LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postcode loterij - graag nooit meer bellen!
Postcode loterij - graag nooit meer bellen!
Mijn dochter is ingedragen bij het BelMeNiet register maar wordt toch gebeld door de postcodeloterij. Het gaat volgens het gesprek alleen maar om gratis loten. Zij heeft dan ook geen geld om iets te betalen, is al een tijd in de bijstand. Toch zit ze nu ineens aan een abonnement vast en automatisch gaat iedere maand geld af van haar rekening.
Bellen met de mensen van de postcode loterij, na 15 minuten uitleg geeft de vrouw aan dat mijn dochter het geld terug krijgt (als uitzondering) alleen het gesprek moet worden opgenomen en ik mag alleen maar ja en nee zeggen. Eerste keer fout, ik wil niet alleen ja zeggen... dus nog een keer en dat lukte. Ineens wilde zij mijn girorekeing vragen, waarom? Straks zit ik ook nog aan zo een gratis lot vast, wat mij iedere maand veel geld kost.
Maar mijn dochter ontvangt haar geld niet terug. Nu nog eens schriftelijk opgezegd en ben nu alle 3 dagen een bericht schrijven via het contactformulier op hun website. Dan wordt ik nu ook gebeld en lastig gevallen. Is toch duidelijk: geef het geld terug en bel ons nooit meer.
Een waarschuwing aan alle die gebeld worden, telefoon gelijk neer leggen en niet in discussie gaan.
Nog een goede tip: ga de rekeningnummer blokkeren bij jou bank, pas dan wordt niets meer afgeboekt!!
Bellen met de mensen van de postcode loterij, na 15 minuten uitleg geeft de vrouw aan dat mijn dochter het geld terug krijgt (als uitzondering) alleen het gesprek moet worden opgenomen en ik mag alleen maar ja en nee zeggen. Eerste keer fout, ik wil niet alleen ja zeggen... dus nog een keer en dat lukte. Ineens wilde zij mijn girorekeing vragen, waarom? Straks zit ik ook nog aan zo een gratis lot vast, wat mij iedere maand veel geld kost.
Maar mijn dochter ontvangt haar geld niet terug. Nu nog eens schriftelijk opgezegd en ben nu alle 3 dagen een bericht schrijven via het contactformulier op hun website. Dan wordt ik nu ook gebeld en lastig gevallen. Is toch duidelijk: geef het geld terug en bel ons nooit meer.
Een waarschuwing aan alle die gebeld worden, telefoon gelijk neer leggen en niet in discussie gaan.
Nog een goede tip: ga de rekeningnummer blokkeren bij jou bank, pas dan wordt niets meer afgeboekt!!
Re: Postcode loterij - graag nooit meer bellen!
Voor ik in het bel-me-niet register stond werd ik ook met enige regelmaat gebeld door de postcodeloterij. Als je gewoon aangeeft geen interesse te hebben en niet gebeld wilt worden verbinden ze je door met het bel-me-niet-register-bandje. Na mezelf te hebben geregistereerd bij bel-me-niet ben ik niet meer gebeld door de postcode loterij.manja207 schreef:Toch zit ze nu ineens aan een abonnement vast en automatisch gaat iedere maand geld af van haar rekening.
Ik vind het dus een raar verhaal dat uw dochter dus "ineens" en "zomaar" aan een abonnement vast zou zitten zonder dat ze iets verkeerds gezegd heeft. Blijkbaar heeft ze ook haar rekeningnummer gegeven... Waarom dan? Weet u wel zeker dat ze niet gewoon besloten had die gratis loten te accepteren?
Dat is wel curieus.manja207 schreef:Bellen met de mensen van de postcode loterij, na 15 minuten uitleg geeft de vrouw aan dat mijn dochter het geld terug krijgt (als uitzondering) alleen het gesprek moet worden opgenomen en ik mag alleen maar ja en nee zeggen. Eerste keer fout, ik wil niet alleen ja zeggen... dus nog een keer en dat lukte. Ineens wilde zij mijn girorekeing vragen, waarom? Straks zit ik ook nog aan zo een gratis lot vast, wat mij iedere maand veel geld kost.
Dat kan pas als men een incasso gepland heeft. Gewoon niet op telefonische verkoop ingaan en er is niets aan de hand.manja207 schreef:Nog een goede tip: ga de rekeningnummer blokkeren bij jou bank, pas dan wordt niets meer afgeboekt
Dit verhaal bevat inderdaad wel wat gaten.
gratis loten krijg je bij de postcodeloterij alleen als je of loten afneemt, dan speel je 1 maand gratis of je speelt gratis met een lot maar dan moet je wel binnen een bepaalde tijd opzeggen.
ik denk dat je dochter niet door heeft gehad, dat je dan aan een abonnement vast zit.
ik snap niet dat mensen de postcode loterij nog te woord staan, gelijk ophangen, ze blijven je lastig vallen met post en door te bellen
ik denk dat je dochter niet door heeft gehad, dat je dan aan een abonnement vast zit.
