LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] El Gordo loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
douwe w

El Gordo loterij

Ongelezen bericht door douwe w »

Hallo,

Gisteren ontving ik een brief van de International Lotto Commission uit Madrid met de mededeling dat ik een leuke prijs gewonnen zou hebben in de El Gordo loterij. Als ik mijn prijs in ontvangst wil nemen moet ik een formulier terugsturen met allerlei persoonlijke gegevens, waaronder bankrekening nummers e.d. Aangezien ik mij niet bewust heb aangemeld voor deze "loterij" vertrouw ik het uiteraard niet. Zijn er meer mensen die dit soort brieven hebben ontvangen?

popiejopie

Re: El Gordo loterij

Ongelezen bericht door popiejopie »

Douwe w voor niks gaat de zon op, als je het forums leest douwe wat denk je zelf ????

Douwe w

Ongelezen bericht door Douwe w »

En voor niks weer onder ..... ik weet het.
Ik hoop alleen dat er zodanig veel reacties komen dat dit soort malafide praktijken eens flink media aandacht krijgen.

Groot

Ongelezen bericht door Groot »

Vandaag heb ik ook van deze organisatie uit Spanje (?) een gelikte, maar in gebrekkig Engels opgestelde, brief ontvangen met de prettige mededeling dat ik een fantastische '' prijs'' van ruim 415.000 euro 'gewonnen' heb. Inderdaad moet je, onder het mom dat ze nog niet alle gegevens van je hebben, allerlei persoonlijke gegevens terugsturen per fax. Ik verwacht dan eerlijk gezegd dat dan ofwel mijn rekening wordt leeggeplunderd met een een bewerkt formulier (staat dan wel je handtekening onder!) of dat ik voor 44 jaar een time-sharing contract heb. Geen goed idee dus. Deze Madrileense Sinterklaas is ECHT niet te vertrouwen.......

yellowman

Ongelezen bericht door yellowman »

ik zal maar es een linkje neergooien zodat mensen kunnen zien hoe "profesioneel" het eruit ziet voor de oude omaatjes, allochtonen, laagopgeleiden etc etc...

ik ben zelf vietnamees en heb 2 brieven van dezelfde loterij ontvangen, met op elk brief een andere bedrijfsnaam, maar wel dezelfde bedrijgslogos's dezelfde adressen, andere telefoonnummers, dezelfde formulieren, alleen de gegevens van de 2 bedrijven zijn weer anders... mijn oom (ook vietnamees) heeft ook zo'n brief ontvangen

zij weten dus precies de mensen uit te zoeken om er een slaatje uit te slaan... alleen kunnen zij moeilijk rekening houden met kinderen van die mensen (zoals ik) die dat soort dingetjes wel zien...

bij deze de links:
- de brief: http://members.lycos.nl/yellowpix/loterijspanje.jpg
- de formulier: http://members.lycos.nl/yellowpix/loterijformulier.jpg

ik zal nog de brieven van me pa opzoeken...

ik weet zeker dat (jammergenoeg) veel mensen er in stinken... neit dat je zo slim moet zijn om dit te kunnen inzien, maar ik wil wel anderen mensen behoeden voor dit soort dingen...

nu moet ik nog die combiplay loterij-geval uit duitsland regelen voor me ouders... er schijnt een opzeg-methode te zijn met terugwerkende kracht voor en een incasso-teruggave met terug werkende kracht van 12 maanden... ga ik er gelijk achter aan

Gesloten