LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweak Glasvezel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
krunch
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2014 22:48

Tweak Glasvezel

Ongelezen bericht door krunch »

Ik heb sinds augustus vorig jaar een 2-jarig abbonement bij Tweak. Glasvezel alles in 1 30/30, voor 40,- per maand.

Gister krijg ik een brief van Tweak, waarin staat dat het abonnement dat ik nu heb niet blijft bestaan, en of ik ff 10,- per maand meer wil gaan betalen Dan krijg ik daar wel 'gratis' HBO bij. :lol:

Mijn vraag is eigenlijk, mag dit zomaar? Een 2 jarig contract is toch een 2-jarig contract? Ik mag dat ook niet zomaar opzeggen, en als ik zo de berichten over tweak lees, hebben ze geen moeite oude (duurdere) abonnementen gewoon door te laten lopen voor dezelfde prijs. Echter als ik niet 10 euro per maand meer wil lappen wordt mijn verbinding opgezegd.

Alvast bedankt.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Tweak Glasvezel

Ongelezen bericht door encore »

Als de AV wijzigen dan heb je het recht om kosteloos je lopende contract op te zeggen/te ontbinden. Hiervoor mag je dan GEEN gebruik maken van de Overstapservice van een andere provider, want dan wordt het lopende contract pas opgezegd op de eerstmogelijk datum "einde contract". En nu mag het dus per direct/ maand opzegtermijn.
Je kunt dus mailen/bellen en opzeggen als je het er niet mee eens bent. En dan asap op zoek naar een andere provider die wel lekker goedkoop is. En zoals ik al aangaf in een andere thread: van glas naar glas gaat over het algemeen erg lang duren vanwege het monopolie dat KPN weer heeft.

robvisee
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2014 17:02

Re: Tweak Glasvezel

Ongelezen bericht door robvisee »

Ik vindt het zeer onredelijk en het lijkt mij juridisch ook niet kunnen.
Dit is mijn ervaring mailwisseling laatste bovenaan:
Tweak vindt dus dat ik geen redelijk belang heb of jullie nemen daar geen acht van?
Mijn belang is enorm aangezien verhuizen een verschrikkelijk karwei is zoals jullie weten. En zal ik afsluit/administratiekosten moeten betalen bij een andere partij.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Tweak Servicedesk [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 8 mei 2014 16:40
Aan:
Onderwerp: [ #DKN-12703-646]: FW: wijziging abonnement TK13104251

Geachte heer mevrouw Visee,

Wij leveren gelijkwaardige producten, tegen andere prijzen.
Wanneer u het daar niet mee eens bent kunt u het contract ontbinden.

In onze Algemene Voorwaarden staat het volgende hier over:

Artikel 10:

5. Tweak is gerechtigd technische wijzigingen in de Dienst door te voeren.

6. Tweak heeft het recht de Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen. Deze wijzigingen gelden, tenzij anders vermeldt, ook voor de bestaande Overeenkomsten. Tweak zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen.
Deze wijzigingen treden in werking 30 dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Tweak, of op een andere datum zoals genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking, worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant.
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig kennis te nemen van de berichten in zijn of haar E-mailbox.

7. Indien de Klant een wijziging, zoals bedoeld in het voorgaande lid, niet wenst te accepteren, heeft hij het recht de Overeenkomst kosteloos binnen 30 (dertig) dagen na bekendmaking op te zeggen tegen de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden. Opzegging is echter alleen toegestaan indien de betreffende wijziging(en) betrekking heeft op de Dienst zoals afgenomen door de Klant én deze voor hem of haar nadelige gevolgen hebben.


Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Remo
Servicedesk Tweak
Er is geen juridische grondslag om mijn contract te beëindigen aangezien jullie gelijkwaardige producten diensten leveren.
Ik eis dat mijn contract wordt nagekomen zoals jullie ook bij mij gedaan zouden hebben.

Waar staat dat in jullie voorwaarden dat jullie gerechtigd zijn?

Het is trouwens vervelend dat de mailwisseling niet volledig wordt weergegeven in jullie reply.


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Tweak Servicedesk [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 8 mei 2014 16:19
Aan:
Onderwerp: [ #DKN-12703-646]: FW: wijziging abonnement TK13104251

Geachte heer en mevrouw Visee,

Wij begrijpen dat het vervelend is dat, indien u niet akkoord bent met de wijzigingen die Tweak doorvoert, u een nieuwe aanbieder moet zoeken om uw internet, televisie en telefonie onder te brengen.
Omdat Tweak deze eenzijdige wijziging doorvoert, waar zij overigens conform Algemene Voorwaarden toe gerechtigd is, bent u nu contractvrij en krijgt u de kans om het contract onder de nieuwe voorwaarden voort te zetten of een andere provider te kiezen.

Het is helaas niet mogelijk om het contract tot november 2014 uit te dienen. Per 1 juli houdt de gehele dienstverlening op, daar de agentuurschappen van KPN op gebied van televisie eindigen.
Hierdoor was Tweak genoodzaakt op zoek te gaan naar een andere televisie aanbieder, dit is Sparql geworden. Door deze overstap is Tweak ook genoodzaakt de prijsstelling van de abonnementen te wijzigen, wat voor u inhoudt dat u het abonnement kunt beëindigen. Indien u het contract niet zelf beëindigt zal per 1 juli 2014 de dienstverlening per 1 juli 2014 geheel stoppen.


Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Remo
Servicedesk Tweak



Van:
Verzonden: dinsdag 6 mei 2014 16:01
Aan: '[email protected]'
CC:
Onderwerp: wijziging abonnement TK13104251

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij gaan wij niet akkoord met uw brief van 17 april 2014. In deze brief noemt u dit ook “wijziging abonnement” of “speciale aanbieding”
De reden waarom wij hier niet mee akkoord gaan is het volgende:
Wij betalen nu voor Glas Groen alles-in-1 100mb € 55 + extra telefoonnummer € 2,5 = € 57,5 straks € 63,95 + € 2,5 = 66,45 Een verschil van €8,95 per maand *12 = € 107.4 per jaar (een tariefsverhoging van 15,6%!).

Mocht u eenzijdig dit contract willen beëindigen dan lijden wij schade. Schade in de vorm van:
Aansluit en of administratiekosten
Selecteren alternatieve provider
Beschikbaar zijn voor de installateur
Ingewikkelde en omslachtige procedure voor nummerbehoud (hadden 1 week geen telefoon in november wegen fout bij portering)

Het is duidelijk dat je dit soort contracten niet jaarlijks wilt wijzigen aangezien het altijd tijd en geld kost vandaar een jaarcontract.

Ons contract is in november 2013 ingegaan en nog niet verjaard en wij willen jullie aan het contract houden zolang het contract duurt.
Wij gaan niet akkoord met de opzegging en of tariefsverhoging.

Wij horen gaarne uw reactie binnen 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Selma en Rob Visee
Overstag 6
1316 VB Almere

Gesloten