LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij
Re: Bankgiroloterij, gratis loten is oplichterij
Op een gratis lot kan men ook niets winnen. Je hebt er alleen een boel rommel van.
-
ook ik werd gebeld dat ik prijzen gewonen had via sbs6 ..
ik heb die dame heel haar verhaal laten doen van ong15 min en aan het einde ging ze opnemen dat ik akkoord ging (dacht zij)met de prijzen.
tijdens het opnemen vertelde zij een heel verhaal maar ook dat ik vast zat aan een abonnement van de bankgiroloterij..
ze vroeg aan mij tijdens het opnemen of ik akkoord ging en ik zei NEE!!!!
haha ik had wel een binnenpretje wat ze vond het helemaal niet leuk.
ik vertelde haar dat ik niet van addertjes onder het gras hou en dat ik gewoon een abonnement krijg via haar en daar 2 gratis loten bij krijgt en een hotelbon..
dus mensen laat je niet verleiden er zit altijd een addertje onder het gras ook al zeggen die mensen van niet...
ik heb die dame heel haar verhaal laten doen van ong15 min en aan het einde ging ze opnemen dat ik akkoord ging (dacht zij)met de prijzen.
tijdens het opnemen vertelde zij een heel verhaal maar ook dat ik vast zat aan een abonnement van de bankgiroloterij..
ze vroeg aan mij tijdens het opnemen of ik akkoord ging en ik zei NEE!!!!
haha ik had wel een binnenpretje wat ze vond het helemaal niet leuk.
ik vertelde haar dat ik niet van addertjes onder het gras hou en dat ik gewoon een abonnement krijg via haar en daar 2 gratis loten bij krijgt en een hotelbon..
dus mensen laat je niet verleiden er zit altijd een addertje onder het gras ook al zeggen die mensen van niet...
Ook wij werden gebeld op 15 oktober dat we een maand lang 2 gratis loten kregen.
We konden deze loten per direct weer opzeggen wat we ook hebben gedaan.
26 oktober is er 24,75 afgeschreven. Ditzelfde bedrag werd nogmaals op 2 november en op 25 november afgeschreven. We hebben dus helemaal niets gratis gehad en ondanks de opzegging per 8 november beweerd de bankgiro loterij medewerkster dat ze in hun recht staan.
Pure oplichterij en niet te geloven dat deze praktijken maar gewoon aanhouden. Is hier wettelijk echt niets tegen te doen?
We konden deze loten per direct weer opzeggen wat we ook hebben gedaan.
26 oktober is er 24,75 afgeschreven. Ditzelfde bedrag werd nogmaals op 2 november en op 25 november afgeschreven. We hebben dus helemaal niets gratis gehad en ondanks de opzegging per 8 november beweerd de bankgiro loterij medewerkster dat ze in hun recht staan.
Pure oplichterij en niet te geloven dat deze praktijken maar gewoon aanhouden. Is hier wettelijk echt niets tegen te doen?
