LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 klantgerichtheid ver te zoeken

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
skipdaflip

Tele2 klantgerichtheid ver te zoeken

Ongelezen bericht door skipdaflip »

Wij staan een week voor de verhuizing en hebben ruim een maand geleden aangegeven bij Tele2 dat deze verhuizing er aan zat te komen. Daardoor hebben wij ons nieuwe adres doorgegeven zoals Tele2 dit van ons vraagt.
Nu heeft Tele2 een policy dat er minimaal 21 dagen voor de verhuizing een verhuisbericht doorgestuurd moet zijn bij Tele2. Dit zodat desbetreffende problemen die zich voor zouden kunnen doen netjes binnen deze tijd opgelost kunnen worden.

Tot dit punt allemaal heel begrijpelijk...

Nu breekt de dag aan dat ik eens na 3 1/2 week Tele2 bel om mijn nieuwe telefoonnummers op te vragen die ik moet gaan gebruiken op mijn nieuwe adres. (Op de site staat aangegeven dat dit een week voor de verhuizing mogelijk is).

Krijg ik van een Helpdesk medewerker die mij netjes te woord heeft gestaan te horen dat de verhuisprocedure stop is gezet. ????
Dus ik vraag aan hem wat dit precies betekent, maar dat kan hij niet aangeven, want er staat een onbekende foutcode en hij kan me hier niet verder mee helpen. Hij geeft aan dat hij de verhuisprocedure doorstuurd naar een afdeling die deze foutcode gaat oplossen en deze zullen vervolgens binnen 24 uur kontact met mij opnemen omtrent de status en dat na het oppakken de doorlooptijd zo'n 4 dagen bedraagt.

24 uur later vervolgens niks gehoord en neem het heft in eigen handen door nog maar eens Tele2 te bellen. Nu krijg ik een jongen aan de lijn die mij het zelfde verhaal vertelt dat de procedure is stopgezet en dat het niet die dag ervoor maar deze dag is doorgestuurd naar de juiste groep. Hier is nog in te komen, maar ik ben nu wel eens benieuwd wat de foutcode precies is (technisch antwoord).
Maar hier kan hij mij geen antwoord op geven en zet mij in de wacht. Daarna word ik opgenomen en geeft dezelfde jongen aan dat het gaat om een laswerk in de centrale. Verder weet hij er niks van!
Ik geef de jongen aan dat ik de situatie nog niet helemaal snap, maar dat ik het niet netjes vind dat ik mij moet houden aan een tijd om bepaalde gegevens door te geven, zodat zij meer tijd hebben om een verhuizing te realiseren en de nodige fouten op te lossen.
Maar dat als er iets fout gaat en men de deadline niet kan halen mij niet eens inlicht. Of hier nog wat aan gedaan gaat worden.
Nu word de jongen geiriteerd en wil zelfs de telefoon opgooien door kortaf te zijn en zelf het gesprek te beindigen.

(Het gesprek word afgesloten).
Op dit moment bedenk ik mij dat ik voordat ik een huis heb uitgezocht eerst heb gekeken of er een internet verbinding gerealisseerd kan worden op het nieuwe adres. En dat kon, maar ook stond mij bij dat er bij de check werd aangegeven dat de huidige bewoners AL EEN TELE2 ABBO heben lopen. (TELE2 Compleet onbeperkt bellen).

Ik bel dus weer naar Tele2 en krijg een nieuwe medewerker en die legt mij weer uit dat er iets niet goed is. En dat het hele proces doorgeschoven is. Nu stel ik de vraag hoe het kan dat de huidige gebruiker wel een internetverbinding heeft, en er voor mij een laspunt moet worden aangemaakt....
Terwijl we dezelfde providers hebben!

