LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding Vriendenloterij.
Misleiding Vriendenloterij.
En weer een slachtoffer van de vriendenloterij.
Ook ik heb meegespeeld met een gratis lot, en kon daarna nog een maand gratis meespelen.
Toen er toch geld werd afgehouden heb ik onderstaande text ingevuld op hun klachtenformulier.
In Januari 2012 zat er bij de post een lot voor een maand gratis deelname, hier heb ik me voor aangemeld. Half Februari werd ik gebeld door een medewerker van jullie met het bericht dat ik nog een maand gratis mee kon spelen, het betrof de maand Maart.
Ik heb toen gevraagd of dit ook automatisch stopte, dit was niet het geval ik moest dit zelf opzeggen. Geen probleem dacht ik, dus ik heb gevraagd voor wanneer ik moest opzeggen om niet te hoeven betalen, voor de 26ste van de maand zij de mevrouw.
Op mijn kalender staat bij 20 Maart, opzeggen loterij.
Nu zie ik dat er op 24-02-2012 €9,60 is afgeschreven voor de maand Maart lotnummer: 06-XXXXXXXX-AB.
Ik realiseer me nu wat jullie werkwijze is, de dame aan de telefoon zegt eerst dat ik in Maart gratis meespeel met de vriendenloterij en de postcodeloterij maar vervolgens als het gesprek opgenomen wordt dan noemt ze geen maand meer maar zegt ze gewoon dat ik 1 maand gratis meespeel. Dit bleek dus achteraf Februari te zijn (die ook nog eens half voorbij was).
Ik heb inmiddels opgezegd via het onlineformulier, zult u in uw reactie op deze klacht dit willen bevestigen aub.
Verder wil ik u verzoeken om de €9,60 terug te storten op mijn rekening, en ga niet zeggen dat dit niet kan want u kunt dit bericht intern echt wel bij de juiste persoon krijgen.
Als laatste wil ik u verzoeken mijn gegevens uit uw adressenbestand te halen, ook dit zal u dan even aan de juiste personen binnen uw bedrijf door te geven.
Groetjes.
ps dit bericht zal ik ook op het forum van Radar plaatsen.
Voor mensen die ook de vriendenloterij of postcodeloterij nodig hebben dit is het gewone telefoonnummer: 020-5737507.
Ze hoeven niet ook nog eens te verdienen aan een duur 0900 nummer dacht ik zo.
Ook ik heb meegespeeld met een gratis lot, en kon daarna nog een maand gratis meespelen.
Toen er toch geld werd afgehouden heb ik onderstaande text ingevuld op hun klachtenformulier.
In Januari 2012 zat er bij de post een lot voor een maand gratis deelname, hier heb ik me voor aangemeld. Half Februari werd ik gebeld door een medewerker van jullie met het bericht dat ik nog een maand gratis mee kon spelen, het betrof de maand Maart.
Ik heb toen gevraagd of dit ook automatisch stopte, dit was niet het geval ik moest dit zelf opzeggen. Geen probleem dacht ik, dus ik heb gevraagd voor wanneer ik moest opzeggen om niet te hoeven betalen, voor de 26ste van de maand zij de mevrouw.
Op mijn kalender staat bij 20 Maart, opzeggen loterij.
Nu zie ik dat er op 24-02-2012 €9,60 is afgeschreven voor de maand Maart lotnummer: 06-XXXXXXXX-AB.
Ik realiseer me nu wat jullie werkwijze is, de dame aan de telefoon zegt eerst dat ik in Maart gratis meespeel met de vriendenloterij en de postcodeloterij maar vervolgens als het gesprek opgenomen wordt dan noemt ze geen maand meer maar zegt ze gewoon dat ik 1 maand gratis meespeel. Dit bleek dus achteraf Februari te zijn (die ook nog eens half voorbij was).
Ik heb inmiddels opgezegd via het onlineformulier, zult u in uw reactie op deze klacht dit willen bevestigen aub.
Verder wil ik u verzoeken om de €9,60 terug te storten op mijn rekening, en ga niet zeggen dat dit niet kan want u kunt dit bericht intern echt wel bij de juiste persoon krijgen.
Als laatste wil ik u verzoeken mijn gegevens uit uw adressenbestand te halen, ook dit zal u dan even aan de juiste personen binnen uw bedrijf door te geven.
Groetjes.
ps dit bericht zal ik ook op het forum van Radar plaatsen.
