LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende brief BankGiroLoterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Willem49
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2005 12:20

Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door Willem49 »

Kreeg vandaag weer eens zo'n misleidende brief van de BankGiroloterij in de bus. "Van Harte gefeliciteerd, u heeft gewonnen ! Maar wat ? Kijk snel op het internet! " Ik ben niet eens lid van deze club. Toch ben ik even nagegaan hoe het werkt. Je moet eerst een unieke code invullen en dan krijg je meteen een scherm met het aantal loten waarmee je wilt meespelen en als je deze besteld dan krijg je pas te zien wat je gewonnen hebt. Wat heet misleiding, want als ze meteen in de brief zetten dat je eerst loten moet activeren om je prijs die je eventueel te kunnen zien, zullen veel mensen de brief meteen in de prullenbak gooien.

payslecomte
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2005 16:59

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door payslecomte »

:twisted: De bankgiroloterij verstuurd foders aan deelnemers waarin ik gefeliciteerd wordt dat ik een prijs heb gewonnen.Ik hoef alleen de code in te vullen om een "persoonlijke kluiscode" te activeren .Dat doe ik dus via de site van de bankgiroloterij.
Na het versturen van deze code blijk en ik ineens voor twee loten een automatische machtiging te hebben afgeven. Terwijl ik slechts heb willen aangeven dat ik voor een lot reeds meespeel. Dit is zonder meer misleidend. Ik heb dan ook een mailtje gestuurd naar deze instantie met de mededeling dat ik machtiging voor al mijn loten wil intrekken.
Als het zo makklijk is om een machtiging af te geven dan moet het ook even makklijk zijn om een machtiging in te trekken . De temperatuur i snu 33 graden maar ik kook van woede . Payslecomte

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door osseworst »

Ik vond deze actie verdacht veel lijken op die misselijk makende actie van de postcodeloterij een paar weken geleden. Zouden die 2 soms bij elkaar horen.
Even googelen, en ja hoor: De postcode-, sponsor- en bankgiroloterij zijn van 1 en hetzelfde concern: Novamedia.
Lekker stelletje daar. :evil: :evil:

celly
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2005 20:35

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door celly »

Wat een stelletje ratten en dat je dan nog moet opzeggen ook voor iets waar je niet om gevraagd hebt! Dat dit soort dingen toch allemaal mag hier. Hoe slechter je bent hier in dit land, hoe beter het je gaat.
Ik heb , als trouwe deelnemer, een cadeautje teruggegeven. Minste wat je kunt doen toch bij zo'n aardig gebaar. Ik heb direct alles opgezegd en hoop dat er velen zullen volgen.

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Ook ik kreeg een persoonlijke brief van Marc Klein Essink dat ik iets gewonnen had.
Omdat ik al bijna getrapt was in de BMW-grap van de Postcodeloterij was ik op mijn hoede. Ik scheurde de brief meteen.

hansh00
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 feb 2004 18:30

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door hansh00 »

In de Nederlandse Reclame Code is een veelheid van regels vastgelegd waar reclame aan moet voldoen.De Code bestaat uit een Algemeen Gedeelte en een Bijzonder Gedeelte.
In het Algemeen Gedeelte wordt onder meer bepaald dat reclame niet mag misleiden en niet in strijd met de waarheid mag zijn. Ook subjectieve normen zijn in dit gedeelte opgenomen. Zo mag reclame niet nodeloos kwetsen en niet in strijd zijn met de goede smaak en het fatsoen.
Het Bijzondere Gedeelte bevat bijzondere reclamecodes met de bijbehorende bepalingen ten aanzien van specifieke producten en diensten. Deze bepalingen gelden als aanvulling op het Algemene Gedeelte van de Nederlandse Reclame Code.


Iets voor Radar om een klacht in te dienen bij de Stichting Reclame Code?
Deze instanties doen maar. Pas weer een goedkeuring gehad van de Minister van Justitie om de lotprijs te verhogen.Twee handen op één buik.
Net als de banken (o.a. Dexia) houden zich niet aan de regels/worden niet bestraft. Lekker (Neder)landje!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door ronald g »

stond in de telegraaf vandaag dat je in ieder geval wat gewonnen hebt als je het telefoon gesprek afmaakt een bon voor een een autowas beurt ter waarde van €.7,50

hansh00
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 feb 2004 18:30

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door hansh00 »

