LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Ik heb schijnbaar een pakket van ziggo dat 120 mb zou moeten behalen. Ik behaal slechts ( volgens de meter van ziggo!) 46 mb. Nu gaan ze ook de prijs van dit pakket verhogen. ik geef toe, slechts 50 ct, maar als je niet de snelheid krijgt waar je wel voor betaald, is dit zuur.
Ik heb een alleraardige meneer aan de telefoon gehad, die me het standaard verhaal over router afkoppelen vertelde, ( ja dat kende ik al) en ook dat hielp niet.
Nu mag ik de betaal service bellen.
kosten;
ik mag misschien citeren?
Heeft u na het uitvoeren van bovenstaande stappen nog steeds snelheidsproblemen, dan kunt u contact opnemen met Ziggo Service+. Hier krijgt u tegen betaling aanvullend advies en ondersteuning van Ziggo. De kosten voor Ziggo Service+ zijn:
De gesprekskosten zijn € 0,65 per minuut. Bij telefonische hulp kan bijvoorbeeld op afstand de besturing van uw computer worden overgenomen om zo de problemen op te lossen.
Voor een specialist aan huis betaalt u de eerste 45 minuten € 50 en elk kwartier hierna € 15. Een afspraak met de specialist aan huis is bovendien op basis van 'no cure, no pay': biedt de specialist aan huis geen oplossing, dan betaalt u niets!
ik ben boos! ik heb een pakket waar ik niets aan heb en duidelijk te veel voor betaal. ik krijg standaard emailtjes en wordt afgescheept met een betaalde hulp dienst die me 0,65 per minuut (weer) moet kosten.
Dit is toch niet netjes?
Ik overweeg de consumentendienst in te schakelen, maar ga ook eens een twitter en facebook actie opzetten. Ik denk dat deze problemen niet op zich staan en ik kan me niet voorstellen dat ik ( als ik dit forum lees) de enige ben.
ja ik ben boos. Ziggo houd zich niet aan zijn afspraken en de klant moet betalen.
Kent iemand het probleem meer, van deze snelheid problemen? ik zou heel graag willen weten of iemand anders ook met dit probleem heeft gezeten, wat eraan gedaan is en of het opgelost is, zonder deze kosten eraan te hebben moeten uitgeven.
Mvr. groet
EVBB
Ik heb een alleraardige meneer aan de telefoon gehad, die me het standaard verhaal over router afkoppelen vertelde, ( ja dat kende ik al) en ook dat hielp niet.
Nu mag ik de betaal service bellen.
kosten;
ik mag misschien citeren?
Heeft u na het uitvoeren van bovenstaande stappen nog steeds snelheidsproblemen, dan kunt u contact opnemen met Ziggo Service+. Hier krijgt u tegen betaling aanvullend advies en ondersteuning van Ziggo. De kosten voor Ziggo Service+ zijn:
De gesprekskosten zijn € 0,65 per minuut. Bij telefonische hulp kan bijvoorbeeld op afstand de besturing van uw computer worden overgenomen om zo de problemen op te lossen.
Voor een specialist aan huis betaalt u de eerste 45 minuten € 50 en elk kwartier hierna € 15. Een afspraak met de specialist aan huis is bovendien op basis van 'no cure, no pay': biedt de specialist aan huis geen oplossing, dan betaalt u niets!
ik ben boos! ik heb een pakket waar ik niets aan heb en duidelijk te veel voor betaal. ik krijg standaard emailtjes en wordt afgescheept met een betaalde hulp dienst die me 0,65 per minuut (weer) moet kosten.
Dit is toch niet netjes?
Ik overweeg de consumentendienst in te schakelen, maar ga ook eens een twitter en facebook actie opzetten. Ik denk dat deze problemen niet op zich staan en ik kan me niet voorstellen dat ik ( als ik dit forum lees) de enige ben.
ja ik ben boos. Ziggo houd zich niet aan zijn afspraken en de klant moet betalen.
Kent iemand het probleem meer, van deze snelheid problemen? ik zou heel graag willen weten of iemand anders ook met dit probleem heeft gezeten, wat eraan gedaan is en of het opgelost is, zonder deze kosten eraan te hebben moeten uitgeven.
