LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC en 0900 nummers
UPC en 0900 nummers
Zomaar ineens een paar tientjes extra op mijn factuur als zijnde belkosten voor bellen naar 0900 nummers .Zonder enige vorm van communicatie is dit ingevoerd.Er wordt verwezen naar een artikel op de website.
Wijzigingen per 1 juli 2013
UPC-abonnees betalen per 1 juli 2013 voor niet-geografische nummers die beginnen met 09, 18, 084 en 087 naast de gesprekskosten van de aanbieder van het telefoonnummer ook belkosten aan UPC. Deze wijziging is het gevolg van de uitleg die ACM (voorheen OPTA) geeft aan de nieuw overheidsregels voor bellen naar servicenummers, die per 1 juli 2013 van kracht zijn.
Kan allemaal wel zo wezen maar een regeltje met de aankondiging op je digitale factuur is voor mij niet voldoende.de digitale facturen kijk ik niet in als ze maandelijks altijd ongeveer het zelfde bedrag zijn.
Echter deze maand 34 euro duurder.
De helpdesk kan natuurlijk weer niets regelen.
ik baal zo dat ik XS4all heb opgezegd voor UPC
Groeten Rob
UPC-abonnees betalen per 1 juli 2013 voor niet-geografische nummers die beginnen met 09, 18, 084 en 087 naast de gesprekskosten van de aanbieder van het telefoonnummer ook belkosten aan UPC. Deze wijziging is het gevolg van de uitleg die ACM (voorheen OPTA) geeft aan de nieuw overheidsregels voor bellen naar servicenummers, die per 1 juli 2013 van kracht zijn.
Kan allemaal wel zo wezen maar een regeltje met de aankondiging op je digitale factuur is voor mij niet voldoende.de digitale facturen kijk ik niet in als ze maandelijks altijd ongeveer het zelfde bedrag zijn.
Groeten Rob
Re: UPC en 0900 nummers
maar XS4All heeft precies hetzelfde.
Overigens is het wel je eigen fout dat je niet naar je facturen kijkt. Want eigenlijk hoor je ze te accorderen. En dan kom je dus elke maand op de site en had je dat vreemde nieuwe regeltje gezien.
Overigens is het wel je eigen fout dat je niet naar je facturen kijkt. Want eigenlijk hoor je ze te accorderen. En dan kom je dus elke maand op de site en had je dat vreemde nieuwe regeltje gezien.
Dit gaat zo te lezen over overheidsregels, geïnterpreteerd door een overheidsinstantie, dus die ga je bij elke telecom/internetprovider tegenkomen vrees ik..kaaskop63 schreef:Zomaar ineens een paar tientjes extra op mijn factuur als zijnde belkosten voor bellen naar 0900 nummers .Zonder enige vorm van communicatie is dit ingevoerd.Er wordt verwezen naar een artikel op de website.
Groeten Rob
Als je factuur elke maand ongeveer hetzelfde is ga ik niet controleren.
kwam er pas achter toer er ineens 34 euro meer op stond.
Ik weet dat alle providers er mee te maken hebben , maar het gaat mij er om dat er geen mailtje gestuurd is oid.
Ze weten je voor alles te vinden maar dit is niet belangrijk genoeg....
kwam er pas achter toer er ineens 34 euro meer op stond.
Ik weet dat alle providers er mee te maken hebben , maar het gaat mij er om dat er geen mailtje gestuurd is oid.
Ze weten je voor alles te vinden maar dit is niet belangrijk genoeg....
vogels schreef:kaaskop63 schreef:
jij wil nog een mailtje daarover? Dat had je wel gelezen dan?
Jij leest geen mails vogels?
vogels schreef:
Schrijf ik dat? .
Het lijkt er toch aardig op.
Aanname dat TS geen mails leest!!Dat had je wel gelezen dan?
dit is toch allemaal oude koek, bij elke provider betaal je voor oa 0900 nummersvogels schreef:Dat klopt! Maar jij vroeg of IK mijn mails niet lees (quote ciske: jij leest geen mails vogels?)Aanname dat TS geen mails leest!!
Overigens hoef ik over die 0900 wijziging geen mail te ontvangen, ik volg het nieuws/de media.