Wat in de krant staat moet je niet altijd geloven.
Op www.bankgiroloterij.nl is het mij niet duidelijk of ik nu een bon voor een wasbeurt krijg. Als je doorklikt moet je toch weer aangeven dat je loten wilt kopen.
En trouwens in de dagbladadvertentie staat voor een kans op een Focus helemaal niet dat je loten moet kopen! Is toch misleiding?
Waar of niet waar?
De volgende enveloppen van al deze instanties gooi ik meteen ongeopend weg. Dus ook geen irritaties.

naororo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2005 21:56

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door naororo »

:evil:
Heb dezelfde brief ontvangen en ook ik verkeerde in de
in de veronderstelling, dat, hoewel ik geen lid ben
van de bankgiroloterij in ieder geval een prijs gewonnen had.
Met 2 overjarige tieners is een extra auto wel welkom!
Helaas, lag mijn internetverbinding die avond eruit en moest ik dus
bellen. Zo gezegd, zo gedaan en pas toen werd mij duidelijk gemaakt
dat je eerst loten moest kopen om mee te kunnen spelen.
in mijn geval was dat voor een Ford Focus, en geen BMW, maar ja
met 2 kids die constant je auto lenen maakt het niet veel uit, wat je
rijdt, het is meer een kwestie van als je maar rijdt. Dit even terzijde,
maar ik heb dus braaf gezegd dat ik geen loten wilde kopen en dus
niet meespeelde, toch vraag ik me af of met deze misleidende reclame
ik geen recht heb op het activeren van mijn code zonder loten.
Bovendien vind ik het een heel slechte zaak, als de bankgiroloterij en
een bijna identiek verhaal gaat op voor de postcodeloterij op een dergelijke manier leden gaan "werfen".
Probeer trouwens maar eens je grief op [email protected] of
[email protected] kwijt te raken, dat levert nog leuke emails op!



[/i]

jmfe
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2005 09:21

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door jmfe »

Heb eveneens een brief ontvangen, maar dan als "trouwe deelnemer". Inderdaad heb ik mij bij aanvang aangemeld vanwege het doel van de Loterij.
Ik heb nog nooit wat gewonnen, en inmiddels ook maar één nummer ter beschikking gesteld. Dus net als anderen dacht ik even "Leuk". Nu ben ik ook een reclamedeskundige/adviseur en ken de wet. Ik heb dus gebeld en een meisje dat van niets weet uitgelegd waarom deze actie misleidend en tegen de wet en Reclamecode is. Maar het is al de zoveelste actie uit de Van Eeghenstraat die niet klopt, en hoewel ik mijn telefoonnummer achterliet bij het onschuldig telefoonstemmetje heeft niemand mij daarover teruggebeld. Ik heb uiteraard geen gratis wasbeurt gekregen, want geen extra lot gekocht. Maar omdat ik mij laat chanteren door de goede doelen, heb ik ook nog niet opgezegd. Wellicht zou alle Nederlanders dit nu moeten doen, want niemand wil toch opgelicht worden met onwettige acties?

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door yb »

:x
Laatst gewijzigd door yb op 25 aug 2009 15:04, 5 keer totaal gewijzigd.

m.houtackers
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2005 07:54

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door m.houtackers »

Ik ben het helemaal met Willem 49 eens. Ook ik heb bewuste brief ontvangen d.d. 22 juni. Aankondigen dat je een prijs hebt gewonnen wat dus niet het geval is, is naar mijn mening misleiding. Hierover diverse mails verzonden naar BankGiro loterij. Maar je wordt door hen niet serieus genomen en ze gaan niet in op bewuste brief. Na het vorige akkefietje in het kader van het jubileum van Bea, stop ik met deelname :evil: .

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door osseworst »

Groot gelijk, opzeggen die handel.
Sinds de bankgiroloterij is overgenomen door de aasgieren van Novamedia is het hard bergafwaarts gegaan met deze loterij. Kort na de overname werd mijn 2-maandelijkse deelname, zonder mijn toestemming, omgezet in een maandelijkse deelname. Uiteraard was ik daar niet van gediend en heb dan ook direct opgezegd.
Novamedia probeert op een niet frisse manier steeds nieuwe klanten op te doen, net als bij de postcodeloterij, waarvan ze ook eigenaar zijn.
En blijkbaar leggen die goede doelen loterijen hun geen windeieren. Kijk maar eens naar
dit artikel in NRC.
Een stukje daaruit:
Het geld stroomt harder dan ooit binnen bij Novamedia. In 1992 ontstond al ophef toen bleek dat het viertal dat jaar bijna 3 miljoen euro ontving. Vorig jaar (2003) was de fee ruim 11 miljoen euro, waaronder de vergoeding voor het licentiegebruik van het creatieve concept van de Postcodeloterij (2,05 procent van de bruto-omzet) en 600.000 euro voor directievoering van de drie loterijstichtingen. Tegenover dat geld staan bij Novamedia niet eens zoveel uitgaven voor de drie loterijen: de stichtingen betalen hun personeel, mailing, werving en huisvesting immers zelf (69 miljoen euro in 2002). Details over de kosten van de loterijstichtingen wil Novamedia - woordvoerder voor de loterijen - niet verstrekken voor publicatie.

r.p
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2005 00:15

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door r.p »

Ik heb de afgelopen weken ook twee brieven ontvangen van de bankgiroloterij waarmee ik iets gewonnen zou hebben. Natuurlijk na activeren van de loten.