Mvr. groet
EVBB
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Ziggo zal vast wel reageren, maar belangrijk om te testen is de aansluiting vanaf modem naar uw PC rechtstreeks aan te sluiten met een kabel, dus zonder tussenkomst van een router. En dan nogmaals een speedcheck te doen. Vertrouw niet alleen maar op de Speedcheck van Ziggo zelf. Probeer ook andere uit.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Ik snap best dat je boos en teleurgesteld bent. Maar heb je ziggo de kans gegeven dit op te lossen? Er wordt zo snel geroepen ik schakel consumentenbond in, ik ga twitteractie opzetten. Vind dat dat tegenwoordig wel snel gedaan en geroepen wordt hoor
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Ik neem aan dat U dit wel zeker weet! U schrijft ook, dat U het standaard verhaal heeft moeten aanhoren. Nu weet ik uit eigen ervaring, dat het 'standaard verhaal' voor de meeste gebruikers het probleem ook oplost.Ik heb schijnbaar een pakket van ziggo dat 120 mb zou moeten behalen.
Heeft U alles aangesloten zoals in de handleidingen beschreven is? En heeft u al geprobeerd om uw computer met een goede netwerk kabel direct op het modem aan te sluiten? Zo ja, wat was dan de snelheid volgende de speedtest van Ziggo (anderen zijn leuk, maar Ziggo werkt nu eenmaal met deze). Wat zijn dan de down- en upload cijfers. Wat netwerk aansluiting heeft Uw computer (100 of 1000)?
Dit is kort door de bocht, want er staat ookik krijg standaard emailtjes en wordt afgescheept met een betaalde hulp dienst
biedt de specialist aan huis geen oplossing, dan betaalt u niets!
En dat al na 1 telefoontje met Ziggo. U moet Ziggo wel een kans geven om iets op te lossen. Ik heb zelf de Helpdesk een paar maal nodig gehad en mijn 'problemen' werden opgelost of er was een goede uitleg waarom iets (nog) niet werkte.Ik overweeg de consumentendienst in te schakelen, maar ga ook eens een twitter en facebook actie opzetten.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
@Dirkie;
nee hoor, ik heb meerder malen gebeld. En het antwoord ook meerder malen gekregen. Ik heb deze reactie hier niet onoverwogen neergezet.
Helaas is het een reactie van mij geweest, op een situatie die al langer duurt.
Ja uiteraard heb ik alle speed testen geprobeerd, niet alleen van ziggo. Maar alle speedtesten geven niet meer dan hooguit 47/45 mb aan. Ik heb het alles in 1 extra pakket. Upload is wel ok, dus dat was voor mij de reden te bellen met de vraag wat er aan de hand is.
Het is voor mij absoluut geen 'kort door de bocht' geweest. De eerste reactie toen ik belde, was van een medewerker, 'tja, dat weten wij niet, gaat u maar naar de special plus service'
En die kost, of je nu wilt of niet, 65 ct per minuut. Dat is duur! De specialist 'aan huis' komt pas aan het eind van deze rit.
Ik vind het eerder kort door de bocht, om aan te nemen, dat dit een reactie is op 'een eerste telefoontje'. Had je even kunnen informeren, had ik het gelijk gezegd natuurlijk. Ik ben niet zo flauw om bij het eerste de beste in een boom te vliegen hoor.
Dat is schreef 'ik heb schijnbaar' was meer sarcastisch bedoelt. En ook een beetje vragend aan mede-ziggo gebruikers. Ik ben al jaren bij Ziggo. ben altijd mee gegaan en heb altijd ge-upgrade. Ik vind het verschil tussen de 'beloofde 120 mb en de behaalde 47 een beetje te veel. Ik realiseer me dat er altijd een verlies is en je 120 nooit echt behaald, maar dit is veel te weinig.
Overigens... niet allemaal gaan steigeren, ik ben Apple gebruiker. Dat schijnt bij Ziggo erg moeilijk te zijn. Alle problemen schijnen daar aan te hangen. Onzin natuurlijk.
En ja, ik heb alle resets, alle kabels aan muren, van kastjes, coaxkabels en kastjes eraf .. al meerder malen gedaan. Ik ga niet zomaar op een consumenten forum wat brullen. Dat is toch niet netjes?
En Pareltje31... Was het maar waar, dat er tegenwoordig snel wat gedaan en geroepen werd, dan zou misschien veel service verbeterd worden. Ik vind dat veel hulpdesken zich vaak van standaard uitspraken bedienen. Zeker wanneer men zich verschuilt achter een gratis helpdesk.
