LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] El Gordo, het is dik prijs!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Redstar

El Gordo, het is dik prijs!

Ongelezen bericht door Redstar »

Vandaag kreeg ik een brief uit Spanje. Van de Spaanse International El Gordo Lottery. Tot mijn grote verbazing schijn ik een dikke prijs gewonnen te hebben, wel 615.810 eurootjes! Er moet van die prijs 10% worden betaald, nadat ik het geld heb geïncasseerd. De brief is opgesteld in het Engels. ...Nou heb ik bij mijn beste weten niet meegedaan aan El Gordo. Zouden er (weer) Nigerianen achter deze brief zitten? :x

puma73

Re: El Gordo, het is dik prijs!

Ongelezen bericht door puma73 »

tel 1 en 1 bij elkaar op.

je hebt niet deelgenomen, mijn beste gok is dat diegene die wint als je de instructie opvolgt, de persoon is die de mail heeft gestuurd

Maar goed als je geld teveel hebt :lol:

Redstar

Ongelezen bericht door Redstar »

Bedankt Puma, dat denk ik ook. Voor niks gaat de zon op! Maar ik ben toch wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die zo'n brief hebben gekregen....

Miquel

Ongelezen bericht door Miquel »

Inderdaad niets mee doen; is weer gewoon pure nep. Op zich ook uitgekiend door hen gedaan, want El Gordo, zo wordt wel degelijk een hele grote loterij (wellicht zowat een van de bekendste) in Spanje genoemd. Letterlijk vertaald betekent dit 'de vette' en dat heeft puur betrekking op het prijzengeld.

Maar dat heeft niets met je brief te maken; die brief is gewoon pure oplichterij. Zodra er beweerd wordt dat je wat gewonnen hebt (terwijl je nergens aan hebt meegedaan?) maar er wordt je wel gevraagd of je even een bedrag kunt voorschieten (waarom niet van het uit te keren bedrag inhouden?), dan kun je er klakkeloos vanuit gaan dat je er echt niet beter van word.

Het is al vaak gezegd op dit forum, maar nog steeds waar; hoe mooi het ook klinkt, trap er niet in. Niets in het leven is gratis; in ieder geval niet bij dit soort bedragen :wink:

:) Miquel.

Gesloten