LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo aansluitkosten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
issyezza
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 17:55

Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door issyezza »

Ik heb bij Ziggo een 3 in1 abonnement genomen, en de actie was geen aansluitkosten. Eenmaal aangesloten deed mijn internet het niet. Monteur is langs geweest en er moest ergens in de buurt handmatig een verbinding hersteld worden. Ik moet nu 66 euro betalen (35 euro voorrijkosten en de rest aanmaningskosten). Elke keer als ik klacht indien word ik genegeerd en loopt de procedure gewoon door. Nu ben ik afgesloten en op die manier gedwongen om toch dat bedrag + aansluitkosten te betalen. Heeft iemand anders ook dit soort ervaringen met Ziggo?

Issy Ezza

alfatrion
Berichten: 22093
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voorop gesteld dat Ziggo moet bewijzen dat u aansluitkosten moet betalen, vraag ik me af of u hier zelf (tegen)bewijs van heeft, zoals een screenshot o.i.d.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door devious »

En volgens mij gaat het verhaal heel anders. Monteur heeft werk verricht ergens en de klant moet dat betalen? Hmm, dat zou ook voor het eerst zijn. En 66 euri waarvan 35 voorrijkosten...en de rest aanmaningen?! Pardon?

Voor den draad ermee!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door ruud_a »

nooit problemen gehad met ziggo
zelfs de klantenservice was beleefd toen ik een vraag had

ik moet daar wel aan toevoegen dat ik eigenlijk door de klantenservice alle bedrijven waar ik ooit contact mee heb gehad netjes en vlot ben geholpen

dit in tegenstelling tot de horrorverhalen die je soms leest en hoort

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:nooit problemen gehad met ziggo
zelfs de klantenservice was beleefd toen ik een vraag had

ik moet daar wel aan toevoegen dat ik eigenlijk door de klantenservice alle bedrijven waar ik ooit contact mee heb gehad netjes en vlot ben geholpen

dit in tegenstelling tot de horrorverhalen die je soms leest en hoort
Waarschijnlijk stel jij je vraag een de helpdesk op een normale manier.... Ik heb ook nog nooit problemen gehad met een helpdesk.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door devious »

mensenmensen... we schieten aan de TS voorbij...

Als je nooit betaalt word je inderdaad vanzelf afgesloten. Plicht tot betalen blijft ook inderdaad staan.
Ik denk dat de TS zoiets bedoelt.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door ruud_a »

devious schreef:mensenmensen... we schieten aan de TS voorbij...

Als je nooit betaalt word je inderdaad vanzelf afgesloten. Plicht tot betalen blijft ook inderdaad staan.
Ik denk dat de TS zoiets bedoelt.
TS vindt dat de verplichting om te betalen niet bestaat in dit geval
de actie was geen aansluitkosten
en als er ergens in de buurt een aansluiting moet worden gemaakt is dat voor kosten van de ziggo
de ziggo heeft blijkbaar een andere kijk op de zaak

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door nevermind »

issyezza schreef:Ik heb bij Ziggo een 3 in1 abonnement genomen, en de actie was geen aansluitkosten. Eenmaal aangesloten deed mijn internet het niet. Monteur is langs geweest en er moest ergens in de buurt handmatig een verbinding hersteld worden. Ik moet nu 66 euro betalen (35 euro voorrijkosten en de rest aanmaningskosten). Elke keer als ik klacht indien word ik genegeerd en loopt de procedure gewoon door. Nu ben ik afgesloten en op die manier gedwongen om toch dat bedrag + aansluitkosten te betalen. Heeft iemand anders ook dit soort ervaringen met Ziggo?

Issy Ezza

Stuur Alex een PB:

https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=139254

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door devious »

Maar als je bent afgesloten moet je inderdaad her-aansluitkosten betalen. Haar contract was "zonder aansluitkosten", dat is dus NIET dat je gratis wordt aangesloten als je wéér bent afgesloten omdat je constant niet betaalt. ... :shock:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door olaf79 »

devious schreef:Maar als je bent afgesloten moet je inderdaad her-aansluitkosten betalen. Haar contract was "zonder aansluitkosten", dat is dus NIET dat je gratis wordt aangesloten als je wéér bent afgesloten omdat je constant niet betaalt. ... :shock:
Dat is dus onzin. Als je de rekening betwist heb je alle recht deze niet te betalen en moet ziggo maar bewijzen dat zij gelijk hebben. Bovendien is de rekening m.i. niet ver genoeg opgelopen om afsluiting te rechtvaardigen. Dit riekt naar machtsmisbruik.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door devious »

machtsmisbruik?

Eerder een kwestie van de AlgemeneVoorwaarden lezen en gewoon even netjes de Klantenservice op de hoogte stellen. Kan inderdaad even duren, maar als dan eenmaal in het systeem staat wat er aan de hand is kan daar naar worden gehandeld. Een signaal-afsluiting is pas na 3 maanden. Meestal omdat mensen ineens besluiten dat het nu wel genoeg is geweest en enken dat als ze niet betalen er wel iemand komt die hen even helpt. Dat is dus niet zo en nog nooit geweest. Heb je een probleem dan hoor je dat asap te melden bij de Klantenservice opdat het kan worden verholpen. Liefst binnen 6 weken, want na 6 weken en zonder tegenbericht heeft een eindgebruiker het recht om direct op te zeggen ende schade te claimen. De schade valt dat meestal reuze mee, de ergernis niet.

Mond houden, bellen naar de Klantenservice en vooral normaal proberen te blijven doen. Kan ik ook niet, want als ik bel hebben uiteraard alle randdebielen dienst.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik las net in de Algemene Voorwaarden (Artikel 9.3) van Ziggo dat zeurende klanten dertig stokslagen tegemoet kunnen zien :shock:

Die bedrijven denken dat ze echt alles mogen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door ruud_a »

Bob Schurkjens schreef:Ik las net in de Algemene Voorwaarden (Artikel 9.3) van Ziggo dat zeurende klanten dertig stokslagen tegemoet kunnen zien :shock:

Die bedrijven denken dat ze echt alles mogen.
bij sommige bedrijven is het dertig zweepslagen, dus het valt nog mee bij ziggo

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo aansluitkosten

Ongelezen bericht door ciske »

ruud_a schreef:
Bob Schurkjens schreef:Ik las net in de Algemene Voorwaarden (Artikel 9.3) van Ziggo dat zeurende klanten dertig stokslagen tegemoet kunnen zien :shock:

Die bedrijven denken dat ze echt alles mogen.
bij sommige bedrijven is het dertig zweepslagen, dus het valt nog mee bij ziggo

Pfft wat denken die bedrijven wel.

Gesloten