Een nietszeggende email, naar aanleiding van een klacht per email? Dat is ronduit onbeschoft. Het toont geen respect ten aanzien van de klant.
Sorry.. lap tekst.. ik wilde me toch graag even verdedigen
nee hoor, ik heb meerder malen gebeld. En het antwoord ook meerder malen gekregen. Ik heb deze reactie hier niet onoverwogen neergezet.
Helaas is het een reactie van mij geweest, op een situatie die al langer duurt.
Ja uiteraard heb ik alle speed testen geprobeerd, niet alleen van ziggo. Maar alle speedtesten geven niet meer dan hooguit 47/45 mb aan. Ik heb het alles in 1 extra pakket. Upload is wel ok, dus dat was voor mij de reden te bellen met de vraag wat er aan de hand is.
Het is voor mij absoluut geen 'kort door de bocht' geweest. De eerste reactie toen ik belde, was van een medewerker, 'tja, dat weten wij niet, gaat u maar naar de special plus service'
En die kost, of je nu wilt of niet, 65 ct per minuut. Dat is duur! De specialist 'aan huis' komt pas aan het eind van deze rit.
Ik vind het eerder kort door de bocht, om aan te nemen, dat dit een reactie is op 'een eerste telefoontje'. Had je even kunnen informeren, had ik het gelijk gezegd natuurlijk. Ik ben niet zo flauw om bij het eerste de beste in een boom te vliegen hoor.
Dat is schreef 'ik heb schijnbaar' was meer sarcastisch bedoelt. En ook een beetje vragend aan mede-ziggo gebruikers. Ik ben al jaren bij Ziggo. ben altijd mee gegaan en heb altijd ge-upgrade. Ik vind het verschil tussen de 'beloofde 120 mb en de behaalde 47 een beetje te veel. Ik realiseer me dat er altijd een verlies is en je 120 nooit echt behaald, maar dit is veel te weinig.
Overigens... niet allemaal gaan steigeren, ik ben Apple gebruiker. Dat schijnt bij Ziggo erg moeilijk te zijn. Alle problemen schijnen daar aan te hangen. Onzin natuurlijk.
En ja, ik heb alle resets, alle kabels aan muren, van kastjes, coaxkabels en kastjes eraf .. al meerder malen gedaan. Ik ga niet zomaar op een consumenten forum wat brullen. Dat is toch niet netjes?
En Pareltje31... Was het maar waar, dat er tegenwoordig snel wat gedaan en geroepen werd, dan zou misschien veel service verbeterd worden. Ik vind dat veel hulpdesken zich vaak van standaard uitspraken bedienen. Zeker wanneer men zich verschuilt achter een gratis helpdesk.
Een nietszeggende email, naar aanleiding van een klacht per email? Dat is ronduit onbeschoft. Het toont geen respect ten aanzien van de klant.
Sorry.. lap tekst.. ik wilde me toch graag even verdedigen
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
En Pareltje31... Was het maar waar, dat er tegenwoordig snel wat gedaan en geroepen werd, dan zou misschien veel service verbeterd worden. Ik vind dat veel hulpdesken zich vaak van standaard uitspraken bedienen. Zeker wanneer men zich verschuilt achter een gratis helpdesk.
Een nietszeggende email, naar aanleiding van een klacht per email? Dat is ronduit onbeschoft. Het toont geen respect ten aanzien van de klant.
sorry maar werk zelf bij een telecom bedrijf en als er dan 1 ding niet goed gaat wordt er meteen geroepen ik stap naar radar ja sorry hoor klant is heel belangrijk maar tot een bepaalde hoogte. Wij doen enorm ons best en kan zeggen dat ik echt bij een goed telecombedrijf werk waar dingen snel en goed wordne geregeld maar mensen verwachten tegenwoordig soms ook echt wel veel te veel.