-
Ik werd ook gebeld met de aanbieding om gratis mee te spelen in postcode en postgiroloterij. Ik kon zonder dat het me geld zou gaan kosten binnen zeven dagen opzeggen.Ik dacht nog dat is net als stilzwijgende verlenging van abbonementen,ze gokken erop dat je dat vergeet.Ik vroeg nog of er niet ergens een addertje onder het gras lag,maar er werd mij verzekerd van niet.Maar ik heb beide loterijen binnen zeven dagen opgezegd.Er werd toch geld van mijn rekening afgeschreven..Postgiro bevestigde de opzegging,zonder teruggave geld overigens,maar postcode( zelfde adres) deed alsof het niets ontvangen heeft en gaat gewoon door,dus heb ik dit nog een keer,dit keer aangetekend opgezegd.Er werd mij overigens verteld dat dat niet aangetekend hoefde.Stom van me.Slim van hun,aardige contactpersoon,en intelligent opgesteld om mensen te misleiden.Ik was niet van plan om geld uit te geven,maar gratis loten klonken niet gek.Ik heb tijdig afgezegd maar ben inmiddels al 80 euro kwijt aan deze loteijen die aan goede doelen doen....Ik hoop dat dit heel snel ontmaskerd wordt en dat alle telefoniese verkoop en aan de deur verkoop verboden wordt,omdat bijna al mijn ervaring daarmee negatief waren
-
Ik werd recentelijk gebeld door de BankGiro Loterij. Na zeker tien pogingen nam ik het onbekende nummer eens op. Of ik gratis loten wilde en een hotel voucher, daarna zou ik per maand gaan betalen. Klinkt niet gek, ondanks dat ik sceptisch ben ingesteld. Nadat de man mij verzekerd had dat ik gelijk kon opzeggen en niks hoefde te betalen, is er opgehangen. Wat schetst mijn verbazing? Er is €16,50 afgeschreven! Dat wil ik niet en dat was het plan niet. Nu schijn ik daar weinig aan te doen, wel ben ik vanzelfsprekend bezig met stappen om een volgende afschrijving te voorkomen.
Echt belachelijk dat een bekende, grote organisatie in ons land oplichterij mag toepassen. Je zou beter mogen verwachten.
Echt belachelijk dat een bekende, grote organisatie in ons land oplichterij mag toepassen. Je zou beter mogen verwachten.
Ook ik werd gebeld, deze keer door een zogenaamde Hans met een Marokkaans accent. Ik had zogenaamd een cruise gewonnen en twee gratis loten. Hij had alleen nog twee gegevens van mij nodig; mijn geboortedatum en rekeningnummer... "Maar mevrouw, ik kan niets doen met uw rekeningnummer hoor!"
Ik gaf aan dat ik het thuis even wilde bespreken en of ik zijn telefoonnummer mocht zodat ik hem kon terugbellen. Daar reageerde hij wat aarzelend op, maar hij zou het even bespreken met zijn manager. Ik werd in de wacht gezet en hing op omdat ik er totaal geen vertrouwen in had. 'Hans' belde terug; "Duurde het te lang, mevrouw?" Hij zei dat hij zijn manager had gesproken en dat die ook even met mij wilde praten. Ik bedankte voor dit aanbod en gaf aan dat ik het idee had dat ik werd opgelicht. Waarop 'Hans' antwoordde dat dit betekende dat hij de prijs aan iemand anders zou geven.
Ik heb voor de zekerheid de bank gebeld en een medewerkster vertelde mij dat hij niets kon met alleen mijn naam en adres. Ik snap echt niet dat dit gewoon kan, hoop dat 'Hans' binnenkort tegen de lamp loopt met zijn oplichterij!
Ik gaf aan dat ik het thuis even wilde bespreken en of ik zijn telefoonnummer mocht zodat ik hem kon terugbellen. Daar reageerde hij wat aarzelend op, maar hij zou het even bespreken met zijn manager. Ik werd in de wacht gezet en hing op omdat ik er totaal geen vertrouwen in had. 'Hans' belde terug; "Duurde het te lang, mevrouw?" Hij zei dat hij zijn manager had gesproken en dat die ook even met mij wilde praten. Ik bedankte voor dit aanbod en gaf aan dat ik het idee had dat ik werd opgelicht. Waarop 'Hans' antwoordde dat dit betekende dat hij de prijs aan iemand anders zou geven.
Ik heb voor de zekerheid de bank gebeld en een medewerkster vertelde mij dat hij niets kon met alleen mijn naam en adres. Ik snap echt niet dat dit gewoon kan, hoop dat 'Hans' binnenkort tegen de lamp loopt met zijn oplichterij!
