LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jubileumloterij zilveren jubileum Beatrix
Jubileumloterij zilveren jubileum Beatrix
Hallo,
Vandaag in de bus een brief gekregen van de Postcodeloterij. Daarin wordt meegedeeld dat er rond 27 april 5,25 euro per lot extra wordt afgeschreven i.v.m. het zilveren regeringsjubileum van koningin Beatrix. Als je dat niet wilt moet je je hiervoor afmelden op een telefoonnummer voor 0,15 euro/minuut.
Ik wordt dus hoe dan ook extra op kosten gejaagd. Hetzij vanwege de extra inleg, hetzij vanwege de telefoonkosten. En daar is blijkbaar niets tegen te doen.
Ik vind dit een asociale manier van werken en kan (wil) me niet voorstellen dat dit in naam van de koningin gebeurt.
Vandaag in de bus een brief gekregen van de Postcodeloterij. Daarin wordt meegedeeld dat er rond 27 april 5,25 euro per lot extra wordt afgeschreven i.v.m. het zilveren regeringsjubileum van koningin Beatrix. Als je dat niet wilt moet je je hiervoor afmelden op een telefoonnummer voor 0,15 euro/minuut.
Ik wordt dus hoe dan ook extra op kosten gejaagd. Hetzij vanwege de extra inleg, hetzij vanwege de telefoonkosten. En daar is blijkbaar niets tegen te doen.
Ik vind dit een asociale manier van werken en kan (wil) me niet voorstellen dat dit in naam van de koningin gebeurt.
Re: Jubileumloterij zilveren jubileum Beatrix
L.s,
Ik vind het ongepast (zeer zacht uitgedrukt) dat de loterijen die voor bovengenoemd jubileum geld willen inzamelen, in een brief met kleine lettertjes maar even meedelen dat zij (wel) eenmalig 5,25 euro per gespeeld lot extra zullen afschrijven van mijn rekening. Als ik dit niet wil kan ik (en dit geldt voor iedereen) voor 0,15 cpm telefoneren (hoe lang duurt dit gesprek!!!!) om dit ongedaan te maken. In mijn hart zou ik per direct willen stoppen met de Postcodeloterij, maar dat gaat tens koste van de goede doelen, dus dat wil ik niet. Ik reken er op dat Radar over deze ongewenste situatie duidelijk haar stem wil laten horen.
Ik verwacht nog vele reacties naar u toe. Wellicht ook achteraf van mensen die dan pas merken dat er extra geld van hun rekening is afgehouden, omdat zij de brief niet goed gelezen hebben.
Ik denk dat er vele reacties zullen komen.
m.v.g
Walther Donk
Gouda
Ik vind het ongepast (zeer zacht uitgedrukt) dat de loterijen die voor bovengenoemd jubileum geld willen inzamelen, in een brief met kleine lettertjes maar even meedelen dat zij (wel) eenmalig 5,25 euro per gespeeld lot extra zullen afschrijven van mijn rekening. Als ik dit niet wil kan ik (en dit geldt voor iedereen) voor 0,15 cpm telefoneren (hoe lang duurt dit gesprek!!!!) om dit ongedaan te maken. In mijn hart zou ik per direct willen stoppen met de Postcodeloterij, maar dat gaat tens koste van de goede doelen, dus dat wil ik niet. Ik reken er op dat Radar over deze ongewenste situatie duidelijk haar stem wil laten horen.
Ik verwacht nog vele reacties naar u toe. Wellicht ook achteraf van mensen die dan pas merken dat er extra geld van hun rekening is afgehouden, omdat zij de brief niet goed gelezen hebben.
Ik denk dat er vele reacties zullen komen.
m.v.g
Walther Donk
Gouda
Ik heb mij al telefonisch afgemeld. Je krijgt dan eerst zo'n totaal overbodig verhaaltje. Daarna kom je in een keuzemenu voor de verschillende loterijen. Tenslotte moet je 2x je gironummer opgeven, ter controle, wordt het hele nummer nog een keer teruggelezen, ter controle, en moet je bevestigen door op 1 te drukken, ter controle.