De jongen zet me on hold en komt vervolgens terug met het antwoord dat het laspunt een compleet onzin verhaal is en dat men wat moet vertellen om mij wat te KUNNEN vertellen. (tevreden)
Dus ik word gewoon voorgelogen, omdat niemand weet wat er precies aan de hand is. En het is on hold gezet met een onbekende code. Vervolgens blijkt de verhuizing pas op het laatste moment opgepakt te zijn en de laatste medewerker verteld mij dat de hele procedure zo'n 14 dagen duurt. (Dus van 3 naar 7 naar 14 dagen). En dat houdt nog in dat het alleen maar opgepakt word in die 14 dagen, dus niet eens dat het verholpen word. Daarnaast vraag ik weer waarom er van hun kant geen enkele mededeling omtrent dit punt naar mij word gedaan, terwijl mijn verhuizing vlak voor de deur ligt.
Het volgende antwoord geeft men hier op:
"Sorry meneer, maar zulke dingen nu eenmaal niet vaak voor"!

DUS HOEF JE MENSEN OOK NIET IN TE LICHTEN?

GEWELDIG!!!!
Daarnaast moet ik wel elke maand 60 euro betalen, want ik betaal ook nog eens teveel. Ik stap ook niet over op hun nieuwe aanbieding, want dan zit ik verplicht weer 2 jaar aan Tele2 vast.

D1RK

Re: Tele2 klantgerichtheid ver te zoeken

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je verhuis, maar de oude bewoners hebben de lijn nog bezet krijg je via KPN de foutcode!
Dus je mag je pas aanmelden vlak voor verhuizing, en als ze terwijl de oude bewoners er nog zijn controleren, gaat het fout....
Komt bij meerdere providers voor, dus een maand ofline gebeurt helaas vaker, eerst moet de ADSL eraf, dan de telefoon, en dubbel gebruik geeft dus meer problemen!

Als je het een week later probeer, heb je een vrije lijn dus tijdelijk mobiel bellen, en elders internetten...

Als je eerst gaat behangen en zo, dus een maandje dubbel huis kun je halverwege datum opgeven, dan zijn beide woningen niet geblokkeerd voor dit soort problemen!
Rustig verhuizen, eerst verven en schoonmaken... neem de tijd, en leef rustiger.

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Skipdaflip,

Ik ben een medewerkster van Tele2 en ik zou je graag willen helpen. Je kunt mij een persoonlijk bericht sturen op het forum van Tele2. Ik ben daar te vinden onder de naam WebServiceTele2. Vermeld in je bericht je klantnummer,op deze manier kan ik je gegevens erbij zoeken en het een en ander voor je uitzoeken en oplossen. Ik hoop snel van je te horen.

groetjes Melanie
WebServiceTele2 team

bert37

Ongelezen bericht door bert37 »

Nou, ik heb er ook 1.
Tele2 compleet besteld ging allemaal keurig postcode check gedaan ook goed.
Dus maar besteld 3 weken gewacht,maar niks gehoort van tele2.
Een formulier ingevuld over de order status.De volgende dag werd ik terug gebeld en wat blijkt de wijkcentrale zit vol.vind ik een leuke maar goed.
Inmiddels wel mijn contract opgezegd bij mijn huidig provider.
En dan nu het antwoord van tele2.
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij getracht telefonisch contact met u op te nemen op 01 juli omstreeks 17:10 uur. Dit is helaas niet gelukt.

Hierbij kan ik u melden dat wij uw abonnement van Speedling niet over nemen.

De reden dat wij uw abonnement op dit moment niet voor u kunnen activeren, komt omdat Kpn poorten heeft in een wijkcentrale, waarvan wij een aantal van deze poorten van in beschikking krijgen om een adsl signaal te kunnen leveren op uw adres.

Echter is er op dit moment geen poort vrij in de wijkcentrale en hierdoor kunnen wij helaas uw order niet opleveren.

Op dit moment zijn er echter helaas maar twee oplossingen:

Optie1 > U kunt wachten totdat er een poort vrij komt in de wijkcentrale, zodat wij uw order kunnen activeren. ( Dit kan helaas uitlopen tot een wachttijd van weken tot maanden, dit is helaas niet van te voren te voorspellen.)