Waar het op neer komt is dat je nu met je mobiel hetzelfde betaald als met vaste lijn. Er zijn dus geen kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon meer. Dit is gunstig voor de grote groep die geen vaste lijn meer heeft.Har06 schreef:dit is toch allemaal oude koek, bij elke provider betaal je voor oa 0900 nummersvogels schreef:Dat klopt! Maar jij vroeg of IK mijn mails niet lees (quote ciske: jij leest geen mails vogels?)Aanname dat TS geen mails leest!!
Overigens hoef ik over die 0900 wijziging geen mail te ontvangen, ik volg het nieuws/de media.
dit is toch allemaal oude koek, bij elke provider betaal je voor oa 0900 nummers[/quote]
Waar het op neer komt is dat je nu met je mobiel hetzelfde betaald als met vaste lijn. Er zijn dus geen kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon meer. Dit is gunstig voor de grote groep die geen vaste lijn meer heeft.[/quote]
Welk % zou die grote groep zijn ???,
Waar het op neer komt is dat je nu met je mobiel hetzelfde betaald als met vaste lijn. Er zijn dus geen kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon meer. Dit is gunstig voor de grote groep die geen vaste lijn meer heeft.[/quote]
Welk % zou die grote groep zijn ???,
In 2011 hebben de mobiele gebruikers de vaste lijn ingehaald, ik neem aan dat dat alleen maar doorgezet heeft.Welk % zou die grote groep zijn ???,
bprosman schreef:In 2011 hebben de mobiele gebruikers de vaste lijn ingehaald, ik neem aan dat dat alleen maar doorgezet heeft.Welk % zou die grote groep zijn ???,
Er zijn nog zat mensen die vaste telefoon gebruiken!!
Beweer ik iets anders dan ?Er zijn nog zat mensen die vaste telefoon gebruiken!!
Ik zeg alleen dat in 2011 het aantal mobiele gebruikers de 50% grens gepasseerd is en het aantal vaste lijnen <50%, een minderheid dus tegenwoordig.
bprosman schreef: Ik zeg alleen dat in 2011 het aantal mobiele gebruikers de 50% grens gepasseerd is en het aantal vaste lijnen <50%, een minderheid dus tegenwoordig.
Kom maar met bewijzen!!
dat artikel geeft aan dat er meer mobiel gebeld wordt, logisch als je alle oorwarmers op straat en in de auto ziet .
het artikel zegt niets over de verhouding vaste phones en mobietjes,
Binnen het vaste telefoonverkeer is de ouderwetse analoge telefoon inmiddels ook voorbijgestreefd door digitale toestellen. Van alle vaste aansluitingen werd eind september 2010 50,8 procent gebruikt in combinatie met een digitale telefoon en 49,2 met een analoge telefoon. Beide groepen waren elk goed voor net iets minder dan 4 miljoen aansluitingen.
Blijft moeilijk dat begrijpend lezen.Opvallend bij al die groeicijfers is dat het aantal mobiele telefoonaansluitingen licht daalde van 20,1 miljoen naar 19,3 miljoen
Precies.Har06 schreef:dat artikel geeft aan dat er meer mobiel gebeld wordt, logisch als je alle oorwarmers op straat en in de auto ziet .
het artikel zegt niets over de verhouding vaste phones en mobietjes,
Voor degenen met oogkleppen:
Gemeten in belminuten was mobiel belverkeer voor het eerst groter dan verkeer via het vaste net. In totaal belden Nederlanders in 2010 11,3 miljard minuten mobiel en 11,2 miljard minuten met vaste telefoons.
@Jolijn,
Het artikel zegt dat de vaste telefoons , zowel digitaal als analoog ieder 4 Miljoen aansluitingen hebben.
Verderop in het artikel staat dat er 19,3 Miljoen mobiele aansluitingen zijn.
Hoezo zegt dat niets over een verhouding ?
Het artikel zegt dat de vaste telefoons , zowel digitaal als analoog ieder 4 Miljoen aansluitingen hebben.
Verderop in het artikel staat dat er 19,3 Miljoen mobiele aansluitingen zijn.
Hoezo zegt dat niets over een verhouding ?
in 2010 ....
oud nieuws dus
oud nieuws dus
Dat klopt dat zei ik ook (het is overigens een artikel uit 2011) , maar zoals ik ook al zei krijg ik niet de indruk dat de trend zich gekeerd heeft.