Voor mensen die ook de vriendenloterij of postcodeloterij nodig hebben dit is het gewone telefoonnummer: 020-5737507.
Ze hoeven niet ook nog eens te verdienen aan een duur 0900 nummer dacht ik zo.
Re: Misleiding Vriendenloterij.
marc77
T'is me het clubje wel!!!
Zie ook:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=zo ... ache=1&L=0
Maxiem.
T'is me het clubje wel!!!
Zie ook:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=zo ... ache=1&L=0
Maxiem.
Re: Misleiding Vriendenloterij.
De gangsters uit de van Eeghenstraat stoppen nooit zolang er mensen intrappen.
Re: Misleiding Vriendenloterij.
stekel
Of het gangsters zijn (zoals jij schrijft) kan ik niet beoordelen, maar het zijn in elk geval niet mijn vrienden.
Maxiem.
stekel
Geplaatst: 26 feb 2012 14:52
De gangsters uit de van Eeghenstraat stoppen nooit zolang er mensen intrappen.
Of het gangsters zijn (zoals jij schrijft) kan ik niet beoordelen, maar het zijn in elk geval niet mijn vrienden.
Maxiem.
Re: Misleiding Vriendenloterij.
Omdat 99% van alle verkoop telefoontjes op deze manier gaan zal ik die 1% die wel netjes en volgens de regels werkte ook weigeren.
Dit zeggen en ophangen en je zit nooit meer met een probleem op dit forum.
Dit zeggen en ophangen en je zit nooit meer met een probleem op dit forum.
Re: Misleiding Vriendenloterij.
Ik ben inmiddels teruggebeld door de vriendenloterij, de €9,60 wordt teruggestort op mijn rekening en het lot is stopgezet.marc77 schreef:En weer een slachtoffer van de vriendenloterij.
Ook ik heb meegespeeld met een gratis lot, en kon daarna nog een maand gratis meespelen.
Toen er toch geld werd afgehouden heb ik onderstaande text ingevuld op hun klachtenformulier.
In Januari 2012 zat er bij de post een lot voor een maand gratis deelname, hier heb ik me voor aangemeld. Half Februari werd ik gebeld door een medewerker van jullie met het bericht dat ik nog een maand gratis mee kon spelen, het betrof de maand Maart.
Ik heb toen gevraagd of dit ook automatisch stopte, dit was niet het geval ik moest dit zelf opzeggen. Geen probleem dacht ik, dus ik heb gevraagd voor wanneer ik moest opzeggen om niet te hoeven betalen, voor de 26ste van de maand zij de mevrouw.
Op mijn kalender staat bij 20 Maart, opzeggen loterij.
Nu zie ik dat er op 24-02-2012 €9,60 is afgeschreven voor de maand Maart lotnummer: 06-XXXXXXXX-AB.
Ik realiseer me nu wat jullie werkwijze is, de dame aan de telefoon zegt eerst dat ik in Maart gratis meespeel met de vriendenloterij en de postcodeloterij maar vervolgens als het gesprek opgenomen wordt dan noemt ze geen maand meer maar zegt ze gewoon dat ik 1 maand gratis meespeel. Dit bleek dus achteraf Februari te zijn (die ook nog eens half voorbij was).
Ik heb inmiddels opgezegd via het onlineformulier, zult u in uw reactie op deze klacht dit willen bevestigen aub.
Verder wil ik u verzoeken om de €9,60 terug te storten op mijn rekening, en ga niet zeggen dat dit niet kan want u kunt dit bericht intern echt wel bij de juiste persoon krijgen.
Als laatste wil ik u verzoeken mijn gegevens uit uw adressenbestand te halen, ook dit zal u dan even aan de juiste personen binnen uw bedrijf door te geven.
Groetjes.
ps dit bericht zal ik ook op het forum van Radar plaatsen.
Voor mensen die ook de vriendenloterij of postcodeloterij nodig hebben dit is het gewone telefoonnummer: 020-5737507.
Ze hoeven niet ook nog eens te verdienen aan een duur 0900 nummer dacht ik zo.
Ze kunnen het dus wel.
Re: Misleiding Vriendenloterij.
Het kan nog mooier. . .
Onder het mom van " een cadeautje voor u!" ontving ik een "prijs" om via albedil.nl een foto album samen te stellen. nu is een cadeautje in mijn ogen gratis, dus een gratis foto albm leek me wel wat om mijn mooiste en dierbaarste momenten te bewaren voor het nageslacht. De brief kwam compleet met code voor een GRATIS !!! jawel gratis fotoalbum.