Oook wij werden begin december gebeld en hadden een cruise naar NewCastle gewonnen van 3 dagen, en hoefden alleen met 1 lot van €8,50 mee te spelen. Het bedrag is inderdaad van onze rekening afgeschreven, maar de cruise is nergens te bekennen. Ik vind dat dit aangepakt moet worden. Een bekende loterij als de Bankgiroloterij mag toch niet aan zulke oplichtingspraktijken doen!?!
Het is bijna een jaar geleden dat ik de eerst post deed. Ik lees dat ik niet de enige ben die zo is opgelicht.
Nog steeds ben ik er niet vanaf. Ik word gebeld ondanks dat ik heb aangegeven in het bel-mij-niet-register dat ik dat niet wil. Ik krijg nog steeds post, ondanks dat ik dat ongeopent terug stuur met erop geschreven dat ik er niet woon en of ze mij uit het bestand willen halen. Dat geld ook voor personen die hier voor mij hebben gewoond die stuur ik ook zo terug en daar ontvang ik ook nog post van.
Ik vind het hééél erg brutaal dat ze mij uberhaupt nog durven bellen met een "mooie aanbieding".... Ook heel lang bleven ze mail sturen maar ik geloof dat ik daar nu eindelijk vanaf ben. Uit bestanden halen blijkt dus ook niet zo gemakkelijk, ook al stuur je post terug, ook al meld je je af voor nieuwsbrief en ook al meld je je aan voor bel-mij-niet register zij trekken zich daar niets van aan.
Tijdens de prijzencircus van V&D kreeg ik weer een gratis lot. Deze moet je online activeren, en meteen komt daar een scherm achteraan voor een loterij. Ook moet je akkoord gaan tijdens het activeren dat je door een loterij benaderd gaat worden. Niet doen dus, is mijn advies!!!
Ik vind deze benadering heel agressief en je wordt dus altijd opgelicht omdat gratis loten niet gratis zijn, ik moest er minimaal 2 x betaald aan mee doen ondanks dat ik de dag van aanmelding het opgezegd heb.
Ik zou heel graag willen dat hier iets aan gedaan werd om anderen te behoeden. Want het gaat dus nog steeds door. Je koopt in een warenhuis iets krijgt een gratis lot en voor je het weet betaal je aan iets wat je niet wilt.
Nog steeds ben ik er niet vanaf. Ik word gebeld ondanks dat ik heb aangegeven in het bel-mij-niet-register dat ik dat niet wil. Ik krijg nog steeds post, ondanks dat ik dat ongeopent terug stuur met erop geschreven dat ik er niet woon en of ze mij uit het bestand willen halen. Dat geld ook voor personen die hier voor mij hebben gewoond die stuur ik ook zo terug en daar ontvang ik ook nog post van.
Ik vind het hééél erg brutaal dat ze mij uberhaupt nog durven bellen met een "mooie aanbieding".... Ook heel lang bleven ze mail sturen maar ik geloof dat ik daar nu eindelijk vanaf ben. Uit bestanden halen blijkt dus ook niet zo gemakkelijk, ook al stuur je post terug, ook al meld je je af voor nieuwsbrief en ook al meld je je aan voor bel-mij-niet register zij trekken zich daar niets van aan.
Tijdens de prijzencircus van V&D kreeg ik weer een gratis lot. Deze moet je online activeren, en meteen komt daar een scherm achteraan voor een loterij. Ook moet je akkoord gaan tijdens het activeren dat je door een loterij benaderd gaat worden. Niet doen dus, is mijn advies!!!
Ik vind deze benadering heel agressief en je wordt dus altijd opgelicht omdat gratis loten niet gratis zijn, ik moest er minimaal 2 x betaald aan mee doen ondanks dat ik de dag van aanmelding het opgezegd heb.
Ik zou heel graag willen dat hier iets aan gedaan werd om anderen te behoeden. Want het gaat dus nog steeds door. Je koopt in een warenhuis iets krijgt een gratis lot en voor je het weet betaal je aan iets wat je niet wilt.