LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcode Loterij spekt zijn eigen beurs

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Suuske

Postcode Loterij spekt zijn eigen beurs

Ongelezen bericht door Suuske »

De nationale Postcode Loterij vraagt in een brief of wij, na onze verhuizing, naast ons nieuwe postcode nummer, ook willen blijven meespelen op ons oude postcode nummer, tegen extra betaling van 7,75 per maand per lot.

Dat roept bij mij de vraag op of er wellicht ook nog meer oude bewoners meespelen met ons nieuwe postcode nummer, en wat er gebeurt indien er een prijs valt...wordt deze prijs dan (zonder dat wij daarvan op de hoogte zijn gesteld) niet alleen gedeeld onder het aantal medespelers in de straat, maar kunnen andere mensen, die niet in de straat wonen maar wel meespelen op jouw postcode nummer, ook een gedeelte van je prijs opvragen.

Het antwoord van de Postcode Loterij is; ja. Ook personen die niet in je straat wonen die meespelen met jouw postcode nummer maken aanspraak op het prijzengeld.

Dus hetzelfde lotnummer kan oneindig worden verkocht door de Postcode loterij, jij bent daarvan niet op de hoogte, en je prijs kan oneindig verdeeld worden uiteindelijk, terwijl de Postcode Loterij iedereen het volle pond laat betalen per lot.

Dat is wat ik noem een kat in de zak. Je gaat ervan uit dat je bij de Postcode Loterij meespeelt met je eigen postcode, deze is persoonlijk. Je gaat ervan uit dat de prijs verdeeld wordt onder de personen die dezelfde postcode hebben.
Loterijen als Dayzers werken anders, daarbij bepaal je zelf een aantal getallen en daarbij weet je dat ook een ander hetzelfde lotnummer kan hebben.
De dame van de Postcode Loterij wist mij te melden dat je zelfs kan meespelen met een onbestaande postcode. Zo werkt de Postcode Loterij dus eigenlijk hetzelfde als Dayzers, echter, dat mag best een gecommuniceerd worden naar het publiek.

Gast

Re: Postcode Loterij spekt zijn eigen beurs

Ongelezen bericht door Gast »

Het is zo dat mensen zelf kunnen kiezen met welke postcode ze mee willen spelen, maar niet zo dat er oneindig veel mensen kunnen meespelen op 1 postcode. Het maximum staat op 499 mensen per postcode.
Dit is namelijk allemaal gewoon te lezen op de site bij het regelement van de postcodeloterij

Gast

Guttegut! Dus tot je verhuizing dacht je dat de postcodeloterij er was om JOUW beurs te spekken???

LOL

Gast

ten eerste; Een groot deel van de prijzen is per lot.. dus als bijv de straatprijs valt is er maar een de "dupe" en dat is de loterij zelf want ze moeten per lot een vast bedrag uitkeren. In geval van straatprijs bijv 12.500 euro.

ten tweede: zoals al vermeld hierboven staat alles gewoon netjes in het regelement er is dus niets geheimzinnigs aan, mensen kunnen bijv ook met een fictieve postcode meespelen.

ten derde: hoe meer loten er meespelen in de loterij, hoe hoger het prijzengeld, dus niks de loterij spekt zijn eigen kas.

ten vierde; er mogen per postcode idd max 499 loten meespelen, in de praktijk komt dat echter zelden voor.

ten vijfde: deze regel is er vooral om te voorkomen dat mensen die al 10 jaar op hetzelfde adres wonen naast een prijs grijpen nadat ze net verhuisd zijn, het is dus een extra service!

Al met al lijkt het me duidelijk. En bovendien is de vergelijking met Dayzers natuurlijk onzinnig.. Want als bij Dayzers een prijs op een lot valt zal je nooit weten of je gewonnen had als je meedeed, terwijl dat bij de NPL wel zo is, en dat is nou de kracht van de NPL. Sommigen noemen dat chantage, ik noem dat gewoon slim. En bovendien is dat de reden dat het overgrote deel gewoon op eigen postcode meespeelt...

Gesloten