Ik heb ook maar gelijk een brief uit de deur gedaan om definitief te stoppen met de bankgiro loterij. Je kan je geld beter direct aan een goed doel geven. Dan heb je ten minste controle over hoeveel, wanneer en aan wat.
Ik heb ook maar gelijk een brief uit de deur gedaan om definitief te stoppen met de bankgiro loterij. Je kan je geld beter direct aan een goed doel geven. Dan heb je ten minste controle over hoeveel, wanneer en aan wat.
Ik heb vanmorgen ook zo'n brief gehad. Ze hebben het niet eens over het niet WILLEN maar niet KUNNEN! deelnemen. Ik heb gelijk via de website van de bankgiroloterij m'n bzwaar kenbaar gemaakt maar tot nu toe nog geen antwoord. Als ik geen bevredigend antwoord krijg dan zeg ik m'n lidmaatschap van meer dan 30 jaar gegarandeerd op. Zijn ze helemaal belazerd. Eerst door je strot duwen en je dan hoe dan ook laten betalen.
Fantasties toch, onze koningin, om zo een schitterend cadeau weg te geven op kosten van haar onderdanen.......
Ook ik kreeg zo'n brief. Er wordt zomaar maximaal 3 maal €5,25 van je rekening gehaald. Ongetwijfeld kost het je vele malen €0,15 om dit ongedaan te maken. En dan maar hopen dat dat werkt. Ik doe bijvoorbeeld mee aan zowel de postcode als de bankgiroloterij. Zal zoals gebruikelijk wel meerdere telefoontjes kosten om de afschrijving tegen te houden of ongedaan te maken. Eigenlijk een schandalige vorm van diefstal. Ik ga dan ook beide loterijen meteen opzeggen.
Ook ik maak bezwaar tegen deze methode. Regelmatig ontvang je van de diverse loterijen een uitnodiging om extra lot te kopen, maar dan moet je dat lot wel activeren. Nu is de zzaak omgekeerd. Je hebt de extra loten al gekocht en wil je ze niet, dan moet je afbellen. Veel mensen lezen dat niet goed en gooien de folder weg, dus die hangen aan de betaling. Ik begrijp ook niet dat de banken hieraan mogen meewerken. Je hebt de bank gemachtigd voor incasso vaneen bepaald bedrag per maand, maar dat betekent diet dat extra loten ook automatisch geincasseerd mogen worden. En terugboeking van een automatische loterij incasso is ook niet mogelijk. Dus al met al een soort van kleinschalige oplichting met een grootschalige opbrengst.
Ik zeg ook onmiddelijk de loterij op.
Zijn ze nou helemaal belazerd.
Ik hoop dat velen mij zullen volgen om ze daar te laten weten dat dit misdadig is. PURE DIEFSTAL
DIT KAN NIET EN DIT MAG NIET.
Zie het al dat alle goede doelen een brief gaan sturen met de medeling dat ze een x bedrag van mijn rekening gaan schrijven en als ik het er niet mee eens ben kan bellen om GEEN toestemming te geven.( een paar minuten aan de lijn en ze hebben het bedrag alsnog binnen.
Dit is gewoon CRIMINEEL.
En wat een gul gebaar van onze koningin, doet ze zelf ook een gift of laat ze alleen ons betalen, ach al zou ze zelf een gift doen wij onderhouden haar dus dan komt het WEER van ons af.
Zijn ze nou helemaal belazerd.
Ik hoop dat velen mij zullen volgen om ze daar te laten weten dat dit misdadig is. PURE DIEFSTAL
DIT KAN NIET EN DIT MAG NIET.
