LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo verschillende redens afsluiting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sneesie

Ziggo verschillende redens afsluiting

Ongelezen bericht door Sneesie »

Na een keer te laat betaald te hebben kreeg ik een brief dat als ik niet binnen bepaalde termijn betaal ik afgesloten zou worden. Ik heb die betaling toen gedaan maar kreeg daarna toch een rekening dat ik afsluitkosten moest betalen terwijl ik niet ben afgesloten. Na Ziggo gebeld te hebben zeiden ze dat dat kwam omdat mijn betaling te laat binnen was maar dat ze de afsluiting nog hebben kunnen stoppen. Ik kan aantonen dat dat niet het geval is en vind het vreemd om voor iets te betalen wat niet gebeurt is. 6 maanden later ben ik toch afgesloten omdat ik de afsluitkosten niet wou betalen. Ik heb toen 2 keer een incasso bureau achter me aan gehad maar na onderbouwing te vragen hebben ze de dossier terug aan Ziggo gegeven. Nu heb ik een 3e incasso bureau. Na onderbouwing gevraagd te hebben krijg ik een heel ander antwoord. Ziggo zeg nu dat ik in januari analoog ben afgesloten en in juni heeft een monteur het gedaan daarom 2 keer afsluitkosten. Terwijl ik tot juni nog internet van Ziggo.

handdoekindering

Re: Ziggo verschillende redens afsluiting

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Wat een schurken daar bij Ziggo. Als ze u analoog afsluiten bent u volgens mij ook digitaal afgesloten, dus dat is een onzinreactie. Gewoon volhouden, stelletje amateurs.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

[b]handdoekindering schreef:[/b]Wat een schurken daar bij Ziggo. Als ze u analoog afsluiten bent u volgens mij ook digitaal afgesloten, dus dat is een onzinreactie. Gewoon volhouden, stelletje amateurs.
hd r doet me aan iemand denken.

Ziggo is normaliter gezien een fatsoenlijk bedrijf, het probleem begint bij het begin: een rekening niet betaald door de klant, afsluiten doet men niet zo maarm daar gaan een x tal aanmaningen aan vooraf vlg het BW :roll:

Sneesie

Har06 schreef:
[b]handdoekindering schreef:[/b]Wat een schurken daar bij Ziggo. Als ze u analoog afsluiten bent u volgens mij ook digitaal afgesloten, dus dat is een onzinreactie. Gewoon volhouden, stelletje amateurs.
hd r doet me aan iemand denken.

Ziggo is normaliter gezien een fatsoenlijk bedrijf, het probleem begint bij het begin: een rekening niet betaald door de klant, afsluiten doet men niet zo maar daar gaan een x tal aanmaningen aan vooraf vlg het BW :roll:
De betaling was nog op tijd daarom hebben ze mij in eerste instantie niet afgesloten zoals je kunt lezen.Was dat wel gebeurt dan zou ik de afsluitkosten zonder klagen betalen. Het kan een keer gebeuren dat je wat krapper in de portemonnee zit.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik lees inderdaad niks over aanmaningen. Zijn die opeens verdwenen. Ik denk trouwens dat als als klant stelt niks te hebben ontvangen, ze zwak staan wbt kosten

Har06

olaf79[b] schreef:Ik lees inderdaad niks over aanmaningen[/b]. Zijn die opeens verdwenen. Ik denk trouwens dat als als klant stelt niks te hebben ontvangen, ze zwak staan wbt kosten

nee hoor ik geloof dat ze minimaal 2* moeten aanmanen

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Right..en dat vergeet TS voor het gemak te melden...slachtoffertje hè...

Sneesie

Nee er is nooit sprake geweest van een aanmaning. Wel door de incasso bureau's maar die hebben het weer afgetrokken na dat ik bezwaar heb ingediend. Ze hebben de dossier toen weer terug aan Ziggo gegeven. Maar kan toch niet zo zijn dat ik afsluitkosten moet betalen terwijl dat nooit gebeurt is. Ik ben later afgesloten omdat ik afsluitkosten niet heb betaalt.

Sneesie

dhc schreef:Right..en dat vergeet TS voor het gemak te melden...slachtoffertje hè...
Wat zou aanmaningen veranderen aan het feit dat ik afsluitkosten moet betalen terwijl ik nooit afgesloten ben geweest. De enige kosten die ik nu moet betalen om weer aangesloten te worden is 2 maal afsluitkosten.