Na een wat moeilijke site doorlopen te hebben kom je dan tot de ontdekking dat je toch nog moet betalen ondanks dat je deed wat je dacht te moeten doen. Ergens in de brief onderaan staat bij PS. kijk voor de overige voorwaarden, overige ???? wat overige, op www.vriendenloterij.nl/albelli
Daar staat dan de oplossing. Het is geen gratis fotoalbum. Het cadeau wat je krijgt is een korting op een fotoalbum met de verzendkosten. En het is een dusdanige korting dat er dus geen fotoalbum voor kan worden besteld zonder dat je moet bij betalen zo vogelvlucht bekeken.
Blij dat ik de vriendenloterij heb opgezegd. Heb eigenlijk spijt dat ik het zo laat heb gedaan. Maar ja ik dacht altijd nog wat te winnen nu doe ik dat iedere keer weer, eigen geld .
Voor de vriendenloterij en voor mijzelf
Onder het mom van " een cadeautje voor u!" ontving ik een "prijs" om via albedil.nl een foto album samen te stellen. nu is een cadeautje in mijn ogen gratis, dus een gratis foto albm leek me wel wat om mijn mooiste en dierbaarste momenten te bewaren voor het nageslacht. De brief kwam compleet met code voor een GRATIS !!! jawel gratis fotoalbum.
Na een wat moeilijke site doorlopen te hebben kom je dan tot de ontdekking dat je toch nog moet betalen ondanks dat je deed wat je dacht te moeten doen. Ergens in de brief onderaan staat bij PS. kijk voor de overige voorwaarden, overige ???? wat overige, op www.vriendenloterij.nl/albelli
Daar staat dan de oplossing. Het is geen gratis fotoalbum. Het cadeau wat je krijgt is een korting op een fotoalbum met de verzendkosten. En het is een dusdanige korting dat er dus geen fotoalbum voor kan worden besteld zonder dat je moet bij betalen zo vogelvlucht bekeken.
Blij dat ik de vriendenloterij heb opgezegd. Heb eigenlijk spijt dat ik het zo laat heb gedaan. Maar ja ik dacht altijd nog wat te winnen nu doe ik dat iedere keer weer, eigen geld .
Voor de vriendenloterij en voor mijzelf
Re: Misleiding Vriendenloterij.
…op verzoek van de radarredactie is dit bericht gewist…
Re: Misleiding Vriendenloterij.
Tip voor OPZEGGEN!
Hoe ik er ooit aan gekomen ben weet ik niet meer maar ik heb het vermoeden dat dit 'gesmeerd' ging. Opzeggen was echter een reuze uitdaging:
1. Gebeld met het telefoonnummer van de site: mijn naam en het rekeningnummer klopte wel maar de postcode NIET en dus kon ik niet opzeggen. Controleren op adres kon niet en andere gegevens had men ook niet. Blijkbaar is een naam en een rekeningnummer genoeg om lid te worden en wordt de
postcode/adres niet gecontroleerd/geregistreerd. Advies was om een brief te schrijven.
2. Na wat verder spitten op de website kwam ik een opzegformulier tegen. Die was pas echt leuk. De postcode werd herkend en mijn adres werd automatisch ingevuld, dus dat leek goed te gaan. Maar toen: na het icoontje verslepen naar een cirkeltje en verzenden kreeg ik keer op keer de melding 'helaas, er is iets misgegaan' en in een aantal gevallen ook de melding dat de geboortedatum ingevuld moest worden (terwijl die wel degelijk was ingevuld). Hoe dan ook, dat online opzeggen werkte niet. Ik ben bepaald geen digibeet en heb er natuurlijk ook anderen van een andere computer laten proberen. Nee, dus.
3. Na nog verder spitten kwam ik een email adres van de klantenservice tegen. Naar dat adres heb ik een mail gestuurd waarbij ik aangaf te willen opzeggen. Het lotnummer werd niet gevraagd maar die heb ik voor de zekerheid maar in de mail gezet om te voorkomen dat ik dan toch niet gevonden werd in hun systeem. Pas na deze email kreeg ik bericht dat mijn opzegging bevestigd was. Dat ging overigens wel snel.
