LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Upgrade Chello Classic naar Chello Extreme
Upgrade Chello Classic naar Chello Extreme
Beste mensen,
Op 11-12-2006 werd er aangebeld door dhr. B.O. die zich uitgaf als medewerker van UPC (pasje eerst goed bekeken). Hij kwam mij een aanbieding doen voor een upgrade van mijn Chello Classic naar Chello Extreme. Deze upgrade zou kostenloos zijn en het maandbedrag zou hetzelfde blijven als ik voorheen voor telefonie & Chello Classic betaalde. Deze aanbieding werd gedaan omdat bij mij in de buurt heel veel mensen overstapten naar goedkopere providers.
11 januari heb ik een nieuwe faktuur ontvangen met daarop een bedrag van in totaal € 82,88 Ex. BTW voor Chello Extreme. Dit bedrag bestaat uit
€ 32,50 Ex. BTW Abo. Chello Extreme 12-12-31-12
€ 50,38 Ex. BTW Abo. Chello Extreme 01-01/31-01
De maand december voor Chello Classic had ik al voldaan doormiddel van betaling van de factuur over december 2006.
Zojuist heb ik dus met Chello gebeld en er werd mij doodleuk verteld dat het contract wat ik heb getekend niet geldig zou zijn. Ik heb zelfs een bevestiging van wijziging gekregen d.d. 13-12-2006 waaruit blijkt dat het toen nog wel geldig was. Het feit ligt hem er namelijk in dat ik een analoog modem zou hebben en dat ze daardoor de pakket korting niet zouden kunnen geven. Dit is door de dsbetreffende UPC medewerker niet geconstateerd toen hij bij mij de boel inspecteerde en alles doornam. Uiteraard was ik hiervan ook niet op de hoogte. Het enige wat Chello voor mij zou kunnen doen is dat Chello mij een nieuw formulier toestuurd en dat er twee maanden langer een pakket korting van toepassing zou zijn binnen mijn huidige abonnement. De meneer vertelde er wel even bij dat mijn abonnement (wat nu loopt t/m december 2007) dan pas in december 2008 zou aflopen.
Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan omdat ik hier een getekend contract heb liggen met een bevestigingsbrief. Ik heb dus het idee dat Chello mensen op deze manier zich langer aan zich wil binden .
Mijn vragen zijn dan ook; Chello zegt nu dat ik met een ongeldig contract zit, kan ik dus mijn Chello nu kostenloos opzeggen?
Het teveel in rekening gebrachte geld, kan ik mijn reeds betaald faktuur terug laten boeken en het afgesproken bedrag betalen?
Deze laatste vraag heb ik ook gesteld aan de meneer van Chello (naam hier bekend) maar die begon toen meteen te dreigen met administratiekosten en incassobureau's Ook wilde hij mij niet doorverbinden met een meerdere want die zou zogenaamd hetzelfde als hij zeggen.
Alvast mijn hartelijke dank voor jullie reactie!
Op 11-12-2006 werd er aangebeld door dhr. B.O. die zich uitgaf als medewerker van UPC (pasje eerst goed bekeken). Hij kwam mij een aanbieding doen voor een upgrade van mijn Chello Classic naar Chello Extreme. Deze upgrade zou kostenloos zijn en het maandbedrag zou hetzelfde blijven als ik voorheen voor telefonie & Chello Classic betaalde. Deze aanbieding werd gedaan omdat bij mij in de buurt heel veel mensen overstapten naar goedkopere providers.
11 januari heb ik een nieuwe faktuur ontvangen met daarop een bedrag van in totaal € 82,88 Ex. BTW voor Chello Extreme. Dit bedrag bestaat uit
€ 32,50 Ex. BTW Abo. Chello Extreme 12-12-31-12
€ 50,38 Ex. BTW Abo. Chello Extreme 01-01/31-01
De maand december voor Chello Classic had ik al voldaan doormiddel van betaling van de factuur over december 2006.
