LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lotto prijsverhoging

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Willem 1

lotto prijsverhoging

Ongelezen bericht door Willem 1 »

Ben sinds enige tijd gestopt met het spelen van de lotto. Vind een prijs - verhoging van (1 gulden per rijtje naar) 1 euro per rijtje, is 2,20 gulden veel te hoog. Dit is 120%. Hier hoor je bijna niemand over. Zo kan ik ook, net als mevrouw Terpstra, goede doelen steunen.

Gast

Re: lotto prijsverhoging

Ongelezen bericht door Gast »

en ipv 10 miljoen gulden kun je tegenwoordig ook 10 miljoen euro winnen, niemand verplicht je om mee te doen met de lotto. Als je de jackpot had gewonnen had je niet zo lopen mauwen, of wel. zoek een hobby man...

Willem 1

Die kun je wel winnen, maar die win je nooit
Verplichten om mee te doen, ze zouden het moeten proberen
Hobby's heb ik meer dan genoeg.

Notebook

Ongelezen bericht door Notebook »

waarom heb je dan meegedaan als je al weet dat je niet wint ? de kans dat je ze allemaal goed hebt is:

6 op 45 : 5 op 44: 4 op 43 : 3 op 42 : 2 op 41 : 1 op 40 getallen
en als je dat percentage hebt uitgerekend dan heb je op die 0.00000....% (rekenmachine krijgt niet eens zoveel komma's achter de komma) nog maar 16.6 % kans dat je de kleur goed hebt.
De kans dat je door de bliksem word is vele malen hoger. Kun je beter daar je geld op inzetten... Daarom heet het ook kansspel, het had beter "zeer geringe kans" spel kunnen heten...Over misleidende reclames gesproken "de grootste kans om miljonair te worden". ergo conclusio: of je nou een gulden of een euro moet betalen, je gooit je geld toch weg !

A. tolboom

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Wie niet waagt, wint ook niet!

Van eerlijk werken wordt je ook niet wijzer.

Willem 1

A. Tolboom,

Je hebt gelijk, wie niet waagt die wint niet. Echter veel winkeliers en bedrijven hebben sinds de komst van de euro hun prijzen weer teruggebracht op het niveau van de gulden. Waar het mij om gaat is dat ik enige jaren heb meegespeeld met de lotto. Per week 10 rijtjes voor 10 gulden. Dit zijn 60 nummers die je kunt spelen. De jackpotkleur speelde ik niet. Bijne elke week had ik prijs, zodanig dat het mij geen geld heeft gekost maar dat ik er nog iets van over hield. Nu kost een rijtje 1 euro oftewel 2,20 gulden. Een prijsverhoging van 120%. De jackpotkleur is nu gratis. Dank je de koekoek, die heb je nu dubbel en dwars betaald. De consumentenbond heeft duizenden klachten gehad.
(ik ben lid en heb ze hierover gebeld). Maar je hoort hier nooit iets van. (politieke motieven?) En nu krijg ik regelmatig een lottofolder in de bus. Lotto het grootste risico om miljonair te worden. Voor mij lotto de makkelijkste manier voor de staat om Nederlanders te neppen.

m.vr.gr. Willem 1

Adam

Ongelezen bericht door Adam »

Geplaatst op 11 Aug 2004 02:50 door Willem 1

--------------------------------------------------------------------------------

Die kun je wel winnen, maar die win je nooit
onzin!

je moet natuurlijk geluk hebben, dat is overigens met alles zo, maar om nou te gaan zeggen, dat win je nooit, sorry hoor, dat slaat echt nergens op, ik las net, wie niet waagt wie niet wint, dat is ook zo, als je het niet probeert, dan win je het zeker niet.

Willem I

Ongelezen bericht door Willem I »

Beste Adam

Je hebt gelijk zoals ik al tegen A.Toolboom heb gezegd:
Wie niet waagt die niet wint.
Toch blijf ik een prijsverhoging van 120% veel te hoog vinden. Tevens slaat de slogan het grootste risico om miljonair te worden nergens op.

Met vriendelijke groeten

Adam

Ongelezen bericht door Adam »

Geplaatst op 22 Sep 2004 23:18 door Willem I

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Adam

Je hebt gelijk zoals ik al tegen A.Toolboom heb gezegd:
Wie niet waagt die niet wint.
Toch blijf ik een prijsverhoging van 120% veel te hoog vinden. Tevens slaat de slogan het grootste risico om miljonair te worden nergens op.

Daar ben ik het roerend mee eens, ze kunnen het lekker brengen die lotto.
Weet je waar ik mij ook zo aan erg Willem 1? Dat die lotto loopt te verkondigen dat als je 1 miljoen euro wint, jij of wie dan ook miljonair is.
Wat een grote lariekoek is dat toch, met die 1 miljoen ben je zeker geen miljonair, teneerste moet je toch weleven meer hebben dan die 1 miljoen en ten tweede gaat er ook nog 25% kansspel belasting vanaf, dus met die 25% aan kansspel belasting eraf hou je potverdorie minder dan 1 miljoen over.
Dit is gewoon neppotisme.

Gesloten