Zie het al dat alle goede doelen een brief gaan sturen met de medeling dat ze een x bedrag van mijn rekening gaan schrijven en als ik het er niet mee eens ben kan bellen om GEEN toestemming te geven.( een paar minuten aan de lijn en ze hebben het bedrag alsnog binnen.
Dit is gewoon CRIMINEEL.
En wat een gul gebaar van onze koningin, doet ze zelf ook een gift of laat ze alleen ons betalen, ach al zou ze zelf een gift doen wij onderhouden haar dus dan komt het WEER van ons af.
Ik lees hier zowel iets over de postcodelijterij als bank-giro loterij. Of hebben beide loterijen een soortgelijke aktie? Welke loterij betreft het nou eigenlijk?
Het betreft DRIE loterijen: postcodeloterij, Bankgiroloterij en de andere is me even ontschoten. Als je dus met alledrie meespeelt (met 1 lot per loterij) ben je 3 keer 5,25 kwijt.
Schandalig!!
Ik hoop op aktie van Radar.
Schandalig!!
Ik hoop op aktie van Radar.
Ik vind het sowieso schandalig dat wordt volstaan met een mededeling dat er voor iets dat je niet besteld hebt, in dit geval een extra loterij, geld van je rekening wordt afgeschreven. Kan dit?? Mag dit?? Het hek is toch van de dam. Geven wij met z'n allen een vrijbrief aan loterijen of instanties of... als we toestemming geven om automatisch contrebutie (of wat dan ook) van de rekening af te schrijven???
En dan ook nog geld eisen om aan te geven dat je er niet van gediend bent c.q. niet mee wil spelen. SCHANDALIG POSTCODELOTERIJ!!!!!!!!!
En dan ook nog geld eisen om aan te geven dat je er niet van gediend bent c.q. niet mee wil spelen. SCHANDALIG POSTCODELOTERIJ!!!!!!!!!
Deze jubileumloterij is een samenwerking van postcodeloterij, bankgiroloterij en sponsorloterij.
Zelf speel ik mee met bankgiroloterij en heb hun ook een mailtje gestuurd dat ze kunnen kiezen.
Ik geef aan dat ik deze extra loten niet wil, geef ik door via email en niet via een duur 0909 nummer en zij sturen me voor 10 april een mailtje dat ik die loten niet afneem.
Willen ze hier niet aan voldoen dan zeg ik de bankgiroloterij op.
Aan hun de keus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is pure diefstal, mensen die niet goed lezen, misschien voor langere tijd in buitenland zitten etc......
[/b]
Zelf speel ik mee met bankgiroloterij en heb hun ook een mailtje gestuurd dat ze kunnen kiezen.
Ik geef aan dat ik deze extra loten niet wil, geef ik door via email en niet via een duur 0909 nummer en zij sturen me voor 10 april een mailtje dat ik die loten niet afneem.
Willen ze hier niet aan voldoen dan zeg ik de bankgiroloterij op.
Aan hun de keus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is pure diefstal, mensen die niet goed lezen, misschien voor langere tijd in buitenland zitten etc......
[/b]
Waar halen ze het gore lef vandaan...
Ik heb ook zo'n mededeling gekregen waarop slechts 1 reaktie mogelijk is. n.l. beëindiging deelname!! Dit kun je in het geval van de BankGiro Loterij doen door een briefje te sturen naar:
BankGiro Loterij
Van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam
Dit is mijn royaal gebaar.
Ik heb ook zo'n mededeling gekregen waarop slechts 1 reaktie mogelijk is. n.l. beëindiging deelname!! Dit kun je in het geval van de BankGiro Loterij doen door een briefje te sturen naar:
BankGiro Loterij
Van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam
Dit is mijn royaal gebaar.
Hoe zeg je trouwens je postcodeloterij op.
Al diversen malen gemaild met de vraag hoe ik dit kon doen maar nooit antwoord gehad.
Want dit is echt de druppel.
Voor iets betalen waar ik niet om heb gevraagd.
