LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag dit nou zomaar?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
lanneke[[email protected]]

Mag dit nou zomaar?

Ongelezen bericht door lanneke[[email protected]] »

Vandaag ontving ik het volgende per post. Ik weet dat het nep is maar ik vraag me toch af of ze zoiets nou zomaar kan:

---------------------------
Bovenaan de brief staat "deze brief wordt geldig als uw persoonlijk trekkings-nummer met het vooraf getrokken trekkings-nummer overeenstemt".

Geachte mevrouw X,

Vandaag vertel ik u over 3 gebeurtenissen, die in het kader van ons "Speciaal Programma"hebben plaatsgevonden:

1. Op 18.11.2004 heeft een trekking plaatsgevonden
2. Het was uw persoonlijke trekkings-nummer, mevrouw X, dat door ons trekkingsjurylid werd bepaald.
3. Aan uw persoonlijk trekkings-nummer XXX werd één van de hoogste geldbedragen toegekend.

Hopelijk ziet u in hoe dringend onze brief is, dit zou ik bij deze nog eens willen verduidelijken.
Laten we beginnen met punt 1. De trekking heeft zoals gezegd plaatsgevonden op 18.11.2004, om 9u45. Alle aanwezigen (Joachim Wellert - financieel directeur, Hermann Beil - afd. boekhouding, Kai Fischer - jurylid) waren zeer opgewonden en benieuwd aan welke klant het geldbedrag wel zou worden uitgekeerd. Ik was als persoonlijke klantenconsulente natuurlijk ook aanwezig.

Stel het u alleen al voor, mevrouw X, het ging om een totaalbedrag van 70.000,00 euro contant!

Het jurylid heeft zich natuurlijk op voorhand geïnformeerd of dit groot bedrag van de firma Goed Leven ook beschikbaar kan worden gesteld. Alle biljetten lagen zorgvuldig voor ons op tafel gesorteerd. Mijn adem stokte, omdat ik nog nooit in mijn leven zo veel contant geld heb gezien.

De trekking van de trekkings-nummers was het spannendste moment van het ganse verloop, omdat het uiteindelijk om veel geld ging. 5 Hoofdprijzen lagen klaar om uitgekeerd te worden. De heer Fischer, ons jurylid, heeft de trekking in een protocol vastgelegd en de trekkings-nummers als geldig geregistreerd.

Hij kon zich geen enkele fout permitteren, want uiteindelijk draait het bij zoveel geld om wensen, hoop en levensdromen, die vervuld kunnen worden of ook om levens en lotgevallen, die geholpen kunnen worden.

En u mag er nu ook over nadenken wat u met uw prijs zou willen doen, want uw persoonlijk trekkings-nummer werd door de heer Fischer getrokken!

Nu wilt u zeker weten hoeveel geld u gewonnen heeft? Ik wil u niet lang in spanning houden. Het gaat om 20.000,00 euro contant, die eenduidig aan u werden toegekend.

Hartelijk gefeliciteerd!

Nu heeft u het belangrijkste over de trekking van ons "Speciaal Programma" gelezen en verheugt u zich beslist enorm.

Ten slotte heb ik nog een dringend verzoek aan u:
kleef uw speciale zegel met uw persoonlijk trekkings-nummer op de inwisselbare cheque en stuur deze indien mogelijk binnen de 7 dagen met een vrijblijvende testbestelling terug, opdat wij uw documenten kunnen controleren.

persoonlijke klantenconsulente
-----------------

Dat was de eerste brief. Er zat nog een briefje bij:

-----------------------
Het winbedrag van 20.000,00 euro werd aan het trekkings-nummer XXX toegekend. Dit nummer is eenmalig. Niemand anders heeft de mogelijkeheid het contant geld met dit nummerr op te vragen. Ik heb persoonlijk gecontroleerd of dit nummer niet meerdere keren werd toegekend. Hoe u uw prijs kunt opvragen, verneemt u op de achterkant van dit document.



"achterkant"
Zo vraagt u uw prijs op:
1. Scheur de speciale zegel met uw persoonlijk trekkings-nummer af en kleef deze op de inwisselbare cheque (onder de bestelbon).
2. Vul de bestelbon zorgvuldig in en vergeet uw handtekening niet.
3. Stuur de inwisselbare cheque samen met een vrijblijvende testbestelling of zonder indien mogelijk binnen de 7 dagen terug.

Houd u aan de bovenstaande handelswijze s.v.p. opdat wij uw documenten correct kunnen controleren.
-----------------------

Nou ja en uiteraard heb ik een speciale zegel met het getrokken trekkings-nummer XXX.
Zoals gezegd ik weet dat het allemaal nep is maar deze trekking zou al geweest zijn, er is geen sprake van "als en indien het op uw nummer valt".

Dit alles is afkomstig van de firma Goed Leven met Euroshopping te Weert.

Kent iemand dit bedrijf? Weet iemand of je dit soort bedrijven met dit soort boodschappen kunt dwingen je de prijs ook daadwerkelijk uit te keren?

Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Groetjes

Lanny

Gast2678

Re: Mag dit nou zomaar?

Ongelezen bericht door Gast2678 »

Niet reageren, zit je altijd goed. Vast een louche bedrijf. Op de site van de toezicht op de kansspelen: http://www.toezichtkansspelen.nl/ kan je zien welke loterijen legaal zijn en welke niet. Staat hij er niet bij? ILLEGAAL!!!

lanneke

Re: Mag dit nou zomaar?

Ongelezen bericht door lanneke »

Ik heb er uiteraard niet op gereageerd maar ik vind dit soort dingen gewoon misleidend. Hoeveel mensen zullen er wel intrappen en iets bestellen....

Is er niet iets van een wet die dit soort bedrijven kan dwingen om die prijs nou ook eindelijk eens uit te betalen?

Gast

Re: Mag dit nou zomaar?

Ongelezen bericht door Gast »

Er is een rechter geweest, die met een prijswinnares meedacht, en het bedrijf (postina uit ECHT) daadwerkelijk dwong om de uigeloofde auto ter beschikking te stellen. De advocaat van Postina had geen schijn van kans.

Helaas is dit een uitzondering, maar er is dus weldegelijk jurisprudentie over. Dat wil zeggen, dat je, indien je de moed en de tijd hebt, niet geheel kansloos bent. Zorg er dan wel voor dat je precies weet wat je wil bereiken: dit soort oplichters op de knieen krijgen. Grote kans dat een rechter hierin meegaat.

Gesloten