Optie2> U kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice, om uw contract kosteloos bij ons te beindigen.
Vervolgens zou u eventueel op zoek kunnen gaan een andere profider.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Nou deze is leuk, met andere woorden zoek het maar uit.
Naar mijn weten wordt het signaal van de provider er afgehaald en de andere er op.
Neem tele2 dus niet.
Waardeloze provider dus we willen wel groeien maar niet met de klanten meedenken.
Als ik zelf geen actie had ondernomen zat ik nu zonder inetrnet FIJN HE.

Dus kijk uit waar je aan begint.
Ga zo door TELE2 1 WOORD GEWELDIG?????????????????? :evil:

maradin

Ongelezen bericht door maradin »

Zonnet werd overgenomen door Versatel en toen opeens bleken wij te maken te hebben met Tele2. Wat een ellende.
Al tig brieven en e-mails aan verzonden. De e-mails aan de klantenservice worden nooit beantwoord, je krijgt wel ongevraagd voice-mail, die we niet willen hebben.
Op de factuur staat vermeld dat wij een voetbal pakket hebben, maar volgens een medewerker van Tele2 hebben wij dat niet. Maar waarom wij dan € 44.95 per maand moeten betalen, krijgen wij als antwoord: "U kunt een ander pakket nemen zonder onbeperkt gratis bellen naar vaste telefoonnummers. Dat pakket wat u heeft, hebben wij niet meer en als U overstapt naar een ander pakket, dan gaat U een contract aan voor 2 jaar". ??? Dus mooi niet, want ons contract is nu verlopen.
Als wij dus geen "voetbal pakket" hebben, dan betalen wij dus voor 4Mb en gratis bellen naar vaste telefoonnummers € 44.95 per maand!! Belachelijk duur, lang leve Tele 2.
Sinds Tele2 is het klantenoverzicht van je huidige telefoonrekening nooit te zien, want er zit constant een fout op evenals er regelmatig een fout zit in de e-mail.
Tele 2 had voor overname van Versatel zich eerst moeten verdiepen in de materie en de goede IT'ers moeten overnemen, want wat ze nu aanbieden is PRUT.

Gigi

leo van lammeren

Ongelezen bericht door leo van lammeren »

Ik was een aantal jaren een tevreden gebruiker van het Family 4MB internet abonnement bij Tele2. Totdat....... ik begin april van dit jaar (2008) gebeld werd door Tele2 dat ik gratis zonder kosten omgezet kon worden naar een Super Plus aansluiting van 20 mB met levering van het gratis snelle nieuwe modem. Op 29 april jl. zou de omzetting gebeuren maar helaas sinds die tijd, dus zo`n 3 1/2 maand al, is het Tele2 niet gelukt mij aan te sluiten op het internet. Ik heb inmiddels 7 KPN monteurs (is kabelbeheerder) en 3 Tele2 (Imtech) monteurs over de vloer gehad. Op 15 juli jl. is er een zgn. duo bezoek geweest (een KPN monteur met een Tele2 monteur) waarbij men voor de zoveelste keer beloofde dat het in orde zou komen. Maar weer niet. Men belooft iedere keer terug te bellen maar mooi niet! Nadat ik weer gebeld had zou men het pakket nog eens op 28 juli installeren. Nog steeds geen aansluiting. Weer meermaals bellen met de service afdeling van Tele2. Op 8 augustus jl zou men weer proberen het pakket opnieuw te installeren. Weer niet gelukt! weer gebeld met de Service afd. van Tele2 Moet maar wachten op een berichtje van een speciale afdeling van tele2 die het inmiddels in behandeling heeft. En zo wordt het ,,the never ending story". Die speciale afdeling kun je niet bellen en ook de service afdeling van Tele2 kan ze niet bereiken. Het verwondert mij niet dat Tele2 inmiddels verliest maakt. Kan ook niet anders als men zo te werk gaat. Tenslotte draait daar alles om procedures waar men zich aan houdt maar tot oplossingen komt men daar niet mee.

Ik schiet er niet veel mee op want ik heb dus na 3 1/2 maand nog steeds geen internet.

:cry:

Gesloten