen.
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Wat is dit voor papieren werkelijkheid?alfatrion schreef: ↑04 mei 2022 22:35Het is nog niet voor 100% zeker dat het probleem niet bij jou ligt, maar dat is wel waarschijnlijk. Laat de monteur anders zijn laptop aan het ding hangen. Hij moet dat alleen niet gebruik maken van IP/TCP, zoals bijvoorbeeld de download van een bestand of het browsen van een webpagina, maar van IP/UDP, zoals luisteren naar muziek of een film bekijken. Het IP/TCP protocol lost dit problemen op door het zelfde pakketje opnieuw te versturen als het niet is aangekomen.
Meeste streaming diensten (netflix, youtube etc) gebruiken gewoon TCP.
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Vooral een geval info van Wikipedia halen.16again schreef: ↑05 mei 2022 09:10Wat is dit voor papieren werkelijkheid?alfatrion schreef: ↑04 mei 2022 22:35Het is nog niet voor 100% zeker dat het probleem niet bij jou ligt, maar dat is wel waarschijnlijk. Laat de monteur anders zijn laptop aan het ding hangen. Hij moet dat alleen niet gebruik maken van IP/TCP, zoals bijvoorbeeld de download van een bestand of het browsen van een webpagina, maar van IP/UDP, zoals luisteren naar muziek of een film bekijken. Het IP/TCP protocol lost dit problemen op door het zelfde pakketje opnieuw te versturen als het niet is aangekomen.
Meeste streaming diensten (netflix, youtube etc) gebruiken gewoon TCP.
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Wat ok nog kan zijn, de ontvanger van de, als u die heeft draadloze telefoon mag niet te dicht op modem staan, dat kan ook wel eens vreemde storingen geven.
Edit: midden vervangen door modem.
Edit: midden vervangen door modem.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 05 mei 2022 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Ik lees van alles, oa dat TS het heeft over wegvallende snelheid op de mobiele telefoon. De eerste smartphone waar een netwerkkabel in past, moet ik nog tegenkomen, dus dan hebben we het (ook) over het WiFi signaal.
Ook schijnt er iets bij een onderbuurman gesplitst te worden, en worden er providers met verschillende fysieke netwerken en technieken (ziggo = coax, T-mobile/KPN glasvezel) door elkaar gehusseld, om te verzanden in iets over het TCP/IP protocol.
Wonderlijk topic dit.
Ook schijnt er iets bij een onderbuurman gesplitst te worden, en worden er providers met verschillende fysieke netwerken en technieken (ziggo = coax, T-mobile/KPN glasvezel) door elkaar gehusseld, om te verzanden in iets over het TCP/IP protocol.
Wonderlijk topic dit.
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Uiteraard. Maar omdat de problemen zich ook voordoen bij apparaten die totaal niet via WiFi werken, is de kans dat het aan de WiFi ligt nogal klein
Lisa29
vindt dit leuk
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Het is nu vooral even afwachten of het verzoek van de monteur ook echt wordt uitgevoerd. Ik heb de dame van de T-Mobile community die met mijn casus bezig is een bericht gestuurd met deze vraag. Nu is het duimen dat het eindelijk opgelost gaat worden
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Korte update voor de geïnteresseerden:
Netwerkbeheerder is aangestuurd. Hoop dat ik het goed zeg dat in de popkast ik ben omgezet naar een ander netwerk. Dat leek te helpen want had ineens geen storingen meer. Helaas liep de tv (dus niet wifi) afgelopen week weer totaal vast. Resetten hielp maar eventjes en liep weer vast. Toch maar weer klantenservice gebeld. De jongen die ik aan de lijn kreeg was een enthousiasteling die mijn probleem uitermate interessant vond. Hij kwam op het idee te kijken naar het signaal van buren in hetzelfde gebouw of dezelfde straat. Er was een storing geweest op vrijwel hetzelfde tijdstip bij alle klanten uit mijn straat. Dat wijst er volgens hem op dat het een wijk issue is. Hij heeft allerlei details verzameld en naar een speciale afdeling gestuurd. Kon even duren zei hij. Maar als hij gelijk heeft dat het inderdaad een wijk issue is dan zal oplossing daarvoor niet alleen mij helpen maar ook alle buren die T-Mobile hebben.
Ik wacht maar weer af wat er nu gaat gebeuren. Het lijkt er in ieder geval op dat het probleem niet hier in huis zit.
Netwerkbeheerder is aangestuurd. Hoop dat ik het goed zeg dat in de popkast ik ben omgezet naar een ander netwerk. Dat leek te helpen want had ineens geen storingen meer. Helaas liep de tv (dus niet wifi) afgelopen week weer totaal vast. Resetten hielp maar eventjes en liep weer vast. Toch maar weer klantenservice gebeld. De jongen die ik aan de lijn kreeg was een enthousiasteling die mijn probleem uitermate interessant vond. Hij kwam op het idee te kijken naar het signaal van buren in hetzelfde gebouw of dezelfde straat. Er was een storing geweest op vrijwel hetzelfde tijdstip bij alle klanten uit mijn straat. Dat wijst er volgens hem op dat het een wijk issue is. Hij heeft allerlei details verzameld en naar een speciale afdeling gestuurd. Kon even duren zei hij. Maar als hij gelijk heeft dat het inderdaad een wijk issue is dan zal oplossing daarvoor niet alleen mij helpen maar ook alle buren die T-Mobile hebben.
Ik wacht maar weer af wat er nu gaat gebeuren. Het lijkt er in ieder geval op dat het probleem niet hier in huis zit.
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Mijn zoon ondervond dezelfde problemen bij bekabelde tv ontvangst van zijn Sony TV. Uiteindelijk bleek het probleem in de instellingen van de TV zelf te zitten. Na het uitzetten van de LNA instelling (Low Noise Amplifier) was het probleem van blokjes en haperingen in het beeld voorbij.
De LNA instelling is bij Sony te vinden in het menu waar je zoekt naar nieuwe zenders. Zie: https://community.sony.nl/t5/android-tv ... -p/2492668
De LNA instelling is bij Sony te vinden in het menu waar je zoekt naar nieuwe zenders. Zie: https://community.sony.nl/t5/android-tv ... -p/2492668
Re: Technische vraag internet/tv provider problemen
Dank voor het meedenken maar ik vrees dat dit niet het probleem noch de oplossing is. De blokjes en haperingen treden op via zowel tv als wifi signaal. En niet alleen op tv maar ook op de laptop.
Zoals de klantenservice al zei, het is geen issue in huis maar in de wijk. Met zowel problemen op access switch 1 en 2 van de popkast.
Zoals de klantenservice al zei, het is geen issue in huis maar in de wijk. Met zowel problemen op access switch 1 en 2 van de popkast.