Een nietszeggende email, naar aanleiding van een klacht per email? Dat is ronduit onbeschoft. Het toont geen respect ten aanzien van de klant.
sorry maar werk zelf bij een telecom bedrijf en als er dan 1 ding niet goed gaat wordt er meteen geroepen ik stap naar radar ja sorry hoor klant is heel belangrijk maar tot een bepaalde hoogte. Wij doen enorm ons best en kan zeggen dat ik echt bij een goed telecombedrijf werk waar dingen snel en goed wordne geregeld maar mensen verwachten tegenwoordig soms ook echt wel veel te veel.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
evvb, bedankt voor de extra informatie, maar dat kon ik echt niet allemaal uit je eerste posting afleiden. En ik weet dus ook niet of je op de hoogte bent van het bestaand van de site ziggo-gebruikers.nl. Als je daar naar het forum deel gaat, kun je misschien al heel wat informatie vinden als je de zoek functie gebruikt. Als ik jouw was, zou ik dit probleem daar melden. De kans dat je geholpen wordt is daar iets groter dan hier op een algemeen consumente forum.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 sep 2010 16:45
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Hoi,
Alleens de utp kabel bekeken? Je moet voor de hoge snelheid Cat. 6 hebben voor optimale prestaties. Met Cat.5 is het te doen, heb ik zelf ook en de snelheid is te behalen.
Je hebt dan ook nog voor het netwerk een N router nodig, met een standaard b/g router is maar 48mb te behalen. Ik spreek uit ervaring.
Let wel een GOEDE N router. De belkin die ik heb, gaat maar tot 84 mb. Een goede router is dan dus een must.
Rechtstreeks in het modem is in Limburg 120mb haalbaar. Echter wel, hoe meer er loopt op je pc hoe minder de snelheid. Denk aan p2p ed.
En eventuele andere users op je netwerk vertraagd ook een hele boel.
Kijk ook eens naar het besturingssysteem of dit wel geschikt is voor de hoge snelheid.
Er is ook een ziggo forum, hier kan je ook e.e.a. opzoeken.
Succes, Groet Paul.
Alleens de utp kabel bekeken? Je moet voor de hoge snelheid Cat. 6 hebben voor optimale prestaties. Met Cat.5 is het te doen, heb ik zelf ook en de snelheid is te behalen.
Je hebt dan ook nog voor het netwerk een N router nodig, met een standaard b/g router is maar 48mb te behalen. Ik spreek uit ervaring.
Let wel een GOEDE N router. De belkin die ik heb, gaat maar tot 84 mb. Een goede router is dan dus een must.
Rechtstreeks in het modem is in Limburg 120mb haalbaar. Echter wel, hoe meer er loopt op je pc hoe minder de snelheid. Denk aan p2p ed.
En eventuele andere users op je netwerk vertraagd ook een hele boel.
Kijk ook eens naar het besturingssysteem of dit wel geschikt is voor de hoge snelheid.
Er is ook een ziggo forum, hier kan je ook e.e.a. opzoeken.
Succes, Groet Paul.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Al deze providers (en dus ook Ziggo) bieden pakketten aan met bepaalde snelheden, echter geen van deze providers garandeert dat deze snelheden ook daadwerkelijk gehaald wordt. Het is ook geen minimale snelheid maar meer richting een maximale snelheid.
Buiten het feit dat dit aan de eventuele technische beperking van de eigen apparatuur kan liggen, kan het ook te maken met technische issues aan de kant van de provider, bijvoorbeeld indien u iets verder verwijderd bent van de wijkcentrale, zoals bij o.a. ADSL het geval kan zijn.
Een sneller pakket levert doorgaans wel een snellere verbinding dan een lager pakket maar dit hoeft niet de 120 mb te zijn zoals in dit geval.
Bij het afsluiten van een pakket is het zaak te achterhalen wat de maximaal te bereiken snelheid is in zijn gebied.
Ik ben het ermee eens dat geen enkele provider dit duidelijk vermeld in de informatie. Het is altijd ergens ver weg verstopt in de voorwaarden en je zou op zijn minst kunnen zeggen dat het balanceert op het randje van misleiding.
Buiten het feit dat dit aan de eventuele technische beperking van de eigen apparatuur kan liggen, kan het ook te maken met technische issues aan de kant van de provider, bijvoorbeeld indien u iets verder verwijderd bent van de wijkcentrale, zoals bij o.a. ADSL het geval kan zijn.
Een sneller pakket levert doorgaans wel een snellere verbinding dan een lager pakket maar dit hoeft niet de 120 mb te zijn zoals in dit geval.
Bij het afsluiten van een pakket is het zaak te achterhalen wat de maximaal te bereiken snelheid is in zijn gebied.
