LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo modem werkt draadloos niet goed

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

Sinds een paar maanden heb ik Ziggo alles-in-1, maar sindsdien alleen maar problemen met wifi. Laptops en smartphone die geregeld geen verbinding meer krijgen en dit elke dag tientallen keren. Ziggo helpdesk gebeld....ik moest maar Service+ bellen(€ 0,65 per minuut), die konden het mogelijk oplossen.
Nou,lange tijd met hun aan de telefoon.......
Oplossing was om maar zelf een andere router aan te schaffen?????
Nu lees ik op diverse fora dat dit dit een bekend probleem is met de modems van Ziggo.
Toch belachelijk dat ik nu zelf extra kosten mOet maken, omdat Ziggo geen deugdelijke wifi modems levert.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door bprosman »

Nu lees ik op diverse fora dat dit dit een bekend probleem is met de modems van Ziggo.
Toch belachelijk dat ik nu zelf extra kosten mOet maken, omdat Ziggo geen deugdelijke wifi modems levert.
Dat veel mensen problemen hebben met de installatie van het (Ubee ?) modem klopt, dat het per definitie een ondeugdelijk modem is ben ik niet met je eens.
Heb je al eens gekeken hoeveel Wifi er bij jou in de buurt zit en of het Ziggo/Ubee modem niet toevallig op het zelfde kanaal zit ? Kun je met 5Ghz vooruit , dat is nl al een stuk minder gevoelig en die frequentie is vooralsnog een stuk rustiger.
Ben hier in huis ook wat met kanalen aan het schuiven geweest en hij doet het prima hoor.
Een programma als InSSIDer kan je daar prima mee helpen :
http://www.metageek.net/products/inssider/

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

Er is al een topic over dit soort problemen.
Hier wordt duidelijk uitgelegd, om ze op te lossen.
Lees maar de berichten.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... i#p1765697

Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

bprosman schreef:
Nu lees ik op diverse fora dat dit dit een bekend probleem is met de modems van Ziggo.
Toch belachelijk dat ik nu zelf extra kosten mOet maken, omdat Ziggo geen deugdelijke wifi modems levert.
Dat veel mensen problemen hebben met de installatie van het (Ubee ?) modem klopt, dat het per definitie een ondeugdelijk modem is ben ik niet met je eens.
Heb je al eens gekeken hoeveel Wifi er bij jou in de buurt zit en of het Ziggo/Ubee modem niet toevallig op het zelfde kanaal zit ? Kun je met 5Ghz vooruit , dat is nl al een stuk minder gevoelig en die frequentie is vooralsnog een stuk rustiger.
Ben hier in huis ook wat met kanalen aan het schuiven geweest en hij doet het prima hoor.
Een programma als InSSIDer kan je daar prima mee helpen :
http://www.metageek.net/products/inssider/
Bedankt voor je reactie, maar zoals ik al zei, samen met Service+ probleem gezocht, van alles geprobeerd,ook inderdaad kanalen bekeken/veranderd. Niets hielp. Medewerker kon alleen zeggen dat ik maar beter zelf een ander modem kon aanschaffen. Uit zijn woorden was duidelijk op te maken dat de Cisco modem met wifi belabberd is.
Met vorige modem van andere provider geen last( overgestapt omdat provider geen hoger snelheden kon aanbieden)
Laatst gewijzigd door Paulo1 op 16 mar 2013 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

nevermind schreef:Er is al een topic over dit soort problemen.
Hier wordt duidelijk uitgelegd, om ze op te lossen.
Lees maar de berichten.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... i#p1765697
bedankt voor je reactie.
Heb betreffend topic gelezen, kan dus alleen maar concluderen........
Ik mag zelf maar een router aanschaffen!....of lees ik het verkeerd?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door bprosman »

Je zou kunnen vragen of ze de Cisco kunnen vervangen door een Ubee.
Of inderdaad zelf een Linksys aan te schaffen.
Hier gebruik ik een combi, de Ziggo/Ubee op 5Ghz, en de Linksys (die ik al had) op 2,4Ghz.

Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

vogels schreef:
Ik mag zelf maar een router aanschaffen!....of lees ik het verkeerd?
Tuurlijk mag je zelf een router aanschaffen. Voor het wifi modem betaal je niks meer t.o.v. het oude modem. Is dus alleen maar extra. Ziggo moet internet leveren, dat doen zij.
huh, ik moet dus zelf maar een router aanschaffen?
Zoals je zegt, Ziggo moet internet leveren, dat doe zij. Nou, niet dus....geen goede wifi in ieder geval en dat is toch wat zij ook aanbieden?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door bprosman »

geen goede wifi in ieder geval en dat is toch wat zij ook aanbieden?
Nee, niemand kan garanties geven over de werking en het bereik van WiFi.
Als je een Cisco hebt zou je kunnen vragen dit modem om te ruilen voor een Ubee.
Verplaatsen kan ook al een stuk helpen, heb de mijne net buiten (boven de deur van ) de meterkast geplaatst.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

Paulo1 schreef:
vogels schreef:
Ik mag zelf maar een router aanschaffen!....of lees ik het verkeerd?
Tuurlijk mag je zelf een router aanschaffen. Voor het wifi modem betaal je niks meer t.o.v. het oude modem. Is dus alleen maar extra. Ziggo moet internet leveren, dat doen zij.
huh, ik moet dus zelf maar een router aanschaffen?
Zoals je zegt, Ziggo moet internet leveren, dat doe zij. Nou, niet dus....geen goede wifi in ieder geval en dat is toch wat zij ook aanbieden?
Ziggo levert toch bij jou internet, anders kan je hier niet schrijven.
Zoals andere al opgemerkt hebben, zijn er van Ziggo ook modems uit gegeven, welke GEEN WiFi hebben.
Dus deze mensen hebben ook zelf een router moet bezorgen en installeren.
Voor +- 30 euro heb je een router en je ben van het probleem af.

Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

nevermind schreef: Ziggo levert toch bij jou internet, anders kan je hier niet schrijven.
Zoals andere al opgemerkt hebben, zijn er van Ziggo ook modems uit gegeven, welke GEEN WiFi hebben.
Dus deze mensen hebben ook zelf een router moet bezorgen en installeren.
Voor +- 30 euro heb je een router en je ben van het probleem af.
Tuurlijk levert Ziggo bij mij internet, ik heb het over WIFI en dat is bij mij en velen gewoon niet goed met de door ziggo WIFI modem. Andere hebben inderdaad een router zelf moeten aanschaffen, maar dit was voordat Ziggo een pakket aanboden MET wifi.
Ik heb pas Ziggo genomen toen zij ook een modem met wifi aanboden. Dan moet ik er toch vanuit gaan dat dat gewoon werkt?
Inderdaad kan ik zelf een router aanschaffen, maar blijft toch krom?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door sjohie »

Paulo1 schreef:
nevermind schreef: Ziggo levert toch bij jou internet, anders kan je hier niet schrijven.
Zoals andere al opgemerkt hebben, zijn er van Ziggo ook modems uit gegeven, welke GEEN WiFi hebben.
Dus deze mensen hebben ook zelf een router moet bezorgen en installeren.
Voor +- 30 euro heb je een router en je ben van het probleem af.
Tuurlijk levert Ziggo bij mij internet, ik heb het over WIFI en dat is bij mij en velen gewoon niet goed met de door ziggo WIFI modem. Andere hebben inderdaad een router zelf moeten aanschaffen, maar dit was voordat Ziggo een pakket aanboden MET wifi.
Ik heb pas Ziggo genomen toen zij ook een modem met wifi aanboden. Dan moet ik er toch vanuit gaan dat dat gewoon werkt?
Inderdaad kan ik zelf een router aanschaffen, maar blijft toch krom?
Nou nee, de kwaliteit van een WiFi netwerk is afhankelijk van veel factoren, waaronder een aantal finaal buiten bereik en verantwoordelijkheid van Ziggo. Denk aan overlappende WiFi netwerken in de buurt, de bouw(materialen) van je huis, de instellingen van aangesloten apparaten, en zo verder. Tel daarbij op dat het in de eerste plaats een modem is, waar WiFi router/accespoint functionaliteit bij in is gebouwd, en je hebt de volgorde van belangrijkheid wat betreft Ziggo helder.

