LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nigeriaanse fraude. Oplichter opgepakt

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
bodejosm43

Nigeriaanse fraude. Oplichter opgepakt

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

AMSTERDAM - Een 30-jarig kopstuk van een Nigeriaanse oplichtersbende, die vanuit Amsterdam de hele wereld bestoken met e-mails waarin grote sommen geld worden beloofd, is opgepakt. De man werd aangehouden in Lagos, de economische hoofdstad van Nigeria.

Een woordvoerder van de politie Amsterdam bevestigde zaterdag een verhaal hierover in De Telegraaf. In februari van dit jaar hield de politie in Amsterdam en Zaandam al twaalf Nigerianen in deze zaak aan.

De oplichters sturen tot 140.000 e-mails per week, waarin mensen erfenissen en lottowinsten worden toegezegd, die oplopen tot vele miljoenen dollars. Daarvoor moeten ze dan wel eerst vele duizenden euro's of dollars overmaken, zogenaamd om de transactie en notarissen te kunnen bekostigen. Dat geld verdwijnt uiteindelijk in de zakken van de oplichters.

Veel slachtoffers van de oplichtersbende komen uit de Verenigde Staten. Ze zouden voor vele miljoenen dollars zijn gedupeerd.

Bron: Nos-teletekst

Walter van V

Re: Nigeriaanse fraude. Oplichter opgepakt

Ongelezen bericht door Walter van V »

als je op zo`n mail ingaat (heb ze zelf ook gehad..) ben je erg dom, de fraude druipt er van af...

op zich slimme opzet, uiteindelijk viert bij velen hebzucht hoogtij..

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mensen die stom genoeg zijn om er in te trappen, verdienen het om op deze manier gepakt te worden.

Lees die e-mails gewoon eens door. Waarom zou een voor jou geheel onbekende prins/prinses of weet ik veel wie jou al dat geld geven? Een beetje gezond verstand en je kijkt er dwars doorheen.

Fiore

Ongelezen bericht door Fiore »

lol de laatste tijd word ik al die mails zo zat, dat ik ze soms terugschrijf en meld dat ik aangifte heb gedaan bij de politie, en hun naam en de naam van de advocaat die ze vermelden heb gepost op diverse anti-oplichters forums en websites, en dat ze dus beter van naam kunnen veranderen.. soms ook forward ik ze een enorme lading spam die ik heb ontvangen (expres bewaard voor hen) over diverse lichaamsvergrotingen en hypotheken e.d.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Niet iedereen beschikt over genoeg kennis van de engelse taal, om meteen een tekst als fraude te kunnen ontmaskeren. De 419-mailtjes zijn zonder uitzondering in die taal.

Ben trouwens voorzichtig met het beantwoorden van de mail, ook al ben je er nu al zeker van dat het om fraude gaat. Vaak is een eerste mail slechts bedoeld om de identiteit van de ontvanger te bevestigen, en roep je nog meer ellende over je af. Zolang je het echter bij je email-gegevens houdt, valt het echter allemaal wel mee, maar blijf op je hoede. Beter een gezonde dosis achterdocht, en daardoor echte aanbiedingen mislopen, dan met open ogen in de geslepen messen lopen.

Ik veeg internetfraude voor het gemak op 1 hoop, en moet concluderen, dat sommige webpagina's, of emails, er zo bedriegelijk echt uitzien, dat je echt wel twee of dri keer moet lezen om iets als bedrog te kunnen ontmaskeren.

Zaak is, om zonder meer een anderstalige email bij voorbaat al als dubieus te behandelen. Jammer van de enkele bloedserieuze mail die ertussen zit, maar op die manier kun je het jezelf makkelijk maken, en loop je vrijwel geen risico.

Mails van de postbank of andere financiele instellingen waar ik aan twijfel, wachten hetzelfde lot: enkele reis Spam-map

Fiore

Ongelezen bericht door Fiore »

ik antwoord dan ook niet vanaf mijn reguliere e-mail, maar vanaf een speciaal aangemaakte hotmail, ze kunnen dus niet zien welke van hun gelukkie winnaars de spam op ze af stuurt

Gesloten