Har06

Sneesie schreef:
dhc schreef:Right..en dat vergeet TS voor het gemak te melden...slachtoffertje hè...
Wat zou aanmaningen veranderen aan het feit dat ik afsluitkosten moet betalen terwijl ik nooit afgesloten ben geweest. De enige kosten die ik nu moet betalen om weer aangesloten te worden is 2 maal afsluitkosten.

gooi maar in m,n pet, je bent nooit afgesloten, terwijl je 2* afsluitkosten moet betalen, ik zou eens vriendelijk met Ziggo bellen

Sneesie

Har06 schreef:
Sneesie schreef:

gooi maar in m,n pet, je bent nooit afgesloten, terwijl je 2* afsluitkosten moet betalen, ik zou eens vriendelijk met Ziggo bellen
Ik ben pas afgesloten nadat ik de 1 afsluitkosten niet heb betaalt en dat was 6 maanden daarna. Ziggo heb ik meerdere malen gebeld en die verwijs me naar de incasso bureau. En 2 van die incasso bureau's hebben dossier losgelaten en ben nu met de 3 bezig. Na onderbouwing bij deze incasso bureau's gevraagd te hebben kwamen ze ineens met de reden dat 1 afsluiting (9 jan) op kantoor is gebeurt en de 2 afsluiting (6 jun) door een monteur buiten. Terwijl ik tot 6 juni gewoon internet en tv van ziggo had. Bij de brief van de incasso bureau waar ik deze brief van heb schrijven ze ook bij dat ze niet meer reageren op deze kwestie wat ik heel raar vind wat dit is pas de eerste antwoord wat ik van hun terug heb maar mag er dus niet meer op reageren van hun.Wat ik wel gedaan heb natuurlijk

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Sneesie schreef:Na een keer te laat betaald te hebben kreeg ik een brief dat als ik niet binnen bepaalde termijn betaal ik afgesloten zou worden. Ik heb die betaling toen gedaan maar kreeg daarna toch een rekening dat ik afsluitkosten moest betalen terwijl ik niet ben afgesloten. Na Ziggo gebeld te hebben zeiden ze dat dat kwam omdat mijn betaling te laat binnen was maar dat ze de afsluiting nog hebben kunnen stoppen. Ik kan aantonen dat dat niet het geval is en vind het vreemd om voor iets te betalen wat niet gebeurt is. 6 maanden later ben ik toch afgesloten omdat ik de afsluitkosten niet wou betalen. Ik heb toen 2 keer een incasso bureau achter me aan gehad maar na onderbouwing te vragen hebben ze de dossier terug aan Ziggo gegeven. Nu heb ik een 3e incasso bureau. Na onderbouwing gevraagd te hebben krijg ik een heel ander antwoord. Ziggo zeg nu dat ik in januari analoog ben afgesloten en in juni heeft een monteur het gedaan daarom 2 keer afsluitkosten. Terwijl ik tot juni nog internet van Ziggo.
Het lijkt me dat je, door dat bewijs door te geven, die incassobureaus toch gemakkelijk van je af moet kunnen schudden?

Sneesie

sjohie schreef:
Sneesie schreef:Na een keer te laat betaald te hebben kreeg ik een brief dat als ik niet binnen bepaalde termijn betaal ik afgesloten zou worden. Ik heb die betaling toen gedaan maar kreeg daarna toch een rekening dat ik afsluitkosten moest betalen terwijl ik niet ben afgesloten. Na Ziggo gebeld te hebben zeiden ze dat dat kwam omdat mijn betaling te laat binnen was maar dat ze de afsluiting nog hebben kunnen stoppen. Ik kan aantonen dat dat niet het geval is en vind het vreemd om voor iets te betalen wat niet gebeurt is. 6 maanden later ben ik toch afgesloten omdat ik de afsluitkosten niet wou betalen. Ik heb toen 2 keer een incasso bureau achter me aan gehad maar na onderbouwing te vragen hebben ze de dossier terug aan Ziggo gegeven. Nu heb ik een 3e incasso bureau. Na onderbouwing gevraagd te hebben krijg ik een heel ander antwoord. Ziggo zeg nu dat ik in januari analoog ben afgesloten en in juni heeft een monteur het gedaan daarom 2 keer afsluitkosten. Terwijl ik tot juni nog internet van Ziggo.
Het lijkt me dat je, door dat bewijs door te geven, die incassobureaus toch gemakkelijk van je af moet kunnen schudden?
Ja dat is bij 2 incassobureaus gelukt. Na dat ik bezwaar maakte hebben ze de dossier gesloten. Maar Ziggo heeft de dossier nu aan een 3e incassobureau gegeven. het zal ook vast wel lukken deze van me af te krijgen maar dan stuurt Ziggo het weer mooi naar een andere en zit nu al sinds juni 2013 zonder analoog tv. Ziggo wilt mij ook niet te word staan ze verwijzen me na deze incassobureau maar deze schreef bij de eerste antwoord al dat ze niet meer reageren op deze kwestie lijkt mij dat ik toch het recht heb om te reageren op deze andere antwoord dan bij de 2 eerdere incassobureaus.