Overigens werkt het ziggo ubee wifi modem van mijn schoonouders prima, sinds ik het WiFi netwerk even van het default kanaal af heb gehaald, en heb omgezet naar een minder gebruikt kanaal. Tip, daar zijn mooie analyse apps voor op elke smartphone te vinden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door olaf79 »

Paulo1 schreef:Sinds een paar maanden heb ik Ziggo alles-in-1, maar sindsdien alleen maar problemen met wifi. Laptops en smartphone die geregeld geen verbinding meer krijgen en dit elke dag tientallen keren. Ziggo helpdesk gebeld....ik moest maar Service+ bellen(€ 0,65 per minuut), die konden het mogelijk oplossen.
Nou,lange tijd met hun aan de telefoon.......
Oplossing was om maar zelf een andere router aan te schaffen?????
Nu lees ik op diverse fora dat dit dit een bekend probleem is met de modems van Ziggo.
Toch belachelijk dat ik nu zelf extra kosten mOet maken, omdat Ziggo geen deugdelijke wifi modems levert.
Ik zie nergens in de specs van ziggo staan dat je recht hebt op een wifi modem. DAt is dus echt een extra. Bovendien presteert die wifi router prima zolang je er maar niet teveel van vraagt.

Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/

Staat er toch duidelijk "wifi modem in bruikleen"


Ik zal net doen zoals Ziggo klantenservice en de discussie maar niet verder aangaan. Denk dat ik het hier maar bij laat, lijkt wel alsof de meeste die reageren Ziggo medewerkers zijn.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door stap50per »

ik heb al enkel maanden het draadloos modem van cisco(ziggo)
hier is een pc (niet draadloos) en laptop op aangesloten
voorheen had ik regelmatig geen internet verbinding

sinds ik dit modem heb nog geen enkel probleem gehad

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door bprosman »

Overigens werkt het ziggo ubee wifi modem van mijn schoonouders prima
Zelf heb ik die ervaring ook.
Hier gebruik ik een combi, de Ziggo/Ubee op 5Ghz, en de Linksys (die ik al had) op 2,4Ghz.
Mijn eerdere suggestie schijn je OF overheen te lezen OF niks mee te willen, mag van mij beiden : "Je zou kunnen vragen of ze de Cisco kunnen vervangen door een Ubee".

En nee ik werk niet voor Ziggo maar ben al wel meer dan 10 jaar een tevreden klant met de nodige modemwisselingen over die 10 jaar.

Paulo1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:43

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door Paulo1 »

@ bprosman...zoals ik zei, lijkt wel alsof de "meeste" en ik doelde niet op jou. Jij bent ook de enige met een suggestie waarmee ik wat kan inderdaad. Sorry als dat niet overkwam.

Voor de rest, nee, ik zoek geen meepraters, maar mensen met suggesties en niet met antwoorden waarop lijkt dat Ziggo alles perfect doet,dat ik het maar zeur en gewoon geld moet uitgeven aan een andere modem, terwijl het toch duidelijk is waar je ook maar leest op diverse fora dat er wel degelijk problemen zijn met de ciscomodems vwb. Wifi.

Als ik iemand hiermee heb beledigd, sorry.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

Hier opnieuw deze suggestie en ja, werkt als een speer.
Tig keren toegepast.

Overigens werkt het ziggo ubee wifi modem van mijn schoonouders prima, sinds ik het WiFi netwerk even van het default kanaal af heb gehaald, en heb omgezet naar een minder gebruikt kanaal.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door newmikey »

Paulo1 schreef:...lijkt wel alsof de meeste die reageren Ziggo medewerkers zijn.
Lijkt inmiddels wel een Pavlov reactie te worden als mensen gelijk willen maar het niet krijgen - zielig! Had nog wel wat suggesties maar nu kunt u de *** op.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door ciske »

newmikey schreef:Lijkt inmiddels wel een Pavlov reactie te worden als mensen gelijk willen maar het niet krijgen - zielig! Had nog wel wat suggesties maar nu kunt u de *** op.

JIj bent foutloos?? TS zegt netjes sorry.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door thecure »

even inSSIDer downloaden en je weet welke kanalen in jouw buurt het meest gebruikt zijn. dan een kanaal kiezen waar er het minst (of het liefst geen) van zijn

Gesloten