LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lotto incasso zonder deelname

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Venant65

Lotto incasso zonder deelname

Ongelezen bericht door Venant65 »

De lotto heeft vanaf maart 2010 geïncasseerd zonder toestemming voor deelname vanaf mijn zakelijke rekening. Ik ben het gaan uitzoeken en het blijkt op naam te staan van een andere persoon uit een hele andere stad. Ik ben begonnen met brieven schrijven, bellen naar de Lotto.
En nu wil de lotto niet alles terugstorten slecht 1 jaar. Ik weet na wat onderzoek dat het wettelijk verplicht is om zelfs tot 5 jaar terug te moeten terugstorten, volgens het Strafrecht. En volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens zijn zij ook in overtreding, daar zij mijn bankgegevens hebben gebruikt.
Er is door de Lotto nooit naam/ woonplaats/nummer controle uitgevoerd, daaruit kan ik constateren dat zij heel slordig en in strijd met de wet en normen te werk gaan.
Hier is gewoon sprake van diefstal/fraude!

klaas1978

Re: Lotto incasso zonder deelname

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Lijkt me een gevalletje kantonrechter.

Tvddd

Ongelezen bericht door Tvddd »

Het lijkt mij inderdaad dat een gang naar de kantonrechter onvermijdelijk is. Echter, de vraag is of het (voor het waarschijnlijk kleine bedrag) de moeite waard is... Vaak is je recht krijgen duurder dan het er maar gewoon bij laten zitten, al geeft dat principieel gezien totaal geen voldoening...

lhermans

Ongelezen bericht door lhermans »

wij komen net terug van vakantie,vorige week is er op onze rekening ook zonder toestemming € 25,-- van onze rekening afgeschreven door de sporttotalisator met tegen rekening nummer 4522.92.301 ,wij weten niet of het gaat helpen wij gaan alvast een opzegbrief sturen .
dat dit zomaar kan ,dat de rabobank dit toestaat. de bank moet dit toch ook kunnen blokkeren.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Iedereen dus ook zakelijke rekeningen moeten tijdig gecontroleerd worden op foute betalingen.

1 cijfer fout is voldoende.
Vorder gelijk het geld terug en de bank moet het doen.
Ook bij loterijen die al getrokken hebben want er is geen overeenkomst.

Alleen als je wel klant was mogen ze niet terug boeken maar bij geen overeenkomst mag je dus het zomaar zonder melden bij loterij terug halen.
Ga naar je eigen bank.

lhermans

Ongelezen bericht door lhermans »

bedankt voor de tip
we zullen maandag de bank met een bezoekje vereren .

groetjes Leo

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

@lhermans:

even een echte tip: negeer de flutadviezen van onze stofzuiger. Deze gepensioneerde import Rus die slechts lopende band werk in een kringloopwinkel op zijn cv heeft staan, anderen laat denken dat hij -tig webshops heeft en onder diverse aliassen allerlei onzin dumpt, heeft wat moeite fictie en werkelijkheid te onderscheiden.

Bel maandag Uw bank en laat het ten onrechte afgeschreven bedrag storneren (en niet VORDEREN, Gozik) en laat een blokkade op uw rekening zetten zodat men niet nogmaals afschrijft.

123-geregeld

Ongelezen bericht door 123-geregeld »

lhermans schreef:dat dit zomaar kan ,dat de rabobank dit toestaat. de bank moet dit toch ook kunnen blokkeren.
Incasso's onder de €2000,00 worden slechts steekproefgewijs gecontroleerd bij de Rabobank.

Gesloten