Vanmiddag werd ik gebeld door de Lotto. Althans, na veel zeuren bleek dat ik gebeld werd door L&H Customer Contact namens de Lotto. Zij deden mij een aanbod voor gratis meespelen, uiteraard vertelden ze daar niet bij dat ik dan wel een abonnement aanging totdat ik ze dat voor hun voeten wierp. Nog een hoop gebazel over dat ik wel telefonisch kon opzeggen en zo. Yeah right, alsof ik ooit zoiets telefonisch zou opzeggen, dan weet je zeker dat je geen bewijs in handen hebt! Maar ja, alleen 1x gratis meespelen zonder verplichting zat er helaas niet in
Toen uiteraard de vraag gesteld hoe ze aan mijn gegevens kwamen. Ze hadden een bestand met gegevens gekocht, die gegevens waren afkomstig van het internet of van bonuskaarten of wat dan ook, daar kon de 'dame' in kwestie geen uitsluitsel over geven. Na doorzagen werd het ze te heet onder de voeten en verbond ze me door met haar meerdere. Deze begon weer een heel bazel verhaal over dat ze de gegevens van internet hadden, zover kon hij het wel zien. Waar precies vandaan kon hij me niet vertellen. Zelfs niet toen ik hem vertelde dat hij verplicht is mede te delen waar deze gegevens vandaan komen, en dat 'van internet' niet voldoende was. Ja, ik kon bellen met de Lotto, via 0900-0202, om er achter te komen waar de gegevens precies vandaan komen. Natuurlijk, ik ga tegen 15 ct/min zelf bellen voor gegevens die de telemarketeer verplicht is mij te geven. Ik kom niet uit een paasei...
Kort en goed: L&H weigert mij te zeggen hoe ze mijn gegevens hebben, en houden zich dus niet aan de wet. Lekker veel vertrouwen geeft dat! Misschien toch wel tijd dat de Lotto gaat nadenken met welke partijen ze in zee gaat.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lotto geeft bron niet prijs
Re: Lotto geeft bron niet prijs
Een callcenter is verplicht de bron vrij te geven anders zijn ze strafbaar. Ze zouden het zelfs in de intro moeten vermelden. Je kan ook bij Lotto kunnen informeren wie de gegevens heeft verkocht.
Re: Lotto geeft bron niet prijs
Bij de Lotto informeren kan alleen via een 0900-nummer dat 15 ct per minuut kost. Dat is het me niet waard. Er is al wel een leuk mailtje naar de Lotto onderweg met mijn relaas. Weliswaar kon ik geen mail-adres vinden op de site, maar [email protected] zal vast wel werken. Ik hem m nog niet terug gehad althans!
Trouwens meteen maar een CC-tje gedaan naar het mail adres van L&H, dan weten die ook meteen hoe ik er over denk .
Trouwens meteen maar een CC-tje gedaan naar het mail adres van L&H, dan weten die ook meteen hoe ik er over denk .