LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postcodeloterij-supertrekking

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
jokleu

Re: postcodeloterij-supertrekking

Ongelezen bericht door jokleu »

Ja, is zeker de omgekeerde wereld. Opzeggen is schriftelijk maar kan niet eens per e-mail. De Nationale Postcode Loterij verschuilt zich achter de wet, de regering.
Kan dit forum in zijn totaliteit niet naar de desbetreffende minister worden gestuurd? Overigens, welke minister?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

De Nationale Postcode Loterij verschuilt zich achter de wet, de regering.
Wat is dat voor kul-argument? Ze hebben toestemming gekregen om dit zo te doen en dat heeft niets met verschuilen te maken!

En oja, toestemming voor het houden van kansspelen gaat via de Minister van Justitie......

Vivre

Ongelezen bericht door Vivre »

Big business in de maand april. Pas 20 april de 1e trekking en de 30 april de 2e trekking :shock:

Het geld van 2,5 miljoen meespelende Nederlanders lekker op rente vanaf 25 maart! KASSA! :D :D :D :D

Wat een feest zal dat voor de organisatie zijn. Degeen die deze dubbele afschrijving heeft geregeld komt in aanmerking voor de JAARLIJKSE BONUSregeling. Hij of zij heeft zijn/haar target gehaald!

Ach, we willen ook zo graag eens een prijsje winnen :( en doen daarom al jaren mee.............. Tot 26 maart 2009 voor mij :)

jokleu

Ongelezen bericht door jokleu »

Wat vindt dhc van de actie kerstlot? Kan ik een advies krijgen?

dhc

Kan ik een advies krijgen
Ja hoor: lees de voorwaarden.....

Holavista

Ongelezen bericht door Holavista »

Ben razend over deze afschrijvingen. Wat zijn dit voor maffiapraktijken? Hier moet keihard een einde aan worden gemaakt.

Oké, ik zal heel eerlijk zijn. Reden dat ik al niet eerder heb opgezegd is dat ik het niet kan verkroppen als mijn straat in de prijzen valt en ik zit er niet bij na jarenlang te hebben betaald.

Ik weet zeker dat dit voor meer mensen geldt en dat mijn 'negatieve' motief binnen de organisatie juist als één van de pijlers achter hun succes wordt beschouwd.

Ik heb nooit meegedaan voor de goede doelen. Dat gaf hoogstens een gevoel dat mijn geld niet geheel was weggegooid. Voor goede doelen geef ik aan organisaties die zich daar direct mee bezighouden, zoals Amnesty en dergelijke.

Ik vind de manier van werving van de postcodeloterij, de formule en rommelen met de regels voor geldafschrijving beneden alle peil. Inclusief gelikte reclames en verwende acteurs of presentatoren die er hun ego's mee oppoetsen. Niets meer dan een geoliede geldmachine. Radar, pak ze !!!

dhc

Niets meer dan een geoliede geldmachine. Radar, pak ze !!!
Zelf geef je aan dat je het niet kan verkroppen als er in jouw straat een prijs valt en je buiten de boot valt...

Dan ben je dus zelf ook een geldmachine met Euro-tekens in de ogen....

ankthatsme

Ongelezen bericht door ankthatsme »

voor die persoon van 3 letters die alles zo goed weet.....

Quote:
Is het de Nationale Postcode Loterij toegestaan om inleg voor de SuperPostcodetrekking (= extra trekking) af te schrijven?

De SuperPostcodetrekkingen zijn een vast onderdeel van de Nationale Postcode Loterij. Een en ander is vastgelegd in ons reglement, dat is goedgekeurd door de overheid.

Als u zich aanmeldt voor deelname, wordt daarbij vermeld dat er 14 keer per jaar inleg afgeschreven zal worden: alle 12 maanden van het jaar, plus twee keer per jaar voor de SuperPostcodetrekkingen. In 2009 vindt de eerste SuperPostcodetrekking plaats in april en de tweede in december. In die maanden wordt de inleg voor de beide trekkingen tegelijk van uw rekening afgeschreven.

Alle deelnemers die vóór de introductie van de eerste SuperPostcodetrekking al meespeelden in de Nationale Postcode Loterij hebben indertijd een brief ontvangen waarin stond dat onze loterij voortaan elk jaar een SuperPostcodetrekking zou organiseren en hiervoor inleg zou afschrijven. Deelnemers die zich vanaf februari 2009 hebben aangemeld voor deelname, spelen automatisch mee voor 14 trekkingen per jaar.

Misschien is het nu duidelijk voor alle zeurpieten die de voorwaarden niet gelezen hebben.....

Naar boven

Ik lees altijd mijn post op mijn gemakkie .maar de dubbele trekkingen zijn mij niet bekend en ik speel al mee vanaf bijna het begin

Nog ff wat anders ....kreeg net mail van schoolpagina.nl waar ik in sta

inhoud van de mail was activeer nu een lot jaja van de postcodeloterij dus daar zitten z ook al

Holavista

Dat ik door mijn motief om mee te doen ook een geldmachine zou zijn is natuurlijk grote onzin. Ik maak niemand ongevraagd iets afhandig, noch verleid ik mensen daartoe.

Ook weet ik profijt en moraal goed van elkaar te onderscheiden, wat niet geldt voor een organisatie die onder het motto van 'goede doelen' haar geldhonger niet langer in toom kan houden.

Ik geloof dat de drieletterige responder met zijn/haar flame-achtige reacties niet echt wil weten waar het hier om gaat. En dat een organisatie die haar mandaat - om geld van leden af te kunnen schrijven - zo misbruikt ook de betrouwbaarheid van de instelling zelf te grabbel gooit.

