Er kwam vandaag een aardige jongen aan de deur van Olympic. Vertelde zeer geloofwaardig over de duitse loterijen en heb ja gezegd. Nu dacht ik ik ga eens neuzen op internet of het wel allemaal klopt.
Nu lees ik dat het een illegale loterij is en dat je wordt belazerd.
Nu lees ik over Olympic veel van afgelopen jaar en 2004 en niet over dit jaar.
Hoe staat het nu met deze loterij en is het echt zo erg.
Ga morgen in ieder geval naar de bank om mijn automatische incasso terug te draaien en schrijf een aangetekende brief. Hoop hiermee voldoende te doen om het op te zeggen.
Heeft iemand anders ervaringen hiermee en het opzeggen en of het allemaal zo makkelijk gaat als ik denk.
Ik weet nu dat ik in ieder geval niets meer koop aan de deur of telefoon.
Hoop snel op antwoord
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Olympic
-
Re: Olympic
Ik heb er geen ervaringen mee, ik kan je alleen het meest voor de hand liggende antwoord geven: let goed op je bankafschriften. Alles wat ze afschrijven meteen terugdraaien (als dat kan).
Suc6 ermee!
Suc6 ermee!
Bij mij was ook een aardige jongen aan de deur.
Ik had haast, want moest de kleine van school halen.
Door te tekenen verplichte ik me nergens voor, alleen wou hij zien of er 160 gegadigden waren.
Gelukkig heb ik wel per ongeluk een verkeerd banknummer ingevuld.
Twee dagen nadien belt er een vrouw op die zegt dat ik ben lid geworden. Ik moet van haar schriftelijk opzeggen, maar of ik wel even mijn banknummer wilde geven.
Dat heb ik dus niet gedaan, heb wel schriftelijk opgezegd, maar geen postzegel op de brief gedaan, want die mogen ze van mij zelf betalen!
Waar zouden ze toch mijn banknummer voor nodig hebben? De vrouw aan de telefoon zei voor de juiste persoon te vinden voor opzegging??
Naar mijn mening hebben ze dan toch alleen naam en adres gegevens nodig.
Ik had haast, want moest de kleine van school halen.
Door te tekenen verplichte ik me nergens voor, alleen wou hij zien of er 160 gegadigden waren.
Gelukkig heb ik wel per ongeluk een verkeerd banknummer ingevuld.
Twee dagen nadien belt er een vrouw op die zegt dat ik ben lid geworden. Ik moet van haar schriftelijk opzeggen, maar of ik wel even mijn banknummer wilde geven.
Dat heb ik dus niet gedaan, heb wel schriftelijk opgezegd, maar geen postzegel op de brief gedaan, want die mogen ze van mij zelf betalen!
Waar zouden ze toch mijn banknummer voor nodig hebben? De vrouw aan de telefoon zei voor de juiste persoon te vinden voor opzegging??
Naar mijn mening hebben ze dan toch alleen naam en adres gegevens nodig.
Duitse loterijen zijn niet illegaal.
Het is wel illegaal om deze loten als tussenpersoon in NL te verkopen.
Deze tussenpersoon wil jou deze loten niet verkopen, omdat jij zoveel winstkansen zou hebben, maar omdat hij er een flinke boterham mee kan verdienen door maar een klein deel van jouw inleg om te zetten in klassenloterie loten ed.
Van de inleg van die 160 deelnemers wordt ongeveer 25 % besteed aan kopen loten. De rest is 'kosten' voor zijn organisatie.
Het is wel illegaal om deze loten als tussenpersoon in NL te verkopen.
Deze tussenpersoon wil jou deze loten niet verkopen, omdat jij zoveel winstkansen zou hebben, maar omdat hij er een flinke boterham mee kan verdienen door maar een klein deel van jouw inleg om te zetten in klassenloterie loten ed.
Van de inleg van die 160 deelnemers wordt ongeveer 25 % besteed aan kopen loten. De rest is 'kosten' voor zijn organisatie.
-
Het zijn inderdaad de tussenpersonen die illegaal bezig zijn. De loterijen krijgen hier geen vergunning van het Ministerie van Justitie, omdat men niet kan garanderen dat de uitgeloofde prijzen daadwerkelijk worden uitbetaald.
-
Helaas doet de website van Olympic niet meer, waar ik het adres kon vinden. Kan iemand mij het adres van Olympic the Priceworld willen geven? Ik wil een brief sturen.
bvd
bvd