LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Appeltaart van de Vriendenloterij?
-
Appeltaart van de Vriendenloterij?
Onlangs kreeg ik een brief van de Vriendenloterij met de tekst:
"Hartelijk gefeliciteerd met uw Feestprijs van de VriendenLoterij! U heeft gekozen voor een overheerlijke HEMA appeltaart".
Hier aan vast een cadeaubon, met bestelcode.
Het enige wat ik hoef te doen is naar de HEMA-site te gaan, de code in te voeren, de taart bestellen bij Hema en afhalen. Bij het afhalen nogmaals de code in laten scannen.
1) Ik ben helemaal geen lid van de loterij, hoe kan ik iets gewonnen hebben, laat staan: hoe kan ik gekozen hebben voor 'de appeltaart'??
2) Ik ben inmiddels bekend met de praktijken van de VriendenLoterij: achter alles zit een adder onder het gras. Vaak word je ongewild lid gemaakt. Kan iemand mij zeggen hoe deze truc werkt? Het lijkt erop dat ik bij de HEMA geen bankrekeningnummer hoef in te vullen, dus ik ben wel benieuwd.
"Hartelijk gefeliciteerd met uw Feestprijs van de VriendenLoterij! U heeft gekozen voor een overheerlijke HEMA appeltaart".
Hier aan vast een cadeaubon, met bestelcode.
Het enige wat ik hoef te doen is naar de HEMA-site te gaan, de code in te voeren, de taart bestellen bij Hema en afhalen. Bij het afhalen nogmaals de code in laten scannen.
1) Ik ben helemaal geen lid van de loterij, hoe kan ik iets gewonnen hebben, laat staan: hoe kan ik gekozen hebben voor 'de appeltaart'??
2) Ik ben inmiddels bekend met de praktijken van de VriendenLoterij: achter alles zit een adder onder het gras. Vaak word je ongewild lid gemaakt. Kan iemand mij zeggen hoe deze truc werkt? Het lijkt erop dat ik bij de HEMA geen bankrekeningnummer hoef in te vullen, dus ik ben wel benieuwd.
-
Re: Appeltaart van de Vriendenloterij?
Het kan zijn dat iemand die wel meespeelt met de vriendenloterij, jou een appeltaart cadeau heeft gedaan. Ik had de prijs ook gewonnen en kreeg ook 3 codes omdat je blijkbaar ook iets wint voor je vrienden. Met de codes kon ik de appeltaart of andere cadeau kiezen en zelf ook naar desbetreffende adres laten sturen. Dus mss even in je directe omgeving even navragen.
-
Beste Appeltaartje,
Als je de Feestprijs wint bij de VriendenLoterij, mag je aan een drietal vrienden ook de gewonnen prijs weggeven. Je kan als winnaar direct aangeven wie van jouw vrienden ook in de prijzen valt.
In dit geval heeft iemand uit jouw omgeving aangegeven dat hij/zij een appeltaart aan jou geeft.
We hopen dat de taart smaakt!
Met vriendelijke groeten,
team webcare VriendenLoterij
Als je de Feestprijs wint bij de VriendenLoterij, mag je aan een drietal vrienden ook de gewonnen prijs weggeven. Je kan als winnaar direct aangeven wie van jouw vrienden ook in de prijzen valt.
In dit geval heeft iemand uit jouw omgeving aangegeven dat hij/zij een appeltaart aan jou geeft.
-
appeltaartje geeft aan niet met deze loterij mee te doen ,hoe kan dat dan? ik dacht dat je alleen je vrienden mag verblijden die ook aan deze loterij meedoen?
-
Beste manondoris,
De Feestprijs is een prijs van de VriendenLoterij die je deelt met drie vrienden, die niet per se lid hoeven te zijn van de VriendenLoterij. Met andere prijzen dan de Feestprijs is dat wel het geval.
Team webcare VriendenLoterij
De Feestprijs is een prijs van de VriendenLoterij die je deelt met drie vrienden, die niet per se lid hoeven te zijn van de VriendenLoterij. Met andere prijzen dan de Feestprijs is dat wel het geval.
-
dank u ! dat wist ik niet
-
@ VriendenLoterij:
Dat weggeven van appeltaart heb ik elders al gelezen ja.
Maar in de brief die ik kreeg staat:
"U heeft gekozen voor een overheerlijke HEMA appeltaart".
Ik heb niet gekozen, ik heb nooit eerder contact gehad met de VriendenLoterij, hoe zit dat dan?
Is er zeker weten géén andere mogelijkheid dan dat iemand in mijn omgeving meespeelt en de taart aan mij cadeau heeft gedaan?
Dat weggeven van appeltaart heb ik elders al gelezen ja.
Maar in de brief die ik kreeg staat:
"U heeft gekozen voor een overheerlijke HEMA appeltaart".
Ik heb niet gekozen, ik heb nooit eerder contact gehad met de VriendenLoterij, hoe zit dat dan?
