LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali opzeggen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rolfo80

Tiscali opzeggen

Ongelezen bericht door rolfo80 »

Ik heb al 4 jaar een Tiscali ADSL abonnement. Deze wilde ik opzeggen met de maand opzegtermijn die Tiscali hanteert, maar omdat ik een half jaar geleden van T20 naar T4 ben gegaan, kan ik mijn abonnement pas over een half jaar opzeggen. Deze wijziging heb ik toen telefonisch geregeld en niemand heeft mij verteld dat mijn contract automatisch een jaar verlengd zou worden. Het contract met m'n nieuwe provider is al rond dus ik ga nu een half jaar dubbel betalen en hier ben ik het niet mee eens. Tiscali had me op zijn minst kunnen inlichten over de automatiche verlenging. Heeft iemand tips om toch eerder van Tiscali af te komen of kan ik het schudden? Krijg ik problemen als ik de incasso op een of andere manier blokkeer via de bank? Alvast bedankt

freed

Re: Tiscali opzeggen

Ongelezen bericht door freed »

Je bent een half jaar geleden overgestapt op een (goedkoper?) abonnement. En nu wil je naar een andere provider toe. Waarom? Is het daar nog goedkoper? Want je zegt niet dat je ontevreden bent.
Heb je een telefoonabonnement? Dan zou je deze clausule ook tegengekomen zijn in de kleine lettertjes. Dat jaar staat vast, zeker als je andere berichten leest op dit forum. Zelfs in gevallen die veel minder duidelijk zijn als bij jou.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Er is een verschil tussen klant zijn bij Tiscali en de looptijd van een abonnement bij Tiscali. Ik ben zelf al klant sinds 2003, maar mijn huidige abonnement loopt pas sinds mei 2006 als ik mij niet vergis. Ik ben van de Albert Heijn Actie via een Tiscali Special naar een Tiscali T6 gegaan. En iedere keer stond in de bevstigings mail dat looptijd van een abonnement minimaal een jaar is. Dit is voor mij altijd duidelijk geweest. Maar ik lees dan ook de zogenaamde kleine lettertjes en/of de algemene voorwaarden :D
En het is altijd heel gevaarlijk om nieuw contract aan te gaan als het oude nog niet opgezegd is. Je hebt nu 2 contracten en voor beide moet je betalen. Probeer van het nieuwe contract af te komen. Dit kan namelijk niet geleverd worden, omdat er nog een ADSL signaal op de lijn staat!

are2039

Ongelezen bericht door are2039 »

Ik had bij Orange een 2 jarig kontrakt, die zou eindigen november van dit jaar. Na 6 maanden heb ik mijn kontrakt veranderd van 22,50 naar 12.50 euro. Ik ging er vanuit, dat dit niets veranderde in de lengte van mijn kontrakt. Ik wilde mijn kontrakt opzeggen en heb dit ruim 3 maanden van tevoren gedaan. Hun opzegtermijn is nl 3 maanden. Tot mijn grote verbazing kreeg ik van hun de bevestiging, dat mijn kontrakt per februari 2008 is ontbonden. Dat zijn mijn kontrakt met een half jaar verlengd hadden was mij niet meegedeeld. Dus niet alleen bij Ticali gaat het zo, ook bij andere providers
gr. Arie

jojo_bo

Ongelezen bericht door jojo_bo »

Na een jaarcontract bij Orange, heb ik het abonnement opgezegd. Helaas Orange verlengt automatisch met een jaar, zonder berichtgeving. Nu zit ik er nog een jaar aan vast. Ik vind dit onbehoorlijke concurrentie.

are2039

Ongelezen bericht door are2039 »

jojo_bo
Je hebt toch wel de 3 maanden opzegtermijn aangehouden. Indien je dat niet doet, wordt inderdaad het kontrakt automatisch met 1 jaar verlengt.
Als je bewijs hebt, dat je die 3 maanden hebt aangehouden, kunnen ze volgens mij niet zo maar je kontrakt verlengen. Bij mij lag het dus net iets anders. Tijdens het 2 jarige kontrakt, ben ik van 22,50 naar 12.50 gegaan. Dit betende dat mijn 2 jarige kontrakt opnieuw inging en wel vanaf de datum dat ik naar 12,50 ben overgegaan. Ook hier stilzwijgend. Vind ook, dat Orange ke klanten hiervan op de hoogte moet stellen
gr. Arie

hooligan

Ongelezen bericht door hooligan »

@dirkie,

Waar haal jij die wijsheid vandaan, kun je dat per emmer kopen.
En waarom kan het niet opgelevert worden.
Het zal de providers worst zijn wie er op de lijn zit.
Als jij je maar aan de voorwaarden houdt, wie sluit er nu een tweede contract af als je niet weet wanneer de oude afloppt.
Ik zou zeggen vette pech, een beetje zelf onderzoek is verplicht.

F.J.M.Reijnen

Ongelezen bericht door F.J.M.Reijnen »

LS De politiek heeft getracht de concurrentie tussen de providers te vergroten,maar de providers zien kans het overstappen naar andere providers zo moeilijk mogelijkte maken dat er weinig van terecht komt.En hoe reageert de politiek nou helemaal niet.Als burger zijn we er dus weer ingestonken Vriendelijk groetend Francesco

Gesloten