LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op met Gratis Postcode Loterlot bij aankoop kerstzegels
Pas op met Gratis Postcode Loterlot bij aankoop kerstzegels
Het is weer zover, de postcode loterij maakt je lekker met een gratis lot. Dit lot krijg je als je de speciale kerstzegels koopt waarbij je ook goede doelen steunt.
In eerste instantie denk je dat je 1 keer gratis kan meespelen (was dat maar zo) Maar je speelt de 1e keer gratis en zit er gelijk aan vast. Uiteraard moet je dan voor de volgende trekking wel betalen.
Het lot kan je via internet aktiveren, maar je moet gelijk je persoonlijke gegevens opgeven. Als je denkt ik speel die ene keer gratis mee en dan zeg ik het snel weer op, dan heb je pech. Je kan namelijk alleen schriftelijk opzeggen en niet via internet of met een telefoontje.
Zo pakken ze minimaal 1 trekking nog mee dat je moet betalen.
Dat gratis lot heb ik liever van de staatsloterij, dan speel je een keer mee en is het klaar.
Je wordt op deze manier blijgemaakt met een dode mus of een flink addertje onder het gras. (nee, ik denk niet dat ik gelijk wat zou winnen, maar de lol is er zo wel snel vanaf)
Mevr Troost
Re: Pas op met Gratis Postcode Loterlot bij aankoop kerstzegels
Onderstaande brief heb ik op 19 december via E-mail gezonden aan de postcodeloterij. Tot op heden heb ik geen enkele reactie ontvangen.
Ik denk dat e.e.a. voor zichzelf spreekt.
Voor verzending van de Kerstpost is mijn vrouw naar het postkantoor gegaan. Bij bestelling van de decemberzegels werd haar verteld dat ze bij bestelling van drie vellen decemberzegels een gratislot van de postcodeloterij kreeg. Wel moest er dan 10 cent extra per zegel betaald worden. Dat geld was bestemd voor goede doelen. Op zichzelf een leuk idee. Aan de koop en ook op de buitenkant van de map werden geen bijzondere voorwaarden gesteld. Mijn vrouw is akkoord gegaan met het onder de genoemde voorwaarden kopen van die zegels. Thuis gekomen bleek het allemaal niet zo eenvoudig te zijn.
Gratis wil zeggen dat er niets tegenovergesteld hoeft te worden. Bovendien, voordat je de voorwaarden te zien krijgt, moet je eerst de map in je handen hebben. M.a.w. je moet eerst kopen en dan word je geconfronteerd met nadere voorwaarden. Bovendien in een rij in het postkantoor is het gewoon niet mogelijk alle kleine letttertjes na te gaan. Maar zoals eerder vermeld krijg je ze pas achteraf en ook nog maar ten dele en met geen juiste voorstelling van zaken te zien.
Ik heb geen goed woord over voor deze werkwijze.
In de voorwaarden, die je dus pas te zien krijgt als je de zegels heb gekocht, staat:
"Geef via de telefoon of internet uw activeringsgetal en postcode op. Dan ontvangt u direct een lotnummer. "
Dit klopt pertinent niet. Zonder je aan te melden als lid kun je niet activeren.
De wijze waarop e.e.a. gebeurt is misleidend. Ook juridisch heb ik zo mijn bedenkingen.
Het betreffende CADEAUlot heeft het activeringsgatal 604712414.
Ik verzoek u mij zonder bijkomende voorwaarden in het bezit te stellen van het beloofde gratis lot, danwel de 6 euro die extra betaald zijn, op mijn rekening te storten. Mijn rekeningnummer heeft u al, omdat we al meedoen.
H.A. Wichers
Ik denk dat e.e.a. voor zichzelf spreekt.
Voor verzending van de Kerstpost is mijn vrouw naar het postkantoor gegaan. Bij bestelling van de decemberzegels werd haar verteld dat ze bij bestelling van drie vellen decemberzegels een gratislot van de postcodeloterij kreeg. Wel moest er dan 10 cent extra per zegel betaald worden. Dat geld was bestemd voor goede doelen. Op zichzelf een leuk idee. Aan de koop en ook op de buitenkant van de map werden geen bijzondere voorwaarden gesteld. Mijn vrouw is akkoord gegaan met het onder de genoemde voorwaarden kopen van die zegels. Thuis gekomen bleek het allemaal niet zo eenvoudig te zijn.
Gratis wil zeggen dat er niets tegenovergesteld hoeft te worden. Bovendien, voordat je de voorwaarden te zien krijgt, moet je eerst de map in je handen hebben. M.a.w. je moet eerst kopen en dan word je geconfronteerd met nadere voorwaarden. Bovendien in een rij in het postkantoor is het gewoon niet mogelijk alle kleine letttertjes na te gaan. Maar zoals eerder vermeld krijg je ze pas achteraf en ook nog maar ten dele en met geen juiste voorstelling van zaken te zien.
Ik heb geen goed woord over voor deze werkwijze.
In de voorwaarden, die je dus pas te zien krijgt als je de zegels heb gekocht, staat:
"Geef via de telefoon of internet uw activeringsgetal en postcode op. Dan ontvangt u direct een lotnummer. "
Dit klopt pertinent niet. Zonder je aan te melden als lid kun je niet activeren.
De wijze waarop e.e.a. gebeurt is misleidend. Ook juridisch heb ik zo mijn bedenkingen.
Het betreffende CADEAUlot heeft het activeringsgatal 604712414.
Ik verzoek u mij zonder bijkomende voorwaarden in het bezit te stellen van het beloofde gratis lot, danwel de 6 euro die extra betaald zijn, op mijn rekening te storten. Mijn rekeningnummer heeft u al, omdat we al meedoen.
H.A. Wichers