Ik ben het ermee eens dat geen enkele provider dit duidelijk vermeld in de informatie. Het is altijd ergens ver weg verstopt in de voorwaarden en je zou op zijn minst kunnen zeggen dat het balanceert op het randje van misleiding.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
ik sluit op dagelijkse basis modems aan voor ziggo, en wat ook erg belangrijk is, is dat je je computer ook na loopt.
mensen die te veel op hun veiligheid zijn gefocused doormiddel van de AVG's, norton en ga zo maar door.
moeten ook eens kijken wat een speedtest doet als je die programma's uit zet.
ik maak regelmatig een verdubbeling in snelheid mee wanneer norton bijvoorbeeld even op " pauze" wordt gezet.
inderdaad is cat 6 een must, en wat voor modem? Ubee of cisco? als je inlogt op 192.168.100.1
wat staat er dan bij Power rx??
die staat mogelijk aan de lage kant tussen 0 en -10, wat het snel downloaden erg sterk kan verhinderen.
Iedereen weet met adsl datde afstand tot de centrale belangrijk is....
Zo moet je begrijpen dat het voor een kabelmodem belangrijk is zuiver signaal te krijgen. niet te sterk, en ook niet te zwak. en zelf aangesloten? of door een monteur? als je ook de i-tv van ziggo hebt, dan heb je ook een versterker.. dat zijn wel belangrijke dingen om te vertellen.
mensen die te veel op hun veiligheid zijn gefocused doormiddel van de AVG's, norton en ga zo maar door.
moeten ook eens kijken wat een speedtest doet als je die programma's uit zet.
ik maak regelmatig een verdubbeling in snelheid mee wanneer norton bijvoorbeeld even op " pauze" wordt gezet.
inderdaad is cat 6 een must, en wat voor modem? Ubee of cisco? als je inlogt op 192.168.100.1
wat staat er dan bij Power rx??
die staat mogelijk aan de lage kant tussen 0 en -10, wat het snel downloaden erg sterk kan verhinderen.
Iedereen weet met adsl datde afstand tot de centrale belangrijk is....
Zo moet je begrijpen dat het voor een kabelmodem belangrijk is zuiver signaal te krijgen. niet te sterk, en ook niet te zwak. en zelf aangesloten? of door een monteur? als je ook de i-tv van ziggo hebt, dan heb je ook een versterker.. dat zijn wel belangrijke dingen om te vertellen.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Ik heb zelf vd week Alles in 1 Exra besteld. Totdat ik er achter kwam dat mijn laptop draadloos slechts 54 mb/s aankan. Zou betekenen dat ik voor 70 mb/s voor niks betaal. Dus teruggedraaid naar Plus (40 mb/s) ipv Extra.
Zou dat bij evbb ook het geval kunnen zijn??
Nu ik er toch ben: iemand ervaring met de Internetbeveiliging Extra van Ziggo? Is dat nodig of volstaan AVG en Zonealarm ook? Overigens kreeg ik die beveiliging er bij (3,95 p/mnd waar het vaak elders gratis is) zonder dat er over is gesproken. Maar als de kenners het eens zijn dat dit goed/beter is laat ik het zo.
Alvast dank!
Zou dat bij evbb ook het geval kunnen zijn??
Nu ik er toch ben: iemand ervaring met de Internetbeveiliging Extra van Ziggo? Is dat nodig of volstaan AVG en Zonealarm ook? Overigens kreeg ik die beveiliging er bij (3,95 p/mnd waar het vaak elders gratis is) zonder dat er over is gesproken. Maar als de kenners het eens zijn dat dit goed/beter is laat ik het zo.
Alvast dank!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 sep 2010 16:45
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Beste Ronron
Je snelheid had je niet hoeven wijzigen, je kan ook een N-usb stick kopen. Dit is dus een wireless network usb adapter, die snelheden kan halen tot 150 -300mb per/s al naar gelang het type en de verbindingsomstandigheden.
Ook dient je router sneller te zijn dan 54mb.
Je kan echter ook de 40mb aanhouden indien dit volstaat.
Qua virus scanner kan je avast antivirus gebruiken, deze is gratis voor een jaar, is het jaar voorbij, dan registreer je deze overnieuw. Het werkt prima. Werk er zelf al jaren mee.
Hopelijk heb je iets aan deze info, groetjes,Paul.