Het aangaan van een relatie met de vriendenloterij is zó gepiept (vinkje of telefoontje). Omdat het geld automatisch wordt geincasseerd kan het nog gebeuren dat die relatie zich ook nog postmorten voortzet. Dat had ik mijn nabestaanden toch niet willen aandoen ;)
Hoe ik er ooit aan gekomen ben weet ik niet meer maar ik heb het vermoeden dat dit 'gesmeerd' ging. Opzeggen was echter een reuze uitdaging:
1. Gebeld met het telefoonnummer van de site: mijn naam en het rekeningnummer klopte wel maar de postcode NIET en dus kon ik niet opzeggen. Controleren op adres kon niet en andere gegevens had men ook niet. Blijkbaar is een naam en een rekeningnummer genoeg om lid te worden en wordt de
postcode/adres niet gecontroleerd/geregistreerd. Advies was om een brief te schrijven.
2. Na wat verder spitten op de website kwam ik een opzegformulier tegen. Die was pas echt leuk. De postcode werd herkend en mijn adres werd automatisch ingevuld, dus dat leek goed te gaan. Maar toen: na het icoontje verslepen naar een cirkeltje en verzenden kreeg ik keer op keer de melding 'helaas, er is iets misgegaan' en in een aantal gevallen ook de melding dat de geboortedatum ingevuld moest worden (terwijl die wel degelijk was ingevuld). Hoe dan ook, dat online opzeggen werkte niet. Ik ben bepaald geen digibeet en heb er natuurlijk ook anderen van een andere computer laten proberen. Nee, dus.
3. Na nog verder spitten kwam ik een email adres van de klantenservice tegen. Naar dat adres heb ik een mail gestuurd waarbij ik aangaf te willen opzeggen. Het lotnummer werd niet gevraagd maar die heb ik voor de zekerheid maar in de mail gezet om te voorkomen dat ik dan toch niet gevonden werd in hun systeem. Pas na deze email kreeg ik bericht dat mijn opzegging bevestigd was. Dat ging overigens wel snel.
Het aangaan van een relatie met de vriendenloterij is zó gepiept (vinkje of telefoontje). Omdat het geld automatisch wordt geincasseerd kan het nog gebeuren dat die relatie zich ook nog postmorten voortzet. Dat had ik mijn nabestaanden toch niet willen aandoen ;)
Re: Misleiding Vriendenloterij.
Zag tot mijn verbazing dat er € 11,= van mijn rekening was afgeschreven, zonder dat ik toestemming had gegeven.
Wat ik wel had gedaan, is een gift aan het longfonds gegeven en daar kregen we een "gratis" lot bij. Leuk dacht ik, even kijken op de site. Ik moest wat gegevens van mezelf invullen en dacht nog wel van "oeh dat wordt link, zorgen dat ik nog nergens accoord mee ga". Toen ik zag dat ik dan verplicht een lot moest kopen en een bepaalde periode mee moest doen, ben ik gestopt. Bij mijn weten ook nergens accoord voor gegeven....
Ik geprobeerd het bedrag terug te halen via mijn bank, via de link "terugstorten". Lukte niet.
Ik de vriendenloterij gebeld voor 10 eurocent per minuut. Krijg je eerst een heel menu en sta je nog even in de wacht, dus de eerste euro is al binnen voor hun, zonder dat je iemand hebt gesproken!
Dan krijg je zo'n jonge bink aan de telefoon, leg ik het allemaal uit en dan wordt er doodleuk gezegd;"ja mevrouw dan heeft u het toch geactiveerd", maar hij kan mij niet vertellen hoe ik het dan geactiveerd heb.....
Maar hij wilde het wel stopzetten voor mij, dus moest er opname (bandje) gemaakt worden, waarin ik aan moest geven dat ik accoord ging met wat hij mij vertelde en vroeg. Geen probleem, totdat hij zei dat ik in mei meespeelde met dat en dat lotnummer en dat het per juni zou stoppen. Ik zei dus dat ik mei ook niet mee wilde spelen. Oké dat kon hij ook wel regelen, maar de afdeling afschrijvingen zou wel 5 weken nodig hebben om het bedrag terug te storten! 't Is toch niet te geloven! Voor mij dus never en nooit meer vrienden (hoezo vrienden?) loterij of welke loterij dan ook.
Zij hoeven maar weinig moeite te doen om mensen geld uit de zak te troggelen en als consument sta je behoorlijk in je hemd.
Eigenlijk zou zo'n organisatie aangeklaagd moeten worden voor diefstal, want hoeveel mensen zullen die maand tóch spelen en hoeveel geld strijken ze op voor al die telefoongesprekken!