Zojuist heb ik dus met Chello gebeld en er werd mij doodleuk verteld dat het contract wat ik heb getekend niet geldig zou zijn. Ik heb zelfs een bevestiging van wijziging gekregen d.d. 13-12-2006 waaruit blijkt dat het toen nog wel geldig was. Het feit ligt hem er namelijk in dat ik een analoog modem zou hebben en dat ze daardoor de pakket korting niet zouden kunnen geven. Dit is door de dsbetreffende UPC medewerker niet geconstateerd toen hij bij mij de boel inspecteerde en alles doornam. Uiteraard was ik hiervan ook niet op de hoogte. Het enige wat Chello voor mij zou kunnen doen is dat Chello mij een nieuw formulier toestuurd en dat er twee maanden langer een pakket korting van toepassing zou zijn binnen mijn huidige abonnement. De meneer vertelde er wel even bij dat mijn abonnement (wat nu loopt t/m december 2007) dan pas in december 2008 zou aflopen.
Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan omdat ik hier een getekend contract heb liggen met een bevestigingsbrief. Ik heb dus het idee dat Chello mensen op deze manier zich langer aan zich wil binden .
Mijn vragen zijn dan ook; Chello zegt nu dat ik met een ongeldig contract zit, kan ik dus mijn Chello nu kostenloos opzeggen?
Het teveel in rekening gebrachte geld, kan ik mijn reeds betaald faktuur terug laten boeken en het afgesproken bedrag betalen?
Deze laatste vraag heb ik ook gesteld aan de meneer van Chello (naam hier bekend) maar die begon toen meteen te dreigen met administratiekosten en incassobureau's Ook wilde hij mij niet doorverbinden met een meerdere want die zou zogenaamd hetzelfde als hij zeggen.
Alvast mijn hartelijke dank voor jullie reactie!
Re: Upgrade Chello Classic naar Chello Extreme
Mijn advies is wanneer je kan gelijk opzeggen bij upc, een verandering in abonnement betekent gelijk een jaar verlenging van je contract, met stilzwijgende verlenging.Overigens vind ik de verbinding ook veel stabieler
Upc is gewoon maffia ! Ze deugen niet. Ik ben eindelijk van ze af en dolblij bij KPN, gaat ook niet over rozen maar je word wel goed geholpen en die ervaring heb ik beslist niet bij UPC.
En als je zeker weet dat je in je recht staat gewoon terugboeken dat geld.
Upc is gewoon maffia ! Ze deugen niet. Ik ben eindelijk van ze af en dolblij bij KPN, gaat ook niet over rozen maar je word wel goed geholpen en die ervaring heb ik beslist niet bij UPC.
En als je zeker weet dat je in je recht staat gewoon terugboeken dat geld.
Ik zit er ook over te denken om het bedrag volledig terug te boeken en het oude Chello Classic abo te betalen. Immers dit contract is niet geldig volgens UPC. Alleen zal ik dan wel meteen overstelpd worden met administratie- en incassokosten. Is leuk als je daar de tijd voor hebt, maar die heb ik dus niet.
Ik kan me VOLLEDIG aansluiten bij rups, wat je ook nog kan proberen is om je aan te melden bij het Chello forum, daar zwerven UPC medewerker rond die wel eens wat voor mensen met problemen doen.
Of je hebt een contract of je hebt geen contract.
Als je volgens upc een ongeldig contract hebt ben je nergens aan gebonden, probeer wel zwart op wit te krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk zal je dat niet luken.
Ook als je een zogenaamd ongeldig contract hebt zou ik als de weerlicht het reeds afgeschrevene laten storneren (terugboeken door de bank) je hebt hiervoor 30 dagen na afschrijving.
Stel ze als je kan wel per aangetekend schrijven op de hoogte en houd ze aan hetgeen je met upc bent overeengekomen, en betaal eventueel alleen wat in de overeenkomst staat, bewaar wel alles goed je zal het waarschijnlijk nog wel nodig hebben, en sluit eventueel een rechtsbijstands verzekering af.
Succes toegewenst en welkom bij de club van upc slachtoffers.
Als je volgens upc een ongeldig contract hebt ben je nergens aan gebonden, probeer wel zwart op wit te krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk zal je dat niet luken.