Je snelheid had je niet hoeven wijzigen, je kan ook een N-usb stick kopen. Dit is dus een wireless network usb adapter, die snelheden kan halen tot 150 -300mb per/s al naar gelang het type en de verbindingsomstandigheden.
Ook dient je router sneller te zijn dan 54mb.
Je kan echter ook de 40mb aanhouden indien dit volstaat.
Qua virus scanner kan je avast antivirus gebruiken, deze is gratis voor een jaar, is het jaar voorbij, dan registreer je deze overnieuw. Het werkt prima. Werk er zelf al jaren mee.
Hopelijk heb je iets aan deze info, groetjes,Paul.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Hallo Paul
Dank je wel voor de reactie!
Ik wist dat niet van die USB-stick. Eerst maar eens kijken wat Ziggo met 40 MB/S levert!? Kan ik altijd nog upgraden.
Dus nog steeds mogelijk dat dit het "probleem" is bij evbb en hij bv ook maar 54 MB/S aankan en dus nooit die 120 MB/S kan halen.
Maar: volstaat AVG en Zonealarm (wat ik beiden nu al jaren gratis gebruik) of is die internetbeveiliging van Ziggo een "must"? Gratis AVG geeft nml geen bescherming tegen spam. Wel virus-spyware en veilig browsen.
Dank je wel voor de reactie!
Ik wist dat niet van die USB-stick. Eerst maar eens kijken wat Ziggo met 40 MB/S levert!? Kan ik altijd nog upgraden.
Dus nog steeds mogelijk dat dit het "probleem" is bij evbb en hij bv ook maar 54 MB/S aankan en dus nooit die 120 MB/S kan halen.
Maar: volstaat AVG en Zonealarm (wat ik beiden nu al jaren gratis gebruik) of is die internetbeveiliging van Ziggo een "must"? Gratis AVG geeft nml geen bescherming tegen spam. Wel virus-spyware en veilig browsen.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Ik heb een DIR-655 router met een snelheid van 300 Mbps haalt constant
270 Mbps de up- en download zijn al meer dan een jaar gemiddeld 122/9 hier.
270 Mbps de up- en download zijn al meer dan een jaar gemiddeld 122/9 hier.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26 sep 2010 16:45
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
reactie aan ronron,
Een must??? voor Ziggo meschien, je betaald er dan tenslotte voor. Maar waarom betalen als voor niks kan. Ikzelf ben zeer tevreden met avast.
Er zijn hiervan ook uitgebreidere versies, maar dan zul je moeten kijken of dit voor jou functioneel is. De versie die ik gebruik voldoet mij prima en doet wat ie moet doen. Zie het als een auto met verwarmde stoelen. Of verwarmde buitenspiegels of wissers op je koplampen. Je kan het zo luxe maken als je wil.
Je kan ook af en toe een online virusscanner laten lopen. Deze zijn over het algemeen meestal gratis. Bijv. housecall.
Voor meer vragen, roept u maar.
Succes.
Een must??? voor Ziggo meschien, je betaald er dan tenslotte voor. Maar waarom betalen als voor niks kan. Ikzelf ben zeer tevreden met avast.
Er zijn hiervan ook uitgebreidere versies, maar dan zul je moeten kijken of dit voor jou functioneel is. De versie die ik gebruik voldoet mij prima en doet wat ie moet doen. Zie het als een auto met verwarmde stoelen. Of verwarmde buitenspiegels of wissers op je koplampen. Je kan het zo luxe maken als je wil.
Je kan ook af en toe een online virusscanner laten lopen. Deze zijn over het algemeen meestal gratis. Bijv. housecall.
Voor meer vragen, roept u maar.
