LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CombiPlay duister zaakje
CombiPlay duister zaakje
Redactie van Radar,
Graag wil ik het volgende mededelen:
14 november werd ik aan de deur gevraagd of ik lid wilde worden van CombiPlay, een loterij uit Duitsland waarbij je niet alleen, maar in een groep van 180 mensen meespeelt. De kans dat je wint is dus groter, de uiteindelijke prijzen zijn dus altijd lager, aangezien je het met 180 mensen moet delen. Tevens werd er verteld dat indien je een heel jaar niet een redelijk bedrag had gewonnen (wat volgens de verkoopster ƒ 50,-was, dan kreeg je via de wingarantie na een jaar te hebben meegespeeld ƒ 1.000,- terug. Afijn, na een jaar niets op mijn bankrekening te hebben gezien, stuur ik vrolijk aangetekend de wingarantie cheque op en verheug me op mijn geld. Een week later krijg ik bericht dat ik niets krijg aangezien mijn groep wel degelijk wat heeft gewonnen. Wat blijkt, het hele jaar hebben we kleine bedragen gewonnen, maar zolang de prijzenpot niet boven de € 10,- p.p. uitkomt wordt er niets uitgekeerd, maar blijft het net zo lang in die pot zitten tot het bedrag wel groot genoeg is. Uiteindelijk blijken we dus allemaal € 11,38 te hebben gewonnen wat ik in de eerste week van januari 2002 uitbetaald kreeg. Ook een leuk detail wat de verkoopster kennelijk vergeten is te vermelden. Het stuit mij zeer tegen de borst dat de verkopers aan de deur zaken mooier verkopen dan dat ze in werkelijkheid zijn om maar meer klanten en dus meer commissie te kunnen scoren. Zijn er meer mensen met deze ervaring ?
mvg,
Natascha de Jonge
Apeldoorn
Graag wil ik het volgende mededelen:
14 november werd ik aan de deur gevraagd of ik lid wilde worden van CombiPlay, een loterij uit Duitsland waarbij je niet alleen, maar in een groep van 180 mensen meespeelt. De kans dat je wint is dus groter, de uiteindelijke prijzen zijn dus altijd lager, aangezien je het met 180 mensen moet delen. Tevens werd er verteld dat indien je een heel jaar niet een redelijk bedrag had gewonnen (wat volgens de verkoopster ƒ 50,-was, dan kreeg je via de wingarantie na een jaar te hebben meegespeeld ƒ 1.000,- terug. Afijn, na een jaar niets op mijn bankrekening te hebben gezien, stuur ik vrolijk aangetekend de wingarantie cheque op en verheug me op mijn geld. Een week later krijg ik bericht dat ik niets krijg aangezien mijn groep wel degelijk wat heeft gewonnen. Wat blijkt, het hele jaar hebben we kleine bedragen gewonnen, maar zolang de prijzenpot niet boven de € 10,- p.p. uitkomt wordt er niets uitgekeerd, maar blijft het net zo lang in die pot zitten tot het bedrag wel groot genoeg is. Uiteindelijk blijken we dus allemaal € 11,38 te hebben gewonnen wat ik in de eerste week van januari 2002 uitbetaald kreeg. Ook een leuk detail wat de verkoopster kennelijk vergeten is te vermelden. Het stuit mij zeer tegen de borst dat de verkopers aan de deur zaken mooier verkopen dan dat ze in werkelijkheid zijn om maar meer klanten en dus meer commissie te kunnen scoren. Zijn er meer mensen met deze ervaring ?
mvg,
Natascha de Jonge
Apeldoorn
Re: CombiPlay duister zaakje
vorig jaar en vandaag (16 febr. 2002) via callcentre benaderd voor deelname. Men is erg vriendelijk en overtuigend. Volgens mij een goede eigenschap voor oplichters. Gelukkig had ik via Radar al waarschuwing gehoord en ben er niet op in gegaan.
WAARSCHUWING: COMBIPLAY (weer) actief in 's-Hertogenbosch!
WAARSCHUWING: COMBIPLAY (weer) actief in 's-Hertogenbosch!
Helaas ben ik er ingetuind m.i.v. juni. Ik had er nooit iets over gelezen of gehoord. Inderdaad was het callcentre errug overtuigend.......
Eind juni zal ik me dus meteen uit laten schrijven.
Bedankt voor jullie tip.
Eind juni zal ik me dus meteen uit laten schrijven.
Bedankt voor jullie tip.
Combiplay is voor de rechter gesleept, voor degenen die het nog niet wisten!
Hallo,
Op maandag 27 mei,heb ik ook een telefoontje gekregen,van combiplay.
Ik ben niet op de aanbieding ingegaan,omdat ik het nog al vreemd vond,dat ik pas in augustus mee zou kunnen spelen.
Ook vond ik de mevrouw aan de lijn opdringerig overkomen.
vriendelijke groeten,
Chyril,
Venray
Op maandag 27 mei,heb ik ook een telefoontje gekregen,van combiplay.
Ik ben niet op de aanbieding ingegaan,omdat ik het nog al vreemd vond,dat ik pas in augustus mee zou kunnen spelen.
Ook vond ik de mevrouw aan de lijn opdringerig overkomen.
vriendelijke groeten,
Chyril,
Venray
Mensen het slaat echt nergens op wat jullie zeggen ik ben al bijna 3 jaar lid van combiplay en geloof mij ik heb niets te klagen
-Altijd dezelfde getallen
-iedere dag een trekking van vele miljoenen
samen dure loten kopen = veel meer kans op de
j ackpot maarja je moet wel delen maar dat is het hele systeem: 15 miljoen euro wil ik wel delen met 45 man hoor.
-Alles wordt voor je bijgehouden en je krijgt netjes je geld en prijzenoverzichten.
-VEEEEEEEEEEEEl meer kans
-VEEEEEEEEEEl hogere prijzen
enz.
Jan van P.
-Altijd dezelfde getallen
-iedere dag een trekking van vele miljoenen
samen dure loten kopen = veel meer kans op de
j ackpot maarja je moet wel delen maar dat is het hele systeem: 15 miljoen euro wil ik wel delen met 45 man hoor.
-Alles wordt voor je bijgehouden en je krijgt netjes je geld en prijzenoverzichten.
-VEEEEEEEEEEEEl meer kans
-VEEEEEEEEEEl hogere prijzen
enz.
Jan van P.
jajajaj jan jij zal wel en van die gasten zijn die er zelf bij horen en als toch gefeliciteert ik geloof er niet meer zo in o.p. lichter mot het heten mazzel
Wij doen ook al meer dan een jaar mee met combiplay, ook wij hadden ook een geheel jaar niets gewonnen ook de wingarantie kaart ingestuurd. maar nul uit tekeren. volgens de trekkingslijst hadden wij wel gewonnen maar er is nooit uitgekeerd. Dit ruikt / stinkt naar oplichting
Ook wij doen al meer dan een jaar mee met combiplay, er is nooit iets uitgekeerd dus ook de wingarantie ingestuurd. volgens de ons toegestuurde trekkingslijst hadden wij wel gewonnen. Maar volgens ons is comboplay zelf zijn zakken aan het vullen.
Das Lachen John en Rena EN Wim en Tineke hebben allemaal hetzelfde e-mail adres.
Jan, misschien is het verstandiger dat je een andere werkgever (tenzij je de organisator bent)gaat zoeken, ik zie overal in de forums hetzelfde commentaar van je staan. Misschien moeten jullie wat meer tijd steken in het uitkeren van prijzen en minder in het frustreren van forums.