In die zin vormt het contrast tussen bejegening en de rechtvaardiging vanuit goede doelen, een extra reden om deze vormen van hufterigheid scherp in de gaten te houden. Wie aan ene zijde onbetrouwbaarheid toont, is dat ook aan de andere zijde.

ankthatsme

Ongelezen bericht door ankthatsme »

Ben het helemaal met je eens :D

daan007

Ongelezen bericht door daan007 »

Persoonlijk vind ik dat er een bepaald dwingend karakter in de postcodeloterij zit en daarom mijn inziens opgeheven dient te worden.

itt andere loterijen als je niet meespeelt heb je het gevoel als er een prijs valt bij de postcodeloterij dat je er iets aan had kunnen doen.

Ik heb als burger het recht om niet te hoeven meedoen aan dit soort onzin en dat houdt ook in dat ik op generlei wijze geconfronteerd hoef te worden met de gevolgen daarvan. Ik doe niet mee, maar ik loop dan wel het risico dat mijn straat mij dat de rest van mijn leven in loopt te wrijven.

Snap niet dat de overheid bij een dergelijke dwangmatige loterij niet ingrijpt. Mede gezien het feit dat de postcodeloterij in private handen is van een aantall personen (waarde +/-30/40 miljoen van de postcodeloterij).

En ga toch weg met het meespelen voor die goede doelen dan donneer je gewoon rechtstreeks en komt een groter gedeelte van je geld bij deze doelen en is je gift aftrekbaar van de belastingdienst en krijg je in de meeste gevallen afhankelijk van je inkomen +/-35%/40% van je gift
terug en dat is een hoger uitbetalingspercentage dan de postcodeloterij.

Holavista

@Daan007 "Snap niet dat de overheid bij een dergelijke dwangmatige loterij niet ingrijpt."

En dat voor een kabinet dat "fatsoen" met een hoofdletter probeert te schrijven...

Ook wat Daan007 in zijn bijdrage vermeldt drukt weer exact uit wat aan die hele postcodeloterij zo stinkt. Hoop echt dat Radar met deze commentaren uit de voeten kan. Weet dan ook zeker dat deze punten bij zeer veel mensen leven...

dvs-weg_159

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Het komt er allemaal op neer dat instellingen voorwaarden kunnen stellen die dan in de kleine lettertjes staan.
Men zou dit dienen te verbieden en minder voorwaarden stellen en dus niet ver- of onverwacht zaken afschrijven waar men in door die kleine lettertjes toestemming aan heeft geven. DUS VOORWAARDEN VERANDEREN PCL!

GGG

Ongelezen bericht door GGG »

Het dwangmatige karakter van de postcodeloterij (je kunt je niet onttrekken aan de miljoenenwinst van je buren als zij winnen en jij niet en je kunt tevens je oude postcode niet vergeten als je verhuisd bent) is een doorn in het oog van velen.

Als we een politieke uitspraak willen is het zaak om een handtekeningen-actie te beginnen. bij voldoende handtekeningen moet de Tweede Kamer iets met zo'n burgerinitiatief.

De tekst daarvoor zou kunnen luiden: De Postcodeloterij moet ofwel haar lotsysteem zodanig veranderen dat deze niet meer aan adressen gekoppeld is ofwel moet deze loterij verboden worden omdat ze de vrijheid van niet meespelende Nederlandse burgers aantast.

Wie heeft er tijd om langs de deuren te gaan? Ik weet zeker dat je voldoende handtekeningen bij elkaar krijgt.

GGG

dhc

Vooropgesteld dat ik op geen enkele wijze betrokken ben bij de PL wil ik toch wel even stellen dat er in 2008 een bedrag van 244 miljoen euro is uitgekeerd aan goede doelen.
Da's ook wat waard...

Daantje73

Ongelezen bericht door Daantje73 »

Ook ik schrok vandaag van het extra bedrag dat ineens afgeschreven was van mijn rekening. Op 13 maart 17,50 ofzo en op 19 maart 36 euro. Waar halen ze de brutaliteit vandaan?!
Ik meteen kwaad opgebeld, krijg ik zo'n jochie aan de telefoon die me weet te vertellen dat dit om een extra loterij gaat en dat dit al jaren zo is.
Ik heb het nog nooit meegemaakt en ben toch ook al 16 jaar lid. Ik heb gezegd dat ik het geld terug wil en dat ik graag zelf wil bepalen of ik in een extra loterij mee speel of niet. Er wordt zo even 60 euro van mijn rekening afgeschreven, dat kan toch niet zomaar?!?! Ik wil helemaal niet twee keer per jaar extra meespelen.
Tijdens het verhaaltje, dat er nog zoveel wachtende voor mij waren werd al verteld door de mevrouw op het bandje dat als je vragen had over het extra geld dat was afgeschreven, dat dat om een extra trekking gaat. Dus waarschijnlijk worden ze helemaal gek gebeld.

Ook heb ik geprobeerd om het bedrag te storneren, maar dat gaat dus niet. Belachelijk, dit is gewoon diefstal.
En dch, dit stond 16 jaar geleden echt niet in de algemene voorwaarden, want daar was ik nooit mee akkoord gegaan.
En een brief hebben we hier niet van gekregen.
Ik hoop dat Radar dit eens kan uitzoeken.
Maar duidelijk is voor mij dat ik me met deze criminelen niet meer in laat en mijn lidmaatschap ook opzeg.

Gr. Danielle

Gesloten