Succes.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Mijn provider heeft die informatie op dezelfde pagina staan. Je zou je kunnen afvragen of het onredelijk bezwarend is om een niets vermoedende consument het een te laten denken en ergens ver weg gestopt neer schrijven dat het 't andere is.Emmy75 schreef:Ik ben het ermee eens dat geen enkele provider dit duidelijk vermeld in de informatie. Het is altijd ergens ver weg verstopt in de voorwaarden en je zou op zijn minst kunnen zeggen dat het balanceert op het randje van misleiding.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Dan is die provider waarschijnlijk de positieve uitzondering. Tja dat zou men zich kunnen afvragen, maar zal denk ik sterk afhangen van "het gevoel" van de rechter in elk afzonderlijk geval. Want daar zal de consument uiteindelijk zijn gelijk moeten gaan halen als deze meent dit gelijk te hebben. Bovendien is dit gebruikelijk in de branche en is dit al jaren zo. De snelheden zijn tot x en niet vanaf x. Dit zou men kunnen weten. Mede omdat het ook afhankelijk is van de appartuur welke de consument gebruikt. En zou men ook kunnen stellen dat de voorwaarden eens goed gelezen moeten worden.alfatrion schreef:Mijn provider heeft die informatie op dezelfde pagina staan. Je zou je kunnen afvragen of het onredelijk bezwarend is om een niets vermoedende consument het een te laten denken en ergens ver weg gestopt neer schrijven dat het 't andere is.Emmy75 schreef:Ik ben het ermee eens dat geen enkele provider dit duidelijk vermeld in de informatie. Het is altijd ergens ver weg verstopt in de voorwaarden en je zou op zijn minst kunnen zeggen dat het balanceert op het randje van misleiding.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
De download snelheid zou m.i. zodanig gelezen moeten worden dat het de capaciteit van de lijn betreft. Dit dan aangevuld met verbintenis om er voor te zorgen dat de capaciteit naar de backbone afdoende is. Enige flexibiliteit lijkt mij daarbij wel geoorloofd, maar 20mb beloven en maar 2mb leveren kan m.i. niet door de beugel.
Wanneer men in de overeenkomst een verbintenis aangaat om 20mb te leveren, dan is het onredelijk bezwarend om daarvan iets anders te maken via de AV omdat:
1. hiermee "in strijd met de goede trouw, het evenwicht tussen de uit de overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van de partijen ten nadele van de consument aanzienlijk verstoort." (art. 3 lid 1 93/13/EEG)
2. hiermee "de wettelijke rechten van de consument ten aanzien van de verkoper of een andere partij in geval van volledige of gedeeltelijke wanprestatie of van gebrekkige uitvoering door de verkoper van een van diens contractuele verplichtingen, met inbegrip van de mogelijkheid om een schuld jegens de verkoper te compenseren met een schuldvordering jegens deze, op ongepaste wijze uit te sluiten of te beperken" (bijlage 1. sub b 93/13/EEG)
3. hiermee getracht wordt "te voorzien in een onherroepelijke verbintenis van de consument terwijl de uitvoering van de prestaties van de verkoper onderworpen is aan een voorwaarde waarvan de verwezenlijking uitsluitend afhankelijk is van zijn wil;" (bijlage 1. sub c 93/13/EEG)
4. hiermee "de wederpartij geheel en onvoorwaardelijk het recht ontneemt de door de gebruiker toegezegde prestatie op te eisen" (art. 6:236 aanhef en onder sub a BW)
Iets is niet rechtmatig of redelijk enkel en alleen omdat het al jaren lang gebruiklijk is omdat zo te doen.Emmy75 schreef:Bovendien is dit gebruikelijk in de branche en is dit al jaren zo.
Je hoeft de voorwaarden niet te lezen om te achterhalen wat de prestatie is die de ander wilde leveren. Dat is iets dat duidelijk moet worden uit het aanbod zelf.Emmy75 schreef:En zou men ook kunnen stellen dat de voorwaarden eens goed gelezen moeten worden.
Wanneer men in de overeenkomst een verbintenis aangaat om 20mb te leveren, dan is het onredelijk bezwarend om daarvan iets anders te maken via de AV omdat:
1. hiermee "in strijd met de goede trouw, het evenwicht tussen de uit de overeenkomst voortvloeiende rechten en verplichtingen van de partijen ten nadele van de consument aanzienlijk verstoort." (art. 3 lid 1 93/13/EEG)
2. hiermee "de wettelijke rechten van de consument ten aanzien van de verkoper of een andere partij in geval van volledige of gedeeltelijke wanprestatie of van gebrekkige uitvoering door de verkoper van een van diens contractuele verplichtingen, met inbegrip van de mogelijkheid om een schuld jegens de verkoper te compenseren met een schuldvordering jegens deze, op ongepaste wijze uit te sluiten of te beperken" (bijlage 1. sub b 93/13/EEG)
3. hiermee getracht wordt "te voorzien in een onherroepelijke verbintenis van de consument terwijl de uitvoering van de prestaties van de verkoper onderworpen is aan een voorwaarde waarvan de verwezenlijking uitsluitend afhankelijk is van zijn wil;" (bijlage 1. sub c 93/13/EEG)
4. hiermee "de wederpartij geheel en onvoorwaardelijk het recht ontneemt de door de gebruiker toegezegde prestatie op te eisen" (art. 6:236 aanhef en onder sub a BW)
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
alfatrion schreef:De download snelheid zou m.i. gelezen moeten worden als de capaciteit van de lijn. Dit dan aangevuld met verbintenis om er voor te zorgen dat de capaciteit naar de backbone afdoende is. Enige flexibiliteit lijkt mij daarbij wel geoorloofd, maar 20mb beloven en maar 2mb leveren kan m.i. niet door de beugel.
