LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dit doet de deur dicht!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.

De PostcodeLoterij moet:

Het prijzenbeleid veranderen
4
29%
Veel meer minder grote prijzen verloten
10
71%
 
Totaal aantal stemmen: 14

beertjedick
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:42

Dit doet de deur dicht!

Ongelezen bericht door beertjedick »

Onderstaande brief vandaag eruit gedaan: Ik denk dat ik geen antwoord zal krijgen, maar de eventuele reactie zal ik ook hier posten.

Van: BeertjeDick


Nationale Postcode Loterij
Van Eeghenstraat 70
1070 GK Amsterdam

Betreft: Prijs!
Doetinchem, 25 augustus 2005

Geachte heer, mevrouw

Heden ontving ik van uw loterij een felicitatiebrief met bijbehorende prijs. Een waardebon voor een dag naar Duinrell Wassenaar….wauw…
Dit doet dus de deur dicht.

Ik speel met tussenpozen al vrij lang mee in uw loterij. Vanaf 2001 tot eind 2003 heb ik zelfs met 4 loten meegespeeld maar doordat mijn toenmalige postcode (7006) eigenlijk nooit getrokken werd en er zelfs grote prijzen op postbussen vielen had ik er toen genoeg van.
Begin 2004 ben ik dan toch maar weer met 1 lot gaan deelnemen, want je kunt toch niet weten…
Op slinkse wijze heeft uw loterij hier twee loten van weten te maken. U stuurde mij medio mei een brief waarin ik werd medegedeeld dat ik geselecteerd was om enorme kans te maken op een van de auto’s (BMW’s ) als ik het lot waarmee ik meespeelde zou activeren op een in de brief genoemde internetsite. Na activering bleek dus dat ik erin geluisd was voor een tweede lot! En, u raadt het al… geen BMW, die was mijn straat voorbij gereden.

Nu dus wél een prijs! En wat voor één. ’n waarde(loze) bon voor €.64,- voor een dagje naar Duinrell.
Notabene aan de andere kant van Nederland!
Alleen al aan reiskosten kost dat een vermogen, nog afgezien van de file en parkeer ergernis.
De bon is niet eens inwisselbaar tegen contant geld en verkopen mag ik hem niet.

Nu moet u weten dat ik momenteel een inkomen heb op bijstands niveau en dat ik die, nu dus, €. 15,50 per maand die u steeds afschrijft eigenlijk niet eens kan missen. Maar ja, stel dat u wel langs komt met al die miljoenen en ik zou niet meer mee doen…omdat ik heb opgezegd.
Dat was ook de reden dat ik voorzichtig met 1 lot toch weer wilde blijven meedoen.
Want laten we eerlijk zijn… iedereen die meedoet hoopt toch op een leuke meevaller die op zich niet eens zo groot hoeft te zijn. Het enige goede doel is het eigen goede doel anders hoef je geen miljoenen te beloven in een groots opgezette loterij als de PostcodeLoterij.

Dat u nu een beperkte waardebon voor een attractie weggeeft op een ver van die plaats verwijderde postcode (zgn. als prijs) doet vermoeden dat u óf erop speculeert dat die bon niet gebruikt gaat worden vanwege de afstand en de bijkomende extra kosten (wat in dit geval juist is), of u wilt met dit soort acties de moed bij de spelers die nooit iets zullen winnen erin houden zodat zij deelnemer zullen blijven. (net zoals die €.2,- prijsjes die soms werden uitgekeerd voor de Lingo)


En dit nu, doet voor mij dus de deur dicht. Ik stop met de PostcodeLoterij!

Bij deze zeg ik dus mijn deelname aan de PostcodeLoterij op en ik trek mijn maandelijkse betaling per eerstvolgende maand in.
Ik zal op dit briefje hoogstwaarschijnlijk een standaard reactie van u ontvangen, het zou me verbazen als u inhoudelijk zou reageren.

Met vriendelijke groet,

BeertjeDick

PS. De waardebon zal ik weggeven aan iemand in Wassenaar, die heeft er meer aan dan ik.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Dit doet de deur dicht!

Ongelezen bericht door haka10 »

Als je de bon niet mag verkopen mag je hen dan wel weggeven? :wink:

Maar even zonder gekheid.
De postcodeloterij speculeert op het feit dat er mogelijk een grote prijs in je straat gaat vallen en dat die dan aan je voorbijgaat omdat jij niet meedoet en je buren wel.