Har06

eerlijk waar ik snap er geen biet van, iedereen die geen automatische incasso heeft gegeven, betaalt wel eens te laat cq vergeet een betaling.
vlg nederlands recht krijg je eerst aanmaningen en zeker geen incasso bedrijf op je nek, de schuldeisende partij snelt echt niet onmiddelijk naar incasso firma,s gezien de kosten en moeite.
het niet te woord willen staan is merkwaardig, meestal blijven de bedrijven on speaking therms.
succes ermee

Sneesie

Har06 schreef:eerlijk waar ik snap er geen biet van, iedereen die geen automatische incasso heeft gegeven, betaalt wel eens te laat cq vergeet een betaling.
vlg nederlands recht krijg je eerst aanmaningen en zeker geen incasso bedrijf op je nek, de schuldeisende partij snelt echt niet onmiddellijk naar incasso firma,s gezien de kosten en moeite.
het niet te woord willen staan is merkwaardig, meestal blijven de bedrijven on speaking therms.
succes ermee
De incasso kwam ook nadat ik de afsluitkosten niet wou betalen om dat ik niet afgesloten ben geweest. Toen heb ik met Ziggo aantal maal gesproken dat ik het er niet meer eens ben. Wat hun zeiden is dat de betaling een dag te laat was en dat ik dat ik het toch moest betalen. Wat ik dan wel logisch zou vinden is extra kosten door te late betaling geen afsluitkosten. Daarover heb ik wel aanmaningen gehad. Toen hebben ze me 6 maanden daarna echt afgesloten en zijn toen naar de incassobureaus gegaan. Het zal vast ook wel zo zijn dat ik wel aanmaningen gehad heb maar heb ieder geval wel op tijd betaald om afsluiting de eerste keer kunnen voorkomen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

U praat uzelf hier tegen. Bij Ziggo is de betaling te laat binnengekomen. Mogelijk zijn er een aantal diensten opgeschort, geen idee.
Sneesie schreef:Wat hun zeiden is dat de betaling een dag te laat was en dat ik dat ik het toch moest betalen.
Sneesie schreef:maar heb ieder geval wel op tijd betaald om afsluiting de eerste keer kunnen voorkomen.
U geeft wel aan dat het maar 1 dag te laat was, maar dat is natuurlijk niet zo. Afsluiting gaat niet na een factuur 1 dag te laat betalen, daar zijn meestal een aantal aanmaningen aan vooraf gegaan met een nieuwe uiterste betaaltermijn. De originele factuur zal qua betalingstermijn enkele weken voor de betaling hebben gelegen, dus het verhaal van 1 dag te laat moet natuurlijk zijn 1 dag te laat op de uiterste betaaltermijn op een latere aanmaning nadat de factuur al langere periode niet betaald was en u al in verzuim was.

Har06

berndv schreef:U praat uzelf hier tegen. Bij Ziggo is de betaling te laat binnengekomen. Mogelijk zijn er een aantal diensten opgeschort, geen idee.
Sneesie schreef:Wat hun zeiden is dat de betaling een dag te laat was en dat ik dat ik het toch moest betalen.
Sneesie schreef:maar heb ieder geval wel op tijd betaald om afsluiting de eerste keer kunnen voorkomen.
U geeft wel aan dat het maar 1 dag te laat was, maar dat is natuurlijk niet zo. Afsluiting gaat niet na een factuur 1 dag te laat betalen, daar zijn meestal een aantal aanmaningen aan vooraf gegaan met een nieuwe uiterste betaaltermijn. De originele factuur zal qua betalingstermijn enkele weken voor de betaling hebben gelegen, dus het verhaal van 1 dag te laat moet natuurlijk zijn 1 dag te laat op de uiterste betaaltermijn op een latere aanmaning nadat de factuur al langere periode niet betaald was en u al in verzuim was.

voorstaande heb ik enkele dagen geleden ook verwoord :), contact opnemen en tot een oplossing zien te komen, vaak is er een coulance regeling mogelijk

Sneesie

Har06 schreef:
berndv schreef:U praat uzelf hier tegen. Bij Ziggo is de betaling te laat binnengekomen. Mogelijk zijn er een aantal diensten opgeschort, geen idee.

voorstaande heb ik enkele dagen geleden ook verwoord :), contact opnemen en tot een oplossing zien te komen, vaak is er een coulance regeling mogelijk
Ik probeer al een 1,5 jaar contact te krijgen maar ze blijven me verwijzen naar de incassobureau waarvan al 2 zich hebben terug getrokken. Ik vind ook dat wij hier gewoon uit moeten komen maar heb er inmiddels wel een hard hoofd van gekregen.

VCampen

Ongelezen bericht door VCampen »

Sneesie schreef: Ik probeer al een 1,5 jaar contact te krijgen maar ze blijven me verwijzen naar de incassobureau waarvan al 2 zich hebben terug getrokken. Ik vind ook dat wij hier gewoon uit moeten komen maar heb er inmiddels wel een hard hoofd van gekregen.
Misschien kan je dit probleem voorleggen aan een geschillencommissie?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou opzeggen en wegwezen daar......

En dan je vrouw onder haar naam als nieuwe klant op jou adres laten aanmelden....

Dan ben je van deze geschiedenis af.
Wel krijg je een ander mail adres Gmail kun je wel houden...
dat is het nadeel als je een ziggo adres gebruikte dus wel vooraf iedereen een altijd bereikbaar adres geven...

Gesloten