Ook als je een zogenaamd ongeldig contract hebt zou ik als de weerlicht het reeds afgeschrevene laten storneren (terugboeken door de bank) je hebt hiervoor 30 dagen na afschrijving.
Stel ze als je kan wel per aangetekend schrijven op de hoogte en houd ze aan hetgeen je met upc bent overeengekomen, en betaal eventueel alleen wat in de overeenkomst staat, bewaar wel alles goed je zal het waarschijnlijk nog wel nodig hebben, en sluit eventueel een rechtsbijstands verzekering af.
Succes toegewenst en welkom bij de club van upc slachtoffers.
Hoi allemaal, wat ik me afvraag stuurt upc wel colporteurs "want dat is het toch" op weg om een upgrade van internet te verkopen. Een anoloog modem? ik heb er nog nooit van gehoord.
Ronald
Ps upc staat qua service en levering van diensten bij mij zeer goed aangeschreven.
Ronald
Ps upc staat qua service en levering van diensten bij mij zeer goed aangeschreven.
Ze proberen op allerlei slinkse en achterbakse manieren, en onder valse voorwenselen klantjes te winnenHoi allemaal, wat ik me afvraag stuurt upc wel colporteurs
Meerderen niet, weet men meteen hoe men bij upc zwamt om toch maar onder een overeenkomst uit te komen, en vervolgens met een hoger en ander tarief te komen.Een anoloog modem? ik heb er nog nooit van gehoord.
Bij vele anderen niet!!!!!Ps upc staat qua service en levering van diensten bij mij zeer goed aangeschreven.
Dit was ook hetgeen ik van plan ben. Het bedrag storneren en ze een angetekende brief sturen met het contract voor 1 jaar. Ik heb al een rechtsbijstandverzekering en die zal ik morgen meteen even bellen.Stel ze als je kan wel per aangetekend schrijven op de hoogte en houd ze aan hetgeen je met upc bent overeengekomen, en betaal eventueel alleen wat in de overeenkomst staat, bewaar wel alles goed je zal het waarschijnlijk nog wel nodig hebben, en sluit eventueel een rechtsbijstands verzekering af.
De desbetreffende mannen zijn ook bij mij binnen geweest en hebben de boel gecheckt. Dus tsja, bij wie ligt de fout? Mijn vermoeden is dus dat UPC dit alleen maar doet om een abonnement voor 2 jaar erdoorheen te drukken (nieuwe formulieren opsturen die je moet tekenen) en vervolgens hogere kosten in rekening te kunnen brengen. Nou ben ik nog slim genoeg, maar hoeveel mensen zijn er niet die er gewoon intrappen of het niet begrijpen? Misschien een leuk onderwerp voor Radar?Hoi allemaal, wat ik me afvraag stuurt upc wel colporteurs "want dat is het toch" op weg om een upgrade van internet te verkopen. Een anoloog modem? ik heb er nog nooit van gehoord.
Het tijdig inschakelen van je rechtsbijstandverzekering kan nooit kwaad, mogelijk dat deze het verder dan voor je afhandelen, en deze zullen upc zeker aan het met jou overeengekomene houden, of als je wil mogelijk de overeenkomnst ontbinden, is misschien wel de beste optie, en ben je gelijk van hun gezeur en louche practijken verlost.
Ik woon in het midden van het land en heb werkelijk nog nooit een colporteur van upc aan de deur gehad. Zou ik dan de enige zijn, dacht het niet.
En ik blijf erbij, geen uitval van tv, internet en telefoon. Klantenservice is mij onbekend want heb het nooit nodig gehad.
Ronald.
En ik blijf erbij, geen uitval van tv, internet en telefoon. Klantenservice is mij onbekend want heb het nooit nodig gehad.
Ronald.
Ik woon in Amsterdam en daar gebeurt het dus wel! Ik heb ze een paar weken hier in de buurt rond zien lopen.Ik woon in het midden van het land en heb werkelijk nog nooit een colporteur van upc aan de deur gehad. Zou ik dan de enige zijn, dacht het niet.
Tja dan kan ik het tegendeel niet bewijzen.
Ronald.
Ronald.