LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
marciana
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:49

Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door marciana »

Zoals beloofd in mijn mailtje aan de klantenservice van Tele2 doe ik hier mijn verslag van mijn ervaringen met Tele2 (hoezo 77.7 % tevreden klanten?)

Afgelopen zaterdag vloog bij mij in Dordrecht de ADSL-verbinding eruit. Gevolg: geen internet en geen telefoon. Via de mobiel de helpdesk gebeld en de storing gemeld. Vervolgens alles gedaan wat men mij adviseerde (resetten, stroom eraf en weer aan, stekkertjes eruit en weer erin, wederom resetten). Het mocht allemaal niet baten. Nog steeds geen verbinding.

Graag wilde ik dat iemand van de technische dienst mij verder zou helpen. Helaas, die waren er in het weekend niet. Ik sprak met de helpdeskmedewerker af dat ik de maandag erop na 18.00 uur teruggebeld zou worden (dan is er wel iemand van de technische dienst???).
U begrijpt het wel... Er belde dus helemaal niemand.
Vervolgens heb ik zelf de mobiel maar ter hand genomen en het betaalnummer van de helpdesk gebeld. Daar werd mij doodleuk verteld dat de procedure zo was dat pas na 12(!!!!) dagen iemand naar de 'case' zou kijken. Met andere woorden: ik zou dus een halve maand zonder telefoon en internet zitten. Tja zei de medewerker. Het is niet anders. Ik kon wel mijn abonnementsgeld crediteren. Jaja, en daarna opgescheept worden met aanmaningen. Tele2 mag dat zelf voor mij doen.

Vervolgens heb ik via de internetaccount van mijn dochter de vraag gesteld of dit zo allemaal zowel kon. En ja hoor. Men vind bij Tele2 het heel normaal om pas na 12 dagen actie te ondernemen.

Ik vind het natuurlijk erg dat ik gedurende deze tijd geen internet heb maar verschrikkelijk dat ik van de telefoonverbinding verstoken blijf. Ik heb genoeg familie in het buitenland wonen die mijn mobiele nummer niet weten. Moet ik ze allemaal gaan bellen om mijn mobiele nummer door te geven?

Ik wens niet zo behandeld te worden en daarom heb ik het volgende mailtje geschreven:

Dit is niet zozeer een vraag maar meer een klacht. U heeft het momenteel te doen met een zéér boze klant die eigenlijk het liefst het contract per direct zou willen beëindigen!
Ik heb nu al sinds afgelopen zaterdag 28 juli geen ADSL-verbinding meer, wat betekent dat ik behalve Internet ook (en dat vind ik nog veel erger!) geen telefoon meer heb.
Ongeacht welke procedure u ook voorschrijft, vind ik dat ik behoorlijk asociaal door u behandeld wordt.
Hoezo twaalf dagen wachten voordat er actie ondernomen wordt? U vindt het kennelijk normaal dat iemand een halve maand geen telefoonverbinding meer heeft?

Bij deze eis ik dan ook dat u onmiddelijk naar de gemelde storing kijkt. U kunt er vervolgens vanuit gaan dat ik uw handelswijze in deze in diverse fora (consumentenfora) ter discussie zal stellen! Tevens meld ik u dat ik niet kan wachten tot het moment dat de contractsperiode afgelopen is, zodat ik me bij een concurrent (die een klant wel serieus neemt) kan aanmelden.

Nu maar afwachten wat het antwoord wordt. Ik ben bang...

:?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door D1RK »

De verloren periode is niet voldoende!

Als U ook de mobiele kosten bekijkt, dan mag U gerust de dubbele periode terug krijgen!
Of het aan Uw installatie of Tele2 ligt bepaalde of U recht heeft op schade vergoeding.

Ik had een RJ45 stekkertje, en de 8 draaden zaten niet meer zo als ze hoorden, ook de voeding met RJ11 dus 4 draden kan fout zitten, door jarenlang trekken van de kabel, dus materiaal moeheid, dus ik heb nu klemmetjes en een varkens krulletje onder het modem!
Draden die onder het modem hangen gaan onder hun eigen gewicht soms kapot, en als ze boven zitten knikken ze soms..

Dus wat was de oorzaak?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door rene117 »

nee dirk dit klop niet wat je nu zeg toevalig is er gisteren
een monteur geweest hier in dordrecht had ook storing en die vertelden dat er iets mis was in de centrale
en dat hij dit ging poberen op te losen ik weet niet off het hem gelukt is maar ik heb gewoon weer verbingen maar ik zit niet bij tele 2
aleen is deze wel zeer traag maar er zou van de week weer iemand
kijken in de centrale om dat er iets vervangen moest worden
en voor de persoon die storing heeft of had ik zit in het gebied met de postcode 3314

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door jaywalker »

Ik kon wel mijn abonnementsgeld crediteren. Jaja, en daarna opgescheept worden met aanmaningen. Tele2 mag dat zelf voor mij doen.
Zoiets heet storneren, gast......

marciana
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:49

Re: Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door marciana »

Heel goed opgemerkt! Ware het niet dat de helpdeskmedewerker wel degelijk crediteren zei... Vind ik nou niet echt belangrijk om daar verder een discussie over te voeren.
Even terugkomend op een andere reply. Ik woon in postcodegebied 3317. De storing in de centrale was mij inderdaad bekend. Het is des te droeviger dat Tele2 (tot de dag van vandaag) geen enkele actie heeft ondernomen.

Inderdaad, ik heb nog steeds geen internet en telefoon.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ware het niet dat de helpdeskmedewerker wel degelijk crediteren zei...
Het verschil tussen storneren en crediteren is dat bij crediteren je je geld terugkrijgt en dat ook meteen de factuur teruggedraaid wordt. Bij storneren zonder creditering zal het bedrijf als ze erachter komen je een aanmaning sturen en efventueel zelfs een incassoprocedure opstarten.

bereesjiet
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:11

Re: Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door bereesjiet »

Pff het eeuwige Tele2.. Heb zelf op de helpdesk in het noorden van het land gewerkt en ben blij dat ik er weg ben...

Ik heb er nog een aantal goede vrienden werken, maar de casu stapelen zich op. Ik ben van mening dat Tele2 een capaciteitsprobleem heeft. Of je hebt een perfecte verbinding of het gaat superfout...

Groeten

marcballijns
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:31

Re: Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door marcballijns »

Even afkloppen ik heb sinds 14 juli 2006 nog geen enkel probleem met internet en telefonie via tele2!! Zal ik die superverbinding hebben?

Simon NT
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:28

Re: Tele2 (sinds zaterdag geen ADSL!)

Ongelezen bericht door Simon NT »

Het probleem wat hier beschreven is heb ik nu tweemaal mee gemaakt bij Orange Extra. De kosten van het dure mobiel bellen zijn nog steedss niet vergoed en zal naar ik aanneem ook niet vergoed gaan worden.

Wat is nu eigenlijk een provider die wel redelijke kwaliteit aan zijn klanten wil/kan leveren?

Gesloten