LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kansspelen GFP gmbh

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
P.Bost

kansspelen GFP gmbh

Ongelezen bericht door P.Bost »

Mijn moeder is 84 jaar en is laatst ook gebeld door ene Mvr. Schapen en gevraagt om mee tedoen aan een loterij (GFP) deze mevrou was wat moeilijk te verstaan door m'n moeder. Ze heeft toe gezegt en ze dacht dat het om 7.50 euro ging , maar van haar bankrekening is nu al 2keer kort achter elkaar 72.50 euro afgeschreven en deze week 55.00 euro.

gravedigger

Re: kansspelen GFP gmbh

Ongelezen bericht door gravedigger »

Waar staan die letters voor? Heb je niet meer info?

P.Bost

Ongelezen bericht door P.Bost »

Waar de letters voor staan weet ik niet , maar als je gaat zoeken op internet kom je bij Boesche NKL uit een duitse loterij firma. Je kan ook eens kijken bij Vara kassa daar spreken ze van dat een duitse loterij. maar in Nederland mag een buitenlandse loterij helemaal niet werven .Dit heb ik gevonden op Kassa

Van belang zijn een aantal zaken. 1) Het is NIET bij de wet verboden om als Nederlander mee te spelen in een buitenlandse lotterij. Als je elke week (zoals meer mensen doen) de grens over gaat om even de Duitse Lotto in te vullen dan mag dat. 2) Niemand mag echter in Nederland een buitenlandse lotterij promoten of het meespelen bevorderen. Dit mag niet door Nederlandse bedrijven of personen, maar ook niet door buitenlandse personen of bedrijven. 3) Indien dmv een contract met een (lotto)club meedoet dan lig dit (helaas) anders. De club mag namens zijn leden best loten kopen. Immers de leden bepalen wat er gebeurd met de inleg en de leden spelen mee om samen meer kans te maken in de Lotto! 4) Van belang is dus met wie je het contract (overeenkomst) sluit. Dit is nu heel geniepig, wat vaak is dat vreselijk onduidelijk, en dus onduidelijk in hoeverre dit een overtreding is van de wet. NKL Boesche is een bekende (voor mij dan) en is inderdaad Duits. Mocht u het contract met deze partij rechtstreeks gesloten hebben IN Duitsland dan is dit legaal en moet je de normale opzegtermijn handhaven. Bent u via een ander kanaal bij het terecht gekomen dan is er mogelijk sprake van een andere constructie. Zoek dus uit: a) van wie komt de mailing b) met wie speel ik mee, volgens de mailing, c) wie incassert het geld (vraag dit altijd na bij je bank, de omschrijving kan onjuist zijn) d) als je ontevreden bent zeg op volgens hun regels en bewaar kopietjes! succes

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Aha. Duidelijk

Vraagenantwoord

Ongelezen bericht door Vraagenantwoord »

Er wordt gezegd dat het NIET verboden is om aan buitenlandse loterijen mee te spelen.

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AI0977

Daarom is me de uitspraak van de rechter in het bovenstaande artikel niet geheel duidelijk. Het is een buitenlandse website. Daarom is het toch niet verboden om mee te spelen aan dit kansspel? Bevorderen hiervan in Nederland uiteraard wel. Maar waarom het meespelen wordt verboden is mij onduidelijk?

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Het is inderdaad niet verboden om mee te spelen met buitenlandse loterijen, maar het is wel verboden om kansspelen aan te bieden, tenzij je een vergunning hebt. De buitenlandse partijen in de aangehaalde uitspraak hebben geen vergunning, en mogen dus geen kansspelen aanbieden aan de Nederlandse markt.

Gesloten