LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing voor KPN mail klanten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ciske

Ongelezen bericht door ciske »

massahysterie, ik geloof de telegraaf niet echt.

de meeste mensen hebben trouwens al een ander wachtwoord genomen ,die van KPN hou ik nooit.
Laatst gewijzigd door ciske op 10 feb 2012 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Re: Waarschuwing voor KPN mail klanten

:lol: ik geloof jou wel , alleen zal het niet zo'n vaart lopen.

ciske

vogels schreef:
Het kan nooit kwaad voorzichtig te zijn en is tenslotte een kleine moeite om je ww te wijzigen. Maar dat moet/kan ieder voor zich bepalen.

mee eens, momenteel is er een emailstoring dus veel kan je toch niet doen.

ciske

Dat forum van kpn is echt naadje.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:Dat forum van kpn is echt naadje.
Dat zijn alle forums van providers ,hun moderatoren blijven de berichten volgen en sturen de topics in hun goede kant uit door interventies,voorstaande is mijn ervaring met Vodafone:ook echt naadje pet :wink:

ciske

:lol: Ik kom over het algemeen nooit op dat forum maar er is nu al in 2 dagen tijd email storing , slechte zaak van kpn.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef::lol: Ik kom over het algemeen nooit op dat forum maar er is nu al in 2 dagen tijd email storing , slechte zaak van kpn.

Hier ook 1 ,kan niet meer in mijn mailbox.
Ik heb wel "hetnet" maar is ook onderdeel van KPN .Kan niets meer ,niets verzenden en niets ontvangen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

snepke schreef:
ciske schreef::lol: Ik kom over het algemeen nooit op dat forum maar er is nu al in 2 dagen tijd email storing , slechte zaak van kpn.
Hier ook 1 ,kan niet meer in mijn mailbox.
Ik heb wel "hetnet" maar is ook onderdeel van KPN .Kan niets meer ,niets verzenden en niets ontvangen.
Hier ook niet, dus ook geen ww veranderen.

snepke

Schiet lekker op.
Balen.Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Ik krijg normaal een melding als er een bericht is geplaatst (Windows Live Mail is mijn hetnet account) op Radar.

Nu moet ik telkens gaan zoeken via google naar tros radar.

ciske

Hier ook nog steeds geen mail te krijgen, gaat goed KPN

snepke

ciske schreef:Hier ook nog steeds geen mail te krijgen, gaat goed KPN
Hier ook nog niet.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Adressen en telefoonnummers liggen ook op straat, het is een grof schandaal.

ciske

berend12 schreef:Adressen en telefoonnummers liggen ook op straat, het is een grof schandaal.

Klopt en dat voor zo'n groot bedrijf, dat worden schade claims

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Schande , ik kan nog steeds mijn mail niet ophalen.
De reden dat het systeem van KPN niet geupdate was is helemaal voor KPN om zich kapot te schamen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Onder curatele stellen van de Opta.
De arrogantie de deur uit.

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

OPTA is ook al met een onderzoek begonnen.

ciske

Ik ken gewoon op martkplaats inloggen maar moet zeggen vind het een schande van KPN.

Hoorde net op de radio dat het wel tot in de middag kan duren, nou klaar ben je er mee.

ciske

Nog steeds geen mail , gaat lekker zo denk wel dat ze hierdoor weer klanten gaan verliezen.

MartinNL123

Ongelezen bericht door MartinNL123 »

De 500 accountgegevens waarover gesproken wordt en op internet beland zijn is slechts het topje van de ijsberg. Door de hackers is er een bestand van ruim 14 Gb gedownload en de gepubliseerde 500 is hier slechts een fractie van. Als je de bestaandsgroote van deze eerste 500 afzet tegen het bestand van 14 Gb dan kom je wel aan ongeveer 2,5 miljoen account gegevens.

Het is ronduit schandalig dat door slecht server onderhoud nu iemand anders over mijn persoonsgegevens en wachtwoord beschikt. Op verschillende technische forums op internet wordt er gesproken over een core router met een verouderd besturingssysteem die al een half jaar geleden geupdate had moeten worden.

Maar wat echt alles slaat is het feit dat KPN de gebruikerswachtwoorden onversleuteld bewaard op haar servers. Zelfs een kleuter weet dat je een 'geheime code' niet zomaar leesbaar ergens moet bewaren en dan ook nog eens de achterdeur open laten staan. Dit is echt 'not done' en het behoord tot de basale beveiligings maatregelen om de wachtwoord gegevens van je klanten versleuteld op te slaan. Bij een eventuele digitale inbraak zijn de wachtwoorden dan niet leesbaar en kunnen dus ook niet gebruikt worden.

In mijn ogen is dit een grove nalatigheid aan de kant van KPN en ik verwacht dan ook dat ze op zijn minst met een wel gemeende excuses over de brug komen en hun fouten toegeven. Wellicht dat de KPN woordvoerder ook een toontje lager kan zingen en het feit dat mijn persoonsgegevens inclusief wachtwoord gestolen zijn niet bachataliseren. Vooral de uitspraak dat wij gebruikers voorzichtig om moeten gaan met ons wachtwoord en dit niet meermaals moeten gebruiken en regelmatig moeten wijzigen is absoluut niet op zijn plaats voor bedrijf dat net zijn volledige klantenbestand praktisch weggeven heeft.

Ik zou zeggen, KPN stop met de schuld bij anderen neerleggen en steek de hand in eigen boezem en geef je fouten toe! Ik ben benieuwd of radar hier aandacht aan gaat geven en zoja dan hoop ik dat KPN diep door het stof zal moeten gaan.

Gesloten