Je doet het niet, omdat het om een laag bedrag gaat. Maar als alle mensen die dit overkomt zich nu eens zouden verenigen, dan zou je denk ik toch aardig sterk staan.....
Wat ik wel had gedaan, is een gift aan het longfonds gegeven en daar kregen we een "gratis" lot bij. Leuk dacht ik, even kijken op de site. Ik moest wat gegevens van mezelf invullen en dacht nog wel van "oeh dat wordt link, zorgen dat ik nog nergens accoord mee ga". Toen ik zag dat ik dan verplicht een lot moest kopen en een bepaalde periode mee moest doen, ben ik gestopt. Bij mijn weten ook nergens accoord voor gegeven....
Ik geprobeerd het bedrag terug te halen via mijn bank, via de link "terugstorten". Lukte niet.
Ik de vriendenloterij gebeld voor 10 eurocent per minuut. Krijg je eerst een heel menu en sta je nog even in de wacht, dus de eerste euro is al binnen voor hun, zonder dat je iemand hebt gesproken!
Dan krijg je zo'n jonge bink aan de telefoon, leg ik het allemaal uit en dan wordt er doodleuk gezegd;"ja mevrouw dan heeft u het toch geactiveerd", maar hij kan mij niet vertellen hoe ik het dan geactiveerd heb.....
Maar hij wilde het wel stopzetten voor mij, dus moest er opname (bandje) gemaakt worden, waarin ik aan moest geven dat ik accoord ging met wat hij mij vertelde en vroeg. Geen probleem, totdat hij zei dat ik in mei meespeelde met dat en dat lotnummer en dat het per juni zou stoppen. Ik zei dus dat ik mei ook niet mee wilde spelen. Oké dat kon hij ook wel regelen, maar de afdeling afschrijvingen zou wel 5 weken nodig hebben om het bedrag terug te storten! 't Is toch niet te geloven! Voor mij dus never en nooit meer vrienden (hoezo vrienden?) loterij of welke loterij dan ook.
Zij hoeven maar weinig moeite te doen om mensen geld uit de zak te troggelen en als consument sta je behoorlijk in je hemd.
Eigenlijk zou zo'n organisatie aangeklaagd moeten worden voor diefstal, want hoeveel mensen zullen die maand tóch spelen en hoeveel geld strijken ze op voor al die telefoongesprekken!
Je doet het niet, omdat het om een laag bedrag gaat. Maar als alle mensen die dit overkomt zich nu eens zouden verenigen, dan zou je denk ik toch aardig sterk staan.....
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 mei 2013 12:58
Re: Misleiding Vriendenloterij.
Schandalige ervaring met Vriendenloterij.
Per email op 14 april opgezegd, desondanks eind mei wederom bedrag afgeschreven( € 11.oo)
Zeer sterk de indruk dat opzegging BEWUST niet is verwerkt en er van wordt uitgegaan dat een deel van de opzeggers niet reclameren. Alhoewel geen hard bewijs, kon ik tussen de regels door beluisteren tijdens het tel. contact met een medewerker van de Vriendenloterij dat er veel problemen zijn , en dat dit schering en inslag is.
Dergelijke loterijen mogen eigenlijk niet meer door private organisaties gerund worden, en/of er zou door de overheid veel sterker gereguleerd moeten worden. Bij regelmatige onregelmatigheden direct vergunning intrekken.
Per email op 14 april opgezegd, desondanks eind mei wederom bedrag afgeschreven( € 11.oo)
Zeer sterk de indruk dat opzegging BEWUST niet is verwerkt en er van wordt uitgegaan dat een deel van de opzeggers niet reclameren. Alhoewel geen hard bewijs, kon ik tussen de regels door beluisteren tijdens het tel. contact met een medewerker van de Vriendenloterij dat er veel problemen zijn , en dat dit schering en inslag is.
Dergelijke loterijen mogen eigenlijk niet meer door private organisaties gerund worden, en/of er zou door de overheid veel sterker gereguleerd moeten worden. Bij regelmatige onregelmatigheden direct vergunning intrekken.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 dec 2013 18:01
Re: Misleiding Vriendenloterij.
ja ook ik voel me belazerd, ze laten je formuliern invullen om wat te winnen, zonder bij te vermelden dat je nu ook aan ze gebonden bent. Vervolgens hebben ze binnen notime 11 euro afgeschreven ...hoe krijgen ze het voor elkaar. Waarom doet de overheid hier niets aan...
Re: Misleiding Vriendenloterij.
Misschien omdat ze al leesles aanbieden op de basisschool?