Is er zeker weten géén andere mogelijkheid dan dat iemand in mijn omgeving meespeelt en de taart aan mij cadeau heeft gedaan?
-
Beste Appeltaartje,
Normaal gesproken ontvangt een vriend een bon met een prijscode, of een digitaal een prijscode, van de winnaar. Hij of zij kan daarmee zelf zijn cadeau kiezen. In dit geval heeft de winnaar zelf al een cadeau gekozen voor jou en daarbij jouw gegevens ingevuld.
Als je in een privebericht je persoonlijke gegevens (naam, postcode en huisnummer) stuurt, kunnen wij voor je nakijken van wie je de appeltaart hebt gekregen.
Normaal gesproken ontvangt een vriend een bon met een prijscode, of een digitaal een prijscode, van de winnaar. Hij of zij kan daarmee zelf zijn cadeau kiezen. In dit geval heeft de winnaar zelf al een cadeau gekozen voor jou en daarbij jouw gegevens ingevuld.
Als je in een privebericht je persoonlijke gegevens (naam, postcode en huisnummer) stuurt, kunnen wij voor je nakijken van wie je de appeltaart hebt gekregen.
en staan die vrienden dan gelijk in het adresbestand van de vriendenloterij en worden overvallen met reclame en telefoontjes?
dan zouden er best wat vriendschappen tot een einde kunnen komen.
dan zouden er best wat vriendschappen tot een einde kunnen komen.
-
Het werkt zo: je krijgt een gratis taart. Ze kunnen in de toekomst nu makkelijker loten aan je verkopen. Want ze zijn zo lief geweest om jou een gratis taart te geven. En dat loten verkopen gaan ze zeker proberen!
De Vriendenloterij maakt onderdeel uit van hetzelfde concern als de Postcodeloterij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Postcode_Loterij
Ik zou me maar snel inschrijven bij http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... t-register
en https://www.postfilter.nl/dm/registratie
De Vriendenloterij maakt onderdeel uit van hetzelfde concern als de Postcodeloterij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Postcode_Loterij
Ik zou me maar snel inschrijven bij http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... t-register
en https://www.postfilter.nl/dm/registratie
-
Beste ruud_a en Bob Schurkjens,
De persoonlijke gegevens van de vrienden van onze deelnemers gebruiken we zeker niet voor het versturen van reclame, telemarketing of andere commerciële doeleinden.
De persoonlijke gegevens van de vrienden van onze deelnemers gebruiken we zeker niet voor het versturen van reclame, telemarketing of andere commerciële doeleinden.
beste webcare, ik geloof er niets van.
je maakt mij niet wijs dat die gegevens na gebruik worden weggegooid.
je maakt mij niet wijs dat die gegevens na gebruik worden weggegooid.
-
Ik geloof er ook geen snars van. Uit ervaring weet ik dat de Holding Nationale Goede Doelen Loterijen N.V. (waar de Vriendenloterij en Bankgiroloterij onderdeel van zijn) het niet zo nauw neemt met de regels.
Hoewel ik al jaren ben ingeschreven bij Postfilter, kreeg ik van de Bankgiroloterij een reclamebrief. Dat mag dus niet, want loterijen mogen mij geen reclame sturen conform mijn inschrijving bij Postfilter.
http://www.klantmacht.woelmuis.nl/vrien ... index.html
Hoewel ik al jaren ben ingeschreven bij Postfilter, kreeg ik van de Bankgiroloterij een reclamebrief. Dat mag dus niet, want loterijen mogen mij geen reclame sturen conform mijn inschrijving bij Postfilter.
http://www.klantmacht.woelmuis.nl/vrien ... index.html
VriendenLoterij schreef:Beste Appeltaartje,
dan is toch het minste wat jullie kunnen doen, is hiervan haar op de hoogte stellen
door een briefje of mail er bij van de afzender !
.
-
Hallo allemaal,
Het valt me op wat een achterdocht er heerst.
Ik ben ook lid van de vriendenloterij en heb al meerdere kleine feestprijzen en andere dingen gewonnen. Als laatste de Douglas prijs (trekking van juli 2011). Ik kreeg bericht van de vriendenloterij per post met mijn prijs en 3 bonnen die eraan vastzaten en heb deze afgescheurd en 1 aan mijn zus, 1 aan mijn vriend en 1 aan een vriendin gegeven. Deze hebben de code geactiveerd en hun bon thuisgestuurd gekregen. Ik kreeg daar een email van ter bevestigin. Noch mijn zus, mijn vriend en de vriendin hebben telefoon, post mail of zijn anders benaderd om ook loten te kopen.
Dit zelfde gold voor de dvd prijs en de bloemen die ik won en die ik weer andere mensen cadeau deed. Alle mensen kennissen en vrienden aan wie ik cadeaux uitdeelde zijn op geen enkele wijze benaderd door de vriendenloterij.
