LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] National awards commision Afdeling public relations

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Jitske
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2005 16:36

National awards commision Afdeling public relations

Ongelezen bericht door Jitske »

Vandaag kreeg ik een brief van dit bedrijf, ik kan alleen geen rare dingen ontdekken eraan.
Er staan geen verkoop verplichtingen in of iets wat er op lijkt.
Het gaat over een bedrag van 765.000,00 euro.
Dat kan je in 2 opties innen.
Optie 1: Een eenmalinge onmiddelijke uitkering ter waarde van 425.000,00euro
Optie 2: 30 jaarlijkse uitkeringssommen ter waarde van 25,00.00 euro (totaal 765.000,00euro.

De brief ziet er wel heel erg echt uit! hij is bezegeld en ondertekend enz.

Heeft iemand anders bhie rook post van gehad??

Groetjes

nellekewannet
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2005 19:08

Re: National awards commision Afdeling public relations

Ongelezen bericht door nellekewannet »

ongelovelijk dat mensen nog steeds denken dat dit soort brieven echt zijn. Als ik alle brieven en emails die ik al heb gehad hierover moet geloven was ik nu inmiddels miljardair geweest. ze sturen het alleen om je gegevens te krijgen en daar misbruik van te kunnen maken. zeg nu zelf, is het niet vreemd dat een wildvreemde persoon of instantie je rijk wilt maken terwijl je nog nooit van ze gehoord hebt. kom op sprookjes bestaan niet... groetjes nelleke

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: National awards commision Afdeling public relations

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hele topics zijn erover geschreven, je vindt die aanbiedingen in talloze varianten.

Het wordt samengevat onder de noemer ''nigeriaanse'' fraude, ofwel 419-fraude.

De naam Nigeria wordt eraan gekoppeld omdat dit het eerste land was, vanwaar dit soort post in grote aantallen vandaan kwam. De term 419 slaat op het wetsartikel, dat met deze fraude wordt overtreden.

De ene keer win je een grote prijs, terwijl je je niet bewust bent dat je aan een loterij hebt meegedaan, de andere keer kun je 20 procent krijgen van een miljoenenbedrag dat op jouw rekening wordt gestort, als tijdelijke parkeerplaats om een kapitaal van een verdreven dictator veilig te stellen.

Zoek voor de aardigheid hier op het forum, of beter nog: onder google maar eens op de zoekterm 419 Dat zou genoeg argwaan moeten opleveren om er totaal niet op in te gaan. Er zijn professionals die zich bezighouden met het bestrijden ervan, zij gaan een langdurige email-wisseling met de aanbieder aan, om hem vervolgens publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

Het is geen aanrader, je moet namelijk exact weten wat je doet, en nooit je echte gegevens prijsgeven. Maar vermakelijk om te lezen is het alleszins.

nellekewannet
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2005 19:08

Re: National awards commision Afdeling public relations

Ongelezen bericht door nellekewannet »

Ja vermakelijk is het zeker, krijg per week ongeveer 5 emails hierover, de ene keer moet ik het erfgoed van een ver familielid waar ik nog nooit van gehoord heb veilig stellen, of ik heb 750 miljoen gewoon in een of andere loterij. heel vermakelijk maar het is eigenlijk te triest voor woorden. groetjes

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: National awards commision Afdeling public relations

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

zou al tevreden zijn met 1 procent van 750 miljoen (euro), mag jij de rest houden.

Gesloten