Akkoord. Dat is te weinig in verhouding; maar 16 ofzo is best redelijk te noemen. Kan daarbij ook nog eens afhankelijk zijn van het eerstvolgende pakket omhoog of omlaag.
Iets is niet rechtmatig of redelijk enkel en alleen omdat het al jaren lang gebruiklijk is omdat zo te doen.Emmy75 schreef:Bovendien is dit gebruikelijk in de branche en is dit al jaren zo.
Dat niet natuurlijk, echter geeft wel aan dat de consument kan weten dat dit het geval is en dat men moet doorvragen naar de maximaal mogelijke snelheid op het specifieke adres. Hierdoor zou een beroep op "ik wist het niet en had ik het wel geweten was ik de ovk niet aangegaan" kunnen falen.
Je hoeft de voorwaarden niet te lezen om te achterhalen wat de prestatie is die de ander wilde leveren. Dat is iets dat duidelijk moet worden uit het aanbod zelf.Emmy75 schreef:En zou men ook kunnen stellen dat de voorwaarden eens goed gelezen moeten worden.
Wanneer men in de overeenkomst een verbintenis aangaat om 20mb te leveren, dan is het onredelijk bezwarend om daarvan iets anders te maken via de AV....
Het euvel van dit laatste is dat in de overeenkomst welke men uiteindelijk sluit doorgaans wel degelijk staat dat de snelheden zijn tot x of een dergelijke formulering zodat men niet hoeft te graven in de kleine lettertjes. Bij een aantal providers staat die ook op de site vermeld. In reclame-uitingen op TV bijvoorbeeld is dit wat complexer omdat deze algemeen zijn en niet gericht op een specifiek adres, hetgeen onmogelijk is uiteraard. Vaak wordt er bij dit soort gevallen teruggegrepen op deze algemene uitingen en niet zozeer op wat in de overeenkomst staat.
Re: Ziggo snelheid 120 mb?? echt niet
Maar dan hebben we het over dwaling. Dat heeft als nare eigenschap dat de overeenkomst vernietigt wordt.Emmy75 schreef:Dat niet natuurlijk, echter geeft wel aan dat de consument kan weten dat dit het geval is en dat men moet doorvragen naar de maximaal mogelijke snelheid op het specifieke adres. Hierdoor zou een beroep op "ik wist het niet en had ik het wel geweten was ik de ovk niet aangegaan" kunnen falen.
De situatie waarin men het niet in de reclame uitingen aangeeft maar uiteindelijk wel in het contract zal een oneerlijke handelspraktijk opleveren, zodat men op grond van onrechtmatige daad de schade moet vergoeden.Emmy75 schreef:Het euvel van dit laatste is dat in de overeenkomst welke men uiteindelijk sluit doorgaans wel degelijk staat dat de snelheden zijn tot x of een dergelijke formulering zodat men niet hoeft te graven in de kleine lettertjes.
Mijn provider doet het bij nader inzien toch niet helemaal goed. Op het ADSL overzicht geeft men hierover niets aan. Het aanbod is "20 mb voor 24 euro" en je kunt direct bestellen. Op de meer uitegebreide pagina doet men het beter, maar een sterretje naast de snelheden lijkt mij wel wenselijk. Verder is alles wel leesbaar en begrijpbaar voor consumenten.Emmy75 schreef:Dan is die provider waarschijnlijk de positieve uitzondering.
Wel een heel stuk beter dan KPN. Ik heb echt geen idee waar zij het hebben staan.
http://www.kpn.com/prive/internet/abonnementen.htm