Wilde het even kwijt dat het ook anders gaat dan dat de meeste mensen denken dat het gaat
Ik ben ook lid van de vriendenloterij en heb al meerdere kleine feestprijzen en andere dingen gewonnen. Als laatste de Douglas prijs (trekking van juli 2011). Ik kreeg bericht van de vriendenloterij per post met mijn prijs en 3 bonnen die eraan vastzaten en heb deze afgescheurd en 1 aan mijn zus, 1 aan mijn vriend en 1 aan een vriendin gegeven. Deze hebben de code geactiveerd en hun bon thuisgestuurd gekregen. Ik kreeg daar een email van ter bevestigin. Noch mijn zus, mijn vriend en de vriendin hebben telefoon, post mail of zijn anders benaderd om ook loten te kopen.
Dit zelfde gold voor de dvd prijs en de bloemen die ik won en die ik weer andere mensen cadeau deed. Alle mensen kennissen en vrienden aan wie ik cadeaux uitdeelde zijn op geen enkele wijze benaderd door de vriendenloterij.
Wilde het even kwijt dat het ook anders gaat dan dat de meeste mensen denken dat het gaat
maar je was zo aardig om het hun wel te vertellen, en te waarschuwen wat ze kregenMarcellotje schreef:Hallo allemaal,
dat deed de vriend( in) niet van de TS, en dan sta je raar te kijken !
.
-
Een soort kettingbrief dus. Je laat je fijn voor het karretje van deze loterij spannen....en 3 bonnen die eraan vastzaten en heb deze afgescheurd en 1 aan mijn zus, 1 aan mijn vriend en 1 aan een vriendin gegeven. Deze hebben de code geactiveerd en hun bon thuisgestuurd gekregen.
Wat hier dus uit op te maken valt is dat de Vriendenloterij op deze manier telefoonnummers en adressen verzamelt voor later gebruik. Immers: ze hadden ook 4 bonnen kunnen geven die gewoon direct inwisselbaar zijn voor een Hemataart. Maar ze hebben deze stap met codes die je moet activeren nadat je iets thuisgestuurd krijgt er tussen gedaan.
Vroeg of laat worden deze adressen voor werving gebruikt. De Hema betaalt mee aan de taartenactie want ook voor hen is het reclame.
Geef mensen een paar gratis prullen en ze zijn zo blij als een kind. En geven hun privacy graag op de koop toe weg.
Beste webcare
Nu tros radar blijkbaar jullie aandacht heeft wil ik toch eens wat vragen
Stel ik wil een loterij oprichten ( zeg: een goede daden loterij) en ik betaal bijvoorbeeld 60 % van de inleg terug aan de klanten in de vorm van geld, dan moet ik 40 % van de opbrengst delen met goede doelen en de belastingdienst (na aftrek van kosten dan).
Dit delen zou ik liever niet doen en heb daarvoor het volgende bedacht.
Ik geef geen geld meer, maar goederen.
Die goederen koop ik als goede daden loterij in bij een nieuw opgerichte vennootschap.
Deze koopt goederen in voor bijvoorbeeld 40 euro en verkoopt ze aan de goede daden loterij voor 80 euro.
Ga er eens van uit dat er 100 euro aan loten wordt verkocht.
Dan geef je bijvoorbeeld die 80 euro uit als prijzen (daarmee maak ik dan goede sier bij de spelers)
De 40 euro die je hebt verdiend in de nieuw opgerichte vennootschap zitten dan alvast in de knip.
Verder hoef je dan nog maar 20 euro te delen met belastingdienst en goede doelen (na aftrek van kosten dan).
Die komen er dan bekaaid af maar wat geeft dat?
Zouden al die loterijen die goederen geven in plaats van geld het ook al zo hebben bedacht??
Nu tros radar blijkbaar jullie aandacht heeft wil ik toch eens wat vragen
Stel ik wil een loterij oprichten ( zeg: een goede daden loterij) en ik betaal bijvoorbeeld 60 % van de inleg terug aan de klanten in de vorm van geld, dan moet ik 40 % van de opbrengst delen met goede doelen en de belastingdienst (na aftrek van kosten dan).
Dit delen zou ik liever niet doen en heb daarvoor het volgende bedacht.
Ik geef geen geld meer, maar goederen.
Die goederen koop ik als goede daden loterij in bij een nieuw opgerichte vennootschap.
Deze koopt goederen in voor bijvoorbeeld 40 euro en verkoopt ze aan de goede daden loterij voor 80 euro.
Ga er eens van uit dat er 100 euro aan loten wordt verkocht.
Dan geef je bijvoorbeeld die 80 euro uit als prijzen (daarmee maak ik dan goede sier bij de spelers)
De 40 euro die je hebt verdiend in de nieuw opgerichte vennootschap zitten dan alvast in de knip.
Verder hoef je dan nog maar 20 euro te delen met belastingdienst en goede doelen (na aftrek van kosten dan).
Die komen er dan bekaaid af maar wat geeft dat?
Zouden al die loterijen die goederen geven in plaats van geld het ook al zo hebben bedacht??
-
de hema gaf ze gisteren voor iedereen gratis weg