Als je nu echter afspreekt met je buren om allemaal de postcodeloterij op te zeggen en vervolgens voor de hele straat 1 lot aan te schaffen maak je toch kans op een prijs en je houdt een heleboel geld over.

De 5 miljoen die in je straat valt wordt namelijk verdeeld over het aantal loten.
Dus 25 loten, dan 200.000 euro per lot en bij 1 lot 5 miljoen.
Van de bespaarde inleg van de andere 24 loten kan je elk jaar een groot straatfeest houden.

En als die grote prijs valt wel eerlijk delen hoor.

Veel plezier.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Dit doet de deur dicht!

Ongelezen bericht door osseworst »

Die waardebon moet je gewoon op marktplaats.nl aanbieden voor bijvoorbeeld de helft van de waarde. Werkt uitstekend, jij blij en de mensen die wel naar dat park willen ook.

beertjedick
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:42

Re: Dit doet de deur dicht!

Ongelezen bericht door beertjedick »

Heden kreeg ik antwoord van de Postcodeloterij van een maand geleden. Zoals beloofd typ ik 'm ff over hier dan kan iedereen het ware gezicht van deze organisatie beoordelen.

---------------------------------------------------------------------------------
22 september 2005

onderwerp
uw brief

Geachte heer B. ,

Hierbij laten wij u weten dat uw deelname aan de Nationale Postcode Loterij is beëindigd. September 2005 is de laatste maand dat u met uw lotnummers meespeelt.

Het spijt ons bijzonder dat u de toegestuurde Cadeaubon niet kunt gebruiken. Naast de vele geldprijzen die u kunt winnen met uw Lingokaarten en in de trekking, verloot de Nationale Postcode Loterij ook extra prijzen, zoals bijvoorbeeld deze Cadeaubon. Het is ons niet toegestaan een geldbedrag uit te keren in plaats van de gewonnen prijs. Overigens zijn de te winnen Cadeaubon altijd overdraagbaar. U kunt ze dus aan iemand cadeau doen.

U heeft door uw deelname in belangrijke mate bijgedragen aan het behoud van de natuur en de hulp aan mensen in de wereld die het echt nodig hebben, waarvoor onze hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,

Eveline van Straalen
Afdeling Ledenservice

--------------------------------------------------------------------------------

Geen woord over de andere klachten die ik tegen de Postcode Loterij had! Geen excuses voor de manier waarop ze mij een extra lot in de maag hadden gesplitst. Slechts een verkooppraatje over de "vele prijzen" en de goede doelen.

Voor mij is het duidelijk.... nooit meer Postcodeloterij

P.S.

De waardebon is onverkoopbaar omdat het seizoen zowat teneinde is alsmede de geldigheidsduur. Dus stuur ik 'm maar op naar J.P. Balkenende, die komt nogal graag in pretparken en heeft er ook de financiële middelen voor.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Dit doet de deur dicht!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dit kreeg ik ook te lezen, toen ik mijn deelname heb stopgezet.

Ik vind het helemaal niet erg dat ook eens iemand in een villawijk in de prijzen valt, die doet tenslotte ook mee als deelnemer.

Daar staat tegenover dat je van een organisatie ook weer niet kunt eisen dat jij in de prijzen gaat vallen, het is een loterij, en daarbij KUN je winnen. Kleine prijzen, grote prijzen, hele grote prijzen.

Ze zeggen gewoon dat je schriftelijk moet opzeggen, maar ik ben van mening dat email net zo schriftelijk is als een brief. Daar denkt de loterij natuurlijk anders over, omdat zij beweren dat ieder ander onder jouw naam een email kan sturen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Dit doet de deur dicht!

Ongelezen bericht door CB »

Ze zeggen gewoon dat je schriftelijk moet opzeggen, maar ik ben van mening dat email net zo schriftelijk is als een brief. Daar denkt de loterij natuurlijk anders over, omdat zij beweren dat ieder ander onder jouw naam een email kan sturen.
En een brief kan je niet onder iemands naam versturen?

Wat een stumpers. Klantonvriendelijkheid ten top bij de Postcodeloterij, of is het de Postcloterij.

Gesloten