ik snap niet dat mensen de postcode loterij nog te woord staan, gelijk ophangen, ze blijven je lastig vallen met post en door te bellen
Ze 1 keer te woord staan en je door laten verbinden met het bel-me-niet. Dan bellen ze niet meer.aarie25 schreef:ik snap niet dat mensen de postcode loterij nog te woord staan, gelijk ophangen, ze blijven je lastig vallen met post en door te bellen
Post retour sturen. Komt er ook geen post meer.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor,
als dat zou kloppen wel ja, ik sta al jaren in het bel me niet register.Julie4444 schreef:Ze 1 keer te woord staan en je door laten verbinden met het bel-me-niet. Dan bellen ze niet meer.aarie25 schreef:ik snap niet dat mensen de postcode loterij nog te woord staan, gelijk ophangen, ze blijven je lastig vallen met post en door te bellen
Post retour sturen. Komt er ook geen post meer.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor,
ik word toch met regelmaat gebeld, dat ik ergens aan mee heb gedaan, terwijl dit niet
zo is. ze gebruiken dit gewoon als smoes om toch te bellen.
er zijn nog een hoop bedrijven die het toch blijven proberen.
en wat de post betreft, ik heb altijd de post terug gestuurd, maar dat blijft ook gewoon komen
Ik zeg altijd: momentje, vervolgens telefoon op tafel, lekker laten kletsen en dan na verloop van tijd ophangen. Post gaat gewoon bij het oud papier, dan heeft de plaatselijke wijkvereniging die oud papier ophaalt er een leuk zakcentje aan.
Ik steek er verder geen energie mee in, zonde van mijn tijd.
Nou, in mijn geval klopt het zeker wel.aarie25 schreef:als dat zou kloppen wel ja, ik sta al jaren in het bel me niet register.
Je bent niet toevallig ex-klant van de postcodeloterij? Dan mogen ze geloof ik wel gewoon bellen, ook als je in het bel-me-niet staat.
Heb je al eens dat tegen ze gezegd, dat je in het bel-me-niet staat en een klacht gaat indienen en nooit meer gebeld wilt worden (aka eist dat ze je uit de lijst halen)?aarie25 schreef:ik word toch met regelmaat gebeld, dat ik ergens aan mee heb gedaan, terwijl dit niet
zo is. ze gebruiken dit gewoon als smoes om toch te bellen.
Ik had "Deze post is ongewenst" er opgeschreven. Dat werkte bij mij.aarie25 schreef:en wat de post betreft, ik heb altijd de post terug gestuurd, maar dat blijft ook gewoon komen
Dat kan natuurlijk ook.mika21 schreef:Ik zeg altijd: momentje, vervolgens telefoon op tafel, lekker laten kletsen en dan na verloop van tijd ophangen. Post gaat gewoon bij het oud papier, dan heeft de plaatselijke wijkvereniging die oud papier ophaalt er een leuk zakcentje aan.
Je bent niet toevallig ex-klant van de postcodeloterij? Dan mogen ze geloof ik wel gewoon bellen, ook als je in het bel-me-niet staat.
nee ben er nooit lid van geweest.
Ik had "Deze post is ongewenst" er opgeschreven. Dat werkte bij mij.
ik heb zelf al eens een brief gestuurd, om mij voor de post af te melden, heb er alleen geen postzegel
op gedaan. want als jij je moet afmelden, moet jij nog een postzegel betalen ook, terwijl hun jou lastig vallen. dus ik dacht dan is de porto gewoon voor hun zelf
Heb je al eens dat tegen ze gezegd, dat je in het bel-me-niet staat en een klacht gaat indienen en nooit meer gebeld wilt worden (aka eist dat ze je uit de lijst halen)?
dit zou ik eens moeten doen, ik zeg altijd geen interesse en hang dan meestal direct op.
maar het is niet alleen de postcodeloterij. ik heb laatst een proefabonnement van de telegraaf gehad.
ze hebben mij er na toen 2 of 3 nog gebeld. ik weet dat ik hier dan toestemming voorgeef, maar dan lijkt mij 1 keer bellen meer dan voldoende.
maar het is ook van nuon je geeft de eerste keer aan geen interesse te hebben en ze bellen doodleuk
gewoon weer, oh zal mijn collega wel niet goed hebben genoteerd...
nee ben er nooit lid van geweest.
Ik had "Deze post is ongewenst" er opgeschreven. Dat werkte bij mij.
ik heb zelf al eens een brief gestuurd, om mij voor de post af te melden, heb er alleen geen postzegel
op gedaan. want als jij je moet afmelden, moet jij nog een postzegel betalen ook, terwijl hun jou lastig vallen. dus ik dacht dan is de porto gewoon voor hun zelf
Heb je al eens dat tegen ze gezegd, dat je in het bel-me-niet staat en een klacht gaat indienen en nooit meer gebeld wilt worden (aka eist dat ze je uit de lijst halen)?
dit zou ik eens moeten doen, ik zeg altijd geen interesse en hang dan meestal direct op.
maar het is niet alleen de postcodeloterij. ik heb laatst een proefabonnement van de telegraaf gehad.
ze hebben mij er na toen 2 of 3 nog gebeld. ik weet dat ik hier dan toestemming voorgeef, maar dan lijkt mij 1 keer bellen meer dan voldoende.
maar het is ook van nuon je geeft de eerste keer aan geen interesse te hebben en ze bellen doodleuk
gewoon weer, oh zal mijn collega wel niet goed hebben genoteerd...