Al diversen malen gemaild met de vraag hoe ik dit kon doen maar nooit antwoord gehad.
Want dit is echt de druppel.
Voor iets betalen waar ik niet om heb gevraagd.
Wij hebben helemaal geen brief gehad van de postcodeloterij.
Gelukkig dat we via het journaal en teletekst dit hebben gehoord.
A-sociaal om zo aan je geld te komen.
Ik hoop van harte dat RADAR hier wat mee gaat doen.
KAMER VRAGEN moeten hierover gesteld worden.
Gelukkig dat we via het journaal en teletekst dit hebben gehoord.
A-sociaal om zo aan je geld te komen.
Ik hoop van harte dat RADAR hier wat mee gaat doen.
KAMER VRAGEN moeten hierover gesteld worden.
Ik heb ook geen brief gehad.
Maar ik ga hetzelfde doen als 1 van de vorige personen.
Ik stuur een mail en ga geen kosten maken.
Aan hun de keus. Ze reageren op mijn mail of ik zeg op.
Overigens kun je altijd een automatische incasso terugdraaien mensen.
Maar ik ga hetzelfde doen als 1 van de vorige personen.
Ik stuur een mail en ga geen kosten maken.
Aan hun de keus. Ze reageren op mijn mail of ik zeg op.
Overigens kun je altijd een automatische incasso terugdraaien mensen.
je kan de incasso wel terugdraaien, maar voor loterijen geldt een andere veel kortere termijn daarvoor... en bovendien wat is nu meer moeite? even bellen en het wordt niet afgeschreven of het zelf via de bank gaan terugvragen?
zeg vorige gast, zelfs als je belt kost het je een paar euro
dus hoe dan ook ben je geld kwijt voor iets waar je niet om gevraagd hebt.
Ik heb vanmorgen mijn opzegging de deur uit gedaan en hopelijk doen veel meer mensen dat.
Het gaat me niet om de 5 euro maar om het principe.
Al zou het me 100 euro kosten om op te zeggen, Ik weiger aan deze praktijken mee te werken.
Het is gewoon diefstal.
Doe voortaan wel weer geld in de collectebussen aan de goede doelen van MIJN keus.
Niks geen automatische afschrijvingen meer.
dus hoe dan ook ben je geld kwijt voor iets waar je niet om gevraagd hebt.
Ik heb vanmorgen mijn opzegging de deur uit gedaan en hopelijk doen veel meer mensen dat.
Het gaat me niet om de 5 euro maar om het principe.
Al zou het me 100 euro kosten om op te zeggen, Ik weiger aan deze praktijken mee te werken.
Het is gewoon diefstal.
Doe voortaan wel weer geld in de collectebussen aan de goede doelen van MIJN keus.
Niks geen automatische afschrijvingen meer.
Ook ik heb (nog) geen brief ontvangen en vindt het belachelijk dat het nu is omgedraaid i.p.v. dat ik zelf kies een extra lot te nemen zei dat wel even voor mij beslissen !!!
Bovendien kan dat geld veel beter besteed worden, als ze het geld in Januari eraf hadden gehaald en aan de Tsunami slachtoffers hadden gegeven alla maar aan Beatrix pffffffffffff
Voor mij ook geen Postcodeloterij meer, win toch nooit wat en doe al mee vanaf het begin
Bovendien kan dat geld veel beter besteed worden, als ze het geld in Januari eraf hadden gehaald en aan de Tsunami slachtoffers hadden gegeven alla maar aan Beatrix pffffffffffff
Voor mij ook geen Postcodeloterij meer, win toch nooit wat en doe al mee vanaf het begin
Ik win ook nooit wat en vind dit ook een mooi moment om op te zeggen.
Die 5,25 van de rekening afhalen vind ik trouwens gewoon puur jatterij!
Die 5,25 van de rekening afhalen vind ik trouwens gewoon puur jatterij!