Een telefoontje naar de klantenservice van de bankgiroloterij was voldoende om te voorkomen dat ik nog meer zogenaamde prijzen kan winnen in de toekomst.
Je kunt je laten verwijderen uit het klanten bestand en dan ben je van alle vervelende post verlost.
Dit kun je ook met de postcodeloterij en met bingosponsorloterij doen dan ben je van al die misleidende reclame verlost en heb je alles weer zelf in de hand of je wilt mee spelen bij een loterij.

De bankgiro-, postcode- en de bingosponsorloterij zitten allemaal in het zelfde gebouw je kunt de adres blokkade bij een van de drie door laten voeren. succes

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door OMA »

Hallo, mijn ouders van beide 83 jaar hebben ook een brief gehad van de Bank-Giro. Mijn Pa heeft gebeld omdat ze geen internet hebben en kreeg te horen dat hij voor 1 keer mee moest spelen om voor de prijs een AUTO in aanmerking te komen en de code te aktiveren.
Hij heeft gezegd dat hij voor 1 keer met 1 lot(banknr) mee wilde spelen en kreeg als prijs een autowasbon. Er stond niet bij welke autowasstraat en waar. Hij bellen en na lange tijd kreeg hij 3 adressen in Friesland waar hij de bon in kan leveren, dichtsbijzijnde is 45 km van zijn woonplaats.(belachelijk)
Ook stond er in de brief dat hij voor 13 keer er aan vast zat en dat in september de prijs van een lot verhoogd werd naar €6,50.
Mijn Pa snapt er niks meer van en wil maar 1 keer meespelen. Kan hij dit stopzetten? Hij heeft niks getekend, alles per telefoon afgehandeld.
Ik vind dit allemaal erg duister en dit riekt naar oplichting van oude bijna dove mensen.
Wie kan mij helpen om dit terug te draaien?
BVD.

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door yb »

Volgens mij, als je de voorwaarden van de loterij er op na leest, ben je zeker niet verplicht om 13 trekkingen mee te spelen. Je kunt gewoon opzeggen. Helaas moet dit dan weer wel schriftelijk. Ik heb me destijds aangemeld per internet, maar kan me op deze wijze dus weer niet afmelden. Men meldt mij dan dat een handtekening nodig is bij afmelden, terwijl je aanmelding en machtiging tot afschrijving van het bedrag zonder moeite per internet of telefoon kan. De omgekeerde wereld naar mijn idee.
Dus zo snel mogelijk een briefje met handtekening waarin je opzegt en je machtiging intrekt.
:!: :!: WIE HEEFT EEN IDEE HOE MET SUCCES ACTIE TE ONDERNEMEN IS tegen dit soort praktijken van ondernemingen die net doen alsof ze zo goedbedoeld bezig zijn. Op e-mails krijg je nauwelijks antwoord. Je krijgt een autowasbon die je kunt inwisselen als je eerst een uur naar de dichtstbijzijnde wasstraat bent gereden. Je kunt de bon inwisselen voor een nationale wasbon. Dan moet je de bon eerst weer opsturen! Een belachelijke, idiote actie.

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: Misleidende brief BankGiroLoterij

Ongelezen bericht door OMA »

Ik heb de Bank-giro loterij voor mijn ouders opgezegd per brief.
Tot mijn stomme verbazing zag ik dat ze ook ''lid'' zijn geworden van de Postcode-loterij. Ik heb mijn Pa gevraagd hoe dat mogelijk was en hij begrijpt er niks van, hij heeft naar de Van Eeghenstraat 70 gebeld en nu blijkt dat hij beide loterijen niet uit elkaar kon houden want de telefoon nummers lijken bijna identiek.
Als je 83 jaar bent dan kan je dat overkomen helaas.
Ik zeg voor hen nu ook de Postcode-loterij op.

Hoe kan ik in de toekomst hun adres uitsluiten van verdere toesturing van andere akties?

Bvd.

gr.Oma

Gesloten